AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 27. okt 2013, 19:25

jonas386 skrev:Hvis BIF og OB kan finde ud af at dele i dagens sidste kamp, har det indtil nu været en fin runde for os. Næsten perfekt endda.
Jeg synes det lugter af en Bundby sejr, det ville være typisk OB at dumme sig imod BIF.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Pollack2 » 27. okt 2013, 19:46

dyhrmaN skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:
Pollack2 skrev:Foran 2-0 mod SE og Augo kommer ikke i spil - jeg har virkelig svært ved at se, hvornår han kan gøre sig gældende...
Mjah, jeg synes da man havde så godt styr på SønderJyskes offensiv at det gav god mening at give lidt tid til Wichmann ved 2-0.
Det er sådant set rigtigt (SE havde dog to kæmpechancer til sidst + to frispark lige uden for feltet) at Wichmann kunne bruge lidt kamp i benene, men når Augo intet tilbyder offensivt og han heller ikke bruges til at køre en 2-0 føring hjem defensivt, så har jeg svært ved at se hvad vi skal bruge ham til.
nu er der jo heldigvis lige blevet forlænget med Augu i 1,5 år, så vi behøver ikke bruge så meget tid på at diskutere, hvorvidt han kan bruges eller ej. Træner og ledelse har vurderet, at han stadig har en rolle i klubben - og det er godt!
Ikke for at tærske mere langhalm på den, men det netop fordi han lige er blevet forlænget, at jeg undrer mig over hvilken rolle han skal have på banen (vi kan ævle længe om hans rolle udenfor).

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. okt 2013, 20:21

Pollack2 skrev:
dyhrmaN skrev:
Pollack2 skrev:
Funky skrev:
Pollack2 skrev:Foran 2-0 mod SE og Augo kommer ikke i spil - jeg har virkelig svært ved at se, hvornår han kan gøre sig gældende...
Mjah, jeg synes da man havde så godt styr på SønderJyskes offensiv at det gav god mening at give lidt tid til Wichmann ved 2-0.
Det er sådant set rigtigt (SE havde dog to kæmpechancer til sidst + to frispark lige uden for feltet) at Wichmann kunne bruge lidt kamp i benene, men når Augo intet tilbyder offensivt og han heller ikke bruges til at køre en 2-0 føring hjem defensivt, så har jeg svært ved at se hvad vi skal bruge ham til.
nu er der jo heldigvis lige blevet forlænget med Augu i 1,5 år, så vi behøver ikke bruge så meget tid på at diskutere, hvorvidt han kan bruges eller ej. Træner og ledelse har vurderet, at han stadig har en rolle i klubben - og det er godt!
Ikke for at tærske mere langhalm på den, men det netop fordi han lige er blevet forlænget, at jeg undrer mig over hvilken rolle han skal have på banen (vi kan ævle længe om hans rolle udenfor).
En stærk erstatning på den defensive midtbane, som vel er den plads på hele holdet der er mest eksponeret for karantæne. Han er vel lidt endt som en breddespiller, men vel på en plads hvor han med garanti får en række kampe. Skal vi ikke bare være glade for at også nummer 2 på en plads er en superligaprofil, end at begynde at ønske ham væk. Desuden skal man nok heller ikke undervurdere Augo´s rolle uden for banen. Han er en blevet en ledertype og jeg ser ikke så mange af den slags på vores hold.

Og den der diskussion der kører om indskiftningen af Bruhn. Det har man da set ufatteligt mange gange med unge spillere. Det er et skulderklap og har meget svært ved at forstå hvordan det kan vurderes anderledes.

Og så var det da en fantastisk sejr med gode fremtidsperspektiver i. Som Bo Henriksen sagde, så ser det godt ud for vores sæson, når vi vinder sådan nogle kampe.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Frygah » 27. okt 2013, 23:40

Jeg vil også sige, at hvis man forventer at Würtz aldrig vil falde i niveau, blive skadet eller få karantæne, så er man måske lidt for optimstisk. Der er Augo vel noget nær den perfekte afløser, med erfaring og rutine, respekteret af de andre på holdet, og har en god fysik som vi ikke har for meget af i forvejen.

At Wichmann kommer ind i dag, synes jeg var helt fint.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 400
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Since » 28. okt 2013, 08:56

Det var sørme et tyndt tilskuere tal til søndagens kamp. Selv fcn havde flere til deres kamp. Nogen der har et bud på hvad årsagen er?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Eksil » 28. okt 2013, 09:02

Since skrev:Det var sørme et tyndt tilskuere tal til søndagens kamp. Selv fcn havde flere til deres kamp. Nogen der har et bud på hvad årsagen er?
Dårligt vejr, efterår, dårlig presse om AaB og en uprofileret modstander

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af astonvilla » 28. okt 2013, 09:27

Der er vel ikke så meget at sige vedr. gårsdagens kamp.
3 p. og tilbage på 2. pladsen...fornøjelse.
Det er svært at spille mod et hold der stiller sig så beton-defensivt, og med vores vigende effektivitet in mente, var det jo som forventet.
Lidt held - men 100% fortjent, naturligvis.

Dog et par bemærkninger derudover:

1. Jeg synes det var tydeligt at man langt om længe er begyndt at træne standardsituationer igen. Thomsen slog et par super-giftige hjørnespark der var tæt på at kaste mål af sig, og Kusks frispark mod slutningen af 1. halvleg hvor AK var centimeter fra at få en tå på, var også godt indstuderet. Altså: Dødbolde ikke længere udelukkende en igangsætning af spillet men en reel trudsel. Det er da godt.

2. Jeg kigger lidt på AK, og håber på han snart viser noget igen. Han kom jo flyvende fra start, men er gået i stå. Han falder fint ind i spillet - men han er med som bomber. Og han bomber ej længere. I går kommer han stort set ikke til nogen reel mulighed udover et par forsøg fra distancen som blev blokeret. Håber AK får gang i målstøvlerne igen.

3. Igen-igen-igen: forfærdelig indsats af dommeren. Et hav af fejlkendelser (begge veje!). Pinligt. De danske dommere bør oppe sig.
Bienvenu Bassogog!

Kreddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17. maj 2013, 00:06

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Kreddy » 28. okt 2013, 09:29

Dejligt at se, at de begynder at vinde sådan nogle kampe!

Er det bare mig, eller er Lasse blevet noget bedre på bolden de seneste kampe, eller er det bare fordi han holder afleveringerne simple?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af astonvilla » 28. okt 2013, 10:09

Kreddy skrev:Dejligt at se, at de begynder at vinde sådan nogle kampe!

Er det bare mig, eller er Lasse blevet noget bedre på bolden de seneste kampe, eller er det bare fordi han holder afleveringerne simple?
Lasse er en klasseforsvarer - både med og uden bold. Sådan er det. Han tillader sig jo endda et offensivt raid op gennem banen der midt i 2. halvleg.
Og så er han DKs hurtigste centerforsvarer og udstråler en utrolig ro.
He will be missed.....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 28. okt 2013, 11:45

astonvilla skrev: 2. Jeg kigger lidt på AK, og håber på han snart viser noget igen. Han kom jo flyvende fra start, men er gået i stå. Han falder fint ind i spillet - men han er med som bomber. Og han bomber ej længere. I går kommer han stort set ikke til nogen reel mulighed udover et par forsøg fra distancen som blev blokeret. Håber AK får gang i målstøvlerne igen.
Jeg tror ikke du skal undervurderer AK´s betydning på det hold. Han har ganske rigtig ikke scoret i et stykke tid, men han skaber plads og en god spil station for de andre.

Jeg tjekkede lige superstats.dk, og han har faktisk foruden de 3 mål lagt op til 3 mål ligeså, det er iøvrigt bedre end nogen anden på holdet, AK´s startplads er helt klart fortjent !

Kilde :
http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Sauer » 28. okt 2013, 12:11

Mr. Larsen skrev:
astonvilla skrev: 2. Jeg kigger lidt på AK, og håber på han snart viser noget igen. Han kom jo flyvende fra start, men er gået i stå. Han falder fint ind i spillet - men han er med som bomber. Og han bomber ej længere. I går kommer han stort set ikke til nogen reel mulighed udover et par forsøg fra distancen som blev blokeret. Håber AK får gang i målstøvlerne igen.
Jeg tror ikke du skal undervurderer AK´s betydning på det hold. Han har ganske rigtig ikke scoret i et stykke tid, men han skaber plads og en god spil station for de andre.

Jeg tjekkede lige superstats.dk, og han har faktisk foruden de 3 mål lagt op til 3 mål ligeså, det er iøvrigt bedre end nogen anden på holdet, AK´s startplads er helt klart fortjent !

Kilde :
http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;
Da Sønderjyske først begyndte at bevæge sig lidt fremad banen i 2. halvleg, da havde AK også flere gode aktioner. Han kunne med lidt held være blevet noteret for to assists og et mål i går. Han laver et rigtig flot forarbejde til situationen ved straffesparket, hvor Patrick nok burde have sparket den i kassen i første omgang. Ligesom han lagde bolden flot af til Kusk i en kontrasituation, hvor han bliver tacklet i sidste øjeblik. Og så var der den første kasse, hvor AK tager det helt rigtige løb, og tvinger Hart til at sparke bolden i eget net. Jeg synes i øvrigt Jönsson igen viste stort format med hans aktioner, efter en beskeden præstation i Parken.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2013, 12:19

Efter en skidt kamp mod FCK (sammen med resten af holdet) fik Rasmus Jönsson godt nok sat tingene på plads. Er du gal han er godt til at suge bolden til sig, og vende spillet. Et niveau over de andre. Meget betryggende at vi har ham hele sæsonen ud.

En lille overordnet bekymring: jeg syntes det kniber lidt med indkøringen af de nye talenter. Udover et par minutter til henholdsvis Spalvis og Bruhn, har man ikke tydeligt øjne for at forberede det - formentligt - forestående salg af Kusk og Thomsen, selvom vi netop vader i talenter til de pladser. Og i forlængelse heraf kan jeg stadig ikke se meget mening i at fremtidens mand Thelander skal starte på bænken, andet end hvis der er lidt fnidder uden for banen vi ikke kender til.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2013, 12:57

MHJ skrev:Efter en skidt kamp mod FCK (sammen med resten af holdet) fik Rasmus Jönsson godt nok sat tingene på plads. Er du gal han er godt til at suge bolden til sig, og vende spillet. Et niveau over de andre. Meget betryggende at vi har ham hele sæsonen ud.

En lille overordnet bekymring: jeg syntes det kniber lidt med indkøringen af de nye talenter. Udover et par minutter til henholdsvis Spalvis og Bruhn, har man ikke tydeligt øjne for at forberede det - formentligt - forestående salg af Kusk og Thomsen, selvom vi netop vader i talenter til de pladser. Og i forlængelse heraf kan jeg stadig ikke se meget mening i at fremtidens mand Thelander skal starte på bænken, andet end hvis der er lidt fnidder uden for banen vi ikke kender til.
Kent har gentagne gange fastslået at han sætter det stærkeste hold på dagen, uden hensyn til fremtid, salg, fnidder eller andet. Så det er vel ikke så svært at regne ud at vi spiller med det hold han mener fungerer bedst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Maglau » 28. okt 2013, 13:11

MHJ skrev:Efter en skidt kamp mod FCK (sammen med resten af holdet) fik Rasmus Jönsson godt nok sat tingene på plads. Er du gal han er godt til at suge bolden til sig, og vende spillet. Et niveau over de andre. Meget betryggende at vi har ham hele sæsonen ud.
.
Vildt dygtig fodboldspiller og passer perfekt til den måde vi gerne vil spille fodbold på, sammen med Thomsen, Kusk og Risgaard. Minder mig en anelse om Michu, mangler bare lige at score nogle kasser også.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af astonvilla » 28. okt 2013, 13:17

Sauer skrev:
Mr. Larsen skrev:
astonvilla skrev: 2. Jeg kigger lidt på AK, og håber på han snart viser noget igen. Han kom jo flyvende fra start, men er gået i stå. Han falder fint ind i spillet - men han er med som bomber. Og han bomber ej længere. I går kommer han stort set ikke til nogen reel mulighed udover et par forsøg fra distancen som blev blokeret. Håber AK får gang i målstøvlerne igen.
Jeg tror ikke du skal undervurderer AK´s betydning på det hold. Han har ganske rigtig ikke scoret i et stykke tid, men han skaber plads og en god spil station for de andre.

Jeg tjekkede lige superstats.dk, og han har faktisk foruden de 3 mål lagt op til 3 mål ligeså, det er iøvrigt bedre end nogen anden på holdet, AK´s startplads er helt klart fortjent !

Kilde :
http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;
Da Sønderjyske først begyndte at bevæge sig lidt fremad banen i 2. halvleg, da havde AK også flere gode aktioner. Han kunne med lidt held være blevet noteret for to assists og et mål i går. Han laver et rigtig flot forarbejde til situationen ved straffesparket, hvor Patrick nok burde have sparket den i kassen i første omgang. Ligesom han lagde bolden flot af til Kusk i en kontrasituation, hvor han bliver tacklet i sidste øjeblik. Og så var der den første kasse, hvor AK tager det helt rigtige løb, og tvinger Hart til at sparke bolden i eget net. Jeg synes i øvrigt Jönsson igen viste stort format med hans aktioner, efter en beskeden præstation i Parken.
Jeg sætter ingenlunde spørgsmålstegn ved AKs berettigelse på holdet - og jeg skriver også direkte at han falder fint ind i vort spil (han er god til at ligge den af til andre og har en udmærket teknik osv). Det jeg skriver er blot, at han godt må finde tordenstøvlerne frem igen, og få smækket nogle bolde i kassen.
Det er jo dét han primært er med for.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2013, 13:24

Pastorius skrev:
MHJ skrev:Efter en skidt kamp mod FCK (sammen med resten af holdet) fik Rasmus Jönsson godt nok sat tingene på plads. Er du gal han er godt til at suge bolden til sig, og vende spillet. Et niveau over de andre. Meget betryggende at vi har ham hele sæsonen ud.

En lille overordnet bekymring: jeg syntes det kniber lidt med indkøringen af de nye talenter. Udover et par minutter til henholdsvis Spalvis og Bruhn, har man ikke tydeligt øjne for at forberede det - formentligt - forestående salg af Kusk og Thomsen, selvom vi netop vader i talenter til de pladser. Og i forlængelse heraf kan jeg stadig ikke se meget mening i at fremtidens mand Thelander skal starte på bænken, andet end hvis der er lidt fnidder uden for banen vi ikke kender til.
Kent har gentagne gange fastslået at han sætter det stærkeste hold på dagen, uden hensyn til fremtid, salg, fnidder eller andet. Så det er vel ikke så svært at regne ud at vi spiller med det hold han mener fungerer bedst.
Jeg er sikker på Kent kan begrunde sine valg. Min anke gik mere på om hans valg var fornuftige. Dog skal det nævnes at vi allerede i de første kampe har skulle indføre 2½ spillere på holdet, så Kents bekymring kan have at gøre med at for mange eksperimenter ødelægger rytmen på holdet.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Sauer » 28. okt 2013, 13:34

astonvilla skrev:
Sauer skrev:
Mr. Larsen skrev:
astonvilla skrev: 2. Jeg kigger lidt på AK, og håber på han snart viser noget igen. Han kom jo flyvende fra start, men er gået i stå. Han falder fint ind i spillet - men han er med som bomber. Og han bomber ej længere. I går kommer han stort set ikke til nogen reel mulighed udover et par forsøg fra distancen som blev blokeret. Håber AK får gang i målstøvlerne igen.
Jeg tror ikke du skal undervurderer AK´s betydning på det hold. Han har ganske rigtig ikke scoret i et stykke tid, men han skaber plads og en god spil station for de andre.

Jeg tjekkede lige superstats.dk, og han har faktisk foruden de 3 mål lagt op til 3 mål ligeså, det er iøvrigt bedre end nogen anden på holdet, AK´s startplads er helt klart fortjent !

Kilde :
http://www.superstats.dk/maal/plus-assist" onclick="window.open(this.href);return false;
Da Sønderjyske først begyndte at bevæge sig lidt fremad banen i 2. halvleg, da havde AK også flere gode aktioner. Han kunne med lidt held være blevet noteret for to assists og et mål i går. Han laver et rigtig flot forarbejde til situationen ved straffesparket, hvor Patrick nok burde have sparket den i kassen i første omgang. Ligesom han lagde bolden flot af til Kusk i en kontrasituation, hvor han bliver tacklet i sidste øjeblik. Og så var der den første kasse, hvor AK tager det helt rigtige løb, og tvinger Hart til at sparke bolden i eget net. Jeg synes i øvrigt Jönsson igen viste stort format med hans aktioner, efter en beskeden præstation i Parken.
Jeg sætter ingenlunde spørgsmålstegn ved AKs berettigelse på holdet - og jeg skriver også direkte at han falder fint ind i vort spil (han er god til at ligge den af til andre og har en udmærket teknik osv). Det jeg skriver er blot, at han godt må finde tordenstøvlerne frem igen, og få smækket nogle bolde i kassen.
Det er jo dét han primært er med for.
Det er vi heller ikke uenige i. Jeg skriver også bare, at han faktisk var med i flere af de kampafgørende situationer i går. Så forhåbentlig kan han tage det med til næste gang, selvom han ikke selv kom på tavlen i går.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af MrBangDK » 28. okt 2013, 14:39

Vi har ikke tabt på Aalborg Stadion siden april 2013.. Det er nice!
Ska' vi hak'?

Besvar