Lodtrækning EL gruppespil 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. aug 2014, 13:59

Rio Ave må være et af de klart svageste hold vi overhovedet kunne trække.

14 nederlag i 30 kampe sidste år, hvor de blev nr. 11 i en liga, som ret beset vel ikke er bedre end superligaen, når man trækker de 3-4 bedste hold ud af ligningen.

Steaua og Kiev er vel på niveau med Zagreb og APOEL, eller måske et lille nøk bedre. Det bør være hold vi har en chance mod.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 14:00

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:Typisk at FCK trak en meget mere interessant gruppe selv om de var placeret i 1. seedningslag.
Synes du virkelig det? Hvis Leverkusen ikke ingen gang kan fylde Telia Parken halvt op, hvad tror du så Brugge, Torino og Helsinki kan? Der kommer nok så få, at det ikke kan løbe rundt at have det åbent for tilskuere.
Han skriver ikke at de kan fylde Parken ud, men det er en mere interessant gruppe.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Elscorpio » 29. aug 2014, 14:00

Nu skal vi snart have alle spillere fit for fight til EL. Efter kampen i Silkeborg på søndag, er der 14 dages pause.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af MrBangDK » 29. aug 2014, 14:02

Hovedet skrev:
Funky skrev:Okay, hvad skal der til for at gå videre fra gruppespillet? En 2.plads?

Priser over superliganiveau, og der bliver ikke udsolgt på stadion. Mit bud.
Der bliver ikke udsolgt heller med normale priser. Tænk også ind, at vi skal spille i oktober og november mod aldeles ligegyldige hold. Det vil i hvert fald kræve, at AaB markerer sig sportsligt i den pulje på linje med Esbjerg i fjor.

Vi kan snildt ende på et tilskuersnit, der er lavere end i Superligaen, hvor det i øvrigt i forvejen er meget lavt. Jeg tror nærmere, at AaB skal gå den modsatte vej og sætte priserne ned som i pokalsemifinalen mod Horsens. En betydningsløs kamp mod Rio Bravo eller Steuae Bukarest i november til normale billetpriser vil samle i omegnen af 3000 tilskuere.
Du har da vist fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. aug 2014, 14:02

Kedelig gruppe og upraktiske udebanekampe.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Brodernumsi » 29. aug 2014, 14:03

Reto skrev:
Brodernumsi skrev:
Olly skrev:Det var vist kun gruppe L der kunne blive værre. Fuck der røg mine udebaneture. Nogen der ved hvor Rio Ave ligger i portugal?
Nordlige Portugal, Vila do Conde-
De blev #11 sidste år, gad vide hvorfor de er med i Europa ?

Til gengæld har de 7-1 i målscore og 2 sejre i 2 kampe i årets sæson....
De tabte pokalfinalen til Benfica.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2014, 14:07

I forhold til at FCK er i første seedningslag, syntes jeg ikke ligefrem de fik en let gruppe. Torino blev nummer 7 sidste år, og danske hold har det notirisk svært mod Italiænere. Brugge blev nummer to i den Belgiske liga (før playoff), og viste mod Brøndby at der var tydelig niveauforskel. HJK er måske svage, men imponerede mod dansk fodbolds nye onde ånd (APOEL).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 14:10

I henhold til at UEFA har ændret EL formatet, hvor blandt andet vinderen får adgang til CL, så kan det betyde at de lande der tidligere har taget let på turneringen, får et andet fokus. Ikke mindst Italien.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2014, 14:11

MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:
Funky skrev:Okay, hvad skal der til for at gå videre fra gruppespillet? En 2.plads?

Priser over superliganiveau, og der bliver ikke udsolgt på stadion. Mit bud.
Der bliver ikke udsolgt heller med normale priser. Tænk også ind, at vi skal spille i oktober og november mod aldeles ligegyldige hold. Det vil i hvert fald kræve, at AaB markerer sig sportsligt i den pulje på linje med Esbjerg i fjor.

Vi kan snildt ende på et tilskuersnit, der er lavere end i Superligaen, hvor det i øvrigt i forvejen er meget lavt. Jeg tror nærmere, at AaB skal gå den modsatte vej og sætte priserne ned som i pokalsemifinalen mod Horsens. En betydningsløs kamp mod Rio Bravo eller Steuae Bukarest i november til normale billetpriser vil samle i omegnen af 3000 tilskuere.
Du har da vist fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen...
Hehe, det kommer selvfølgelig an på det sportslige scenario. Men i ramme alvor mener jeg, at hvis AaB skal spille en betydningsløs kamp i november mod et af de 3 hold, vil den være omtrent ligeså interessant som kampen i Royal League mod Lyn Oslo i februar 2006...

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Ham der Emil » 29. aug 2014, 14:12

Jeg trode faktisk der var flere hold indgruppere, men det var måske kun i Uefa Cuppen?
Vi spiller vel to gange mod hvert hold så?

Men for seven da for en lorte gruppe. Så uinteressant som det kunne blive. Mulighederne for at gå videre ser jeg som rigtig gode, en 1. eller 2. plads er minimum.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af NIN » 29. aug 2014, 14:18

Ham der Emil skrev:Jeg trode faktisk der var flere hold indgruppere, men det var måske kun i Uefa Cuppen?
Vi spiller vel to gange mod hvert hold så?

Men for seven da for en lorte gruppe. Så uinteressant som det kunne blive. Mulighederne for at gå videre ser jeg som rigtig gode, en 1. eller 2. plads er minimum.
Selvfølgelig går vi videre og minimum som nr. 1. Vi er det tynde øl i lavest seedingsgruppe og har lige tabt sammenlagt 1-5 i CL kvalen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. aug 2014, 14:21

MHJ skrev:I forhold til at FCK er i første seedningslag, syntes jeg ikke ligefrem de fik en let gruppe. Torino blev nummer 7 sidste år, og danske hold har det notirisk svært mod Italiænere. Brugge blev nummer to i den Belgiske liga (før playoff), og viste mod Brøndby at der var tydelig niveauforskel. HJK er måske svage, men imponerede mod dansk fodbolds nye onde ånd (APOEL).
Enig, og havde vi selv stået med en pulje med Brügge og Torino, ville jeg nok have været tæt på at sige vi var chanceløse, når det gælder videre kvalifikation. Det synes jeg bestemt ikke vi er i den pulje vi havnede i.

Det skal flaske sig, og vi skal spille bedre end vi gjorde på Cypern. Men vi har trods alt lige set et AaB hold som stadig er langt fra at præstere hvad man kan forvente, være det bedste hold i 3 ud af 4 kampe mod hold, som bør kunne sammenlignes med de bedste af vores modstandere i gruppen.

Jeg synes specielt man kan sætte spørgsmålstegn ved hvor gode Kiev er, når man så et Dnipro hold som sluttede over Kiev i ligaen tabe fortjent over to kampe til FCK.

McQwai
1. div
1. div
Indlæg: 425
Tilmeldt: 12. sep 2005, 09:11

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af McQwai » 29. aug 2014, 14:22

Det er dejlige millioner at få for deltagelsen, det skal ikke glemmes.

Men den absolut eneste gulerod ved Europa League, er, at man trods alt kan se et enkelt eller to udmærkede hold på stadion (fx Spurs, Everton, Napoli, Inter) - hvor chancen for 9-10.000+ på stadion er reel.

Med den her gruppe er det bare spildte kræfter, hvor vi sikkert får 6-9 point og en fin 3.plads.
AaB - ingen lige - ingen over !

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Kasper » 29. aug 2014, 14:25

Det er sgu da ligemeget hvem vi har trukket. Man kommer vel på stadion for at se de røde og ikke et eller andet udenlandsk hold.

Ski' da være med om det er sexet, bare det virker.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 14:27

Økonomisk set er det svært at spå om hvad der økonomisk set er bedst.

Et tænkt eksempel på indtægter i vores pr-uattraktive gruppe kunne være:

Tilskuere 8000*150 kr*3=2.700.000 kr

Præmiepenge. Forventning om 5-8point = 3.000.000-4.500.000 kr.

Dertil 1.500.000-3.000.000 kr for at gå videre fra puljen.

Pr-attraktivt pulje.

10.000*225*3= 6.750.000 kr

Præmiepenge. Forventning om 2-4 point = 1.500.000-2.250.000 kr

Altså viser dette eksempel at vores gruppe kan kommer til generer indtægter i størrelsesorden 5.700.000-7.200.000 med mulighed for yderligere 1.500.000-3.000.000 kr, mens en pr-attraktivt pulje kan skabe indtægter i niveauet 8.250.000-9.000.000

Det har sikkert ikke hold i virkeligheden, men synes det kan lægge op til debat hvis man skal kigge på det rent økonomiske ift. vores lodtrækning og tilskuer- og præmiepenge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

McQwai
1. div
1. div
Indlæg: 425
Tilmeldt: 12. sep 2005, 09:11

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af McQwai » 29. aug 2014, 14:28

Kasper skrev:Det er sgu da ligemeget hvem vi har trukket. Man kommer vel på stadion for at se de røde og ikke et eller andet udenlandsk hold.

Ski' da være med om det er sexet, bare det virker.
Selvfølgelig. Men "måske"-tilskuerne kommer ikke lige forbi og smider ekstra omsætning i kassen på den her gruppe.
AaB - ingen lige - ingen over !

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Martin Bak » 29. aug 2014, 14:29

tror AaB skal tænke alternativt, hvis de er interesserede i at få folk på stadion - lav et pakketilbud - 3 hjemmekampe 250 kr.

tror de fleste herinde nok ville komme ligemeget hvad, men det bliver lidt sværere at få trukket hr. og fru danmark op af lænestolen til en hjemmekamp i blæst og regn mod rio ave i november...
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Yankee » 29. aug 2014, 14:32

@doukas: Nej, det har ganske rigtigt slet ikke hold i virkeligheden. For det første kommer der aldrig 8.000 betalende tilskuere til vores Europa League-kampe. Det er der ikke engang plads til!

For det andet vil en profit på 150 kr. pr. billet kræve en billetpris over 250 kr. pga. moms, omkostninger og ikke mindst afgift til kommunen, og så kommer vi ikke i nærheden af så mange tilskuere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 14:34

Yankee skrev:@doukas: Nej, det har ganske rigtigt slet ikke hold i virkeligheden. For det første kommer der aldrig 8.000 betalende tilskuere til vores Europa League-kampe. Det er der ikke engang plads til!

For det andet vil en profit på 150 kr. pr. billet kræve en billetpris over 250 kr. pga. moms, omkostninger og ikke mindst afgift til kommunen, og så kommer vi ikke i nærheden af så mange tilskuere.
Har vi ikke plads til 10.000? Nu skrev jeg indtægt, og ikke profit. Og det inkluderer også salg i boderne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Lodtrækning EL gruppespil 2014

Indlæg af Kasper » 29. aug 2014, 14:39

McQwai skrev:
Kasper skrev:Det er sgu da ligemeget hvem vi har trukket. Man kommer vel på stadion for at se de røde og ikke et eller andet udenlandsk hold.

Ski' da være med om det er sexet, bare det virker.
Selvfølgelig. Men "måske"-tilskuerne kommer ikke lige forbi og smider ekstra omsætning i kassen på den her gruppe.
Nej det er sørgeligt, men jeg vil efterhånden også hellere stå 5000 på stadion i en lille klack bag kassen i stedet for at stå passeret op af nydere. Kom for AaB

Til m bak: det er muligt du og jeg vil, men der sidder rigtig mange negative sofakrigere herinde der godt kunne trænge til lidt frisk luft(f.eks. Samtlige kamptråde.)

Tror et forslag som det du fremlægger er på trapperne. Tankegangen bag billetsalg virker mere progressiv end hvad der før er set. Her tænkes selvfølgelig på studierabat.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar