Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jun 2013, 18:14

Esbjerg betaler deres gæld til spillerforeningen, tidligere i denne måned har Horsens betalt deres gæld. Mon ikke det ender med at være BIF og AaB mod spillerforeningen til slut?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 24. jun 2013, 18:15

Både AC Horsens og Esbjerg har nu afregnet med spillerforeningen http://www.bold.dk/nyt/EfB-afregner-fer ... 3-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;

Bør AaB ikke også snart få indgået en dialog og fundet en løsning? Eftersom andre klubber begynder at hoste op tror jeg næppe det hjælper at trække det i langdrag eller gøre os besværlige Brøndby-style. Nogen der ved om der pågår forhandlinger mellem AaB og spillerforeningen?

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Indlæg af 0542 » 24. jun 2013, 18:20

thomasjn skrev:Både AC Horsens og Esbjerg har nu afregnet med spillerforeningen http://www.bold.dk/nyt/EfB-afregner-fer ... 3-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;

Bør AaB ikke også snart få indgået en dialog og fundet en løsning? Eftersom andre klubber begynder at hoste op tror jeg næppe det hjælper at trække det i langdrag eller gøre os besværlige Brøndby-style. Nogen der ved om der pågår forhandlinger mellem AaB og spillerforeningen?
Jeg er helt overbevist om at spillerforeningen tager klubberne en af gangen - de kan simpelthen ikke haandtere at sende krav ud til 100 (?) klubber paa samme tid. Saa: Horsens og Esbjerg faerdig - videre til de naeste...
Mvh
0542

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jun 2013, 18:36

Hverken BIF eller AaB har de 20-25 millioner som de står til at skal af med. Jeg kan forudse at de nye investorer i BIF betaler hvis BIF bliver dømt, jeg håber at AaB kan finde nogle der gør det samme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. jun 2013, 21:29

Provst i Brovst skrev:Hverken BIF eller AaB har de 20-25 millioner som de står til at skal af med. Jeg kan forudse at de nye investorer i BIF betaler hvis BIF bliver dømt, jeg håber at AaB kan finde nogle der gør det samme.
Der er i sidste regnskab lavet en hensættelse i forbindelse med sagen.... Det var dog så vidt jeg husker ikke i nærheden af det beløb, der tidligere har været nævnt i pressen.... Men lad os nu se. Det bliver i hvert fald interessant når Øland skal diskutere sagen med et tidligere medlem af foreningens bestyrelse :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 24. jun 2013, 22:45

Det tog mig over en måned at opdage dit svar, så jeg burde måske lade den ligge. Men alligevel...
AalborgTrendies skrev:Nomvethe spillede jo ikke i Udinese. Var udlejet gennem 4 år. Salernitana bl.a. spillede såvidt jeg husker i Serie C, da han var der.
Salernitana spillede ikke i Serie C, mens Nomvethe var der. Han var udlejet til Salernitana og Empoli. Begge var i Serie B, og Empoli vandt rækken, mens Nomvethe var i klubben, og de var i de følgende sæsoner i toppen af Serie A. Så du husker galt lige du gjorde som med hans alder ved skiftet til AaB.

Læs i øvrigt Freddies indlæg 16. maj.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. jun 2013, 15:10

Hvor er det dog dejligt, at vi nu har fået betalt gælden til moderklubben ud. Om vi så får brug for at låne igen når feriepengesagen skal afsluttes er en anden sag :innocent:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 27. jun 2013, 15:17

Klaus skrev:Hvor er det dog dejligt, at vi nu har fået betalt gælden til moderklubben ud. Om vi så får brug for at låne igen når feriepengesagen skal afsluttes er en anden sag :innocent:
Gør vi da det?

Efter salget af Helenius står vi noget bedre rustet til fremtiden

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. jun 2013, 15:40

Klaus skrev:Hvor er det dog dejligt, at vi nu har fået betalt gælden til moderklubben ud. Om vi så får brug for at låne igen når feriepengesagen skal afsluttes er en anden sag :innocent:
Øv, nu kan vi igen tillade budgettere efter urealistiske forventninger, jf. kravet fra AaB1885.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. jun 2013, 15:13

Læste lige følgende:

http://www.bold.dk/nyt/FCK-indgaar-feriepengeforlig" onclick="window.open(this.href);return false;

Studsede lidt over dette
Spillerforeningen har for nylig også fået aftaler på plads med blandt andre Esbjerg, AC Horsens og AaB.
Er der noget som er gået min næse forbi de sidste par dage eller er det bold.dk som digter?

Derudover noterer jeg FCK har kunnet lave forlig med spillerforeningen - det må jo betyde man kan have en dialog med dem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. jun 2013, 16:33

thomasjn skrev:Læste lige følgende:

http://www.bold.dk/nyt/FCK-indgaar-feriepengeforlig" onclick="window.open(this.href);return false;

Studsede lidt over dette
Spillerforeningen har for nylig også fået aftaler på plads med blandt andre Esbjerg, AC Horsens og AaB.
Er der noget som er gået min næse forbi de sidste par dage eller er det bold.dk som digter?

Derudover noterer jeg FCK har kunnet lave forlig med spillerforeningen - det må jo betyde man kan have en dialog med dem.
Mon ikke bold sammenblander feriepengesagen, men vores udestående med moderklubben. Der har ihvertfald ikke været noget at læse nogen steder om andet. Og det ville sgu være mærkeligt hvis AaB holdt sådan en god nyhed hemmelig.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. jun 2013, 16:50

thomasjn skrev:Læste lige følgende:

Studsede lidt over dette

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 151513.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB er ikke med på DR - jeg tror DR har bedre styr over det end bold.dk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 28. jun 2013, 17:13

Vi havde vel selv meldt ud, hvis vi havde indgået en aftale. Tror roligt vi kan regne med, at det ikke er tilfældet.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 30. jun 2013, 12:41

Gentleman Finn skrev:
Gør vi da det?

Efter salget af Helenius står vi noget bedre rustet til fremtiden
synes det er lige optimistisk nok, hvis vi har fået 15mill for Helenius.

og vi skulle sælge for 5 mill for at dække driften.
og vi har betalt yderlige ca. 5 tilbage til moderklubben
og indregner vi så bare det faktum at vi konsekvent(dvs. de sidste 5 år) rammer under på driftbudgettet af hvad vi forudser
nok en 3-5 millioner
og lad os ikke glemme vi også skal ud og købe en eller anden erstatning, lad os bare sige vi laver et vanvittigt godt køb
til 1 mill

så er der ikke mange Helenius penge til at dække det der 20-25millioners rygte der længe har været i feriepenge sagen
et beløb som vi håber er meget mindre, og AaB har budgetteret med er meget mindre.
Og ja jeg ved godt det er stillet meget firkantet op, men om det lige er på driften eller moderklubs penge så skal de jo komme fra et eller andet sted.. minus er minus og plus er plus.
Og vi skal nok ikke forvente at få tv penge i år for en 2. plads og en 3. plads

så bliver spændende at se hvad det bliver.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 30. jun 2013, 16:40

Blev der ikke lagt en lille stak sedler til side til feriepengesagen? Jeg ved godt, at det slet ikke dækkede den forventede udgift, men der blev da lagt lidt til side, mener jeg.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jun 2013, 18:10

Kilde skrev:Blev der ikke lagt en lille stak sedler til side til feriepengesagen? Jeg ved godt, at det slet ikke dækkede den forventede udgift, men der blev da lagt lidt til side, mener jeg.
Jo der blev lagt en lille håndfuld millioner til side, som vi har taget tabet på rent regnskabsmæssigt. Det var efter sigende nok til at dække det forventede tab, ellers havde de ikke gjort det.

Spørgsmålet er så, om det er korrekt hvad eksperterne der har rådgivet AaB har vurderet, eller om der kommer et mere sindssygt krav fra spillerforeningen.
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 1. jul 2013, 06:54

Søgaard vi meldte ud vi mente de 3 mill vi lagde til side var nok... Officielt.. AaB ledelsen tror da heller ikke på kravet bliver 3 mill.. Det er ren taktik at vi gætter så lavt, og samtidig siger alt over vil true klubbens eksistens

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. jul 2013, 11:36

AllanPedersen skrev:Søgaard vi meldte ud vi mente de 3 mill vi lagde til side var nok... Officielt.. AaB ledelsen tror da heller ikke på kravet bliver 3 mill.. Det er ren taktik at vi gætter så lavt, og samtidig siger alt over vil true klubbens eksistens
Vi kan kun forholde os til hvad klubben siger. Til trods for mange ekstra nedskrivninger og tab gennem årene, tror jeg stadig mere på AaB end BT/EB eller hvem der nu sidder af sensationsjournalister derude. Vi har haft en ekstern rådgiver til at kigge på sagen i BIF kontra vores og de har givet os et skøn.

Misforstå mig ikke, jeg er også nervøs for at de har lavet endnu et cock-up og at vi skal et stykke over 3 mill. Men indtil videre kan vi ikke gå rundt og forvente, at vi skylder 20, når eksterne konsulenter med adgang til kontrakter ol. har vurderet det tættere på 3. Det er rent pessimistisk gætværk. Der må tydeligvis stå noget andet i vores kontrakter, end i Brøndbys, ellers skulle vi for længst være krøbet til korset.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 1. jul 2013, 14:56

Søgaard sådan rent erfaringsmæssigt hvis vi kigger på de sidste 16-20 kvartalsregnskaber i AaB.

hvis AaB gætter på -3 et sted så er det typisk -5 -> -10 .. det er i hvert fald ikke -3..

Hvis AaBs 'eksterne advokater' som de flot skriver uden at gå dybere.. eks havde vurderet 'i kommer nok af med 20mill'
og vi ikke har de penge.. melder vi så ud overfor spillerforeningen vi godt ved det bliver 20mill?
nej selvfølgelig ikke...

sjovt du skriver at du stoler mere på AaB udmeldelser end Ekstrabladet.
Ekstrabladet har i det mindste en historie engang imellem der viser sig at være sand.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. jul 2013, 15:28

AllanPedersen skrev:Søgaard sådan rent erfaringsmæssigt hvis vi kigger på de sidste 16-20 kvartalsregnskaber i AaB.

hvis AaB gætter på -3 et sted så er det typisk -5 -> -10 .. det er i hvert fald ikke -3..

Hvis AaBs 'eksterne advokater' som de flot skriver uden at gå dybere.. eks havde vurderet 'i kommer nok af med 20mill'
og vi ikke har de penge.. melder vi så ud overfor spillerforeningen vi godt ved det bliver 20mill?
nej selvfølgelig ikke...

sjovt du skriver at du stoler mere på AaB udmeldelser end Ekstrabladet.
Ekstrabladet har i det mindste en historie engang imellem der viser sig at være sand.
At du stoler på EB, er din sag. Det er også muligt du ender med at få ret. Men der er ikke noget belæg for at høvle de eksterne advokater ned, udover at AaB's tidligere økonomi-direktør og ledelse har sejlet. Det er Lynge og Børge der har stået for det på det seneste, så vælger at tro mere på dem end EB, indtil andet er bevist. Kvartalsbudgetter og en retssag er ikke det samme. AaB har kendskab til alle historiske kontrakter og bonusaftaler og kan derfor helt konkret vurdere situationen. De har ikke kendskab til alle hændelser i et kommende kvartal.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Besvar