Farvel til Augo?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 6. sep 2013, 13:59

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:http://onside.dk/superligaen/augustinus ... ustrerende

Forstående holdning Augu har, og gudskelov for det. Det viser han stadig har gnisten for at spille fodbold!
Fin attitude. Fodboldspillere skal være skuffede hvis de sidder på bænken.
Som jeg også har skrevet i transfertråden er jeg ret ambivalent ang. Augu. Han er anfører og kulturbærer og har gennem alle år været en super repræsentant for AaB. Men når det er sagt så er faktum at han pt. er bænkevarmer og at han spillemæssigt har haft meget svært ved at ramme tidligere tiders niveau (især niveauet i 2007-2009).

Mange tar´det som en selvfølge at Augu forlænger med AaB. Jeg ved ikke om det ender sådan, men mon ikke at Augu gerne vil afvente og se hvordan de kommende kampe udvikler sig. Hvis han fortsat er bænkevarmer er det bestemt ikke sikkert, at han ønsker at forlænge med AaB. Augu er blevet 32 år og hvis fremtidsudsigterne indebærer splinter i røven vil det nok være bedst for alle parter hvis Augu skifter klub.
Det vil være en trist exit for Augu hvis han forlænger og får begrænset spilletid, det vil være en trist sortie for en kultfigur i klubben.

Spørgsmålet er også hvilke tanker Gaarde gør sig. Ønsker han at forlænge med Augu? Måske er tiden moden til nye kræfter til den centrale midtbane. Augu oppebærer ganske givet en betragtelig hyre, som kan anvendes bedre på en ny spiller med andre kvaliteter (teknik og pasningsspil). Spillere kan være nok så sympatiske, men det er altså præstationerne på grønsværen der er afgørende.
Jeg er helt enig.

Gaarde var jo ude og udtale for et par uger siden at han gerne ville forlænge med Augu og at han håbede at han sluttede karrieren i AaB. Spørgsmålet er bare om man kan blive enig om en kontrakt. Augu vil uden tvivl have svært ved at sluge en fast plads på bænken og AaB vil næppe give det man hidtil har givet i løn, da hans niveau ikke er så højt som det har været og at han fortsat ofte er ukampdygtig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2013, 12:11

http://www.bold.dk/nyt/Augo-skuffet-ove ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;
Forståeligt at Augu er skuffet. Han skal være skuffet over at sidde på bænken. Det er svært at vurdere om Augu har fået et kontraktudspil eller ej. Udmeldingen fra Augu kan være et spil for galleriet. Jeg kan sagtens forstå hvis Gaarde er lidt tøvende med at tilbyde en kontraktforlængelse. Spillemæssigt er Augu langt fra fordums styrke og det helt store spørgsmål er om Augu nogensinde igen når op på et acceptabelt niveau. Hvis den sportslige sektor ikke tror på Augu fremadrettet, så må det betyde farvel og tak til vinter.

Umiddelbart tror jeg gerne at Augu vil blive i AaB, men hvis han nøgternt vurderer situationen så vil det nok være bedst hvis han finder sig en ny klub til vinter. Som 32 årig er den næste kontrakt formentlig karrierens sidste. De seneste kampe har med al tydelighed indikeret, at Augu får svært ved at kæmpe sig tilbage på holdet. Würtz og Risgård har gjort det rigtig godt og pt. er Augu langt fra en stamplads. Som fast bænkevarmer vil det være yderst fornuftigt hvis Augu finder nye græsgange.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 20. sep 2013, 12:15

Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2013, 12:26

Forza skrev:Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
Jeg håber virkelig at Gaardes førsteprioritet er at forlænge med Thomsen (har kontrakudløb 31. december 2016) og Thelander.

Jeg er helt enig i at Augu har betydet meget for AaB, men sportsligt synes jeg bestemt ikke at Augus niveau berettiger til en kontraktforlængelse. Derudover er vi rimelig godt besat på den centrale midtbane. Würtz, Risgård, Wichmann, Paddy, Thomsen og Rye er alle i spil til den centrale midtbane.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Reyad » 20. sep 2013, 13:07

Det er et sørgeligt forløb, at se både Gaarde og Augu udtale sig i pressen. Dumt at dem begge, men det er jo spil for mediegalleriet. ER overhovedet ikke fan af forhandlinger der foregår i offentligheden. Det skal stoppe nu.

Personligt ser jeg meget, meget gerne at Thomas får forlænget sin kontrakt. Han er den med mest erfaring, han har i min optik stadig et rigtig højt niveau og hans betydning kan ikke undervurderes. Nuvel, så kan han ikke få den højeste løn længere. Jeg håber meget begge parter mødes. Det ville være umenneskeligt hårdt at se Augu i en anden dansk klub.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af hje1980 » 20. sep 2013, 14:06

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
Jeg håber virkelig at Gaardes førsteprioritet er at forlænge med Thomsen (har kontrakudløb 31. december 2016) og Thelander.

Jeg er helt enig i at Augu har betydet meget for AaB, men sportsligt synes jeg bestemt ikke at Augus niveau berettiger til en kontraktforlængelse. Derudover er vi rimelig godt besat på den centrale midtbane. Würtz, Risgård, Wichmann, Paddy, Thomsen og Rye er alle i spil til den centrale midtbane.
Hvis den først udløber i 2016 er da absolut ingen grund til at forlænge lige nu!!!

De folk du nævner til central midt har INGEN af de kvaliteter som Augo besidder. Rutine, kulturbærer og en fysik styrke i luftrummet.
Der skal forlænges med Augo. Selvfølgelig til en løn der til svare hans position i truppen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2013, 14:26

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
Jeg håber virkelig at Gaardes førsteprioritet er at forlænge med Thomsen (har kontrakudløb 31. december 2016) og Thelander.

Jeg er helt enig i at Augu har betydet meget for AaB, men sportsligt synes jeg bestemt ikke at Augus niveau berettiger til en kontraktforlængelse. Derudover er vi rimelig godt besat på den centrale midtbane. Würtz, Risgård, Wichmann, Paddy, Thomsen og Rye er alle i spil til den centrale midtbane.
Hvis den først udløber i 2016 er da absolut ingen grund til at forlænge lige nu!!!

De folk du nævner til central midt har INGEN af de kvaliteter som Augo besidder. Rutine, kulturbærer og en fysik styrke i luftrummet.
Der skal forlænges med Augo. Selvfølgelig til en løn der til svare hans position i truppen.
Augu har bestemt kvaliteter, men du forholder dig ikke til det væsentlige faktum at Augu på det seneste har været plaget af skader, samt han har præsteret middelmådigt når han har været på banen. Derudover er det da heller ikke sikkert at Augu finder det interessant at forlænge med AaB. Hvorfor i alverden skal Augu forlænge hvis han fortsat har udsigt til en fast plads på udskiftningsbænken?
Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor meget det må betyde at gå fra at være anfører og den mest sikre på holdkortet, til lige pludselig at finde sig selv ude blandt reserverne. Det må gøre nas. Sådan en situation kan betyde uro i hierarkiet i spillertruppen. Der er selvfølgelig ingen der kender fremtiden og hvad den byder på. Kan Augu spille sig på holdet igen? Tja det ved jeg ikke, der kan selvfølgelig altid komme skader og KN kan prioritere anderledes på den centrale midtbane. Jeg synes bare når man vurderer Augu over de seneste sæsoner så peger pilen nedad. Han er gradvist blevet dårligere og er nu mere sårbar overfor skader. Det kan godt virke som om at alderen er ved at indhente ham.

Augu er mr. AaB, men alt har sin tid. Han har følelser for klubben, men hvis Viborg, Randers el. lign. kommer på banen er, det ikke helt usandsynligt at han vælger at skifte klub.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 20. sep 2013, 14:48

frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
Jeg håber virkelig at Gaardes førsteprioritet er at forlænge med Thomsen (har kontrakudløb 31. december 2016) og Thelander.

Jeg er helt enig i at Augu har betydet meget for AaB, men sportsligt synes jeg bestemt ikke at Augus niveau berettiger til en kontraktforlængelse. Derudover er vi rimelig godt besat på den centrale midtbane. Würtz, Risgård, Wichmann, Paddy, Thomsen og Rye er alle i spil til den centrale midtbane.
Hvis den først udløber i 2016 er da absolut ingen grund til at forlænge lige nu!!!

De folk du nævner til central midt har INGEN af de kvaliteter som Augo besidder. Rutine, kulturbærer og en fysik styrke i luftrummet.
Der skal forlænges med Augo. Selvfølgelig til en løn der til svare hans position i truppen.
Augu har bestemt kvaliteter, men du forholder dig ikke til det væsentlige faktum at Augu på det seneste har været plaget af skader, samt han har præsteret middelmådigt når han har været på banen. Derudover er det da heller ikke sikkert at Augu finder det interessant at forlænge med AaB. Hvorfor i alverden skal Augu forlænge hvis han fortsat har udsigt til en fast plads på udskiftningsbænken?
Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor meget det må betyde at gå fra at være anfører og den mest sikre på holdkortet, til lige pludselig at finde sig selv ude blandt reserverne. Det må gøre nas. Sådan en situation kan betyde uro i hierarkiet i spillertruppen. Der er selvfølgelig ingen der kender fremtiden og hvad den byder på. Kan Augu spille sig på holdet igen? Tja det ved jeg ikke, der kan selvfølgelig altid komme skader og KN kan prioritere anderledes på den centrale midtbane. Jeg synes bare når man vurderer Augu over de seneste sæsoner så peger pilen nedad. Han er gradvist blevet dårligere og er nu mere sårbar overfor skader. Det kan godt virke som om at alderen er ved at indhente ham.

Augu er mr. AaB, men alt har sin tid. Han har følelser for klubben, men hvis Viborg, Randers el. lign. kommer på banen er, det ikke helt usandsynligt at han vælger at skifte klub.
Har det meget ambivalent ift. en forlængelse til ham. Jeg mener stadig godt vi kan bruge ham i truppen, men det vil kræve en væsentlig nedsættelse af lønnen samt en præstationsbaseret kontrakt, som afspejler hans position. Klubben har ikke råd til æreskontrakter fordi en spiller har været i klubben mange år. Derfor er der essentielt at Gaarde ikke tager de sentimentale briller på under forhandlingerne (som jeg dog også er sikker på han ikke gør).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2013, 14:56

Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Sakser lige min kommentar inde fra en anden tråd, da den hører til her:

Jeg forstår ikke hvorfor Augu ikke banker på Gaardes dør istedet for at snakke igennem pressen. Jeg synes stadig han har en fremtid i AaB men hans betydning for AaB er bestemt ikke så stor som den har været, og hans løn skal derfor skæres betragteligt ned hvis han skal fortsætte her.
Jeg håber virkelig at Gaardes førsteprioritet er at forlænge med Thomsen (har kontrakudløb 31. december 2016) og Thelander.

Jeg er helt enig i at Augu har betydet meget for AaB, men sportsligt synes jeg bestemt ikke at Augus niveau berettiger til en kontraktforlængelse. Derudover er vi rimelig godt besat på den centrale midtbane. Würtz, Risgård, Wichmann, Paddy, Thomsen og Rye er alle i spil til den centrale midtbane.
Hvis den først udløber i 2016 er da absolut ingen grund til at forlænge lige nu!!!

De folk du nævner til central midt har INGEN af de kvaliteter som Augo besidder. Rutine, kulturbærer og en fysik styrke i luftrummet.
Der skal forlænges med Augo. Selvfølgelig til en løn der til svare hans position i truppen.
Augu har bestemt kvaliteter, men du forholder dig ikke til det væsentlige faktum at Augu på det seneste har været plaget af skader, samt han har præsteret middelmådigt når han har været på banen. Derudover er det da heller ikke sikkert at Augu finder det interessant at forlænge med AaB. Hvorfor i alverden skal Augu forlænge hvis han fortsat har udsigt til en fast plads på udskiftningsbænken?
Jeg tror ikke at man skal undervurdere hvor meget det må betyde at gå fra at være anfører og den mest sikre på holdkortet, til lige pludselig at finde sig selv ude blandt reserverne. Det må gøre nas. Sådan en situation kan betyde uro i hierarkiet i spillertruppen. Der er selvfølgelig ingen der kender fremtiden og hvad den byder på. Kan Augu spille sig på holdet igen? Tja det ved jeg ikke, der kan selvfølgelig altid komme skader og KN kan prioritere anderledes på den centrale midtbane. Jeg synes bare når man vurderer Augu over de seneste sæsoner så peger pilen nedad. Han er gradvist blevet dårligere og er nu mere sårbar overfor skader. Det kan godt virke som om at alderen er ved at indhente ham.

Augu er mr. AaB, men alt har sin tid. Han har følelser for klubben, men hvis Viborg, Randers el. lign. kommer på banen er, det ikke helt usandsynligt at han vælger at skifte klub.
Har det meget ambivalent ift. en forlængelse til ham. Jeg mener stadig godt vi kan bruge ham i truppen, men det vil kræve en væsentlig nedsættelse af lønnen samt en præstationsbaseret kontrakt, som afspejler hans position. Klubben har ikke råd til æreskontrakter fordi en spiller har været i klubben mange år. Derfor er der essentielt at Gaarde ikke tager de sentimentale briller på under forhandlingerne (som jeg dog også er sikker på han ikke gør).
Selv om jeg var meget skeptisk vedr. ansættelsen af Gaarde så må jeg indrømme, at han indtil videre har overrasket mig positivt. Jeg tror nu nok at Gaarde kan være tough i forhandlingsøjemed, også når det gælder klubikoner og om de overhovedet skal tilbydes ny kontrakt. Jeg tror at Gaarde er noget hårdere end Lynge var.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Dissing » 25. sep 2013, 10:43

række13 skrev:
Forza skrev:Wurtz/Augu snakken om hvem der er at foretrække har længe kørt, og jeg vil klart foretrække Augu hvis jeg skulle vælge. Han er bedre i hovedspillet og er efter min mening bedre til at trække holdet med op i modgang. Wurtz har en tendens til slet ikke at kunne inspirere holdet i modgang og samtidig er det som om han har svært ved at indse sine begrænsninger i pasningspillet idet han ofte vælger at lægge afleveringer som er dødsdømte på forhånd.

Augu har ligeså lidt teknik og kan heller ikke gøre det mindste med en fodbold, men han virker i det mindste til at holde sig til "lettere" afleveringer.

Edit: Wurtz har dog fordelene at han er en smule bedre til at spolere modstanderens spil samt ofte er mere fit end Augu.
Jeg ved godt man ikke skal tage langsigtet beslutninger på en kortsigtet platform - MEN, når det så er sagt. Er du gal jeg synes Wurtz er i topform for tiden, og Augo halter gevaldigt i hans spil. Vi alle ved, at Augo skal spille kontinuerligt i 6 mdr. for bare at komme i nærheden af topform, og der sætter jeg måske spørgsmålstegn ved, om det vil ske, i en alder hvor småskader kommer mere og mere.

Jeg vil rigtig gerne skrive kontrakt med Augo - Men den optimale konstellation pt. må være Wurtz og Risgaard.
Og igen - Wurtz - SIKKE en kamp i søndags, med længder den bedste spiller på banen.
Du har ret i at Gaarde ikke skal tage beslutninger ud fra et øjebliksbillede, men når følelserne sidder udenpå os der taster her på debatside, så skriver vi tit hvad vi føler. Og jeg har set hvordan Augo havde problemer med at få holdet til at steppe op imod de halvprofessionelle spillere fra HB Køge (pokalkamp 24-9-2013). Og når man så hvordan Augo ikke rigtig erobrede nogle bolde, så er der intet der taler for at han vil være god for AaB i Superligaen.

Så er der Augo effekten, som vi var mange tilhængere der opfattede som en naturlov: Bare Augo var med, så blev resultatet og spillet meget bedre (end når han var skadet/i karantæne/spillede i Østrig).
Hvad byggede den naturlov egentlig på? Jo, at Augo var en samlende figur, der bragte tryghed og lederskab på holdet, fortalte de urutinerede (de andre) hvad de skulle gøre. Augo havde med sin person skabt sig en autoritet/popularitet når truppen ikke var på græs, og derfor var han en naturlig leder når kampen var i gang.

Og det vil da også være fint hvis dette ægte AaB-ikon kunne fortsætte mange år endnu som leder på og udenfor banen. Lad mig drage en sammenligning til det danske landshold i 1980'erne. Dengang var Morten Olsen en uundværlig leder på banen, og han blev ved med at være det til han som 39 årig i 1989 spillede sin sidste landskamp. Morten Olsen stoppede som landsholdsspiller samtidig med at en anden leder Sepp Piontek stoppede som træner. Det var for udenforstående et hårdt tab at sige farvel til både Morten Olsen og Sepp, og hvordan skulle det dog gå uden dem (vi vandt EM-guld 2-3 år senere).

Det samme spørgsmål stillede vi os selv da Lynge (Mr. AaB) stoppede - og hans stop gør det endnu sværere at sige farvel til endnu et AaB ikon.
Men alting har sin tid og så kommer der en ny. Og jeg tror Augo skal stoppe i AaB mens han kan se sig selv i øjnene - ellers ender det med hadekampagner i mod ham - som dem der har ramt Due, Curth, Würtz og andre spillere der har passeret 26 års alderen.

Jeg synes jeg selv har talt/skrevet lidt for hårdt til ham. Men det kan man undgå, hvis man selv bestemmer hvornår man går. Om landsholdsangriberen Jon Dahl Thomassen kan jeg kun huske at han stoppede for sent. Men googler jeg ham kan jeg se at han har scoret rigtig mange mål for Danmark. Det gælder om at komme afsted på den rigtige måde, og jeg vil personligt slutte med et rigtig vigtigt Post Scriptum:

PS: Han hedder Thomas Augustinussen, hvorfor kalder mange af os ham så Augo - og ikke Augu?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af 634 » 25. sep 2013, 11:50

PS: Han hedder Thomas Augustinussen, hvorfor kalder mange af os ham så Augo - og ikke Augu?[/quote]

Det er de ordblinnes ret til at føre sig frem. Deres motto er:
Al makt tel di orbinne
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2013, 15:16

634 skrev:PS: Han hedder Thomas Augustinussen, hvorfor kalder mange af os ham så Augo - og ikke Augu?

Det er de ordblinnes ret til at føre sig frem. Deres motto er:
Al makt tel di orbinne
Sjåvt!

Det kunne også være fordi det faktisk udtales med "o" lyd, i modsætning til når man udtaler Augustinussen, han bliver jo ikke kaldt Augu, og der er vel mig bekendt ingen regler for at kælenavne skal staves ligesom de navne de er udledt af.

Desuden ser det skide godt ud på skrift, i modsætning til Augu :)

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 25. sep 2013, 17:15

Kunne det være en idé at kombinere hans kontrakt med et job efterfølgende for klubben? Augo har en masse goodwill i nærområdet som AaB ikke burde gå til spille i en eller anden rolle. Måske det er for tidligt, men han er den første spiller i lang tid, som jeg kan se blive i klubben i en rolle efter den aktive karriere.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af 634 » 25. sep 2013, 17:19

Jesper Schmidt skrev:
634 skrev:PS: Han hedder Thomas Augustinussen, hvorfor kalder mange af os ham så Augo - og ikke Augu?

Det er de ordblinnes ret til at føre sig frem. Deres motto er:
Al makt tel di orbinne
Sjåvt!

Det kunne også være fordi det faktisk udtales med "o" lyd, i modsætning til når man udtaler Augustinussen, han bliver jo ikke kaldt Augu, og der er vel mig bekendt ingen regler for at kælenavne skal staves ligesom de navne de er udledt af.

Desuden ser det skide godt ud på skrift, i modsætning til Augu :)
Ikke enig, jeg siger Augu og det er der en del andre som også gør. Som jeg husker det, er det startet som en utilsigtet stave-fejl af Nordjyske Medier, hvorefter andre ikke har opdaget stavefejlen eller synes det er sejere eller lyder bedre med o.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Pastorius » 25. sep 2013, 17:32

Jeg er målløs over hvor kort snor en af de vigtigste spillere i AaB's historie har på debatsiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Kristian » 25. sep 2013, 17:37

Det er så lavt et niveau der bliver vist til Augu herinde for tiden. Noget man kunne tage med i overvejelserne er at han havde nogle personlige familære problemer som optakt til foråret og et generalt skidt forår, men vi kunne tilgengæld ikke undvære ham.

I starten af denne sæson startede han i stedet for wurtz og gjorde det godt men wurtz har slået ham af og nu døjer han med formen desværre. Det er satme ik fair at være sådan efter augu på nuværrnde tidspunkt.
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. sep 2013, 23:22

Pastorius skrev:Jeg er målløs over hvor kort snor en af de vigtigste spillere i AaB's historie har på debatsiden.
Hørt! Jeg håber godt nok han er noget mere værdsat i AaB ledelsen...

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af ASC Vestjylland » 26. sep 2013, 11:11

Kristian skrev:Det er så lavt et niveau der bliver vist til Augu herinde for tiden. Noget man kunne tage med i overvejelserne er at han havde nogle personlige familære problemer som optakt til foråret og et generalt skidt forår, men vi kunne tilgengæld ikke undvære ham.

I starten af denne sæson startede han i stedet for wurtz og gjorde det godt men wurtz har slået ham af og nu døjer han med formen desværre. Det er satme ik fair at være sådan efter augu på nuværrnde tidspunkt.
Det vil jeg god svare på, for mig personlig skuffede han mig i Køge specilt da der var spillet ca. 55 min HBK er i angreb og Augo vil takle men trækker sig DAMMMM I NEED SOM WILDNES vis dog nu at du er manden. Desuden syntes jeg også at der var lige riglig med fejl afleveringer menn hva fann DUE ligne en der pipfugl der var vingeskudt.
Jeg kan godt li Augo men han må sgu vise at han er klar og viser vilje til at offere sig.
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af le Cid » 26. sep 2013, 11:17

ASC Vestjylland skrev:
Kristian skrev:Det er så lavt et niveau der bliver vist til Augu herinde for tiden. Noget man kunne tage med i overvejelserne er at han havde nogle personlige familære problemer som optakt til foråret og et generalt skidt forår, men vi kunne tilgengæld ikke undvære ham.

I starten af denne sæson startede han i stedet for wurtz og gjorde det godt men wurtz har slået ham af og nu døjer han med formen desværre. Det er satme ik fair at være sådan efter augu på nuværrnde tidspunkt.
Det vil jeg god svare på, for mig personlig skuffede han mig i Køge specilt da der var spillet ca. 55 min HBK er i angreb og Augo vil takle men trækker sig DAMMMM I NEED SOM WILDNES vis dog nu at du er manden. Desuden syntes jeg også at der var lige riglig med fejl afleveringer menn hva fann DUE ligne en der pipfugl der var vingeskudt.
Jeg kan godt li Augo men han må sgu vise at han er klar og viser vilje til at offere sig.
Augo spillede ikke godt i Køge - men det er jo stadig et øjebliksbillede. Det er klart nok, at hvis formkurven fortsætter nedad, så skal han nok til at overveje sin fremtid, men i det lidt større perspektiv, så er han bestemt en vigtig AaB spiller. Augo er desuden før kommet tilbage efter down-perioder. Jeg tror på at han har den rigtige psyke til at gøre det.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 26. sep 2013, 14:48

le Cid skrev:
ASC Vestjylland skrev:
Kristian skrev:Det er så lavt et niveau der bliver vist til Augu herinde for tiden. Noget man kunne tage med i overvejelserne er at han havde nogle personlige familære problemer som optakt til foråret og et generalt skidt forår, men vi kunne tilgengæld ikke undvære ham.

I starten af denne sæson startede han i stedet for wurtz og gjorde det godt men wurtz har slået ham af og nu døjer han med formen desværre. Det er satme ik fair at være sådan efter augu på nuværrnde tidspunkt.
Det vil jeg god svare på, for mig personlig skuffede han mig i Køge specilt da der var spillet ca. 55 min HBK er i angreb og Augo vil takle men trækker sig DAMMMM I NEED SOM WILDNES vis dog nu at du er manden. Desuden syntes jeg også at der var lige riglig med fejl afleveringer menn hva fann DUE ligne en der pipfugl der var vingeskudt.
Jeg kan godt li Augo men han må sgu vise at han er klar og viser vilje til at offere sig.
Augo spillede ikke godt i Køge - men det er jo stadig et øjebliksbillede. Det er klart nok, at hvis formkurven fortsætter nedad, så skal han nok til at overveje sin fremtid, men i det lidt større perspektiv, så er han bestemt en vigtig AaB spiller. Augo er desuden før kommet tilbage efter down-perioder. Jeg tror på at han har den rigtige psyke til at gøre det.
Jeg synes faktisk det er et ganske fair debatniveau der bliver holdt i denne tråd. Augu er en stjerne i klubben og de fleste elsker ham. Men det når man ikke præsterer godt er det kun naturligt at man diskuterer personen på klubbens debatforum uagtet den anciennitet man har i klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar