AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2013, 00:20

Pastorius skrev:
Et enkelt bud på stillingen inden sæsonen gik igang:

http://raatforusoedet.dk/superligaoptakt-2013-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ved jeg godt det blot er et enkelt bud. Men jeg synes helt generelt at der er virkeligt mange der laver de der blogs der overhovedet ikke har fingeren på pulsen. Nu kan jeg ikke lige se hvornår indlægget er oprettet, men det virker ikke til han har fulgt ordentligt med i suppen andet end avisoverskrifter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 00:24

jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
Et enkelt bud på stillingen inden sæsonen gik igang:

http://raatforusoedet.dk/superligaoptakt-2013-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ved jeg godt det blot er et enkelt bud. Men jeg synes helt generelt at der er virkeligt mange der laver de der blogs der overhovedet ikke har fingeren på pulsen. Nu kan jeg ikke lige se hvornår indlægget er oprettet, men det virker ikke til han har fulgt ordentligt med i suppen andet end avisoverskrifter.
Jeg ved ikke lige hvor jeg fandt det. Det dukkede bare op, mens jeg sad og surfede stats på sæsonen.

Det er dog ikke helt skævt for stemningen herinde, efter Helenius var røget. Jeg var ikke selv fri for at have bange anelse om nedrykning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Agge » 10. dec 2013, 00:47

Er der egentlig nogen som har styr på, hvor mange selvmål Jönsson har "lagt op" til... Der var den mod OB, nu denne og jeg synes der har været en eller to mere?

Han må snart have slået en eller anden rekord!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 00:50

Agge skrev:Er der egentlig nogen som har styr på, hvor mange selvmål Jönsson har "lagt op" til... Der var den mod OB, nu denne og jeg synes der har været en eller to mere?

Han må snart have slået en eller anden rekord!!
Var der ikke også ét mod Sønderjyske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2013, 00:54

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
Et enkelt bud på stillingen inden sæsonen gik igang:

http://raatforusoedet.dk/superligaoptakt-2013-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ved jeg godt det blot er et enkelt bud. Men jeg synes helt generelt at der er virkeligt mange der laver de der blogs der overhovedet ikke har fingeren på pulsen. Nu kan jeg ikke lige se hvornår indlægget er oprettet, men det virker ikke til han har fulgt ordentligt med i suppen andet end avisoverskrifter.
Jeg ved ikke lige hvor jeg fandt det. Det dukkede bare op, mens jeg sad og surfede stats på sæsonen.

Det er dog ikke helt skævt for stemningen herinde, efter Helenius var røget. Jeg var ikke selv fri for at have bange anelse om nedrykning.
Arh okay, troede det var en speciel grund til lige den blev hevet frem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Rasmus » 10. dec 2013, 07:20

Nogen der ved om kampen bliver genudsendt - og evt. hvornår? :)
/ Rasmus

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Kristian1977 » 10. dec 2013, 07:55

Er der nogen der har kampen på Dropbox?? send en PM, takker!
May AaB be with you

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af andreasaab89 » 10. dec 2013, 08:31

AKJ har altså også 5 mål og 5 assits i denne sæson indtil videre.
Det er i den grad også godkendt af en mand som kommer fra 1. division og ikke var med de første 5-6 kampe.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Pappone
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:50
Geografisk sted: 1552 km fra Energi Nord Arena

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Pappone » 10. dec 2013, 09:11

Kristian1977 skrev:Er der nogen der har kampen på Dropbox?? send en PM, takker!
Ville også meget gerne bede om et link til kampen, hvis nogen fik den optaget.
: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Lynge: "Man bliver aldrig i himlen hele tiden ...man bliver aldrig i helvede hele tiden!"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Yankee » 10. dec 2013, 09:25

Pastorius skrev:Intet mindre end en fremragende afslutning på den bedste halvsæson siden mesterskabet. Der må altså godt kippes lidt med hatten for præstationen. Det er fremragende klaret af ledelse, træner og trup at få så meget ud af det udgangspunkt der har været. Hvis nogen er i tvivl, så prøv at kigge lidt rundt på indlæg skrevet op til sæsonstarten... Der var vist ingen der havde sat næsen op efter en 2. plads og kvartfinaleplads i pokalen - til gengæld kan vi jo godt være lidt skuffede over vi ikke kom længere i Europa.
Vi fik jo lige så mange point sidste efterår, men da var vi 9 point bag FCK og á point med FCN. Generelt er det jo sjældent at 32 point rækker til en 2. plads så langt inde i sæsonen, men det er heldigvis totalt ligegyldigt.

Vi har været langt mere stabile end sidste efterår og har ikke mindst hentet en del point sidst på efteråret, hvilket jeg personligt var meget usikker på. Spillet er gradvist blevet dårligere (indtil i går), men vi har kørt nogle fornuftige X'er og smalle sejre hjem i hvad der også har været et taknemmeligt slutprogram. Desværre starter vi foråret op med en hård tur til Brøndby. Omvendt kan vi med en sejr dér være meget tæt på et sæt medaljer med 9-10 points forspring til fjerdepladsen.

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 90
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af viper_dk » 10. dec 2013, 09:26

http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... .php?t=711 de er nu lidt hårde ved deres hold....
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 09:46

Yankee skrev: Vi fik jo lige så mange point sidste efterår, men da var vi 9 point bag FCK og á point med FCN. Generelt er det jo sjældent at 32 point rækker til en 2. plads så langt inde i sæsonen, men det er heldigvis totalt ligegyldigt.

Vi har været langt mere stabile end sidste efterår og har ikke mindst hentet en del point sidst på efteråret, hvilket jeg personligt var meget usikker på. Spillet er gradvist blevet dårligere (indtil i går), men vi har kørt nogle fornuftige X'er og smalle sejre hjem i hvad der også har været et taknemmeligt slutprogram. Desværre starter vi foråret op med en hård tur til Brøndby. Omvendt kan vi med en sejr dér være meget tæt på et sæt medaljer med 9-10 points forspring til fjerdepladsen.
Jep, jeg er med på at vi pointmæssigt ikke er helt oppe at ringe, men vi har jo trods alt klaret os bedre end de fleste af vores konkurrenter. Forskellen er også at pilen peger i en helt anden retning, end den har gjort tidligere. En af de ting der tidligere har gjort rigtig ondt på os, var at vi var alt for nemme at score mod. En dyb stikning eller en høj bold frem, det rigtige sted, og bang, så var vi bagud. Det hul har vi fået lukket rigtig grundigt - særligt når vi kan stille i den optimale opstilling. Vores keeper har fået lagt det på sit spil som han tidligere har manglet, nemlig at han ud over at være solid, også kan være kampafgørende, og når vi spiller med Lasse og KEP/Thelander, så er rollefordelingen i midterforsvaret rigtig fornuftig - på trods af at der ikke er nogen der kan beskylde vores backs for at have deres spidskompetencer i det defensive.

Kommer vi helskindet igennem vinteren (feriepengesag og transfers) så ser det rigtig godt ud for foråret, men vi er stadig afhængige af ikke at have skader på vores nøglespillere, og hvis Lasse ryger, så tror jeg vi er nødt til at ændre vores spillestil noget. Så kommer vi til at mangle hurtighed i midterforsvaret.

Jeg var ikke blandt dem der stod med armene i vejret da Kent blev signet, og ej heller det første stykke tid derefter, men den kamel må jeg sluge. Jeg er meget imponeret over det arbejde han har gjort, og særligt at han har været i stand til at tilpasse sin stil og sine ideer til den type spillere han har til rådighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7875
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Forza » 10. dec 2013, 09:55

Rigtig rigtig flot kamp af drengene! Vi kan sagtens være stolte af indsatsen!

At alle medier konsekvent slet ikke nævner AaB i top ræset gør det kun endnu sjovere når vi sætter et punktum for denne halvsæson med en 2. plads!

Til gengæld decideret PINLIGT fremmøde igår, forstår simpelthen ikke at fremmødet var så lavt med tanke på de 5.000 gratis billetter der blev delt ud!?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7875
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Forza » 10. dec 2013, 09:57

Var der nogle der så afrundingen af kampen hvor Lynge var i studiet? hvor var det dejligt at høre fra manden igen og en lille sidste guldkommentar om at han kun så 3 klubber i kampen om de øverste placeringer og nævner herefter FCK,FCM og AaB.

Dejligt at de liderlige BIF medier lige kunne få den.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af kkoldsoe » 10. dec 2013, 09:59

Nu var jeg også i den uheldige situation, at jeg desværre gik glip af kampen pga arbejde. Håber der er en venlig sjæl, der evt har optaget kampen, eller har et link.. I må meget gerne skrive til mig på PM. :)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af alithebeast » 10. dec 2013, 11:15

Jeg var ikke forhindret i at se den, men jeg vil da gerne se den igen.
Hader København!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Yngvesson » 10. dec 2013, 11:29

alithebeast skrev:Jeg var ikke forhindret i at se den, men jeg vil da gerne se den igen.
Enig!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af Lindmark » 10. dec 2013, 12:06

Hvilken herlig fornemmelse i kroppen dagen efter en 5-0-sejr. Alt for længe siden at vi sidst har ydmyget nogen på hjemmebane, så det var på alle måder tiltrængt. Med 8 point i de sidste 4 kampe blev afslutningen på efteråret langt bedre end sidste år og der er mange positive ting at tage med ind i vinterpausen både for os supportere, for spillerne og for alle omkring klubben.

Dila Gori er en grim skønhedsplet på et ellers fremragende 2013, især efterårssæsonen.
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2013, 12:28

Lindmark skrev:Hvilken herlig fornemmelse i kroppen dagen efter en 5-0-sejr. Alt for længe siden at vi sidst har ydmyget nogen på hjemmebane, så det var på alle måder tiltrængt. Med 8 point i de sidste 4 kampe blev afslutningen på efteråret langt bedre end sidste år og der er mange positive ting at tage med ind i vinterpausen både for os supportere, for spillerne og for alle omkring klubben.

Dila Gori er en grim skønhedsplet på et ellers fremragende 2013, især efterårssæsonen.
Lige præcis. Jeg ved mange, inklusive mig selv, er skuffede over præstationerne mod EfB og Farum, men man skal altså også huske at det er to gode hold som absolut har materialet til at spille med i toppen. Det er selvfølgelig ærgeligt vi ikke tog fuldt hus de sidste 3 kampe, og lå a point med FCM, men efteråret som helhed er bestemt godkendt.

Vi kom ikke så langt i Europa, og det er måske egentlig godt nok, truppen er slet ikke bred nok til 3 turneringer, og hellere en rigtig god placering i år, og evt europa næste år end gruppespil i år og en 6. plads. Ikke at jeg ikke vil Europa, men man er også nødt til at være realist. Vi har i år en gylden mulighed for at slutte helt fremme, og det er en chance jeg bestemt synes vi skal gå efter. En top placering, altså medaljer, til dette hold vil være så fantastisk smukt at det nærmest ville overgå alt jeg tidligere har oplevet som AaB fan. Og det siger ikke så lidt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Viborg FF, mandag d. 9. december 2013

Indlæg af sulakvelidze » 10. dec 2013, 12:29

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Intet mindre end en fremragende afslutning på den bedste halvsæson siden mesterskabet. Der må altså godt kippes lidt med hatten for præstationen. Det er fremragende klaret af ledelse, træner og trup at få så meget ud af det udgangspunkt der har været. Hvis nogen er i tvivl, så prøv at kigge lidt rundt på indlæg skrevet op til sæsonstarten... Der var vist ingen der havde sat næsen op efter en 2. plads og kvartfinaleplads i pokalen - til gengæld kan vi jo godt være lidt skuffede over vi ikke kom længere i Europa.
Vi fik jo lige så mange point sidste efterår, men da var vi 9 point bag FCK og á point med FCN. Generelt er det jo sjældent at 32 point rækker til en 2. plads så langt inde i sæsonen, men det er heldigvis totalt ligegyldigt.

Vi har været langt mere stabile end sidste efterår og har ikke mindst hentet en del point sidst på efteråret, hvilket jeg personligt var meget usikker på. Spillet er gradvist blevet dårligere (indtil i går), men vi har kørt nogle fornuftige X'er og smalle sejre hjem i hvad der også har været et taknemmeligt slutprogram. Desværre starter vi foråret op med en hård tur til Brøndby. Omvendt kan vi med en sejr dér være meget tæt på et sæt medaljer med 9-10 points forspring til fjerdepladsen.
Ja, den kamp bliver unægtelig en af sæsonens mest afgørende. Men i det hele taget ser startprogrammet noget barsk ud. I de otte første runder har vi fem kampe mod FCM, FCK og BIF. Vinder vi kun en af dem (eller ingen), kan foråret hurtigt blive et spørgsmål om at kæmpe fjerde- eller femteplads. Og selv med to sejre i de fem kampe vil det være svært at hænge på.
Omvendt kan AaB se frem til et pænt slutprogram, så hvis kontakten til FCM/FCK stadig er der efter de otte første runder, kan det lige så godt blive AaB som dem, der ender med guld.

Men lige nu har jeg FCM som favorit til guldet foran FCK. Seks points afstand imellem dem med kun 15 kampe tilbage er et stort forspring, og FCM har alle muligheder for at ride videre på den energi, der opstår i at ligge nummer et hen over vinteren. Hvis jeg var FCM-tilhænger (ad, hvor ulækkert skrevet!) ville jeg i hvert fald blive slemt skuffet, hvis sæsonen ikke ender med FCM-guld.

Besvar