Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af dyhrmaN » 23. okt 2012, 16:54

og Kayke med fra start i øvrigt... på et eller andet tidspunkt, skal alle os nysgerrige jo få bevist, hvad han dur til, hvis han er med fra start.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 23. okt 2012, 17:22

Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:
Er der ikke andre alternativer til Augo paa midtbanen end PK? Jeg foretraekker klart PK nede paa venstreback. Ahlmann har set lidt skidt ud dernede paa den position i de sidste par kampe.
Kent Nielsen nævner selv PK, Nikolaj Thomsen og Hallur Hansson som muligheder, så der bliver helt klart overvejet forskellige modeller.
Nogen som kender til Hallurs hoejde og droejde? Kiggede inde paa aabsport, men de har ikke faaet opdateret vaegt og hoejde for Hallur under spillertruppen.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Steve-Dave » 23. okt 2012, 20:13

Elscorpio skrev:Nogen som kender til Hallurs hoejde og droejde? Kiggede inde paa aabsport, men de har ikke faaet opdateret vaegt og hoejde for Hallur under spillertruppen.
Han er ikke så stor. Sådan under 180 cm agtig og dermed ikke så stor og stærk som Rolf Toft, der scorede to for reserverne i dag.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Mr Alex » 23. okt 2012, 20:51

Steve-Dave skrev:
Elscorpio skrev:Nogen som kender til Hallurs hoejde og droejde? Kiggede inde paa aabsport, men de har ikke faaet opdateret vaegt og hoejde for Hallur under spillertruppen.
Han er ikke så stor. Sådan under 180 cm agtig og dermed ikke så stor og stærk som Rolf Toft, der scorede to for reserverne i dag.
Som Steve-Dave skriver så er han ikke ret stor eller stærk, dog fik jeg set ham spille, da han fik de sidste 10-15 minutter i pokalen mod Skovbakken, og jeg synes sagtens det er en spiller vi kan sætte ind mod FCN, og også beholde efter vinteren. Han virkede til at være rigtig god teknisk samtidig med at han var rimelig hurtig.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Klaus » 23. okt 2012, 23:14

God kamp af Nordsjælland i aften. Vi skal afgjort spille op til vores bedste, hvis vi skal have sejren med hjem. Joshua John virker bedømt på aftenens kamp ganske frygtindgydende, og deres kanter vil stille krav til vores backs. Måske man kunne være heldige, at en enkelt eller to har fået en overbelastningsskade, og under alle omstændigheder burde aftenens kamp sidde i benene på fredag. Men svært bliver det.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 24. okt 2012, 00:30

Klaus skrev:God kamp af Nordsjælland i aften. Vi skal afgjort spille op til vores bedste, hvis vi skal have sejren med hjem. Joshua John virker bedømt på aftenens kamp ganske frygtindgydende, og deres kanter vil stille krav til vores backs. Måske man kunne være heldige, at en enkelt eller to har fået en overbelastningsskade, og under alle omstændigheder burde aftenens kamp sidde i benene på fredag. Men svært bliver det.
Jeg tror det kommer an på hvor højt oppe på banen vi tør presse FCN. Juventus fik målet til sidst fordi de satte et højt pres.

Men i vores tilfælde på fredag kommer det også an på hvem som bliver makker med Würtz, samt om vores backs kan lukke ordentlig af for deres kanter.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af MrBangDK » 24. okt 2012, 07:39

.. læg dertil, at de spiller kamp mod os mindre end 72 timer efter de har knoklet rundt inde i PSE Arena.. De MÅ simpelthen være mærkede!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Yankee » 24. okt 2012, 10:27

FCN er et klassemandskab, men ligger omvendt også utroligt godt til os.

I sæsonens 13 kampe har vi kun haft overvægt i boldbesiddelse i de 4. Det var mod OB (hvor vi var i overtal hele kampen) og så mod FCK, Silkeborg og Esbjerg. Vi har altså ikke prøvet at tabe når modstanderen havde bolden mest.

Det kommer FCN helt sikkert til at have igen på fredag. I modsætning til Silkeborg og Esbjerg vil de ikke overlade os hele initiativet, og målsætningen må bare være at holde 40-45% possession. Så har vi stadig lange perioder til aflastningsangreb, men lader samtidig FCN sætte sig langt fremme på banen hvorefter vi kan slå kontraer. Det er sådan, vi har skabt vores sejre og det skal vi bare blive ved med.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2012, 12:58

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forbereder-s ... es-i-Tilst" onclick="window.open(this.href);return false;

Enormt dårligt at det ikke er muligt at træne på den famøse/skandaløse kunstgræsbane inden kampen. Kunstgræsbanen favoriserer fcn enormt, som krav for at godkende anvendelsen af kunstgræs burde DBU kræve, at udeholdene kan træne på banen dagen inden kampen hvis udeholdene ønsker dette (ligesom udehold i ch league og euro league dagen inden træner på hjemmeholdets bane for at vænne sig til forholdene).

Når det nu ikke er muligt at træne på Brixtofte Park så virker det som en fornuftig løsning at træne i Tilst ved Århus, der forhåbentlig har en kunstgræsbane der ligner den der er i Farum. Tror desværre at baneforholdene bliver af afgørende betydning for fredagens kamp. De hidtidige fcn hjemmekampe har vist et hjemmehold der er fortroligt med underlaget, mens udeholdene mere eller mindre har skøjtet rundt!

AaBpatrick
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 5. apr 2011, 03:14

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af AaBpatrick » 24. okt 2012, 13:13

Helt enig. Det er for ringe, at spillerne ikke har mulighed for at prøve underlaget inden kampen.

Ingen tvivl om at vi kommer til at stå kompakt på banen og satse meget på omstillingerne. Skidt at Augo er ude. Tydeligt at se, hvor meget han betød mod Sønderjyske. PK er en kompetent afløser, men ville nu foretrække at se ham på venstrebacken igen. Han leverer altid en god præstation. Men lidt svært at se, hvordan midtbanen så skal sættes sammen. Wichmann kunne rykke ind ved siden af Würtz, men hvis Kusk så erstatter Curth i angrebet og Due tager kanten, så mangler der én i højresiden. Håber at Kusk starter bag Helenius, så vi får noget fart i omstillingerne. Men mon ikke Kent og Kuhn har styr på det.
Tror det bliver en god kamp og vi har en fin chance for at snuppe 3 point. Glæder mig i hvertfald meget til min første tur til Farum :aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af hje1980 » 24. okt 2012, 16:11

frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-forbereder-s ... es-i-Tilst

Enormt dårligt at det ikke er muligt at træne på den famøse/skandaløse kunstgræsbane inden kampen. Kunstgræsbanen favoriserer fcn enormt, som krav for at godkende anvendelsen af kunstgræs burde DBU kræve, at udeholdene kan træne på banen dagen inden kampen hvis udeholdene ønsker dette (ligesom udehold i ch league og euro league dagen inden træner på hjemmeholdets bane for at vænne sig til forholdene).

Når det nu ikke er muligt at træne på Brixtofte Park så virker det som en fornuftig løsning at træne i Tilst ved Århus, der forhåbentlig har en kunstgræsbane der ligner den der er i Farum. Tror desværre at baneforholdene bliver af afgørende betydning for fredagens kamp. De hidtidige fcn hjemmekampe har vist et hjemmehold der er fortroligt med underlaget, mens udeholdene mere eller mindre har skøjtet rundt!
Som Lynge sagde... FCN har kun fordelen i hjemme kampene... De har så også 16 kampe i pr på græs...
AaB risikere kun 2 kampe på "fremmed" græs...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 24. okt 2012, 16:24

Pinlige Farum, er de virkelig bange for AaB skulle få en fordel af at træne på banen op til kampen?

De må ikke ha stor tiltro til eget holds evner isåfald !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Halil » 24. okt 2012, 18:25

Underligt, at AaB ikke må træne på stadion dagen før, men skal et smut forbi Tilst først...

Jeg så ellers, at Farum trænede på stadion idag.

Uheldigt. Og underligt.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2012, 18:57

Halil skrev:Underligt, at AaB ikke må træne på stadion dagen før, men skal et smut forbi Tilst først...

Jeg så ellers, at Farum trænede på stadion idag.

Uheldigt. Og underligt.
Andre udehold har så vidt jeg ved heller ikke fået tilladelse til at træne på banen. Det er virkelig småligt at fcn ikke tillader træning dagen inden kampen. Det vidner om et mesterhold uden format!

Kent har indikeret at banen kan få indflydelse på holdopstillingen. Jeg tror nu ikke at der sker store revolutioner, men et par ændringer kan nok ikke udelukkes. Kan forestille mig at Curth risikerer en bænkplads.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nik » 24. okt 2012, 19:39

Har AaB ikke 2 kunststofbaner ude på Hornevej?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2012, 19:41

nik skrev:Har AaB ikke 2 kunststofbaner ude på Hornevej?
Der er ret stor forskel på de forskellige generationer kunstgræs.
Med venlig Hilsen
--
Robert

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af nik » 24. okt 2012, 19:47

OK men da der med sikkerhed kommer flere vil det problem så opstå tit, tror man bare må leve med det, græsbaner er jo heller ikke ens, de kan være hårde/bløde våde/tørre

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af alithebeast » 24. okt 2012, 23:18

nik skrev:OK men da der med sikkerhed kommer flere vil det problem så opstå tit, tror man bare må leve med det, græsbaner er jo heller ikke ens, de kan være hårde/bløde våde/tørre
Græs er græs og kunstgræs er lort.
Hader København!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af salling23 » 25. okt 2012, 07:02

Begrundelsen for at I ikke må træne på banen er da det mest latterlige
- Tilbagemeldingen fra FC Nordsjælland var desværre, at Farum Kommune har sagt nej til dette, hvilket vi selvfølgelig er kede af og ærgerlige over, siger AaB’s cheftræner Kent Nielsen til klubbens hjemmeside.
Kunstgræsbaner er netop lavet for at kunne være klar i alle typer vind og vejr.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af BoomZ0R » 25. okt 2012, 11:59

Vi har lige fået en kunststof bane i den klub jeg spiller i, og jeg må sige at jeg faktisk er positivt overrasket. Da jeg første gang spillede på kunststof for snart 10 år siden i Italien, der synes jeg det var det værste lort. Men den nye vi har fået i klubben, er faktisk ganske udemærkert at spille på. Faktisk vil jeg sige at man ikk mærker den store forskel, udover at det er lidt nemmere teknisk at spille på.

Men jeg synes stadig at charmen forsvinder lidt, når man spiller på plastik....

Besvar