AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af doukas » 9. apr 2014, 12:27

Viva i cazzi rossi skrev:Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Så forlæng da for ind i helvede Gaarde! Det kan kun gå for langsomt! Giv ham hvad han kræver, om det så er Limfjordsportere eller Tilbudsburgere a libitum, turpas til Gøglerbåden eller Fårup Sommerland. Hvad som helst!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Hovedet » 9. apr 2014, 13:14

doukas skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Så forlæng da for ind i helvede Gaarde! Det kan kun gå for langsomt! Giv ham hvad han kræver, om det så er Limfjordsportere eller Tilbudsburgere a libitum, turpas til Gøglerbåden eller Fårup Sommerland. Hvad som helst!
Tak for det fine link og ikke mindst den efterfølgende advarsel. Jeg hælder til min yndlingsmyte om, at Lynge fandt ham drivende i en krybbe ved Limfjordens bredder som spæd.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af gravballe » 9. apr 2014, 13:21

Hovedet skrev:
doukas skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Så forlæng da for ind i helvede Gaarde! Det kan kun gå for langsomt! Giv ham hvad han kræver, om det så er Limfjordsportere eller Tilbudsburgere a libitum, turpas til Gøglerbåden eller Fårup Sommerland. Hvad som helst!
Tak for det fine link og ikke mindst den efterfølgende advarsel. Jeg hælder til min yndlingsmyte om, at Lynge fandt ham drivende i en krybbe ved Limfjordens bredder som spæd.
Jeg har fra meget gode kilder hørt det samme.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 9. apr 2014, 16:38

Hovedet skrev:
doukas skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Så forlæng da for ind i helvede Gaarde! Det kan kun gå for langsomt! Giv ham hvad han kræver, om det så er Limfjordsportere eller Tilbudsburgere a libitum, turpas til Gøglerbåden eller Fårup Sommerland. Hvad som helst!
Tak for det fine link og ikke mindst den efterfølgende advarsel. Jeg hælder til min yndlingsmyte om, at Lynge fandt ham drivende i en krybbe ved Limfjordens bredder som spæd.
Man fornemmer, at der snart er påske.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Narildsen » 9. apr 2014, 16:46

@aabsportdk: Pedersen, Ahlmann og Wichmann erstatter Thelander, Thomsen og Jönsson. #AaB #DBUPokalen

@aabsportdk: AaB's 11 startere mod AC Horsens: Larsen, Kristensen, Petersen, Pedersen, Ahlmann, Due, Würtz, Risgård, Wichmann, Kusk, Spalvis. #AaB

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. apr 2014, 16:47

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Ahlmann
Wichmann- Würtz - Risgård - Due
Kusk
Spalvis

Lidt overraskende at der ikke bliver sparet flere profiler.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Narildsen » 9. apr 2014, 16:49

frederikshavneren skrev:Bekræftet startopstilling:

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Ahlmann
Wichmann- Würtz - Risgård - Due
Kusk
Spalvis

Lidt overraskende at der ikke bliver sparet flere profiler.
Ikke i forhold til Kents udtalelse om at de godt kan holde til det.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Eksil » 9. apr 2014, 16:51

Synes det er fornuftigt. Vi har faktisk holdet til at trille dem ihjel, hvilket koster relativt få kræfter.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Trickster » 9. apr 2014, 16:56

Jeg synes ikke at det er fornuftigt, jeg synes faktisk ikke at det giver mening. Det er en oplagt mulighed for at spare et par af nøglespillerne, især med tanke på vores smalle trup. Kampprogrammet resten af sæsonen er modbydelig, i forhold til hvad spillerne er vant til. Kusk og Risgård kunne godt bruge et fortjent og tiltrængt hvil, så de er 100% klar til en vanvittig vigtig kamp søndag aften mod fucking brømbø
Hair is not a right: it´s a privilege!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af dyhrmaN » 9. apr 2014, 17:02

Hovedet skrev:
doukas skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Så forlæng da for ind i helvede Gaarde! Det kan kun gå for langsomt! Giv ham hvad han kræver, om det så er Limfjordsportere eller Tilbudsburgere a libitum, turpas til Gøglerbåden eller Fårup Sommerland. Hvad som helst!
Tak for det fine link og ikke mindst den efterfølgende advarsel. Jeg hælder til min yndlingsmyte om, at Lynge fandt ham drivende i en krybbe ved Limfjordens bredder som spæd.
Jeg har helt bevist valgt, ikke at læse historien om Spalvis' oprindelse i AaB. Han var der bare en dag... ligesom.
Jeg prøvede at sætte ord på, men måtte give op, hvorfor jeg har tyet til hjælp hos Star Wars The Phantom Menace, hvor Anakins mor forklarer Qua Gon Jinn, hvordan Anakin blev undfanget.
Han... dukkede ligesom også bare op og var der en dag...
http://youtu.be/ut89p1N9uEk?t=38s" onclick="window.open(this.href);return false;
Se klippet og så 20 sekunder frem cirka - det er en perfekt beskrivelse af Spalvis' inkarnation i AaB.

"The force is unusual strong with him"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. apr 2014, 17:02

Trickster skrev:Jeg synes ikke at det er fornuftigt, jeg synes faktisk ikke at det giver mening. Det er en oplagt mulighed for at spare et par af nøglespillerne, især med tanke på vores smalle trup. Kampprogrammet resten af sæsonen er modbydelig, i forhold til hvad spillerne er vant til. Kusk og Risgård kunne godt bruge et fortjent og tiltrængt hvil, så de er 100% klar til en vanvittig vigtig kamp søndag aften mod fucking brømbø
Enig. Vi skal nok gå videre, det er derfor mærkeligt at nøglespillere som Kusk, Risgård og KEP ikke bliver sparet. Der venter et hårdt kampprogram og i den forbindelse ville det være logisk at spare flere spillere i dag.
Derudover er der jo også altid en risiko for skader under kamp.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Frygah » 9. apr 2014, 17:05

Men det har jo virket super med netop ikke at spare spillere indtil videre? Det kunne jo være at Kent og co. ved hvad de laver, og at træningen er doseret herefter, og at kamptræning for de type spillere vi har er vigtigere?

Granted, der er en chance for skader, men vi må vel tro lidt på at de ved hvad de laver på Hornevej?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Narildsen » 9. apr 2014, 17:09

Frygah skrev:Men det har jo virket super med netop ikke at spare spillere indtil videre? Det kunne jo være at Kent og co. ved hvad de laver, og at træningen er doseret herefter, og at kamptræning for de type spillere vi har er vigtigere?

Granted, der er en chance for skader, men vi må vel tro lidt på at de ved hvad de laver på Hornevej?
Præcis.
Kent siger det selv. De kan holde til det, og har gjort det før.

Skader kan vi ikke gardere os i mod, de kan opstå alle steder.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af doukas » 9. apr 2014, 17:12

frederikshavneren skrev:
Trickster skrev:Jeg synes ikke at det er fornuftigt, jeg synes faktisk ikke at det giver mening. Det er en oplagt mulighed for at spare et par af nøglespillerne, især med tanke på vores smalle trup. Kampprogrammet resten af sæsonen er modbydelig, i forhold til hvad spillerne er vant til. Kusk og Risgård kunne godt bruge et fortjent og tiltrængt hvil, så de er 100% klar til en vanvittig vigtig kamp søndag aften mod fucking brømbø
Enig. Vi skal nok gå videre, det er derfor mærkeligt at nøglespillere som Kusk, Risgård og KEP ikke bliver sparet. Der venter et hårdt kampprogram og i den forbindelse ville det være logisk at spare flere spillere i dag.
Derudover er der jo også altid en risiko for skader under kamp.
Ja ja ja, der er risiko for skader. Men det er der altså også hvis du står og fedter med afteshaven hjemme på badeværelset, bare spørg Cañizares.

Har svært ved at se det skulle være så ødelægge de at stille med nogle profiler. Har svært ved at se det skulle være en kamp hvor der gives 100 %. Mon ikke nærmere de faste spillere kun spiller på 70-80 %

Med fare for lyde utrolig arrogant, så tror jeg det mere skal ses som en god gang træning.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af andreasaab89 » 9. apr 2014, 17:15

Jeg ser det som en fordel at de spillere der klar fysisk spiller.
Lige nu har de momentum. De elsker at spille fodbol og de gør det godt.
Derfor er det godt de får en kamp er kan holde em skarpe.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 9. apr 2014, 17:15

Herrestegud, næste kamp er først Søndag aften. Efter sidste pokalkamp, hvor der virkelig var knald på, havde vi en dag mindre til FCK-kampen. Så det virker til de har styr på træningsmængden.

Når det så er sagt, så må det alt andet lige være mere sandsynligt man får skader i en kamp hvor der tackles igennem end til træning, og derfor må flere kampe død pine højne sandsynligheden for skader. Så hvis vi står med et par trælår, sprøde lår og hestebid i morgen, så var ligger ansvaret hos Kent.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af Hovedet » 9. apr 2014, 17:16

Nu har jeg ganske vist plæderet for, at kampen skulle tages seriøst, men i lyset af de mange manglende Horsensprofiler er jeg enig i, at man godt kunne have givet lidt mere gas på profilbesparelsen. Det ærgrer mig, at en Henrik Dalsgaard - som både defensivt og offensivt ville udgøre en markant forstærkning - ikke er i spil til aftenens kamp. Jeg tvivler på, vi ser ham i foråret.

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af awnaw » 9. apr 2014, 17:26

Gad vide om det er spillertruppen, der har bestilit det lortemusik, vi hører herude.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af jonas386 » 9. apr 2014, 17:27

Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke bruger Augo når han højst sandsynligt skal spille Søndag, om ikke andet for at få ham i gear. Risgaard vil næppe tage skade af at sidde på bænken idag. Det synes jeg er en ommer af Kent, ellers ser det rimelig fornuftigt ud. Udover jeg gerne så Kusk spares, men det er ikke noget der generer mig synderligt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. apr 2014, 17:37

Få tilskuere på stadion. Sådan er det desværre i Danmark. Bortset fra visse pokalfinaler trækker pokalkampene ikke tilskuere.

Besvar