Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Elscorpio » 5. dec 2013, 16:25

Det er mærkeligt der skal gratis billetter til før nordjyderne kommer på stadion, når vi stadig ligger nr. 2 og har en flot hjemmebanestatistik denne sæson.

Tilmed er Kusk nu kåret som efterårets profil i superligaen af trænerne.

Hvad mere skal der til før tilskuertallet stiger igen ?

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 12mand » 5. dec 2013, 16:53

nu har jeg sæsonkort, så det gør ikke den store forskel for mig, men kommer der bare 2000. ekstra ud af de 5000 billetter der er givet, og kan vi få bare 10% af de 2000 ekstra, til at komme fast på stadion, og købe en pølse og et par øl, synes jeg sgu det er super fint. man får sgu ikke nordjyder til bare lige at komme fast på stadion (medmindre vi er ved at vinde mesterskabet) det skal bygges op lidt af gangen, så synes sgu det her er et super fint initiativ.
og mon ikke der kommer lidt ekstra penge i kassen på mandag, end normalt, når der er dobbelt op på alt.
nu skal de bare ikke løbe tør for øl eller pølser, som de gjorde for et par år siden.
lynge er gud!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. dec 2013, 17:22

Jeg tror ikke at tilskuertallet bliver højere end normalt til kampen mod Viborg.

Og hvis jeg har ret kan man altså ikke konkludere at folk er nærige, nærmere at produktet ikke er godt nok (udfra devisen at kunden altid har ret).
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 5. dec 2013, 17:32

Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke at tilskuertallet bliver højere end normalt til kampen mod Viborg.

Og hvis jeg har ret kan man altså ikke konkludere at folk er nærige, nærmere at produktet ikke er godt nok (udfra devisen at kunden altid har ret).
Jeg tror en rigtig stor årsag er en kombination af vejret og at det er en mandag.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian1977 » 6. dec 2013, 14:38

Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke at tilskuertallet bliver højere end normalt til kampen mod Viborg.

Og hvis jeg har ret kan man altså ikke konkludere at folk er nærige, nærmere at produktet ikke er godt nok (udfra devisen at kunden altid har ret).
Det tror jeg der gør.. Der er jo også uddelt 500 gratis billetter til VFF fans også. Der er ikke flere pladser på Weber tribunen og der er sat billetter til salg på sponsor afsnittet. Samt 1700 tilbage på fans afsnittet. http://shop.aabsport.dk/AaB-billetter/A ... borg%20F.F" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg regner med 8500 :aabfan:


Hvad er et normalt tilskuertal? 6500? :-)
May AaB be with you

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Sv: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af abbifar » 6. dec 2013, 14:42

Jeg mener det var omkring 5500 mod Farum

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk2
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2013, 14:35

Kristian1977 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke at tilskuertallet bliver højere end normalt til kampen mod Viborg.

Og hvis jeg har ret kan man altså ikke konkludere at folk er nærige, nærmere at produktet ikke er godt nok (udfra devisen at kunden altid har ret).
Det tror jeg der gør.. Der er jo også uddelt 500 gratis billetter til VFF fans også. Der er ikke flere pladser på Weber tribunen og der er sat billetter til salg på sponsor afsnittet. Samt 1700 tilbage på fans afsnittet. http://shop.aabsport.dk/AaB-billetter/A ... borg%20F.F" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg regner med 8500 :aabfan:


Hvad er et normalt tilskuertal? 6500? :-)
Iflg. AaB er der pt. over 10.000 billetter i "omløb" til Viborg kampen (det må være inklusive sæsonkort, de mange fribilletter, sponsorbilletter, aktionærbilletter mv.)

Håber virkelig at se mange på stadion mandag aften. Det har holdet virkelig fortjent. Alt afhængig af vejret tror jeg at der kommer ca. 9.000 på stadion.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AllanPedersen » 8. dec 2013, 00:36

well Spar Nord gør sit som hovedsponsor for at hjælpe må man sige
ved at købe 5k billetter og sætte i omløb..
selvom de nok ikke betaler noget nær der ligner fuld pris for dem, så er det godt gået

Og Klubben gør også lidt, i forhold til at give dobbelt op på alt man køber i boderne til kampen.
Som uden at have læst nærmere om det sikkert er en aftale lave med Spar Nord om ville ske.

Jeg synes stadig at vi på mere generelt sigt, bør kigge på pakke tilbud og billigere priser hos børn.
Men rart at se klubben ikke bare holder fast i 'hvor er publikum? det er jeres ansvar'
som jeg ellers synes det lugtede lidt af.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 8. dec 2013, 09:28

Klaus skrev:Jeg har det også lidt, la,la med det her. Hvis man vil AaB det bedste, kan det ikke passe, at man kun gider komme, når det er gratis. Hvad skal AaB leve af, hvis klubbens egne tilhængere ikke engang vil betale entré??? Når man sænker prisen på at komme ind, sænker man samtidig værdien af sit eget produkt. OB har fået masser af ros for på det nærmeste at forære sæsonkort og billetter væk. De kommer ganske givet til at hæve deres snit i år. Men i weekendens kamp mod AGF var tilskuertallet 5728. Så nu gider man ikke engang komme til fodbold i Odense når billetterne på det nærmeste er gratis.

Det samme vil ske hos os. Hvis folk vender sig til lavere priser, ja måske endda fri entré, vil vi få en kortvarrig opblomstring i tilskuertallet. Men over tid vil det falde til det normale niveau igen. Nu bare med den forskel, at klubben ikke længere har entréindtægter af betydning. Dermed ikke sagt, at det ikke er fint, at man gør det engang i mellem. Men der er en hårfin grænse.
Jeg tror ikke at AaB skal gå efter den målgruppe, der vil AaB det bedste. Den er noget for smal, hvis vi skal have fyldt stadion op.

Jeg tror heller ikke at den her idé med gratis billetter er noget der hjælper - i hvert fald ikke på sigt.

Vi skal tage tingene i trin, og det første trin er - som jeg har prøvet at sige mange gange - at sørge for at den basale ydelse er i orden. (at det er nemt at købe billetter, ikke for meget kø, og god mulighed for at komme af med flere penge, når man først er kommet ind).

Næste trin er er skabe en aura af succes omkring AaB og den oplevelse det er at komme på stadion. FCN har været rigtig gode til at sælge den idé med at deres måde at gøre tingene på er speciel og underholdende, og medierne er i hvert fald hoppet på. Deres tilskuergrundlag er så måske i underkanten, men det skal nok komme hvis de kan holde den kørende nogle år endnu.

AaB skal ikke efterligne, men der skal sælges succeshistorier. Vi har masser af dem. Gode ungdomsspillere, rigtig gode resultater mod alle odds (det er altså en tynd trup og et tyndt budget), lejlighedsvis fremragende spil. Oveni har vi traditioner og en stolt historie, samt et stort tilskuerpotentiale at tage af.

Men det er ikke noget der skal tage form i marketingsafdelingen. Det skal gennesyre hele klubben som en kultur. Hamrén og Lynge er to af de der har gjort rigtig meget for at gøre AaB til et "Brand" og give os en særlig AaB-identitet (som vi kunne være stolte af).

Hvis vi som fans vil AaB det godt, så skal vi ikke diskutere tilskuerkrise og hvorfor der ikke dukker flere op på stadion. Vi skal fortælle om hvor fedt det var at være på stadion til den ene eller anden kamp, hvor flot en stemning der var, og hvor fedt det var at opleve den. Vi har alle de her oplevelser fra vores AaB-tid, og det er dem der har gjort at AaB har en fast plads i vore hjerter. Det er de oplevelser der skal sælges.

...men det kræver altså at folk ikke får en lang næse når de bliver tændt af idéen om at komme på stadion - de basale ydelser skal være 100% på plads!
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AllanPedersen » 8. dec 2013, 16:54

Det er præcis den tankegang der gør vi har et problem, at klubben efter min mening tror vi kan fylde stadion
med 10k hardcore fans, der ikke stiller spørgsmålstegn ved fordele og priser.

Men vi er ikke et tyrkisk hold, vi kan aldrig kunne leve af AaB supporters
Vi bliver nød til at leve af de 'casual gamers' som i nørder vil kunne genkende det udtryk.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af nik » 8. dec 2013, 18:16

Hvad har Brøndby gjort siden der tilskuertal er hævet med over 6000 i snit, så godt har deres efterår heller ikke været

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 12mand » 8. dec 2013, 18:32

nik skrev:Hvad har Brøndby gjort siden der tilskuertal er hævet med over 6000 i snit, så godt har deres efterår heller ikke været
penge.
de har fået smidt en helvedes masse penge i nakken, der gør at de nu kan hente spillere de ikke før har været i nærheden af (kannibalen, kahlenberg f.eks.) og det har tændt en tro på at de kan vinde mesterskabet igen inden for en overskuelig fremtid.
lynge er gud!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 8. dec 2013, 20:43

12mand skrev:
nik skrev:Hvad har Brøndby gjort siden der tilskuertal er hævet med over 6000 i snit, så godt har deres efterår heller ikke været
penge.
de har fået smidt en helvedes masse penge i nakken, der gør at de nu kan hente spillere de ikke før har været i nærheden af (kannibalen, kahlenberg f.eks.) og det har tændt en tro på at de kan vinde mesterskabet igen inden for en overskuelig fremtid.
+ at Brøndby er kommet af med Per Bjerregaard, som rigtig mange forhenværende brøndby supportere og generalle stadion gængere, virkelig ikke kunne lide:-) Og så lever Brøndby kommune vel bare af fodbold og når der er eufori omkring Brøndby, så kommer folk.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Stiffmeister » 9. dec 2013, 13:29

Det er en mærkelig krise for vi ligger godt placeret og ubesejret på hjemmebane i denne sæson. endda er nye spillere kommet til klubben.

Folk skal bare lige hive fat i gutterne :cheers:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 9. dec 2013, 14:29

Jeg er enig i, at hovedårsagen til Brøndbys markante tilskuerstigning skal findes i den fornyede optimisme, der har bredt sig i klubben efter den enorme kapitalindsprøjtning, der i et eneste hug forvandlede klubben fra fallent til millionær. Forestil jer, hvis AaB gik fra årelang (økonomisk) elendighed til en tilsvarende økonomisk styrke. Jeg kunne godt forestille mig en nogenlunde identisk udvikling i tilskuertallet på Aalborg Stadion.

Det er korrekt, at AaB har haft en glimrende halvsæson og en lang periode som ubesejret på hjemmebane. Dog hviler hele succesen på et yderst skrøbeligt fundament, der kan brase sammen når som helst; profiler er på vej væk, de kan ikke erstattes af samme kvalitet, og feriepengesagen kan groft sagt hvornår det skal være sende klubben helt ud af eksistens. Uden penge er den nuværende 2. plads blot et flygtigt øjebliksbillede. Næste sæson vil i lighed med de 4 forudgående ikke dreje sig om andet end at fortsætte med at eksistere, hvorfor en kapitalindsprøjtning og stigende tilskuertal i min verden hænger uløseligt sammen for netop at skabe den stabile succeshistorie, som andre herinde efterlyser.

I forhold til Brøndbys stigende tilskuertal skal man - udover de allerede nævnte faktorer - nok heller ikke undervurdere prisnedsættelsen på billetter, der har understøttet den generelle stigning.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2013, 15:20

Hovedet skrev:Jeg er enig i, at hovedårsagen til Brøndbys markante tilskuerstigning skal findes i den fornyede optimisme, der har bredt sig i klubben efter den enorme kapitalindsprøjtning, der i et eneste hug forvandlede klubben fra fallent til millionær. Forestil jer, hvis AaB gik fra årelang (økonomisk) elendighed til en tilsvarende økonomisk styrke. Jeg kunne godt forestille mig en nogenlunde identisk udvikling i tilskuertallet på Aalborg Stadion.

Det er korrekt, at AaB har haft en glimrende halvsæson og en lang periode som ubesejret på hjemmebane. Dog hviler hele succesen på et yderst skrøbeligt fundament, der kan brase sammen når som helst; profiler er på vej væk, de kan ikke erstattes af samme kvalitet, og feriepengesagen kan groft sagt hvornår det skal være sende klubben helt ud af eksistens. Uden penge er den nuværende 2. plads blot et flygtigt øjebliksbillede. Næste sæson vil i lighed med de 4 forudgående ikke dreje sig om andet end at fortsætte med at eksistere, hvorfor en kapitalindsprøjtning og stigende tilskuertal i min verden hænger uløseligt sammen for netop at skabe den stabile succeshistorie, som andre herinde efterlyser.

I forhold til Brøndbys stigende tilskuertal skal man - udover de allerede nævnte faktorer - nok heller ikke undervurdere prisnedsættelsen på billetter, der har understøttet den generelle stigning.
De to allervigtigste faktorer for de uringule må absolut være : Medgangen og medierne.
Den massive dækning de har fået det sidste års tid er uvurdelig nu.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2013, 15:28

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:Jeg er enig i, at hovedårsagen til Brøndbys markante tilskuerstigning skal findes i den fornyede optimisme, der har bredt sig i klubben efter den enorme kapitalindsprøjtning, der i et eneste hug forvandlede klubben fra fallent til millionær. Forestil jer, hvis AaB gik fra årelang (økonomisk) elendighed til en tilsvarende økonomisk styrke. Jeg kunne godt forestille mig en nogenlunde identisk udvikling i tilskuertallet på Aalborg Stadion.

Det er korrekt, at AaB har haft en glimrende halvsæson og en lang periode som ubesejret på hjemmebane. Dog hviler hele succesen på et yderst skrøbeligt fundament, der kan brase sammen når som helst; profiler er på vej væk, de kan ikke erstattes af samme kvalitet, og feriepengesagen kan groft sagt hvornår det skal være sende klubben helt ud af eksistens. Uden penge er den nuværende 2. plads blot et flygtigt øjebliksbillede. Næste sæson vil i lighed med de 4 forudgående ikke dreje sig om andet end at fortsætte med at eksistere, hvorfor en kapitalindsprøjtning og stigende tilskuertal i min verden hænger uløseligt sammen for netop at skabe den stabile succeshistorie, som andre herinde efterlyser.

I forhold til Brøndbys stigende tilskuertal skal man - udover de allerede nævnte faktorer - nok heller ikke undervurdere prisnedsættelsen på billetter, der har understøttet den generelle stigning.
De to allervigtigste faktorer for de uringule må absolut være : Medgangen og medierne.
Den massive dækning de har fået det sidste års tid er uvurdelig nu.
Enig i at medierne har stor betydning. Det er grotesk så meget omtale Brøndby får i samtlige medier. Det er nok også en del af forklaringen på hvorfor så mange nordjyder holder med Brøndby. Den unge generation nordjyder læser ikke Nordjyske og ANRs superligadækning er en saga blot, derimod bliver de unge udsat for en massiv "uringul hjernevask".

Brøndby og FCK har de landsdækkende medier samt københavnerpressen,
AGF har Jyllands-Posten og Århus Stiftstidende,
OB har TV2 og Fyens Stiftstidende.

AaB derimod hvad har vi?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Elscorpio » 9. dec 2013, 16:13

Onside havde et ret godt indslag igår aftes omkring AaBs talenter og Gaarde var i studiet.

Vi skal bruge mere positiv omtale og så skal vi asap have afklaret feriepengesagen, så er jeg sikker på vores tilskuertal begynder at stige igen i foråret, når det gode vejr kommer igen.

seamann

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af seamann » 9. dec 2013, 16:21

frederikshavneren skrev:
Brøndby og FCK har de landsdækkende medier samt københavnerpressen,
AGF har Jyllands-Posten og Århus Stiftstidende,
OB har TV2 og Fyens Stiftstidende.

AaB derimod hvad har vi?
JP er desværre også blevet københavnerinficeret og Århus Stifttidende er nærmest på niveau med den Nordjyske version - men hvad, det går vist også jævnt skidt i GF.

Opfordringen må igen, igen være: Se ikke Viasat, lad være med klikke på overskrifter med BIF eller FCK på bold.dk, BT, EB osv.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AllanPedersen » 9. dec 2013, 21:24

Dukkede der en eneste af de 5000 gratis billetter op på stadion?

kan se på superstats vi var 7700 i alt

men da jeg gik på Aabsport.dk og ind for at bestille billet 1 time før kampstart
Der var der 800 tilbage på Spar Nord, og resten var fyldt..

Hvordan fanden ender det så i 7700, halvdelen af sæderne var tomme..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar