Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 8. mar 2012, 00:28

Funky skrev:
Vase skrev: Med Aalborg mente jeg AaB-fans.
Pointen er vel den samme - at man som AaB-fan kan tage det heeelt roligt. Det kommer sgu nok ikke engang til at koste dig penge.
Hvem fanden i helvede skal så betale for at systemet oprettes og opretsholdes? Spillerne? Bestyrelserne? Viasat? Politiet? Skatteyderne? De eneste der kommer til at betale er de fans, der kommer til at bruge det.
Hader København!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Gentleman Finn » 8. mar 2012, 00:30

Waco skrev:Jeg finder det særdeles betænkeligt, at AaB vælger at indføre en løsning som klubbens egen sikkerhedschef Paul Andersen, både sidste år efter en Brøndby-kamp og åbenbart også for nylig, har ment var at skyde gråspurve med kanoner. En løsning der IKKE var behov for i Aalborg.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at oplyse navn og adresse, men også om tilgængelighed. Fanklubberne kan risikere at miste store indtægter, og derfor forventer jeg også at fanklubberne i deres fælles udmelding i morgen tager afstand fra den løsning der er vedtaget. Man har brugt 3 dage på at komme op med en løsning som i forvejen ikke virker, og nu vil man så tvinge den ned over hovedet på fans af AGF, OB og AaB, med hvem der ikke har været nævneværdige problemer i lang tid.

AaB behøver ikke navn eller ID for at holde karantæneramte ude, eller for at give karantæne. 2 kontrollører er med til hver kamp, og kender alle, og det "samarbejde" fungerer efter hensigten. Det ved sikkerhedschefen og det ved Lynge.

Urolighederne med FCK i weekenden, havde intet at gøre med at politiet var voldsomt underbemandede. Ligesom alle andre er de afhængige af flere ressourcer, og det kæmper de til stadighed en kamp for at få tilført. Aalborg Politi valgte en forkert (og dum) taktik.
At vandre planløst rundt i flere timer med en kæmpe gruppe som man ganske få måneder før har haft problemer med at tøjle i midtbyen, er intet mindre end dumt. Man burde have sikret at de i et eller andet omfang kunne placeres et sted.
I stedet vender de aggressionerne mod politiet da de når stadion - ingen overraskelse.

Jeg kunne godt tænke mig at man gjorde hele debatten omkring disse ting en smule evidens-baseret. Man vælger en løsning som ingen aner hvorvidt virker, men der er tydelige tegn på det modsatte - at den ikke virker.

Medierne skal sælge aviser, politikerne skal sende signaler, politiet kæmper for flere ressourcer. Ingen af dem har et incitament til at se en smule nøgternt på det hele, og inddrage de ting man VED virker.
Man nægtede at udrulle Østjyllands Politis fan- og dialogstrategi nationalt i fuld udstrækning... Til trods for at man meget sjældent har haft problemer i deres politikreds efter den blev indført. Heller ikke når FCK og Brøndby har været på besøg.

Brug Jonas Havelund og Kristian Rasmussen konstruktivt. De har snakket med et hav af fans, forsket på området, fulgt politi i ind- og udland under en lang række fodboldkampe og har løbende kontakt med europæiske kolleger der forsker i det samme. Det her virker ikke, og nu får klubberne at mærke hvad det betyder.

De officielle fanklubber siger forhåbentlig fra i morgen, og først i næste uge må man forvente en udmelding fra den gruppe af aktive fans der udgør hovedparten af de engagerede fans i de 5 klubber. Der er ingen tvivl om at det her har potentiale til at blive en tikkende bombe under den medlevende, engagerede og farverige fankultur som en lang række af klubberne ynder at bruge i deres reklamer, og som i høj grad er en del af det produkt som klubberne tjener deres penge på.
Særdeles velskrevet

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af NIN » 8. mar 2012, 04:08

Løsningen på problemet er lige til, allerede eksisterende og endda gratis: Facebook.

Opfindelsen som vil få George Orwell, til at rotere i sin grav.

Her er alle nemlig samlet. Modstanderne, tvivlerne og tilhængerne af øget registrering af navn og cpr. nr. kameraer i bybilledet, stærekasser, kontrol af færden på nettet osv. Og alt er endda ganske frivilligt. Intet er for stort eller for småt til at blive registreret på FB. Hvornår stigereolen fra Ikea blev samlet søndag eftermiddag (start og slut tidspunkt). Hvad menuen står på til aften. Om løbeturen var på 4 eller 5 km. Om man får penge tilbage fra Skat. Hvornår svigerfamilien kommer på besøg i weekenden. Om sønnike er skiftet til Up & Go, om lillemor har æggeløsning og selvfølgelig, farven på den nyindkøbte toiletbørste. FB ved ALT! Så er der ballade med fans til kampe i superligaen, vupti ind på FB, der ved man besked.

Peter Larsen
Smadre håndvask..hehe, så kan de lære det. Bonderøve!
I nærheden af Aalborg, Nordjylland for 3 min. siden
Synes godt om Tilføj kommentar
251 personer synes godt om dette.

vis alle 115 kommentarer
Jette Larsen: Nu vaskede du vel dine hænder først? Der er så meget gris i Jylland.
for 6 min siden Synes godt om

Peter Larsen Bare rolig mor, vi fans vasker altid hænder.
for 11 min. siden Synes godt om
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13740
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 8. mar 2012, 06:48

Waco skrev:
Urolighederne med FCK i weekenden, havde intet at gøre med at politiet var voldsomt underbemandede. Ligesom alle andre er de afhængige af flere ressourcer, og det kæmper de til stadighed en kamp for at få tilført. Aalborg Politi valgte en forkert (og dum) taktik.
At vandre planløst rundt i flere timer med en kæmpe gruppe som man ganske få måneder før har haft problemer med at tøjle i midtbyen, er intet mindre end dumt. Man burde have sikret at de i et eller andet omfang kunne placeres et sted.
I stedet vender de aggressionerne mod politiet da de når stadion - ingen overraskelse.

Jeg kunne godt tænke mig at man gjorde hele debatten omkring disse ting en smule evidens-baseret.
Hvis jeg forstår dig ret, så er din påstand, at der var masser af poliser i byen, og politiforeningens udmelding om (og politiledelsen anerkendelse af) at de var for få til at anholde andre end de mindst slemme 22 AaB-fans er bare en strategisk udmelding som har til formål at hive flere ressourcer til etaten.
Og samtidig vil du gerne have, at debatten bliver mere evidens-baseret. Jeg har svært ved at få de to ting til at hænge sammen. Jeg har ikke hørt politiet sige, at de ikke kan gøre det bedre med mindre de får flere ressourcer.
Nu er den store bekymring her i tråden, om det nye tiltag vil "ødelægge" noget for AaB-fans, og jeg gentager: Så fantastisk godt som AaB-fans åbenbart opfører sig på udebane, så kan der ikke være det store at frygte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af MrBangDK » 8. mar 2012, 09:03

Funky skrev:
Waco skrev:
Urolighederne med FCK i weekenden, havde intet at gøre med at politiet var voldsomt underbemandede. Ligesom alle andre er de afhængige af flere ressourcer, og det kæmper de til stadighed en kamp for at få tilført. Aalborg Politi valgte en forkert (og dum) taktik.
At vandre planløst rundt i flere timer med en kæmpe gruppe som man ganske få måneder før har haft problemer med at tøjle i midtbyen, er intet mindre end dumt. Man burde have sikret at de i et eller andet omfang kunne placeres et sted.
I stedet vender de aggressionerne mod politiet da de når stadion - ingen overraskelse.

Jeg kunne godt tænke mig at man gjorde hele debatten omkring disse ting en smule evidens-baseret.
Hvis jeg forstår dig ret, så er din påstand, at der var masser af poliser i byen, og politiforeningens udmelding om (og politiledelsen anerkendelse af) at de var for få til at anholde andre end de mindst slemme 22 AaB-fans er bare en strategisk udmelding som har til formål at hive flere ressourcer til etaten.
Og samtidig vil du gerne have, at debatten bliver mere evidens-baseret. Jeg har svært ved at få de to ting til at hænge sammen. Jeg har ikke hørt politiet sige, at de ikke kan gøre det bedre med mindre de får flere ressourcer.
Nu er den store bekymring her i tråden, om det nye tiltag vil "ødelægge" noget for AaB-fans, og jeg gentager: Så fantastisk godt som AaB-fans åbenbart opfører sig på udebane, så kan der ikke være det store at frygte.
Så kom reaktionen fra fanklubberne.

http://wap.tv2.dk/sporten_artikel.pml?p ... d=48743689" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. mar 2012, 11:32

Måske skulle fanklubberne have foreslået noget virkeligt efter i søndags, istedet for at bruge lejligheden til at køre en kæphest frem i medierne. "Legaliser pyro" som et bud på hvordan man undgår at alle aftaler med politi bliver brudt, politi, fans og kontrollører bliver truet, toiletter og tælleapparater bliver smadret osv osv, det virker som et kæmpe selvmål. Hvordan skal man tro på at de samme fans skulle kunne håndtere en legalisering af pyro, når de ikke engang kan holde en aftale om hvilken rute de skal gå gennem byen? Hvorfor valgte man ikke istedet at tage afstand fra de problemer som FCK og Brøndby fans igen og igen skaber og samtidigt understrege hvor godt samarbejdet med politiet faktisk fungerer for AaB-fans og hvor få problemer der har været på udebane med vores fans? Her var der en lejlighed til at understrege at det faktisk IKKE er alle klubber der har samme problemer, istedet valgte man en underlig søstersolidaritet med en flok der lige havde hærget by og stadion.

Jeg forstår udemærket hvis klubberne har følt at de selv måtte finde en løsning, nu må vi så se hvordan den bliver udformet engang i fremtiden.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kilde » 8. mar 2012, 11:44

Lidt vand i Fakta og Poker går i selvsving, men hvis man skal lade sig registrere for sin gøren og laden, så er der ingen ko på isen.

Én ting er, at det tydeligvis ikke virker, som vi har set så mange gange før. FCK's awaykort er jo en joke, som aldrig har haft den store virkning på deres fans. Noget andet er, at det skal gå ud over vores fans, som der ikke har været problemer med i lang tid. Ja, der var en 16-årig knægt på stoffer, som løb ind på banen - men havde registrering virkelig hjulpet på det? Jeg kan bare ikke se rimeligheden i, at FCK insistere på at tage landets store fanscener med i faldet, når det er deres fans, som hele landets udebaner ikke kan håndtere.

Rigtig god udmelding af fanklubberne. Lad os håbe, at FCK, BIF, AGF, OB og AaB tænker en ekstra gang over deres retarderede løsning på problemet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. mar 2012, 11:57

Kilde skrev:Lidt vand i Fakta og Poker går i selvsving, men hvis man skal lade sig registrere for sin gøren og laden, så er der ingen ko på isen.

Én ting er, at det tydeligvis ikke virker, som vi har set så mange gange før. FCK's awaykort er jo en joke, som aldrig har haft den store virkning på deres fans. Noget andet er, at det skal gå ud over vores fans, som der ikke har været problemer med i lang tid. Ja, der var en 16-årig knægt på stoffer, som løb ind på banen - men havde registrering virkelig hjulpet på det? Jeg kan bare ikke se rimeligheden i, at FCK insistere på at tage landets store fanscener med i faldet, når det er deres fans, som hele landets udebaner ikke kan håndtere.

Rigtig god udmelding af fanklubberne. Lad os håbe, at FCK, BIF, AGF, OB og AaB tænker en ekstra gang over deres retarderede løsning på problemet.
Registrering når du flyver, når du går i biografen, når du låner en bog på biblioteket, når nogen sender dig post, når nogen slår dig op på nettet, når du lejer en film, når du ser fodbold i udlandet... Men ligeså snart man skal gøre det samme til en dansk kamp, bare fordi der nu har været en endeløs række af problemer med to klubbers udebanefans, er det et kæmpe overgreb og de som ellers proklamerer at der intet er at komme efter går totalt i selvsving. Det endda uden overhovedet at vide hvordan og hvornår ordningen bliver indført. Lad os håbe at der endelig sker noget, så man kan gå til fodbold uden trusler og hærværk og afbrudte kampe er en del af afviklingen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. mar 2012, 12:04

Kilde skrev:Lidt vand i Fakta og Poker går i selvsving, men hvis man skal lade sig registrere for sin gøren og laden, så er der ingen ko på isen.

Én ting er, at det tydeligvis ikke virker, som vi har set så mange gange før. FCK's awaykort er jo en joke, som aldrig har haft den store virkning på deres fans. Noget andet er, at det skal gå ud over vores fans, som der ikke har været problemer med i lang tid. Ja, der var en 16-årig knægt på stoffer, som løb ind på banen - men havde registrering virkelig hjulpet på det? Jeg kan bare ikke se rimeligheden i, at FCK insistere på at tage landets store fanscener med i faldet, når det er deres fans, som hele landets udebaner ikke kan håndtere.

Rigtig god udmelding af fanklubberne. Lad os håbe, at FCK, BIF, AGF, OB og AaB tænker en ekstra gang over deres retarderede løsning på problemet.
Nu tror jeg ikke du skal gøre dig nogle illusioner om at dette indgreb sker for at forhindre baneløbere. Det sker fordi man håber nemmere at kunne identificere ballademagere som man ikke fanger i første omgang. Det gør man jo som oftest med baneløbere. FCK og Brøndby har store problemer og vælger nu at gøre noget ved det. De 3 andre gør det jo nok for at forebygge mere end for st reparere. Og så ville jeg ønske at de uskyldige der føler sig ramte af dette ville kaste deres vrede på avekattene fra Kbh istedetfor på AaB. AaB er under pres for at gøre noget nu. Jeg ved ikke om det er det rigtige de gør men de gør det altså ikke for st genere fredelige fans. Jeg ville mene st man skulle forbyde fans fra FCK og Brøndby adgang på vores stadion en gang for alle.
Janteloven eksisterer IKKE!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kilde » 8. mar 2012, 12:06

Køllen I Møllen skrev:
Kilde skrev:Lidt vand i Fakta og Poker går i selvsving, men hvis man skal lade sig registrere for sin gøren og laden, så er der ingen ko på isen.

Én ting er, at det tydeligvis ikke virker, som vi har set så mange gange før. FCK's awaykort er jo en joke, som aldrig har haft den store virkning på deres fans. Noget andet er, at det skal gå ud over vores fans, som der ikke har været problemer med i lang tid. Ja, der var en 16-årig knægt på stoffer, som løb ind på banen - men havde registrering virkelig hjulpet på det? Jeg kan bare ikke se rimeligheden i, at FCK insistere på at tage landets store fanscener med i faldet, når det er deres fans, som hele landets udebaner ikke kan håndtere.

Rigtig god udmelding af fanklubberne. Lad os håbe, at FCK, BIF, AGF, OB og AaB tænker en ekstra gang over deres retarderede løsning på problemet.
Nu tror jeg ikke du skal gøre dig nogle illusioner om at dette indgreb sker for at forhindre baneløbere. Det sker fordi man håber nemmere at kunne identificere ballademagere som man ikke fanger i første omgang. Det gør man jo som oftest med baneløbere. FCK og Brøndby har store problemer og vælger nu at gøre noget ved det. De 3 andre gør det jo nok for at forebygge mere end for st reparere. Og så ville jeg ønske at de uskyldige der føler sig ramte af dette ville kaste deres vrede på avekattene fra Kbh istedetfor på AaB. AaB er under pres for at gøre noget nu. Jeg ved ikke om det er det rigtige de gør men de gør det altså ikke for st genere fredelige fans. Jeg ville mene st man skulle forbyde fans fra FCK og Brøndby adgang på vores stadion en gang for alle.
Det gør jeg skam heller ikke. Men baneløberen er trods alt det eneste slags ballade vi har set på vores fanscene i et godt stykke tid. Det var nu den eneste grund til at inkludere ham i mit indlæg. Jeg ville normalt ikke være enig i at udelukke hele fanscener for et mindre antal personers idioti, men det ser jeg trods alt hellere end, at vi skal hives med ned i søllet.
Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:Lidt vand i Fakta og Poker går i selvsving, men hvis man skal lade sig registrere for sin gøren og laden, så er der ingen ko på isen.

Én ting er, at det tydeligvis ikke virker, som vi har set så mange gange før. FCK's awaykort er jo en joke, som aldrig har haft den store virkning på deres fans. Noget andet er, at det skal gå ud over vores fans, som der ikke har været problemer med i lang tid. Ja, der var en 16-årig knægt på stoffer, som løb ind på banen - men havde registrering virkelig hjulpet på det? Jeg kan bare ikke se rimeligheden i, at FCK insistere på at tage landets store fanscener med i faldet, når det er deres fans, som hele landets udebaner ikke kan håndtere.

Rigtig god udmelding af fanklubberne. Lad os håbe, at FCK, BIF, AGF, OB og AaB tænker en ekstra gang over deres retarderede løsning på problemet.
Registrering når du flyver, når du går i biografen, når du låner en bog på biblioteket, når nogen sender dig post, når nogen slår dig op på nettet, når du lejer en film, når du ser fodbold i udlandet... Men ligeså snart man skal gøre det samme til en dansk kamp, bare fordi der nu har været en endeløs række af problemer med to klubbers udebanefans, er det et kæmpe overgreb og de som ellers proklamerer at der intet er at komme efter går totalt i selvsving. Det endda uden overhovedet at vide hvordan og hvornår ordningen bliver indført. Lad os håbe at der endelig sker noget, så man kan gå til fodbold uden trusler og hærværk og afbrudte kampe er en del af afviklingen.
Virkede det måske for FCK at registrere sine fans på udebane? Det er jo ikke den rette løsning..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Yankee » 8. mar 2012, 12:08

Poker-One-Kenobi skrev: Hvorfor valgte man ikke istedet at tage afstand fra de problemer som FCK og Brøndby fans igen og igen skaber og samtidigt understrege hvor godt samarbejdet med politiet faktisk fungerer for AaB-fans og hvor få problemer der har været på udebane med vores fans? Her var der en lejlighed til at understrege at det faktisk IKKE er alle klubber der har samme problemer, istedet valgte man en underlig søstersolidaritet med en flok der lige havde hærget by og stadion.
.
Men hvorfor kunne AaB så ikke nøjes med at tage afstand fra de problemer FCK/BIF har? Hvorfor kunne AaB ikke fremhæve det gode samarbejde mellem politiet og klubbens fans og hvor få problemer der har været på udebane? Istedet valgte man en underlig søstersolidaritet med FC København på bekostning af klubbens fans.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. mar 2012, 12:14

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Hvorfor valgte man ikke istedet at tage afstand fra de problemer som FCK og Brøndby fans igen og igen skaber og samtidigt understrege hvor godt samarbejdet med politiet faktisk fungerer for AaB-fans og hvor få problemer der har været på udebane med vores fans? Her var der en lejlighed til at understrege at det faktisk IKKE er alle klubber der har samme problemer, istedet valgte man en underlig søstersolidaritet med en flok der lige havde hærget by og stadion.
.
Men hvorfor kunne AaB så ikke nøjes med at tage afstand fra de problemer FCK/BIF har? Hvorfor kunne AaB ikke fremhæve det gode samarbejde mellem politiet og klubbens fans og hvor få problemer der har været på udebane? Istedet valgte man en underlig søstersolidaritet med FC København på bekostning af klubbens fans.
Jeg mener ikke det er på bekostning af noget, det mener du. Fair nok, vi ser forskelligt på det at give sit navn og adresse ud, men jeg er da lidt bekymret for hvordan man overlever i dagens danmark hvis man føler det som et overgreb hver gang man må sige hvad man hedder og hvor man bor. For mig at se, ligger der et signal om samarbejde mellem klubberne om at luge de uheldige elementer fra gennem et fælles register, derudover er der intet konkret på bordet. Panikken virker præmatur, og fejringen af en udelukkelse af tåber på Aalborg stadion er totalt udeblevet. Man kan kun gisne om hvorfor, men det kunne virke som om man faktisk føler sig tættere beslægtet på de udelukkede fans end på almindelige fodboldtilskuere, som oplevede truslerne og hærværket og afbrydelsen af kampen som en intensivering af problemerne, og som intet vil savne ved deres fravær.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Meelsen » 8. mar 2012, 12:24

Poker-One-Kenobi skrev: Man kan kun gisne om hvorfor, men det kunne virke som om man faktisk føler sig tættere beslægtet på de udelukkede fans end på almindelige fodboldtilskuere, som oplevede truslerne og hærværket og afbrydelsen af kampen som en intensivering af problemerne, og som intet vil savne ved deres fravær.
Nu har jeg flere gange set dig bruge udtrykket ''almindelige fodboldtilskuere'' - hvad er din definition af én sådan? For mig at se rammer det her tiltag en stor del ''almindelige fodboldtilskuere''.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Klaus » 8. mar 2012, 12:28

Køllen I Møllen skrev:Nu tror jeg ikke du skal gøre dig nogle illusioner om at dette indgreb sker for at forhindre baneløbere. Det sker fordi man håber nemmere at kunne identificere ballademagere som man ikke fanger i første omgang. Det gør man jo som oftest med baneløbere. FCK og Brøndby har store problemer og vælger nu at gøre noget ved det. De 3 andre gør det jo nok for at forebygge mere end for st reparere. Og så ville jeg ønske at de uskyldige der føler sig ramte af dette ville kaste deres vrede på avekattene fra Kbh istedetfor på AaB. AaB er under pres for at gøre noget nu. Jeg ved ikke om det er det rigtige de gør men de gør det altså ikke for st genere fredelige fans. Jeg ville mene st man skulle forbyde fans fra FCK og Brøndby adgang på vores stadion en gang for alle.
Jeg er enig. AaBs ageren i denne sag er ikke for at genere den almindelige, engagerede, dedikerede fan, der støtter holdet i medgang og modgang. Det handler om, at man i fremtiden har et redskab, der lettere kan identificere ballademagere på stadion. Systemet bliver brugt af en del klubber i England.

Jeg synes dog, man er ude at skyde gråspurve med kanoner. Som Køllen skriver vil man løse stort set alle problemer ved at forbyde fans fra FCK og Brøndby. AGF-kampene har også til tider været giftige, men slet ikke i samme omfang. Hvad angår OB, kan jeg kun huske en kamp, hvor de smed en masse fyrværkeri ind på familietribunen.....

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 8. mar 2012, 12:29

Vel en der tager sin søn med til bold for at æde en pølse og glo på en faaaaaarlig hooligan der både synger og vifter med flag? Jeg brækker mig. Ikke over København(som stadig er lort), men AaB som bare burde have sagt nej.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13740
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Funky » 8. mar 2012, 12:45

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-er-naaet" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 8. mar 2012, 12:52

Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke ser det som et problem for vores fans og tilhængere, vurderet ud fra hvad vi har oplevet de seneste mange år. Generelt kan jeg kun rose den opbakning, vi får såvel ude som hjemme, slutter Lynge Jakobsen.
Manden er blevet senil. Han ønsker at skade den kultur, som nogle mennesker har lagt oceaner af tid og penge i, samtidig understreger han at der ikke er problemer i Aalborg. Jeg må anbefale http://okhjemmetlotte.dk/.
Hader København!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. mar 2012, 13:02

Meelsen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Man kan kun gisne om hvorfor, men det kunne virke som om man faktisk føler sig tættere beslægtet på de udelukkede fans end på almindelige fodboldtilskuere, som oplevede truslerne og hærværket og afbrydelsen af kampen som en intensivering af problemerne, og som intet vil savne ved deres fravær.
Nu har jeg flere gange set dig bruge udtrykket ''almindelige fodboldtilskuere'' - hvad er din definition af én sådan? For mig at se rammer det her tiltag en stor del ''almindelige fodboldtilskuere''.
Alle der ikke mener man skal udfordre/overskride love og ellers aftalte grænser for at det er sjovt at gå til fodbold. Du mener så at man bliver ramt fordi man skal aflevere sit navn og adresse, jeg mener ikke det er noget problem andre steder i samfundet og kan derfor ikke se hvorfor det skulle være det til en fodboldkamp. Længere er den vel ikke?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Meelsen » 8. mar 2012, 13:11

Jeg anfægter signalværdien i det mistillidskvotum AaB i går udstedte til sine egne. Ligeledes undrer det mig at vi skal trækkes ned sammen med FCK, når det er dem som har problemet og ikke os, samt hvorfor AaB på den ene side roser støtten, men egentlig helst ser at der ikke kommer folk afsted på udebane. Det bliver umådeligt svært at få mobiliseret folk i fremtiden, hvis ikke AaB snart siger fra til dette vanvid.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kenneth K » 8. mar 2012, 13:14

Jeg ved ikke, om det bare er mig, der er dum og har overset noget i hele den her debat...

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at man ikke kan holde de trælse fangrupperinger fra særligt Brøndby og FCK væk, hvad end man lukker udebaneafsnittet eller flytter kamptidspunktet. Jeg tror stadig, at de vil komme, men ganske givet i mindre antal end hidtil. Men hvis de så ikke kan lukkes ind i udebaneburet, så vil de bare sprede sig rundt omkring på stadion, og komme til at sidde og/eller stå blandt fædre, der tager deres børn med på stadion for at give dem en oplevelse.

Det synes jeg så ganske klart er det allerværste perspektiv på det her: At børn kan blive skræmt af den bølleopførsel, som muligvis kan rykke endnu tættere på dem nu.

Jeg husker det selv fra da jeg var barn, hvor min far altid trofast tog mig med på stadion søndag efter søndag. Dengang var der liv og glade dage med pyro og hele svineriet på Nordtribunen, hvor jeg alle dage har holdt til. Men det betød altså, at jeg som barn helst ville stå helt nede i et hjørne, helt ud mod banen. Den uundgåelige gruppementalitet blandt fulde, unge mænd er skræmmende for børn, og nu kan dén komme tættere på dem.

Besvar