Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af jensemand57 » 2. mar 2014, 21:55

frederikshavneren skrev:Du milde. Kusk mente at de spillede en god kamp http://m.bt.dk/?article=28490701-Kasper ... -godt-spil" onclick="window.open(this.href);return false;

Næsten ingen chancer, lavt tempo, ingen driblinger og et utal af fejlafleveringer.
Ok. Vi har da spillet bedre, men jeg giver nu Kusk lidt ret. Det var AaB, som spillede det gode fodbold, det var AaB, som havde chancerne, men desværre blev de ikke udnyttet. Selvfølgelig var tempoet ikke det hurtigste, men når man møder et hold som Vestsjællands, med den spillestil, så ser man tit og ofte mange hold komme ned i tempo. Så, ja ikke supergodt, men dog en god kamp, hvor blot målet manglede.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2014, 22:08

jensemand57 skrev:
frederikshavneren skrev:Du milde. Kusk mente at de spillede en god kamp http://m.bt.dk/?article=28490701-Kasper ... -godt-spil" onclick="window.open(this.href);return false;

Næsten ingen chancer, lavt tempo, ingen driblinger og et utal af fejlafleveringer.
Ok. Vi har da spillet bedre, men jeg giver nu Kusk lidt ret. Det var AaB, som spillede det gode fodbold, det var AaB, som havde chancerne, men desværre blev de ikke udnyttet. Selvfølgelig var tempoet ikke det hurtigste, men når man møder et hold som Vestsjællands, med den spillestil, så ser man tit og ofte mange hold komme ned i tempo. Så, ja ikke supergodt, men dog en god kamp, hvor blot målet manglede.
Jeg ser nu anderledes på kampen. Det var en rædselsfuldt kamp, hvilket var et resultat af Slagelses vellykkede gameplan. To store chancer til RJ og Risgård i
1. halvleg samt et forkølet spark af Patrick i 2. halvleg.
Det var hvad det blev til, det er simpelthen ikke godt nok at skabe så lidt mod et bundhold.

Midtbanen smed utallige bolde væk. Derudover trak de al tempoet ud af kampen, derudover forsømte de konstant at spille flade bolde i dybden. Istedet stoppede Würtz og Risgård hele tiden op og spillede bagud eller på tværs.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af Kristian » 2. mar 2014, 22:15

Enkelte gange så man afleveringer op gennem midten fra Wurtz og risgård men slet slet ikke nok direkte spil. og er jeg den eneste der synes wurtz var trukket ned som garde foran de 2 midtstoppere. han var ikke så langt fremme som tidligere kampe.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af NIN » 2. mar 2014, 22:16

En god kamp hvor bare målene manglede? Nu er underholdning og smag selvfølgelig som det mest andet på Guds grønne jord ganske subjektiv, men en god kamp? FCV spiller lige som alle forventede, alligevel har vi ingen våben, eller fantasi til at gøre noget ved det. Vi spiller på tværs, bagud, på tværs og bagud igen i et tempo, hvor flere af spillerene skal være glade for der ikke uddeles parkeringsbøder på Aalborg stadion. Når vi ikke kan true i luftrummet, er det alt afgørende med tempo i spillet og side skift, det var der ikke på noget som helst tidspunkt. At det så suppleres med et hav af fejlafleveringer og afleveringer som lå en meter på den gale side af modtageren understeger blot dagens indsats. Kuhn udtalte i pausen, at det vil blive bedre når modstanderen blev trætte. Trætte af hvad? Kampen i dag lignede en vi har set mange gange tidligere, forskel var blot, at modstanderen ikke scorede og det skal vi tage med os.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af Fabbe » 2. mar 2014, 22:51

Man plejer at sige, at det kræver et højt bundniveau, hvis man skal vinde en liga. Det bundniveau har AaB i denne sæson, hvor vi ikke har set en decideret blamage. 3-0 nederlaget i Parken er det tætteste, vi kommer på det, men det var også på udebane og mod parken-forbandelsen.

Når jeg alligevel har flovet mig lidt, når folk i opportunistisk rus har gispet efter guldchancen, så er det ikke på grund af bundniveauet, men på grund af topniveauet, som aldrig har foldet sig ud. Vi har kørt et par selvdøde hold over som Viborg og agf, men vi har ikke set noget, der nærmede sig sådan en berusende præstation, som man kender fra de store sæsoner, og vi kommer ikke til at præstere noget, der kan måle sig med herning-ikast. Og det topniveau skulle have sikret, at vi forlader dagens stillingskrig med mere end 0-0.

Vi har bundniveauet til at stryge til tops, men har ved Gud ikke demonstreret topniveauet. På de bedste dage har AaB været et midterhold med en god dag.

Der er kun ét tophold i denne sæson. AaB er et øvre-midterhold. Så tillykke til det midt- og vestjyske.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af STE » 3. mar 2014, 09:05

Funky skrev:
andreasaab89 skrev:
Funky skrev:"Åh nej"?

http://onside.dk/superligaen/aah-nej-he ... k-maalmand" onclick="window.open(this.href);return false;
Det første mål er langt mere drop syntes jeg. Der går han helt forkert.

Vi har nu 5 op til FCM og 3 nedad.
FCM skal dumme sig nogle gange og vi skal sætte dem på plads i aalborg om 14 dage.
Ellers er de snart helt væk og kan sejle DM roligt hjem.
Men hvorfor "åh nej"? :D
I see what you're doing here.. Men nogle gang KAN den objective vinkel godt være at vise lidt empati over for en årgang 93-målmand, der kommer med i sidste øjeblik og dropper i en så vigtig kamp på hjemmebane og dermed måske er med til at tabe mesterskabet for klubben. Stakkels knægt.

Slap nu af med det "alle-medier-holder-med-brøndby-og-FCK"-snak. Man bliver sgu træt.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af larsdahl » 3. mar 2014, 09:14

STE skrev:
Funky skrev:
Men hvorfor "åh nej"? :D
I see what you're doing here.. Men nogle gang KAN den objective vinkel godt være at vise lidt empati over for en årgang 93-målmand, der kommer med i sidste øjeblik og dropper i en så vigtig kamp på hjemmebane og dermed måske er med til at tabe mesterskabet for klubben. Stakkels knægt.

Slap nu af med det "alle-medier-holder-med-brøndby-og-FCK"-snak. Man bliver sgu træt.
[/quote]

Jeg bliver alligevel noget pissed når JPs artikel om FCMs imponerende sejr får overskriften: "En dag, der bare skal glemmes"
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... l-glemmes/

Så kan historien om den kamp vist ikke vinkles mere ensidigt. Elendigt journalistarbejde!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 3. mar 2014, 09:26

NIN den fromme skrev:En god kamp hvor bare målene manglede? Nu er underholdning og smag selvfølgelig som det mest andet på Guds grønne jord ganske subjektiv, men en god kamp? FCV spiller lige som alle forventede, alligevel har vi ingen våben, eller fantasi til at gøre noget ved det. Vi spiller på tværs, bagud, på tværs og bagud igen i et tempo, hvor flere af spillerene skal være glade for der ikke uddeles parkeringsbøder på Aalborg stadion. Når vi ikke kan true i luftrummet, er det alt afgørende med tempo i spillet og side skift, det var der ikke på noget som helst tidspunkt. At det så suppleres med et hav af fejlafleveringer og afleveringer som lå en meter på den gale side af modtageren understeger blot dagens indsats. Kuhn udtalte i pausen, at det vil blive bedre når modstanderen blev trætte. Trætte af hvad? Kampen i dag lignede en vi har set mange gange tidligere, forskel var blot, at modstanderen ikke scorede og det skal vi tage med os.
Jeg er helt enig i din analyse af kampen.

Når vi ikke har plads at spille på, så har vi store problemer. Det har modstanderne luret og jeg tror godt at vi kan forberede os på, at flere modstandere vil benytte samme taktik mod os. Slagelse pressede meget højt og stressede Larsen og dækkede vores backs samt midterforsvarere aggressivt op. Så endte det ofte med en duel bold som vi ofte tabte, eller en gang trillen på tværs eller bagud.
Ufatteligt at se så mange tekniske fejl i går. Antallet af fejlafleveringer og upræcise bolde der lå bag modtageren var meget højt. Savnet af en Lucas type var meget tydeligt, hold da op hvor vi manglede en der kunne afdrible en modstander og lave det uventede. Hurtigt kombinationsspil var også helt fraværende i går.

Kent fortalte til pre season arrangementet at de havde stort fokus på løsningsmodeller mod hold, der presser dem aggressivt. De er udmærket klar over at de har et problem mod sådanne hold, men bedømt ud fra Brøndby og Slagelse kampene så skal der trænes endnu mere for at finde løsningsmuligheder. Et stort problem er selvfølgelig at forsvaret samt Würtz har kæmpe problemer når modstanderne går hårdt til dem, så smider de mange bolde væk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 3. mar 2014, 13:31

Midt i al virakken om økonomien så er det fint initiativ, at AaB fortsætter med at lægge højdepunkter ud på nettet http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

At sammenklippe 5 minutters højdepunkter fra kampen mod Slagelse, må dælme ha´ været en svær opgave...

Husk at der fra i morgen kan stemmes på "stemnings musik" på Facebook til næste hjemmekamp :S

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af 12mand » 3. mar 2014, 16:52

det er nemt at sige hvis og hvis...
men havde vi ikke ladet det mål gå ind i brøndby til sidst (og fuldstændig ufortjent) ha taget alle 3 point, og kunne vi bare ha scoret en enkelt pind i går, så ville jeg godt turde sætte os som medalje kandidater.
det vil jo os sende et signal til fremtidige investorer om at vi sagtens kan være med hvor det er sjovt, selvom vi ikke har meget mere end en plovmand til spiller lønninger.
lynge er gud!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af Kristian » 3. mar 2014, 20:36

Synes ikke det er så galt som folk gør det til med at vi ikke kan spille med når folk spiller hårdt til os. Vi har vel kun spillet en god 1 halvleg i dette forår i superligaen og det var i Brøndby hvor vi faktisk havde overtaget på midten og holdte vel brøndbys chancer til dødbolde. derefter momenter i 1 halvleg i går. Agf kampen vil jeg ikke tage med i det regnestykke.
Problemet i går var ikke bare at slagelse var højt i presset, men mere i at vi ikke er der endnu hvor vi skal være. Pasningerne var ikke direkte nok og som så mange af jer mener, på tværs og bagud. Viljen til at mose modstanderen var der bestemt ikke i går og det er noget der skal frem i dem igen hurtigt for at vi skal spille med om medaljer, for der er ingen tvivl om at når banerne er fine, så spiller vi bedre bold.

En ting er dog dejligt at se og en forskel fra sidste forår og det er, at vi kan være med fysisk i kampene.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af Frank Buck » 4. mar 2014, 10:19

Ja, vi har problemer når modstanderen parkerer bussen på egen bane og kun har et 0-0 resultat i tankerne. Det havde FCV i søndags, og det kunne vi desværrre ikke dæmme op for. I de kampe har vi brug for Kusk og Thomsen til at tage løb med bolden og udfordre forsvarerne. Det lykkedes ikke i søndags, og så kom vores spil til at være alt for monotomt og forudsigeligt.
Med i betragtning skal også være, at banen nok ikke lige frem er til fint poleret fodbold i højt tempo. Så selv om det er skuffende kun at få 1 point i kampen, så syntes jeg ikke det er nogen katastrofe.
Selv om andre hold måske vil benytte sig af samme taktik, så kan de nok ikke regne med at Kusk og Thomsen spiller under niveau hver gang og i takt med at banen bliver bedre, bliver den taktik også sværere at spille på.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af Funky » 4. mar 2014, 13:09

STE skrev:
Funky skrev:
andreasaab89 skrev:
Funky skrev:"Åh nej"?

http://onside.dk/superligaen/aah-nej-he ... k-maalmand" onclick="window.open(this.href);return false;
Det første mål er langt mere drop syntes jeg. Der går han helt forkert.

Vi har nu 5 op til FCM og 3 nedad.
FCM skal dumme sig nogle gange og vi skal sætte dem på plads i aalborg om 14 dage.
Ellers er de snart helt væk og kan sejle DM roligt hjem.
Men hvorfor "åh nej"? :D
I see what you're doing here.. Men nogle gang KAN den objective vinkel godt være at vise lidt empati over for en årgang 93-målmand, der kommer med i sidste øjeblik og dropper i en så vigtig kamp på hjemmebane og dermed måske er med til at tabe mesterskabet for klubben. Stakkels knægt.

Slap nu af med det "alle-medier-holder-med-brøndby-og-FCK"-snak. Man bliver sgu træt.
Så tag en lur. Jeg synes stadig det er en løjerlig formulering, som illustrerer at det åbenbart er svært for visse journalister at levere objektiv rapportage fra BIF- og FCK-kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar