Sønderjyske - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af white splash » 1. sep 2012, 12:25

Pastorius skrev:
Soren skrev: Det er helt sikkert noget, man gerne vil. Men det er noget, der kræver træning :-) Indtil det sidder mere i skabet end nu, tror jeg at Kent vægter balancen på holdet højere end at kunne true (lige meget) fra begge backs. Rom blev ikke bygget på én dag

Kent er i øvrigt en træner lige efter Lynges hoved. Han sagde også efter kampen i går, at han ikke er en konceptmager (forstået som at han ikke "ideologisk" er en 433 eller 442-træner), men at han arbejder med det materiale, han har og hvilke muligheder, det giver. Her ligner han lidt Hamrén, der opfandt Risgaard i forsvaret og Augu på midtbanen osv. Kents arbejde med mulighederne i truppen er lækkert at følge. F. eks. Dalsgaard på backen(og en kant, der går ind i banen) og de "omvendte kanter", vi også spiller med tit
Kent har bestemt overrasket positivt, selvom jeg stadig har svært ved at tro det kan holde. Han mangler nogle at de klare lederegenskaber som gjorde Hamrén så unik.

Fodboldmæssigt ser det dog ud til at han - lige nu i hvert fald - er et skridt foran, og holdet har vel aldrig spillet bedre og skaffet resultater på samme tid. Så holder han den stil, er det jo lige før man glemmer at savne Hamrén. Hamréns stil var dog nok mere international. Jeg tror slet ikke på at vi kan blive stærke nok til at magte den nuværende spillestil internationalt på et niveau som vi gjorde under og lige efter Hamrén. Men jeg tager gerne risikoen for internationale tæsk i bytte for generelle 3-4 måls sejre i hjemlige andedam :D

Eller de verbale tæsk herinde fra, når vi stormer igennem Europa også... ;)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 1. sep 2012, 12:31

Pastorius skrev: Kent har bestemt overrasket positivt, selvom jeg stadig har svært ved at tro det kan holde. Han mangler nogle at de klare lederegenskaber som gjorde Hamrén så unik.
Jeg tror Kent er benhård og hele tiden stræber efter mere. Han falder ikke i svime over de resultater som holdet har leveret med finder mangler og fejl. Hvis truppen kan holde til det, er det netop den ledelses stil som kan bringe os videre og op på et højere niveau.

Den indstilling er en af hjørnestenene i FCK succes under Ståle og nu sikker Jacobs. Plus at de har ubegrænsede midler efter danske forhold. Alligevel mener jeg at det første er det vigtigste.

Det var mere Ståle Solbakken der revolutionerende FCK end det var pengene. Jeg håber og begynder at tro Kent kan gøre det samme for AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 1. sep 2012, 13:03

Tjae, de første par år under Hamrén var der intet der tydede på internationalt snit og alt snakken om attityyyd var også mest bare...ja, snak. Misforstå mig ikke, Hamrén har kæmpestatus hos undertegnede, men i lange perioder var der intet at råbe hurra for - også selvom spillermaterialet i starten var lidt tvivlsomt.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 1. sep 2012, 13:27

De er jo helt euforisk, og der kan umuligt være nogen der havde forudset den succes for holdet! Hvor er det helt fantastisk hvad Kent, Kuhn og drengene har bygget op og præsterer for tiden!

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 1. sep 2012, 13:47

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Kent har bestemt overrasket positivt, selvom jeg stadig har svært ved at tro det kan holde. Han mangler nogle at de klare lederegenskaber som gjorde Hamrén så unik.
Jeg tror Kent er benhård og hele tiden stræber efter mere. Han falder ikke i svime over de resultater som holdet har leveret med finder mangler og fejl. Hvis truppen kan holde til det, er det netop den ledelses stil som kan bringe os videre og op på et højere niveau.

Den indstilling er en af hjørnestenene i FCK succes under Ståle og nu sikker Jacobs. Plus at de har ubegrænsede midler efter danske forhold. Alligevel mener jeg at det første er det vigtigste.

Det var mere Ståle Solbakken der revolutionerende FCK end det var pengene. Jeg håber og begynder at tro Kent kan gøre det samme for AaB.
Laver Kent ikke bare den der træner-ting med at kritisere, når vi har vundet og rose, når vi har tabt? Fordi spillerne generelt er meget unge og ikke skal komme for langt op eller ned

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 1. sep 2012, 13:49

Soren skrev:
Provst i Brovst skrev:

Laver Kent ikke bare den der træner-ting med at kritisere, når vi har vundet og rose, når vi har tabt? Fordi spillerne generelt er meget unge og ikke skal komme for langt op eller ned
Jeg ved det ikke, jeg kan ikke huske AaB nogensinde har tabt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 1. sep 2012, 14:03

Dagens og fredags overskrifter om AaB:
AaB-Målshow indtog Haderslev - Sportenkort.dk
AaB fortsætter frygtindgydende fremmarch - Tipsbladet
AaB fortsatte målfesten i Haderslev - Tv2.dk
AaB til tops i ligaen efter ny storsejr - bold.dk
AaB buldrer videre videre: Smæk til SønderjyskE - dr.dk
Curth gav svar på tiltale - nordjyske
Curth skyder AaB til tops - BT
AaB fortsætter sejrsstime - aabsport.dk
AaB-succesen fortsætter: Sønderjyske får smæk - politikken

og så videre...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. sep 2012, 16:05

dyhrmaN skrev:Dagens og fredags overskrifter om AaB:

og så videre...
Officially LOVING IT!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. sep 2012, 16:41

dyhrmaN skrev:Dagens og fredags overskrifter om AaB:

og så videre...
Den låner jeg lige :=)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. sep 2012, 16:45

http://www.youtube.com/watch?v=BQxAA8KE58o" onclick="window.open(this.href);return false; <-- passende sang til de præstationer drengene formår for tiden :=)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 1. sep 2012, 16:49

Mr. Larsen skrev:http://www.youtube.com/watch?v=BQxAA8KE58o <-- passende sang til de præstationer drengene formår for tiden :=)
Arh, Mr. Larsen (Kim er det dig?), den sang vækker nærmere tanker om bagsiden af succesen, med ensomhed og tomhed.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. sep 2012, 16:57

MHJ skrev:
Mr. Larsen skrev:http://www.youtube.com/watch?v=BQxAA8KE58o <-- passende sang til de præstationer drengene formår for tiden :=)
Arh, Mr. Larsen (Kim er det dig?), den sang vækker nærmere tanker om bagsiden af succesen, med ensomhed og tomhed.
Den tid den sorg, lige nu nyder vi succesen..... elendigheden skal nok vise sig igen, det er trods alt AaB vi holder med de har sjældent 2 gode sæsoner i træk ;)

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 1. sep 2012, 18:25

gad vide om vi nu så endelig må have lov at synge "guldet skal hjem til 9000" til næste hjemmekamp igen?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 2. sep 2012, 19:21

dyhrmaN skrev:gad vide om vi nu så endelig må have lov at synge "guldet skal hjem til 9000" til næste hjemmekamp igen?
Nej på ingen måde skal vi synge det. Vi skal være MEGET ydmyge og støtte holdet med alt andet end dette. Vi tager EN kamp af gangen heroppe:-) ro på
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. sep 2012, 19:47

Er det ikke efter 11 runde at de første tv-penge falder? Kunne være lækkert hvis AaB kunne holde stilen kørende de næste 3 kampe og dermed bibeholde en top-placering og få en masse knaster i kasse.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

NevereverDefeated
Junior
Junior

Indlæg af NevereverDefeated » 2. sep 2012, 19:48

doukas skrev:Er det ikke efter 11 runde at de første tv-penge falder? Kunne være lækkert hvis AaB kunne holde stilen kørende de næste 3 kampe og dermed bibeholde en top-placering og få en masse knaster i kasse.
Nogen der har tal på hvor meget der er forskel på 1,2 og evt. 8 pladsen?
FYR BRUCE

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 2. sep 2012, 19:57

NevereverDefeated skrev:
doukas skrev:Er det ikke efter 11 runde at de første tv-penge falder? Kunne være lækkert hvis AaB kunne holde stilen kørende de næste 3 kampe og dermed bibeholde en top-placering og få en masse knaster i kasse.
Formentlig 6 mio mellem nr 1 og 8.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klubberne" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller mere end en halv Lucas...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2012, 20:01

Soren skrev:
NevereverDefeated skrev:
Formentlig 6 mio mellem nr 1 og 8.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klubberne" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller mere end en halv Lucas...
De tal er for den gamle tv-aftale. I den nye skulle der være endnu større forskel på top og bund.

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... perligaen/

Ovenstående er eneste link jeg kan finde, og politiken.dk gider ikke given en konkret kildereference, udover "tipsbladet"...
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. sep 2012, 20:25

Randers (H), Esbjerg (H), og BIF (U) de næste 3 kampe. Det er svært ikke at være overordentlig optimistiske på AaB's vegne mht. til at få en god potion tv-penge. Det er selvfølgelig vigtigt at holde benene på jorden men....... :aabfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 2. sep 2012, 20:27

doukas skrev:Randers (H), Esbjerg (H), og BIF (U) de næste 3 kampe. Det er svært ikke at være overordentlig optimistiske på AaB's vegne mht. til at få en god potion tv-penge. Det er selvfølgelig vigtigt at holde benene på jorden men....... :aabfan:
De hold skal jo også begynde at vinde på et tidspunkt.
..

Besvar