Hmm PS&E?? Vi har kun en svensker og han er meget sympatiskdoukas skrev:Vi skal vist møde en eller anden rigmands-klub der er gennemsyret af usympatiske personligheder der ikke tøver med at snyde sit eget personale og som altid har mindst 2-3 svinske spillere (gerne svenske) på banen, på udebane der i februar.Vestegnsgaesten skrev:Hvilke kampe har i i februar hjemmebane? Der er kun en i dec som pr tradition ikke trækker ret mange tilskuere...Lindmark skrev:Vi har hjemmekampe i både december og februar (brrrrr), så den eneste 'sorte' måned er strengt taget januar. Desuden kommer der ingen kapitaludvidelse før konsekvenserne af feriepengesagen er klarlagt - der er møde i voldgiftsretten lige inden jul.Vestegnsgaesten skrev:Jo!!!jensemand57 skrev:Vil det ikke være mere passende at debatere AaB og ikke dem der over fra den lille klub?
Er der nogen af jer der ved hvornår man satser på en kapitaludvidelse skal finde sted?
Som jeg ser det går man snart ind i de tre sorte måneder - dvs de tre måneder hvor der ikke er indtægter og kassen derfor bliver drænet. Man må vel formode at udvidelse vil ske i januar, eller?
Hvad angår feriepengesagen bliver den højest sandsynligt ikke afgjort i dec på et enkelt møde - det kan være voldgiften giver en tilkendegivelse omkring størrelse af beløb men med antallet af sager er dette ikke sandsynligt. Jeg tror på at kapitaludvidelsen er nødvendig før man kender omfanget af de grådige spilleres hykleriske indkræven!! ( ja, jeg er enig med de gamle i BIF og AaB om at de grådige ådselsædere har fået hvad de kunne kræve og irritere mig stadigvæk over at vi har betalt :-( )
Økonomitråden
- Vestegnsgaesten
- 2. div
- Favoritspiller: Khalid Boulahrouz
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Ingen over - ingen ved siden af - ingen i nærheden af!!!
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;
Normalt kan hensigt være en skærpende omstændighed, men han nok ikke så meget at sige på skyldsspørgsmålet. Bjerregaard har været med til at forhandle og udforme spillerkontrakterne, så han burde i hvert fald have vidst at de kontrakter han skrev ikke var korrekte.doukas skrev:
Edit: Har der ikke været tale om, at Per Bjerregaard BEVIDST snød spillerne for feriepenge? Det er i hvert fald det jeg håber, kan blive forskellen på BIF og AaBs sag.
...men der skal nok mere end uvidenhed til at redde AaB overfor spillerforeningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Vestegnsgaesten
- 2. div
Bjerregaard har i mindst to tilfælde ikke forsøgt at snyde spilleren da det har været tilføjet i kontrakten at beløbet var incl feriepenge og pension. Det der blev overrulled i disse sager var simpelthen at der ikke var opført på lønsedlen at så mange procent var feriepenge og så mange procent var til pension og resten var løn. Dette var tilfældet i Ericsson og Tragics sager mens Thomas Rasmussens var mundligt - eller påstand mod påstand...Pastorius skrev:Normalt kan hensigt være en skærpende omstændighed, men han nok ikke så meget at sige på skyldsspørgsmålet. Bjerregaard har været med til at forhandle og udforme spillerkontrakterne, så han burde i hvert fald have vidst at de kontrakter han skrev ikke var korrekte.doukas skrev:
Edit: Har der ikke været tale om, at Per Bjerregaard BEVIDST snød spillerne for feriepenge? Det er i hvert fald det jeg håber, kan blive forskellen på BIF og AaBs sag.
...men der skal nok mere end uvidenhed til at redde AaB overfor spillerforeningen.
Alfa og omega er at de grådige kan indkræve hvis beløbene ikke er indbetalt til de forskellige konti - uanset at der i kontrakten er opført at det er incl ferie og pensionspenge...
Nej, det der var hovedkonklusionen i dommen var at man ikke kan fravige ferielovens krav, uanset om det er aftalt eller ej.Vestegnsgaesten skrev: Bjerregaard har i mindst to tilfælde ikke forsøgt at snyde spilleren da det har været tilføjet i kontrakten at beløbet var incl feriepenge og pension. Det der blev overrulled i disse sager var simpelthen at der ikke var opført på lønsedlen at så mange procent var feriepenge og så mange procent var til pension og resten var løn. Dette var tilfældet i Ericsson og Tragics sager mens Thomas Rasmussens var mundligt - eller påstand mod påstand...
Alfa og omega er at de grådige kan indkræve hvis beløbene ikke er indbetalt til de forskellige konti - uanset at der i kontrakten er opført at det er incl ferie og pensionspenge...
Desuden fortæller dommen også om mindst to tilfælde, hvor spillerne har tabt penge på at få udbetalt løn og feriepenge, på trods af at Bjerregaards hovedargument (og vidst nok det eneste) var at han havde gjort det for spillernes skyld.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.Pastorius skrev:Nej, det der var hovedkonklusionen i dommen var at man ikke kan fravige ferielovens krav, uanset om det er aftalt eller ej.Vestegnsgaesten skrev: Bjerregaard har i mindst to tilfælde ikke forsøgt at snyde spilleren da det har været tilføjet i kontrakten at beløbet var incl feriepenge og pension. Det der blev overrulled i disse sager var simpelthen at der ikke var opført på lønsedlen at så mange procent var feriepenge og så mange procent var til pension og resten var løn. Dette var tilfældet i Ericsson og Tragics sager mens Thomas Rasmussens var mundligt - eller påstand mod påstand...
Desuden fortæller dommen også om mindst to tilfælde, hvor spillerne har tabt penge på at få udbetalt løn og feriepenge, på trods af at Bjerregaards hovedargument (og vidst nok det eneste) var at han havde gjort det for spillernes skyld.
Jeg er ganske vist ikke jurist, og min viden på emnet kan ligge på et meget lille sted, men det virker jo direkte dumt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Allstar
- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Rent juridisk er det da overhovedet ikke langt ude. Hvis der står i overenskomsten, at man ikke kan fravige ferieloven, så kan man ikke fravige ferieloven. Uanset hvad man ellers forsøger at skrive ind i kontrakten. Det er egentlig ret enkelt.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.
Jeg er ganske vist ikke jurist, og min viden på emnet kan ligge på et meget lille sted, men det virker jo direkte dumt.
Og jeg er i øvrigt heller ikke jurist.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det er jeg som sådan ikke uenig i. Men jeg synes det virker underligt at spilleren skal have penge igen, når han rent juridisk har fået dem en gang. Så kan man give klubberne en bøde, eller en anden form for straf. Men spilleren skal vel ikke have sine penge en gang til, det er det jeg ikke forstår. Hvis det er en mundtlig aftale, så er det selvfølgelig noget andet, da det ikke kan bevises på samme mådeGnu skrev:Rent juridisk er det da overhovedet ikke langt ude. Hvis der står i overenskomsten, at man ikke kan fravige ferieloven, så kan man ikke fravige ferieloven. Uanset hvad man ellers forsøger at aftale. Det er egentlig ret enkelt.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.
-
- Allstar
Du har fuldstændig ret i, at det virker dumt. Men problemet er jo netop, at både din og min juridiske viden er ganske lille, forstået sådan at jeg ikke har indsigt i at tænke juridisk (jeg ved af gode grunde ikke med dig ). Men et er dog sikkert - nemlig, at når det gælder jura, ja så er det ikke moral, eller aftaler som ikke overholder juraen m.m., der gælder. Og hvis domme siger, at man ikke kan fravige ferielovens krav, ja så er det, der tæller.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.Pastorius skrev:Nej, det der var hovedkonklusionen i dommen var at man ikke kan fravige ferielovens krav, uanset om det er aftalt eller ej.Vestegnsgaesten skrev: Bjerregaard har i mindst to tilfælde ikke forsøgt at snyde spilleren da det har været tilføjet i kontrakten at beløbet var incl feriepenge og pension. Det der blev overrulled i disse sager var simpelthen at der ikke var opført på lønsedlen at så mange procent var feriepenge og så mange procent var til pension og resten var løn. Dette var tilfældet i Ericsson og Tragics sager mens Thomas Rasmussens var mundligt - eller påstand mod påstand...
-
- Allstar
Igen. du snakker moral og ikke jura.jonas386 skrev:Det er jeg som sådan ikke uenig i. Men jeg synes det virker underligt at spilleren skal have penge igen, når han rent juridisk har fået dem en gang. Så kan man give klubberne en bøde, eller en anden form for straf. Men spilleren skal vel ikke have sine penge en gang til, det er det jeg ikke forstår. Hvis det er en mundtlig aftale, så er det selvfølgelig noget andet, da det ikke kan bevises på samme mådeGnu skrev:Rent juridisk er det da overhovedet ikke langt ude. Hvis der står i overenskomsten, at man ikke kan fravige ferieloven, så kan man ikke fravige ferieloven. Uanset hvad man ellers forsøger at aftale. Det er egentlig ret enkelt.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.
-
- Allstar
Du blander moral og jura sammen, Jonas. Rent juridisk har spilleren ikke fået pengene en gang, da man ikke kan lave den slags aftaler om alternativ afregning.jonas386 skrev:Det er jeg som sådan ikke uenig i. Men jeg synes det virker underligt at spilleren skal have penge igen, når han rent juridisk har fået dem en gang. Så kan man give klubberne en bøde, eller en anden form for straf. Men spilleren skal vel ikke have sine penge en gang til, det er det jeg ikke forstår. Hvis det er en mundtlig aftale, så er det selvfølgelig noget andet, da det ikke kan bevises på samme mådeGnu skrev:Rent juridisk er det da overhovedet ikke langt ude. Hvis der står i overenskomsten, at man ikke kan fravige ferieloven, så kan man ikke fravige ferieloven. Uanset hvad man ellers forsøger at aftale. Det er egentlig ret enkelt.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Nej. Jeg snakker om når der står i kontrakten at beløbet er med alt, pension, feriepenge og hvad ved jeg. Så står der sort på hvidt hvad pengene dækker over, og det står klart at spilleren ikke er blevet snydt. Denne er informeret, og har accepteret det.jensemand57 skrev:Igen. du snakker moral og ikke jura.jonas386 skrev:Det er jeg som sådan ikke uenig i. Men jeg synes det virker underligt at spilleren skal have penge igen, når han rent juridisk har fået dem en gang. Så kan man give klubberne en bøde, eller en anden form for straf. Men spilleren skal vel ikke have sine penge en gang til, det er det jeg ikke forstår. Hvis det er en mundtlig aftale, så er det selvfølgelig noget andet, da det ikke kan bevises på samme mådeGnu skrev:Rent juridisk er det da overhovedet ikke langt ude. Hvis der står i overenskomsten, at man ikke kan fravige ferieloven, så kan man ikke fravige ferieloven. Uanset hvad man ellers forsøger at aftale. Det er egentlig ret enkelt.jonas386 skrev:Det er egentlig en smule langt ude at, såfremt det står i kontrakten, man rent juridisk stadig kan mene den givende spiller har penge til gode. Nu aner jeg ikke hvordan kontrakterne er udformede, men hvis der står sort på hvidt at følgende beløb er inklusiv feriepenge og hvad ved jeg. Så kan der vel ikke være så meget at rafle om. Og så bør man måske se på systemet fremfor klubberne. Martin Ericsson, kan jeg forstå, bad vidst endda om at få kontrakten udformet sådan at han alle pengene med det samme, og så er det jo helt i hegnet at han skal have pengene igen.
En bøde, eller anden straf til klubberne må være på sin plads. Men kan ikke se hvad den givne spiller skal have penge for en gang til.
Edit, tak for svaret Gnu, det kan jeg også godt se pointen i man ikke kan. Det giver stadig bare ikke mening, sådan 100 procent, i mit hoved.
Næ, og i de sager der har været kørt som prøvesager afviser spillerne jo netop at de var blevet gjort opmærksomme på at udbetalingerne var incl feriepenge, pension etc.Gnu skrev: Du blander moral og jura sammen, Jonas. Rent juridisk har spilleren ikke fået pengene en gang, da man ikke kan lave den slags aftaler om alternativ afregning.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
- Allstar
Pointen er dog den samme.
Jep. Bortset fra moralen så ligger lidt på om man virkelig tror på at spillerne ikke var bevidst om hvad der var aftalt. (det gør jeg ikke).Gnu skrev:Pointen er dog den samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Vestegnsgaesten
- 2. div
Jeg mener bestemt Bjerregaard og Lynge har dummet sig ved at lave disse aftaler. Men det ændrer ikke på at jeg ser spillerne (læs: Rasmussen, Madsen og Ericsson) som nogle grådige sv.. Der har været fuldt ud bevidst om hvad der foregik. Lindströms afvisning af feriepengene hvor han begrunder det med at han har fået hvad han skulle have fortæller jo alt om de tre andres moral!! Lindström bør dog tage i mod dem - ellers går pengene i Ølands kasse hvilket igen betyder at han har flere penge til at bekæmpe klubberne med...Pastorius skrev:Jep. Bortset fra moralen så ligger lidt på om man virkelig tror på at spillerne ikke var bevidst om hvad der var aftalt. (det gør jeg ikke).Gnu skrev:Pointen er dog den samme.
- Spanky
- Allstar
- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Noget helt andet...
Vores bestyrelsesformand bliver nævnt i meget positive vendinger i dagens udgave af Børsen. Han har åbenbart lavet en større turnaround i en møbelvirksomhed, efter han overtog den da den hængte med røven i vandskorpen. I dag er virksomheden den mest succesrige i landet indenfor møbler til virksomheder. Han har haft ekstremt fokus på at tilpasse omkostningerne.
Udover artiklen vedrørende overstående er der også en artikel omkring hans engagement i AaB. Den kan desværre ikke læses online medmindre man har log in til borsen.dk, men der er en lille teaser her: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... latedright" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er sgu vigtig med noget positiv omtale, af dem der sidder med ansvaret, inden vi skal i gang med en kapitaludvidelse en gang i det nye år.
Vores bestyrelsesformand bliver nævnt i meget positive vendinger i dagens udgave af Børsen. Han har åbenbart lavet en større turnaround i en møbelvirksomhed, efter han overtog den da den hængte med røven i vandskorpen. I dag er virksomheden den mest succesrige i landet indenfor møbler til virksomheder. Han har haft ekstremt fokus på at tilpasse omkostningerne.
Udover artiklen vedrørende overstående er der også en artikel omkring hans engagement i AaB. Den kan desværre ikke læses online medmindre man har log in til borsen.dk, men der er en lille teaser her: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... latedright" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er sgu vigtig med noget positiv omtale, af dem der sidder med ansvaret, inden vi skal i gang med en kapitaludvidelse en gang i det nye år.
-
- Allstar
- Favoritspiller: messi
http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... klubberne/" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske en ny sag er på vej mod klubberne, men formentlig af noget mindre karakter end feriepengesagen. Det er ret specielt hvis Gaarde er personligt indblandet.
Måske en ny sag er på vej mod klubberne, men formentlig af noget mindre karakter end feriepengesagen. Det er ret specielt hvis Gaarde er personligt indblandet.
- 0542
- Landshold
- Favoritspiller: RADE!!!
- Geografisk sted: Houston, Tx
Her er det vigtigste fra artiklen:Spanky skrev:Noget helt andet...
"Der har været tale om en stor oprydning i begge selskaber, men ellers er det to vidt forskellige virksomheder, der skal tackles på hver sin måde," siger Finn V. Nielsen, der, når han åbner munden, ikke kan skjule, at han er født, opvokset og bosiddende i Aalborg.
Han peger på, at den alt overskyggende opgave i AaB har været at skrælle aktiviteter som ishockey, håndbold og sportsbutikker væk, så der kun var fodbold tilbage.
"Det er vi i al beskedenhed lykkedes meget godt med, og vi har også få høvlet den rentebærende gæld ned fra 140-140 mio. kr til omkring 10 mio. kr. Men ellers kan man ikke sammenligne en sportsforretning med en almindelig virksomhed, fordi de sportslige resultater har enorm stor betydning for økonomien," siger Finn V. Nielsen.
Senest var det dog en investering i en række nordjyske sportsbutikker, der slog et hul i kassen, og klubben er nu på jagt efter yderligere kapital.
Finn V. Nielsen afviser ikke, at han selv er klar til at smide flere penge i AaB's slunkne kasse.
"Vi arbejder på at få kapitalgrundlaget styrket. Jeg har deltaget de gange, der har været kapitaludvidelser i mindre omfang, mens jeg har siddet i bestyrelsen, men nu må vi se," siger han.
Mvh
0542
0542
- doukas
- Allstar
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvad siger de kloge hoveder, er det judgement day i morgen?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
- Allstar
Ja, det bliver "spændende". Mit håb for AaB er, at der bliver sat et punktum i sagen, Jeg håber også, at det betyder en annoncering af, at der er investorer med et x antal millioner til AaB, samt - fremadrettet - nogle flere positive artikler om AaB i dagspressen.doukas skrev:Hvad siger de kloge hoveder, er det judgement day i morgen?