Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 18. aug 2013, 09:24

/ignore trolls
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af tegner » 18. aug 2013, 09:47

astonvilla skrev:Hvordan kan i være så store i slaw'et og feje disse ting hånligt væk og kalde vi der påpeger denne krise for tåbelige?
Debatside.dk

Herinde er kritik ikke synderligt populært,..det overrasker mig faktisk at det endnu ikke er blevet forbudt, i henhold til retningslinierne.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 09:49

astonvilla skrev:
limey skrev: Selvfølgelig er det et kæmpe problem at vi ikke scorer på vores chancer og dermed ikke vinder i øjeblikket. Men at konkludere, at fordi angriberne ikke scorer nu, er de uduelige og aldrig ville kunne lave mål, er useriøst. Og at sidde og håbe på at Gaarde går i panik er decideret åndssvagt. Come on, vi er placeret i midterfeltet og har spillet bedre end resultaterne indikerer - mener man, alvorligt talt, at vi er nedrykningskandidater?

Jeg er simpelthen rystet over den masse-psykose der er opstået herinde. Er folk ved at lave en "Århus" eller hvad?!
Ja, for pokker - vi ER nedrykningskandidater. Inden denne dag er omme er der formentlig 3 point ned til stregen - og vi har ikke udsigt til at kunne får point næste gang heller.

Hvordan kan i være så store i slaw'et og feje disse ting hånligt væk og kalde vi der påpeger denne krise for tåbelige?

Jeg er simpelthen rystet over denne arrogance og vanvid!

Havde jeg nok mere forventet fra nogle GF'ere.
Jeg vil nu hellere kalde disse dommedagsprofetier du og mange andre kommer med for en massepsykose, hvis man nu endelig skal bruge sådan et udtryk. Havde vi i alle kampene spillet som vi gjorde i Slagelse, eller som vi gjorde under Pehrrson, ville jeg såmænd nok have hylet med. Men når vi nu kan se, at vi har spillet bedre end de tre klare forhåndsfavoritter FuCKerne, Farum og OB med resultatet 1-1-1, samt en god kamp på en svær bane i Esbjerg, så synes jeg godt, at man kan tillade sig at tro på, at vi snart finder ind i en god resultatmæssig stime.

Og det jeg kalder tåbeligt, er ikke debattører, men idéen om, at fordi vores angribere ikke scorer i øjeblikket (hvilket jeg igen, igen gerne vil understrege er et stort problem), så vil det også være sådan i fremtiden og at ingen af dem får hul på bylden i løbet at sæsonen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 09:56

tegner skrev:
astonvilla skrev:Hvordan kan i være så store i slaw'et og feje disse ting hånligt væk og kalde vi der påpeger denne krise for tåbelige?
Debatside.dk

Herinde er kritik ikke synderligt populært,..det overrasker mig faktisk at det endnu ikke er blevet forbudt, i henhold til retningslinierne.
Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Maglau » 18. aug 2013, 10:18

limey skrev:
astonvilla skrev:
limey skrev: Selvfølgelig er det et kæmpe problem at vi ikke scorer på vores chancer og dermed ikke vinder i øjeblikket. Men at konkludere, at fordi angriberne ikke scorer nu, er de uduelige og aldrig ville kunne lave mål, er useriøst. Og at sidde og håbe på at Gaarde går i panik er decideret åndssvagt. Come on, vi er placeret i midterfeltet og har spillet bedre end resultaterne indikerer - mener man, alvorligt talt, at vi er nedrykningskandidater?

Jeg er simpelthen rystet over den masse-psykose der er opstået herinde. Er folk ved at lave en "Århus" eller hvad?!
Ja, for pokker - vi ER nedrykningskandidater. Inden denne dag er omme er der formentlig 3 point ned til stregen - og vi har ikke udsigt til at kunne får point næste gang heller.

Hvordan kan i være så store i slaw'et og feje disse ting hånligt væk og kalde vi der påpeger denne krise for tåbelige?

Jeg er simpelthen rystet over denne arrogance og vanvid!

Havde jeg nok mere forventet fra nogle GF'ere.

Og det jeg kalder tåbeligt, er ikke debattører, men idéen om, at fordi vores angribere ikke scorer i øjeblikket (hvilket jeg igen, igen gerne vil understrege er et stort problem), så vil det også være sådan i fremtiden og at ingen af dem får hul på bylden i løbet at sæsonen.
Hvis det var tilfældet at vi havde en super angriber A la helenius eller Prica der bare ikke havde fået hul bylden i endnu, kunne jeg sagtens følge dit argument om at det nok skal komme.
Men det er bare sådan at det skræmmende og foruroligende er at vi ikke har noget der nærmer sig kvalitet på Superliga niveau i angrebet og derfor er der ikke noget der tyder på vi kommer igang.
Så jeg synes sporene fra Horsens sidste sæson skræmmer at man rykker ned hvis man ikke han en bare en angriber middel niveau.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 10:34

Maglau skrev:
limey skrev: Og det jeg kalder tåbeligt, er ikke debattører, men idéen om, at fordi vores angribere ikke scorer i øjeblikket (hvilket jeg igen, igen gerne vil understrege er et stort problem), så vil det også være sådan i fremtiden og at ingen af dem får hul på bylden i løbet at sæsonen.
Hvis det var tilfældet at vi havde en super angriber A la helenius eller Prica der bare ikke havde fået hul bylden i endnu, kunne jeg sagtens følge dit argument om at det nok skal komme.
Men det er bare sådan at det skræmmende og foruroligende er at vi ikke har noget der nærmer sig kvalitet på Superliga niveau i angrebet og derfor er der ikke noget der tyder på vi kommer igang.
Så jeg synes sporene fra Horsens sidste sæson skræmmer at man rykker ned hvis man ikke han en bare en angriber middel niveau.
Jamen det er jeg såmænd ikke uenig i. På den anden side, var det halve af debatsiden jo efter Helenius og påstod at han aldrig ville slå igennem, da det var ham der oplevede en scoringskrise. Og så er der jo den gamle historie om Ronnie Schwarz som blev skippet afsted da klubben ikke troede på ham. Og det skal jeg da love for, at klubben hører for nu.

Igen, havde holdet spillet af h til og været milevidt fra point ville det være alarmerende. Nu er det bare noget hø.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Eksil » 18. aug 2013, 10:35

Nogen gange spiller man imod et bundhold som bare rammer deres to eneste chancer, men Kents koncept virker og skaber chancer, nu skal de bare vippes ind lidt mere ofte.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af tegner » 18. aug 2013, 10:52

limey skrev:Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?
Piveriet gælder åbenbart kun den ene vej ikke,..det bekræfter vel lidt min påstand. Jeg syntes da netop at martyrerne på det sidste har argumenteret pænt,..som feks. at påpege at vores angrebsproblemer er rimelig akutte. I den forbindelse kunne Gaarde feks. tilknytte en angriber vi ikke skal vente på i ugevis (og som forøvrigt ikke har nogensomhelst fremtid i klubben)

Iøvrigt er de sidste par friske argumenter blevet mødt med fraser som Trolls, Piveri, Martyrkort og masse-psykose. Og foreslår man noget som koster penge,..bliver man kaldt en klaphat..!!

Nok piveri herfra :-)
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 11:25

tegner skrev:
limey skrev:Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?
Piveriet gælder åbenbart kun den ene vej ikke,..det bekræfter vel lidt min påstand. Jeg syntes da netop at martyrerne på det sidste har argumenteret pænt,..som feks. at påpege at vores angrebsproblemer er rimelig akutte. I den forbindelse kunne Gaarde feks. tilknytte en angriber vi ikke skal vente på i ugevis (og som forøvrigt ikke har nogensomhelst fremtid i klubben)

Iøvrigt er de sidste par friske argumenter blevet mødt med fraser som Trolls, Piveri, Martyrkort og masse-psykose. Og foreslår man noget som koster penge,..bliver man kaldt en klaphat..!!

Nok piveri herfra :-)
Jamen vores angrebsproblemer er da akutte, det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i - Selv Kent siger det (i hvert fald imellem linjerne). Personligt synes jeg også at lejemålet med svenskeren ikke er den optimale løsning, men jeg har det også sådan, at man må lade det komme an på en prøve (vi kan heller ikke gøre andet).

Mht diverse prædikater så er det selvfølgelig ikke ok at kalde faste debattører der har været tilknyttet i årevis for trolls. Men er det ikke lige så slemt at skrive, at der er decideret censur på kritikere? Det er jo i hvert fald ikke sandt, da det vrimler med kritiske indlæg hver eneste dag. I øvrigt er prædikatet "massepsykose" startet af astonvilla som også sagde at dem der modargumenterede ham, udviste "arrogance" og "vanvid" og endnu værre - at være ligeså slem som en AGF'er. Skulle jeg følge din linje, tegner, så ville jeg nok skrive følgende: Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af larsdahl » 18. aug 2013, 11:26

Maglau skrev:
Så jeg synes sporene fra Horsens sidste sæson skræmmer at man rykker ned hvis man ikke han en bare en angriber middel niveau.
At AC Horsens rykkede ned på grund af manglende kvalitet hos angriberne, er vist en debatside.dk sandhed opfundet af nogle debattørere fordi det passer med den situation, de mener, der er i AaB i øjeblikket.

I Horsens er der ingen, der snakker om at nedrykningen skyldes angriberne. Her er der generelt enighed om at nedrykningen skyldtes de mange skader på midtbanen. Specielt Johnny Mølbys snak om at sætte sig selv på holdet, nåede længere i mediebilledet end Horsens Folkeblad:

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... aa-holdet/
Faktisk så kan AC Horsens-træner Johnny Mølby risikere helt at stå uden spillere til den centrale midtbane til søndagens opgør mod FC Nordsjælland.
Det giver panderynker hos AC Horsens-træner Johnny Mølby. »Det er tid til at gøre comeback. Hvis Martin Retov ikke bliver klar, står jeg uden alle tre af mine centrale midtbanespillere«, siger den tidligere landsholdsspiller.
En hurtig google søgning på Horsens Folkeblad gav følgende resultater fra sæsonen 2012/23:

September 2012:
http://hsfo.dk/article/20120902/ARTIKLER/309029883
Skaderne vælter ind over AC Horsens
November 2012:
http://hsfo.dk/article/20121130/ARTIKLER/311309701
Skader og karantæner: Mølby udtager 16-årig
Søren Jensen har ikke spillet en kamp i denne sæson, men han har trænet sammen med resten af truppen et par gange, og i den nuværende situation er det nok til en plads på bænken.
December 2012:
http://hsfo.dk/article/20121209/ARTIKLER/312099875
AC kører på pumperne: Mølby parat til at tage chancer med halvskadede spillere
I februar 2013 peger pilen pludselig mod forsvaret og de mange dumme mål:
http://hsfo.dk/article/20130212/ARTIKLER/130219908
AC Horsens har i de første træningskampe lukket en række dumme mål ind. Det samme var tilfældet i en række af efterårets superligakampe, og det vil Johnny Mølby have gjort op med
April 2013:
http://hsfo.dk/article/20130407/ARTIKLER/130409688
Vi var udfordret på grund af skader og karantæner, men vi brugte spillere som Troels Kløve, Ken Fagerberg og Søren Jensen, der ikke har spillet i lang tid, men det kommer os forhåbentligt til gode på et senere tidspunkt, siger Johnny Mølby.
Sidst i april:
http://hsfo.dk/article/20130429/ARTIKLER/130429602
Det lysner i AC Horsens, der har fået fire point i to kampe. Samtidig er en række spillere på vej tilbage.
For fire uger siden måtte træner Johnny Mølby på grund af skader undvære profiler som Martin Retov, Mads Agesen, Jude Nworuh, Ken Fagerberg, Janus Drachmann og Lasse Kryger. Samtidig havde Martin Spelmann karantæne.
De er alle med igen eller på vej tilbage:
- Det pynter på vores trup, at spillere er begyndt at komme tilbage fra skader, siger Johnny Mølby.
Først i maj 2013 da alle de skadede spillere er tilbage begynder Mølby at nævne kvalitet i angrebet:
http://hsfo.dk/article/20130506/ARTIKLER/130509716
Horsens spillede som et bundhold og netop kvaliteten - specielt i forreste række - er Johnny Mølbys store problem her inden de sidste tre kampe mod Silkeborg, Sønderjyske og Brøndby
Kampen mod Esbjerg var et meget godt billede på vores sæson. Vi mangler kvalitet i vores offensive aktioner. Vi skriger efter en angriber med mål. Det kommer til at afgøre vores skæbne, siger Johnny Mølby
Men når det kommer til at forklare AC Horsens' nedrykning, er det åbenbart kun Mølbys sidste citat, der bliver husket...

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af tommas jensen » 18. aug 2013, 11:35

Eksil skrev:Nogen gange spiller man imod et bundhold som bare rammer deres to eneste chancer, men Kents koncept virker og skaber chancer, nu skal de bare vippes ind lidt mere ofte.
Det er jo ikke bare den ene kamp hvor vi ikke har ku lave målene !!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Frygah » 18. aug 2013, 11:52

tommas jensen skrev:
Eksil skrev:Nogen gange spiller man imod et bundhold som bare rammer deres to eneste chancer, men Kents koncept virker og skaber chancer, nu skal de bare vippes ind lidt mere ofte.
Det er jo ikke bare den ene kamp hvor vi ikke har ku lave målene !!!
Nej, men en spiller som AK har spillet 1 kamp fra start, og er blevet skiftet ind til slut i en anden. Det er fandme godt nok tidligt at debatside.dk har konkluderet han er endnu en angriber der ikke kan score, fordi hans chip forbi målmanden igår bliver reddet på stregen. At han så er manden der sætter Kusk op til at score, er tilsyneladende ikke formildende omstændigheder.

Ligeledes lader det til at man åbenbart også har dømt Rolf Toft ude som målscorer, på trods af han heller ikke har fået mange kampe fra start.

Det er altså lidt tidligt, og noget hysterisk, at alle angribere er blevet påklistret etiketten "ufarlig", når det reelt set kun er SF og Curth der har fået mere end en håndfuld kampe fra start.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Steve-Dave » 18. aug 2013, 11:55

Billede

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af tegner » 18. aug 2013, 12:01

[quote="limey"]Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.[/qu

AARRR,...den der er vel ligeså relevant med omvent fortegn.

Faktisk vil jo påstå, at der er blevet meget meget længere mellem de kritiske indlæg/debattører, hvilket også har gjort de fleste tråde ekstremt ensporede og ikke mindst helt utroligt kedelige. Et væld af tidligere "prominente" debattører har forladt denne side de seneste år,..og det er bestemt ikke på grund af en generel negativ stemning imod klubben herinde,..tværtimod..!!

Men jeg har lovet ikke at pive mere :-) Jeg er igang med dagens 9 version at "Cortez The Killer" Det ved jeg at du kan forstå ;-)

God Søndag
Og så tager vi den op igen om 2 kampe er jeg bange for
(hvis ikke, er jeg nok fyldt med optimisme og tro på klubbens dispositioner :-))
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af astonvilla » 18. aug 2013, 12:09

limey skrev:
tegner skrev:
limey skrev:Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?
Piveriet gælder åbenbart kun den ene vej ikke,..det bekræfter vel lidt min påstand. Jeg syntes da netop at martyrerne på det sidste har argumenteret pænt,..som feks. at påpege at vores angrebsproblemer er rimelig akutte. I den forbindelse kunne Gaarde feks. tilknytte en angriber vi ikke skal vente på i ugevis (og som forøvrigt ikke har nogensomhelst fremtid i klubben)

Iøvrigt er de sidste par friske argumenter blevet mødt med fraser som Trolls, Piveri, Martyrkort og masse-psykose. Og foreslår man noget som koster penge,..bliver man kaldt en klaphat..!!

Nok piveri herfra :-)
Jamen vores angrebsproblemer er da akutte, det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i - Selv Kent siger det (i hvert fald imellem linjerne). Personligt synes jeg også at lejemålet med svenskeren ikke er den optimale løsning, men jeg har det også sådan, at man må lade det komme an på en prøve (vi kan heller ikke gøre andet).

Mht diverse prædikater så er det selvfølgelig ikke ok at kalde faste debattører der har været tilknyttet i årevis for trolls. Men er det ikke lige så slemt at skrive, at der er decideret censur på kritikere? Det er jo i hvert fald ikke sandt, da det vrimler med kritiske indlæg hver eneste dag. I øvrigt er prædikatet "massepsykose" startet af astonvilla som også sagde at dem der modargumenterede ham, udviste "arrogance" og "vanvid" og endnu værre - at være ligeså slem som en AGF'er. Skulle jeg følge din linje, tegner, så ville jeg nok skrive følgende: Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.
Nu ligger jeg ikke søvnløs over at blive kaldt en Troll af Mr. Larsen (givet hans egen debat-historik) og Pokers evige one-liner's bider sku heller ikke på mig.
Især når jeg ikke selv er for fin til at bruge kraftig retorik for at fremme forståelsen.

Hvorom alting er - så er vi i bund og grund enige om at vi er i store problemer. Uenigheden består i, hvor alvorlige disse problemer er.

Jeg ser ingen lys for enden af tunellen. Vi har simpelthen ingen angribere i truppen der har kvalitet til at gå ind og få gang i en stime af mål og redde os. De er i bedste fald af 1. div kaliber dem vi har. Så vi kan ikke få nogen redning fra den front.

Mht Jönnson - tja, det virker vildt at satse hele butikken på en lejesvend der i bedste fald er skadesfri efter transfervinduet ER smækket i...og så først skal spilles ind på holdet/få noget kamptræning...og så måske score nogle mål. Måske! Hvem ved - han kan jo være et kæmpe flop også.

Hvorom alting er: Er Jönsson ikke en bomber, så får vi alt for få points til at overleve. Se bare på hvor mange points Helenius direkte skaffede os sidste år. Og uden disse point + måltørke fra midtbanespillerne, ja så er vi med sikkerhed at betragte som kandidater til nedrykning.

Ser man over de sidste 2 kampe, hvor vi sidder totalt på spillet: Vi scorer 1 mål og derudover så tvinger vi i 180 min. kun modstandernes målmand ud i een reel redning (Würtz' langskud i går). Jeg husker faktisk ikke at Jesper C. skulle hive noget stort ud af ærmet i OB-kampen. Dvs. at ikke nok med vi ikke scorer - vi rammer sku ikke engang målet. Så er der langt hjem. Hvis vi havde hamret løs på kassen og deres keepere havde stået fantastiske kampe, ja så var jeg mere fortrøstningsfuld - for så skal det sku nok komme.

Men med det vi har i truppen nu (Dark Horse = Jönsson) ser jeg ikke noget håb forude. Vores afslutninger lander jo ude på Kastetvej!

Vi har hevet 2 sejre hjem, pga forfærdelige målmandspræstationer fra modstandernes side og det kan vi altså ikke leve af over en hel sæson.

Derfor: Gaarde må prostituere sig selv og få skrabt noget cash sammen til en handel inde vinduet lukker. Det er akut.

Dette er ikke nogen kritik af Gaarde som sportsdirektør - jeg tror fuldt og fast på han bliver en god en af slagsen for os. Jeg håber bare han ser situationens alvor. For uden action nu, så er jeg overbevist om vi rykker ned.

Kent har også gjordt det rigtig godt med det han har til rådighed - uden ham havde det set langt mere sort ud. Og hans direkte opråb til direktionsgangen i går med at sætte bette-ski ind det sidste kvarter, var jo ikke til at tage fejl af. Stærkt gjort af Kent i mine øjne!

Konklusion: Jeg (og visse andre) ser noget mere alvorligt på denne "situation" end en del andre gør. Jeg tror det ER alvorligt. Jeg ser ingen kvaliteter der kan vende tendensen. Og hvis den ikke bliver vendt...ja så rykker vi ned.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 12:10

tegner skrev:
limey skrev:Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.[/qu

AARRR,...den der er vel ligeså relevant med omvent fortegn.
My point exactly.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af limey » 18. aug 2013, 12:31

astonvilla skrev: Jeg ser ingen lys for enden af tunellen. Vi har simpelthen ingen angribere i truppen der har kvalitet til at gå ind og få gang i en stime af mål og redde os. De er i bedste fald af 1. div kaliber dem vi har. Så vi kan ikke få nogen redning fra den front.

Mht Jönnson - tja, det virker vildt at satse hele butikken på en lejesvend der i bedste fald er skadesfri efter transfervinduet ER smækket i...og så først skal spilles ind på holdet/få noget kamptræning...og så måske score nogle mål. Måske! Hvem ved - han kan jo være et kæmpe flop også.

Hvorom alting er: Er Jönsson ikke en bomber, så får vi alt for få points til at overleve. Se bare på hvor mange points Helenius direkte skaffede os sidste år. Og uden disse point + måltørke fra midtbanespillerne, ja så er vi med sikkerhed at betragte som kandidater til nedrykning.

Ser man over de sidste 2 kampe, hvor vi sidder totalt på spillet: Vi scorer 1 mål og derudover så tvinger vi i 180 min. kun modstandernes målmand ud i een reel redning (Würtz' langskud i går). Jeg husker faktisk ikke at Jesper C. skulle hive noget stort ud af ærmet i OB-kampen. Dvs. at ikke nok med vi ikke scorer - vi rammer sku ikke engang målet. Så er der langt hjem. Hvis vi havde hamret løs på kassen og deres keepere havde stået fantastiske kampe, ja så var jeg mere fortrøstningsfuld - for så skal det sku nok komme.

Men med det vi har i truppen nu (Dark Horse = Jönsson) ser jeg ikke noget håb forude. Vores afslutninger lander jo ude på Kastetvej!

Vi har hevet 2 sejre hjem, pga forfærdelige målmandspræstationer fra modstandernes side og det kan vi altså ikke leve af over en hel sæson.

Derfor: Gaarde må prostituere sig selv og få skrabt noget cash sammen til en handel inde vinduet lukker. Det er akut.

Dette er ikke nogen kritik af Gaarde som sportsdirektør - jeg tror fuldt og fast på han bliver en god en af slagsen for os. Jeg håber bare han ser situationens alvor. For uden action nu, så er jeg overbevist om vi rykker ned.

Kent har også gjordt det rigtig godt med det han har til rådighed - uden ham havde det set langt mere sort ud. Og hans direkte opråb til direktionsgangen i går med at sætte bette-ski ind det sidste kvarter, var jo ikke til at tage fejl af. Stærkt gjort af Kent i mine øjne!

Konklusion: Jeg (og visse andre) ser noget mere alvorligt på denne "situation" end en del andre gør. Jeg tror det ER alvorligt. Jeg ser ingen kvaliteter der kan vende tendensen. Og hvis den ikke bliver vendt...ja så rykker vi ned.
Helenius er en ener og en angriber med en kvalitet vi kun få gange har haft fornøjelsen af, i den tid jeg har været fan af AaB (siden midtfirserne). Derfor synes jeg det er omsonst at sammenligne direkte. Til gengæld var spillet i foråret i lange perioder helt elendigt og resultaterne derefter, på trods af at vi havde Helenius med hver gang. Holdet spiller bedre nu - meget bedre, og resultaterne er mindst lige så gode. samtidig er vores trup slet ikke så smal som førhen, bare se på den bænk vi havde i går. Derfor ser jeg mere positivt på at "tendensen bliver vendt" og med mindre feriepengesagen eller lignende pludselig skaber en spillerflugt af dimensioner, tror jeg, helt alvorligt, at vi ender i top 6.

P.S. Mener du seriøst at grunden til at Kent indskiftede Andreas Bruhn igår var ment som en protest imod klubbens indkøbspolitik og ikke fordi han troede på knægten? I så fald, burde manden jo fyres på stedet!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2013, 12:50

astonvilla skrev:
limey skrev:
tegner skrev:
limey skrev:Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?
Piveriet gælder åbenbart kun den ene vej ikke,..det bekræfter vel lidt min påstand. Jeg syntes da netop at martyrerne på det sidste har argumenteret pænt,..som feks. at påpege at vores angrebsproblemer er rimelig akutte. I den forbindelse kunne Gaarde feks. tilknytte en angriber vi ikke skal vente på i ugevis (og som forøvrigt ikke har nogensomhelst fremtid i klubben)

Iøvrigt er de sidste par friske argumenter blevet mødt med fraser som Trolls, Piveri, Martyrkort og masse-psykose. Og foreslår man noget som koster penge,..bliver man kaldt en klaphat..!!

Nok piveri herfra :-)
Jamen vores angrebsproblemer er da akutte, det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i - Selv Kent siger det (i hvert fald imellem linjerne). Personligt synes jeg også at lejemålet med svenskeren ikke er den optimale løsning, men jeg har det også sådan, at man må lade det komme an på en prøve (vi kan heller ikke gøre andet).

Mht diverse prædikater så er det selvfølgelig ikke ok at kalde faste debattører der har været tilknyttet i årevis for trolls. Men er det ikke lige så slemt at skrive, at der er decideret censur på kritikere? Det er jo i hvert fald ikke sandt, da det vrimler med kritiske indlæg hver eneste dag. I øvrigt er prædikatet "massepsykose" startet af astonvilla som også sagde at dem der modargumenterede ham, udviste "arrogance" og "vanvid" og endnu værre - at være ligeså slem som en AGF'er. Skulle jeg følge din linje, tegner, så ville jeg nok skrive følgende: Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.
Nu ligger jeg ikke søvnløs over at blive kaldt en Troll af Mr. Larsen (givet hans egen debat-historik) og Pokers evige one-liner's bider sku heller ikke på mig.
Især når jeg ikke selv er for fin til at bruge kraftig retorik for at fremme forståelsen.

Hvorom alting er - så er vi i bund og grund enige om at vi er i store problemer. Uenigheden består i, hvor alvorlige disse problemer er.

Jeg ser ingen lys for enden af tunellen. Vi har simpelthen ingen angribere i truppen der har kvalitet til at gå ind og få gang i en stime af mål og redde os. De er i bedste fald af 1. div kaliber dem vi har. Så vi kan ikke få nogen redning fra den front.

Mht Jönnson - tja, det virker vildt at satse hele butikken på en lejesvend der i bedste fald er skadesfri efter transfervinduet ER smækket i...og så først skal spilles ind på holdet/få noget kamptræning...og så måske score nogle mål. Måske! Hvem ved - han kan jo være et kæmpe flop også.

Hvorom alting er: Er Jönsson ikke en bomber, så får vi alt for få points til at overleve. Se bare på hvor mange points Helenius direkte skaffede os sidste år. Og uden disse point + måltørke fra midtbanespillerne, ja så er vi med sikkerhed at betragte som kandidater til nedrykning.

Ser man over de sidste 2 kampe, hvor vi sidder totalt på spillet: Vi scorer 1 mål og derudover så tvinger vi i 180 min. kun modstandernes målmand ud i een reel redning (Würtz' langskud i går). Jeg husker faktisk ikke at Jesper C. skulle hive noget stort ud af ærmet i OB-kampen. Dvs. at ikke nok med vi ikke scorer - vi rammer sku ikke engang målet. Så er der langt hjem. Hvis vi havde hamret løs på kassen og deres keepere havde stået fantastiske kampe, ja så var jeg mere fortrøstningsfuld - for så skal det sku nok komme.

Men med det vi har i truppen nu (Dark Horse = Jönsson) ser jeg ikke noget håb forude. Vores afslutninger lander jo ude på Kastetvej!

Vi har hevet 2 sejre hjem, pga forfærdelige målmandspræstationer fra modstandernes side og det kan vi altså ikke leve af over en hel sæson.

Derfor: Gaarde må prostituere sig selv og få skrabt noget cash sammen til en handel inde vinduet lukker. Det er akut.

Dette er ikke nogen kritik af Gaarde som sportsdirektør - jeg tror fuldt og fast på han bliver en god en af slagsen for os. Jeg håber bare han ser situationens alvor. For uden action nu, så er jeg overbevist om vi rykker ned.

Kent har også gjordt det rigtig godt med det han har til rådighed - uden ham havde det set langt mere sort ud. Og hans direkte opråb til direktionsgangen i går med at sætte bette-ski ind det sidste kvarter, var jo ikke til at tage fejl af. Stærkt gjort af Kent i mine øjne!

Konklusion: Jeg (og visse andre) ser noget mere alvorligt på denne "situation" end en del andre gør. Jeg tror det ER alvorligt. Jeg ser ingen kvaliteter der kan vende tendensen. Og hvis den ikke bliver vendt...ja så rykker vi ned.
Så din konklusion må være at du tror vi rykker ned hvis Gaarde ikke køber endnu en angriber? Er dette vitterligt din konklusion, eller overfortolker jeg? Jeg har intet problem hvis dette er dit synspunkt, jeg har dog en smule svært ved at se vores præstationer afspejle denne profeti. Hvis jeg så så alvorligt på tingene, så ville det være absolut givet at ledelsen akut forsøgte at finde angriber #6 til truppen, som ret beset er vores eneste svage position vs. ca. halvdelen af konkurrenterne. Da indkøbet af angriber #6 dog må betegnes som en absolut kriseforanstaltning i lyset af den økonomiske og udviklingsmæssige konsekvens heraf, kan jeg bare ikke se det kan betale da vi stadig er med i tabellen samt at modstanderne ej heller har vist sig skræmmende. Hvem mener du specifikt med stor sandsynlighed vil ende over os i tabellen ud fra større skarphed alene?
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Hanga » 18. aug 2013, 12:59

Jeg ser også meget gerne holdet tilført en ny kvalitetsangriber, men vi har allerede 6 angribere i truppen! Det er altså meget, og er vel allerede én for meget. Jag kan forestille mig, at der allerede nu bliver arbejdet op at få lejet enten Toft eller Jeppe ud, hvor Toft jo nok er den oplagte kandidat. Så med vores økonomi in mente, skal vi vel have minimum 2 angribere ud, før der kan komme én ind, selv hvis transferen finansieres gennem playerinvest.

Jeg er også ret bekymret over vores manglende effektivitet, for det er netop nu, hvor vores spil ser rigtig godt ud, at vi burde skove sejre hjem, lidt ligesom vi gjorde sidste efterår. Derudover er jeg bekymret for mit eget helbred, for der er intet der kan få mig mere op at ringe, end at se den ene store chance efter den anden blive misbrugt ;)

Vi skal dog ikke glemme, at det jo kan være et spørgsmål om at få hul på bylden, ligesom at der er nogle ubekendte faktorer. Hvor god er AKJ og Jönsson? Hvornår bliver sidstnævnte klar, og når han sin topform? Det er dem, jeg hænger min hat på, og så en lille smule på Søren F, der på sine gode dag er en fin angriber. Skrækscenariet er, AKJ ikke slår til, og at Jönsson aldrig rigtig finder formen. Selv for klassespillere, kan det tage lang tid at komme sig og finde tilbage til topniveauet. Se bare Dunken i FCM, han var jo en marginalspiller for dem sidste sæson, men er nu kommet tilbage til det niveau, hvor han er dødsensfarlig... Så lang tid må det ikke tage for Jönsson!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af jensemand57 » 18. aug 2013, 17:31

astonvilla skrev:
limey skrev:
tegner skrev:
limey skrev:Er det ikke lidt pivet at blive ved med at smide martyrkortet hver eneste gang man møder modstand på sine synspunkter? Kom frisk med nogle argumenter i stedet - ex: hvad skal Kent gøre, hvad skal Gaarde gøre?
Piveriet gælder åbenbart kun den ene vej ikke,..det bekræfter vel lidt min påstand. Jeg syntes da netop at martyrerne på det sidste har argumenteret pænt,..som feks. at påpege at vores angrebsproblemer er rimelig akutte. I den forbindelse kunne Gaarde feks. tilknytte en angriber vi ikke skal vente på i ugevis (og som forøvrigt ikke har nogensomhelst fremtid i klubben)

Iøvrigt er de sidste par friske argumenter blevet mødt med fraser som Trolls, Piveri, Martyrkort og masse-psykose. Og foreslår man noget som koster penge,..bliver man kaldt en klaphat..!!

Nok piveri herfra :-)
Jamen vores angrebsproblemer er da akutte, det tror jeg ikke der er nogen der er uenige i - Selv Kent siger det (i hvert fald imellem linjerne). Personligt synes jeg også at lejemålet med svenskeren ikke er den optimale løsning, men jeg har det også sådan, at man må lade det komme an på en prøve (vi kan heller ikke gøre andet).

Mht diverse prædikater så er det selvfølgelig ikke ok at kalde faste debattører der har været tilknyttet i årevis for trolls. Men er det ikke lige så slemt at skrive, at der er decideret censur på kritikere? Det er jo i hvert fald ikke sandt, da det vrimler med kritiske indlæg hver eneste dag. I øvrigt er prædikatet "massepsykose" startet af astonvilla som også sagde at dem der modargumenterede ham, udviste "arrogance" og "vanvid" og endnu værre - at være ligeså slem som en AGF'er. Skulle jeg følge din linje, tegner, så ville jeg nok skrive følgende: Sådan har det være længe på debatsiden. Så snart man forsvarer klubbens dispositioner, har man en bunke folk der angriber en og man bliver kaldt vanvittig og arrogant. Utroligt at juntaen ikke har lavet en lov endnu, der forhindrer optimisme og tro på klubbens dispositioner.
Nu ligger jeg ikke søvnløs over at blive kaldt en Troll af Mr. Larsen (givet hans egen debat-historik) og Pokers evige one-liner's bider sku heller ikke på mig.
Især når jeg ikke selv er for fin til at bruge kraftig retorik for at fremme forståelsen.

Hvorom alting er - så er vi i bund og grund enige om at vi er i store problemer. Uenigheden består i, hvor alvorlige disse problemer er.

Jeg ser ingen lys for enden af tunellen. Vi har simpelthen ingen angribere i truppen der har kvalitet til at gå ind og få gang i en stime af mål og redde os. De er i bedste fald af 1. div kaliber dem vi har. Så vi kan ikke få nogen redning fra den front.

Mht Jönnson - tja, det virker vildt at satse hele butikken på en lejesvend der i bedste fald er skadesfri efter transfervinduet ER smækket i...og så først skal spilles ind på holdet/få noget kamptræning...og så måske score nogle mål. Måske! Hvem ved - han kan jo være et kæmpe flop også.

Hvorom alting er: Er Jönsson ikke en bomber, så får vi alt for få points til at overleve. Se bare på hvor mange points Helenius direkte skaffede os sidste år. Og uden disse point + måltørke fra midtbanespillerne, ja så er vi med sikkerhed at betragte som kandidater til nedrykning.

Ser man over de sidste 2 kampe, hvor vi sidder totalt på spillet: Vi scorer 1 mål og derudover så tvinger vi i 180 min. kun modstandernes målmand ud i een reel redning (Würtz' langskud i går). Jeg husker faktisk ikke at Jesper C. skulle hive noget stort ud af ærmet i OB-kampen. Dvs. at ikke nok med vi ikke scorer - vi rammer sku ikke engang målet. Så er der langt hjem. Hvis vi havde hamret løs på kassen og deres keepere havde stået fantastiske kampe, ja så var jeg mere fortrøstningsfuld - for så skal det sku nok komme.

Men med det vi har i truppen nu (Dark Horse = Jönsson) ser jeg ikke noget håb forude. Vores afslutninger lander jo ude på Kastetvej!

Vi har hevet 2 sejre hjem, pga forfærdelige målmandspræstationer fra modstandernes side og det kan vi altså ikke leve af over en hel sæson.

Derfor: Gaarde må prostituere sig selv og få skrabt noget cash sammen til en handel inde vinduet lukker. Det er akut.

Dette er ikke nogen kritik af Gaarde som sportsdirektør - jeg tror fuldt og fast på han bliver en god en af slagsen for os. Jeg håber bare han ser situationens alvor. For uden action nu, så er jeg overbevist om vi rykker ned.

Kent har også gjordt det rigtig godt med det han har til rådighed - uden ham havde det set langt mere sort ud. Og hans direkte opråb til direktionsgangen i går med at sætte bette-ski ind det sidste kvarter, var jo ikke til at tage fejl af. Stærkt gjort af Kent i mine øjne!

Konklusion: Jeg (og visse andre) ser noget mere alvorligt på denne "situation" end en del andre gør. Jeg tror det ER alvorligt. Jeg ser ingen kvaliteter der kan vende tendensen. Og hvis den ikke bliver vendt...ja så rykker vi ned.
Der jo selvfølgelig ingen omkring AaB, som er tilfredse med det som angriberne pt. Har lavet, men skal Gaarde virkelig ud at finde endnu en angriber? Han har jo hentet Jønsson, som man må formode kommer med en stor del kvalitet qua hans pris. Der altså ikke andet at gøre for holdet end arbejde sig ud af det, spillet fejlene jo ikke noget.

Besvar