FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2013, 01:00

jayC skrev:Føj hvor var det elendigt at være i Parken idag.. At se Lasse gå fuldstændig amok på Dalsgaard, som for min synsvinkel ikke havde nogle chancer ved det tredje mål.. Det var pinligt !

Ny kamp i næste weekend, hvor det skal blive til 3 point!
Dalsgaard koster to mål i dag, det er vel rimeligt han får lidt røvfuld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af astonvilla » 21. okt 2013, 09:25

Jeg er ingenlunde skuffet over kampens udfald - da det var nøjagtigt, hvad jeg forventede, inklusive kampens forløb og spillernes spejder-tøs indstilling som er blevet standard i Parken. Selvom kampens udfald ikke overrasker og derfor ej skuffer, er der dog et par suk (og en thumps up, Curth style):

Næste gang vi spiller derovre, kunne det være en ide at spare en spiller som Kusk så han er mere frisk til andre kampe? Unge mand: Såfremt du virkelig vil noget på den store scene (for dét har du ubetinget taltentet til) må du kraft stejlme mande dig op og præstere i disse "store" kampe og ikke rende rundt som et skræmt halshugget hane når bevågenheden bliver stor og modstanderne trykker dig fysisk. Ikke godkendt.

Den største individuelle blamage tilhører dog ubetinget Jönsson. Magen til ligegyldig indsats skal man sku da lede længe efter. At Wolfsburg har spøttet 25 mDKK på den mand må man virkelig undre sig over når han kan falde så meget igennem på det her niveau. Det er bare ikke godkendt. Så hellere give vore "egne folk" chancen. De vil ikke gøre det ringere en Jönsson.

Kent/Kuhn: Dumpet. På røv og albuer. Jeg fatter simpelthen ikke at Kent har sat vores egen kanibal (Thelander) af - og så til fordel for KEP? Det er jo åbenlyst at vi er blevet langt mere sårbare i luftspillet efter det er sket, samt er der er kommet langt mere uro i forsvaret efter KEP er kommet til. KEP skal altid ud på sine patenterede udflugter - hvor Thelander er KISS typen, der står fast og klapper den væk. Man kan få en tanke om at FCK's 2 første mål ikke var blevet en realitet såfremt Thelander var på banen. En ommer Kent. Thelander tilbage på banen NU!
Og så den med indstillingen (den er nok mere vendt mod Kuhn, der - tror jeg - har ansvaret på det mere mentale plan): Nå man allerede under indløbet kan se på spillerne at de er skræmt fra vid og sans over at skulle spille i parken, ja så har trænerteamet fail'et - big time. Ikke godt nok. Så må I sku få noget hjælp til den mentale træning udefra.

Opturen leveres af Lasse Nielsen. Nuvel, han var uheldig at score selvmål, men overall, en fantastisk indsats i defensiven hvor hans speed virkelig kom til sin ret. Ud over en generel solid indsats, måtte han gang på gang rydde op og dække af efter KEP og Dalsgaard, der begge til tider sejlede defensivt. Det bliver uendeligt hårdt når han forlader os. Han betyder mere for vort hold end rigtig mange går og tror. I en lorte-kamp scorer Lasse top-karakter, og det på trods af selvmål.

Resten: Udenfor bedømmelse, da de aldrig kom ind i kampen.

Og så lige til sidst (det er jo efterhånden også standard): De danske dommere. Hvad pokker sker der? Nu har vi siddet og set på at kvaliteten af spillet i superligaen er faldet betragteligt i de seneste år - men kvaliteten af dommerne er da styrtdykket i samme periode.
Kampen i går var jo ganske udramatisk og spillet i et yderst overkommeligt tempo og i en god ånd spillerne imellem. Alligevel formår den spasser af en dommer totalt at fuck'e det hele op med hvad jeg sådan frit fra toppen af hovedet kan tælle sammen til ca 30 fejlkendelser på 90 min. Store og små. Så selv den ellers så velafbalancerede Lars Jacobsen bliver så rasende til sidst at han stempler Ahlmann i bollerne! Uden i øvrigt at det kaster så meget som en advasel af sig... det siger jo alt.
Hvor er det pinligt at sidde og glo på.
Heldigvis det også standard at dommerne er lige ringe til begge sider. Jeg tror ikke på vi havde vundet kampen selvom vi havde fået det straffe vi skulle have haft først i kampen. Men det var da trods alt blevet "en anden kamp"....
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en rigtig god dommerpræstation i superligaen. Og jeg ser sku mange kampe.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af BoT » 21. okt 2013, 09:29

Ja, dommeren var elendig - to straffespark, der kunne være dømt, hvoraf det ene - mod AK - var helt oplagt (hands på Lars J er svær at se selv på den langsomme, fordi de står så tæt) + en ret klar udvisning til Lars J + et tyndt frispark mod Ahlmann, der førte til 2-0 målet.
Alligevel var sejren til FCK fuldt fortjent. Vi skaber ikke en eneste chance i anden halvleg, og deres første og sidste mål er alt for lette.

Hurtigt videre til næste kamp!!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. okt 2013, 10:39

Jeg synes egentlig, vores possesion-spil var langt bedre, end man kunne have frygtet i går. Det flød i perioder rigtig godt. Desværre har vi (det er en kendt sag, at jeg har den holdning, som kan få folk helt op i det røde felt) ikke rigtig nogen angribere med helt den rette kvalitet, og så er det altså svært at få omsat den slags til positive momenter til mål. Og det skal man gøre, hvis man skal have point med fra Parken.

I defensiven så vi for alvor sprækker i går. De to midterforsvarere virkede ikke helt afstemt (Thelander må være harmdirende bitter). Og Dalsgaard koster vel alene to mål. Ved det sidste mål står han et par meter bag forsvarslinjen og ligner en lilleputspiller, da han ophæver offsiden. Han burde have været pillet ud længe før, og jeg syntes faktisk også, at det på opvarmningen så ud til, at Patrick var på vej ind. Ærgerligt at det ikke skete.

Det mest skuffende er dog, at Kent Nielsen (som jeg ellers synes gør det fantastisk godt) igen lægger en taktik, som synes at bære præg af alt for meget respekt for B 1903. Hvorfor skal vi stå så lavt??? Fatter han ikke snart, at det ikke er vejen frem mod dem. Hans personlige statistik mod B 1903 (med to sejre i ca. 23 kampe) og især den ydmygende stime med nul scorede mål og nederlag på stribe for AaB i Parken burde da snart få ham til at åbne øjnene.

Når alt det her er sagt, så går den her sæson jo benhårdt ud på at redde livet i ligaen. Det bliver hårdt, og alle de andre potentielle nedrykkere bliver ved med at skrabe point sammen i bunkevis, så meget tyder på, at vi skal op omkring 40 point, for at værre reddet. En stime med 4-5 kampe uden eller med kun få point kan i det her spil pludselig blive kostbar, så det handler om at bevare fokus.

Målet må vel være at nå op på 26-27 point i efteråret. Det er måske lettere sagt end gjort med vores nuværende trup, men omvendt er det ikke helt urealistisk. Hvis vi når dertil, kan vi formentligt gå på vinterferie med håbet om overlevelse ikke blot intakt men spil-levende. Og point i Parken ville jo hånden på hjertet have været bonus i det regnestykke.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Nakken » 21. okt 2013, 11:08

Frygah skrev:Det er ikke kun fysikken, men også presspil og organisation.

Viborg er også fysisk stærke, men der får vi tid og plads til at spille rundt om deres større og stærkere spillere. Mod FCK får hverken Thomsen, Risgård eller Kusk tid til at tæmme bolden og drive den fremad, inden de har 1-3 mand siddende på sig. Det formår vi ikke at spille os ud af, og det er simpelthen begrænsning af de evner vores hold pt har, der gør vi ser så skidt ud. Vi har bare ikke nogen plan b, specielt ikke når FCK's centerforsvar var så gode, som de var i dag.

Engang imellem må man rose modstanderne for at spille os lige præcis som vi skal. Det er heldigvis kun et par hold der kan gøre det som FCK gør ved os i dag.
Jeg er meget enig. Det var meget tydeligt, at udover vores manglende evner til at skabe noget som helst, så stod FCK præcis som de skulle og vi kunne intet stille op. Det er virkelig frustrerende, at det skal være sådan.

Det er som vi har tabt på forhånd, hver gang vi er i Parken. Jeg orker ikke at tro på det mere, når vi spiller i Parken. Især fordi det altid er en udstilling af alt hvad vi er håbløse til. Helt seriøst, så forstår jeg ikke, hvorfor de ikke bare giver den fuld gas fra starten uden at tænke. Kent burde give dem frit spil til at gøre, hvad de har lyst til og understrege, at et nederlag er ligegyldigt. Måske det kunne løsne lidt op, så vi i det mindste spiller frit og giver det en chance.
Altid AaB!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af jensemand57 » 21. okt 2013, 11:42

Man kan for øvrigt ikke have andet end respekt for Lars Jacobsen, når han indrømmer, at hans aktion mod Ahlmann ikke hører til i en fodboldkamp. Jeg tvivler på, at vi kunne opleve samme format fra Brøndby IF, det ligger ikke i deres gener.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af thomasjn » 21. okt 2013, 12:08

Trels tur til Parken igår. Vi er jo egentlig ok med i store dele af kampen, men der mangler mod. Hvor var de aggressive løb mod FCKs forsvar når vi var i angreb. Vores angreb blev ikke farlige fordi spillerne ikke løb tilstrækkeligt for hinanden og når det endelig skete havde boldholder ikke mod til at aflevere til en medspiller.

Derudover kunne det irritere mig voldsomt, at FCKerne fik så lidt modspil på midten. Kunne vores midtbane da ikke bare engang imellem klappe til en FCKer og stoppe deres opspil fremfor vi kommer til at stå for langt tilbage. Selvfølgelig skal man ikke spille overilet, men jeg savner som en anden debattør, at der er lidt mere mord i øjnene og en fanden i voldskhed ifht. at få brudt den trelse stime i Parken fremfor vi bare tager derover og ligger os ned. Vi er AaB, vi er figthere og vi kæmper for hianden og klubben.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Narildsen » 21. okt 2013, 12:48

Karantæne til Ahlmann.
Jeg gad rigtig godt at se Due spille den venstre back.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. okt 2013, 13:08

Narildsen skrev:Karantæne til Ahlmann.
Jeg gad rigtig godt at se Due spille den venstre back.
Eftersom manden selv mener at hans ben er for fine til at tackle, virker det som en rigtig dårlig ide.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Kristian1977 » 21. okt 2013, 13:14

FCKs taktik var at presse og stresse de unge AaB spillere og det lykkes. Vi fik ikke vores spil i gang og tabte let bolden. Der var ikke på noget tidspunkt i kampen vi havde mere en 5 skud til hinanden. Derfor blev det en skidt kamp. Måske skulle man træne lidt mere i at spille bolden rundt når man bliver presset maximalt fysisk?!? :thumbsdown: Ærgeligt at AK47 ikke scorede. Så havde kampen måske set lidt anderledes ud.
May AaB be with you

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af thomasjn » 21. okt 2013, 15:44

Poker-One-Kenobi skrev:
Narildsen skrev:Karantæne til Ahlmann.
Jeg gad rigtig godt at se Due spille den venstre back.
Eftersom manden selv mener at hans ben er for fine til at tackle, virker det som en rigtig dårlig ide.
Anders Due anno 2013 løber og arbejder meget. Jeg tror faktisk, at en back-rolle rent offensivt ville ligge godt til ham fordi han ville have en chance for at modtage bolden når han er oppe i fart. Når det er sagt er jeg ikke tryg ved Due som back mod et knivskarpt kontrahold.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. okt 2013, 16:35

Due, SF eller Blåbjerg som venstre back. Bare ikke PK. Man kunne evt. spille med PK som kant, da han kan hjælpe godt til defensivt, men det vil tage meget fra AaBs offensiv og hvor skulle man så placere Thomsen? Et andet alternativ er at sætte en Kasper Pedersen eller en Thelander derud. Så spiller vi med 4 i bagkæden, Dalle leger som altid kant og KEP tager altid på skovtur op igennem banen, men så står vi stadig med to spillere tilbage i form af Lasse og KP.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. okt 2013, 17:23

Skuffende indsats i Parken, jeg troede godt nok vi var kommet længere, og at vi for en gangs skyld kunne flytte kampen bare en smule over på vores præmisser - det lykkedes aldrig.

Spændingsniveauet var galt, løbevilligheden ikke eksisterende, og af de spillere som skal skabe kampene for os var det vel kun Dalsgaard og Risgaard som i glimt leverede varen. Jeg er ekstremt skuffet over at vi kan spille en kamp, hvor jeg synes vi (som sædvanligt i parken) forærer FCK alt initiativ, og vel stort set ikke vinder en nærkamp set over 90 minutter. Det tekniske niveau var jammerligt, timingen og tempoet i kombinationsspillet var lysår fra Viborg kampen... og så er vi tilbage til at lukke alt for nemme mål ind. Thelander tilbage med det vuns, tak!

Det værste synes jeg dog faktisk var det totale sammenbrud til sidst i kampen, det var pinligt og uacceptabelt den måde hele holdt slog op i banen i de sidste 10 min, og vi var mere end heldige med ikke at komme derfra med en ordentlig røvfuld.

Vi må da for pokker snart lære at spille og præstere i Parken!

- Og ellers er det op på hesten igen, jeg er stadig overbevist om at vi har et hold som er markant bedre end gårsdagens indsats viste.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af NIN » 21. okt 2013, 22:37

Jesper Schmidt skrev:Skuffende indsats i Parken, jeg troede godt nok vi var kommet længere, og at vi for en gangs skyld kunne flytte kampen bare en smule over på vores præmisser - det lykkedes aldrig.

Spændingsniveauet var galt, løbevilligheden ikke eksisterende, og af de spillere som skal skabe kampene for os var det vel kun Dalsgaard og Risgaard som i glimt leverede varen. Jeg er ekstremt skuffet over at vi kan spille en kamp, hvor jeg synes vi (som sædvanligt i parken) forærer FCK alt initiativ, og vel stort set ikke vinder en nærkamp set over 90 minutter. Det tekniske niveau var jammerligt, timingen og tempoet i kombinationsspillet var lysår fra Viborg kampen... og så er vi tilbage til at lukke alt for nemme mål ind. Thelander tilbage med det vuns, tak!

Det værste synes jeg dog faktisk var det totale sammenbrud til sidst i kampen, det var pinligt og uacceptabelt den måde hele holdt slog op i banen i de sidste 10 min, og vi var mere end heldige med ikke at komme derfra med en ordentlig røvfuld.

Vi må da for pokker snart lære at spille og præstere i Parken!

- Og ellers er det op på hesten igen, jeg er stadig overbevist om at vi har et hold som er markant bedre end gårsdagens indsats viste.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar