AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
haven
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. feb 2008, 17:17

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af haven » 14. sep 2014, 20:55

Kan alle der stopper deres overførsel ikke sende en pb til mig med beløbets størrelse?
Så sørger vi for at dække den tabte indtægt

Penge godt givet ud, for at blive fri for jer..

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Klaus » 14. sep 2014, 21:02

Måske er det på tide lige at finde kammertonen igen.... Jeg synes Tifoen i går var flot, men jeg synes heller ikke, at ideen med AK47'eren var specielt genial. Det visuelle indtryk var fint, men jeg er principielt enig i, at billeder af geværer kan lede til misforståelser, specielt hvis nogen er idiotiske nok til at tage dem med til Ukraine. Det sagt, var det faktisk ikke noget jeg tænkte over i går. Det der var træls i går var den tumult, der varede ganske lang tid i første halvleg. For det første lagde det en dæmper på stemningen, for det andet er det aldrig rart at se slagsmål for åbent tæppe. Der sidder efterhånden ganske mange børn på Weber, og de fortjener ikke den slags "underholdning", når de får lov til at være længe oppe for at gå til fodbold.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af limey » 14. sep 2014, 21:03

CFN skrev:Kan vi ikke evaluere lidt på kampen, i stedet for at kaste rundt med det der fesne offerretorik?
Selve kampen er tilsyneladende en mindre detalje, i en diskussion vi har haft tusindvis af gange på debatsiden og een, som folk alligevel aldrig bliver enige om.

Men jo, helt sikkert. Jeg kunne desværre ikke se kampen i går, hverken på tribunen, i TV, eller på computerskærm og savner en ordentlig evaluering af kampen herinde fra. I "gamle dage" stod folk i kø for at uddele karakterer og lave diverse taktiske analyser efter kampen.

Fra highlights'ene på aabsport.dk lignede det en fysisk og ikke særligt velspillet kamp. De chancer vi kom til, så opspillet ofte lidt tilfældigt ud, som om det mere var FuCKernes forsvar der var vakkelvornt, end det var vores offensiv der sprudlede. Derudover lignede det en temmelig tynd straffesparkskendelse set ud fra tv-billederne. Er disse indtryk dækkende eller har jeg set forkert?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af MrBangDK » 14. sep 2014, 21:12

limey skrev:
CFN skrev:Kan vi ikke evaluere lidt på kampen, i stedet for at kaste rundt med det der fesne offerretorik?
Selve kampen er tilsyneladende en mindre detalje, i en diskussion vi har haft tusindvis af gange på debatsiden og een, som folk alligevel aldrig bliver enige om.

Men jo, helt sikkert. Jeg kunne desværre ikke se kampen i går, hverken på tribunen, i TV, eller på computerskærm og savner en ordentlig evaluering af kampen herinde fra. I "gamle dage" stod folk i kø for at uddele karakterer og lave diverse taktiske analyser efter kampen.

Fra highlights'ene på aabsport.dk lignede det en fysisk og ikke særligt velspillet kamp. De chancer vi kom til, så opspillet ofte lidt tilfældigt ud, som om det mere var FuCKernes forsvar der var vakkelvornt, end det var vores offensiv der sprudlede. Derudover lignede det en temmelig tynd straffesparkskendelse set ud fra tv-billederne. Er disse indtryk dækkende eller har jeg set forkert?
Jeg synes ikke der var noget at pege på ift straffesparkskendelsen. Han bliver revet i, så han mister balancen. Det var ikke meget men nok til at det kunne dømmes. Der var heller ikke nogen brok fra FCK'ernes side.

Generelt var der stadig mange fejlafleveringer (fra begge hold) og så kan vi endnu en gang være glad for NL. Giftig spark han redder på stregen! Og at FCK er pisse uskarpe. De havde nogle kæmpe chancer der burde have givet mål!

Gorter gjorde god figur! Würtz var klasse... Og Kents mundvige det gik 2% op ifbm med scoringen var en fryd for øjet!! ;)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. sep 2014, 21:43

Jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan se problemet med de t-shirts. Jeg ville nok ikke købe en selv, men hvis 200 andre vil, er det nok fordi de synes en ak-47 klæder dem bedre end en 40 årig synes. Helt ærligt, der er vist bare tale om en generationskløft her, alle de midaldrende der er vokset op med en fiskestang i hånden, har lidt svært ved at forstå de 18 årige der har smadret løs på pc'en siden de var 8. Og pointen med AK-47's kælenavn er jo fin nok, hvem har tænkt det var forkert at kalde ham det, udover det lyder en smule tumpet?

Interne slagsmål er til gengæld det dummeste man kan se på en tribune, så lad os da hellere diskutere havd man kan gøre for at undgå dem?

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Ala » 14. sep 2014, 21:44

seamann skrev:Det her er så grotesk at AaB burde komme på banen. Har de virkelig spillere, som stiller op til sådan en gang pis?
Luk begge endetribunerne og lad os slippe for det idioti.
Ikke en krone mere til tifokas her fra.
Og dér hævede jeg så mit indskud til det dobbelte :)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Eksil » 14. sep 2014, 21:49

Provst i Brovst skrev:
Bech skrev:
Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:Der skal mere politisk korrekthed på tribunen, det er det vi mangler. Mindre frirum for almindelig mennesker mere tankepoliti.
Verdens nemmeste argument.

Hvis folk ikke bryder sig om at der heppes på at stikke fans ned, så er det tankepoliti og bigmother.
Grimme sange der blev sunget igår:
Under en motorvejsbro
Hop ud fra øvre C
Søn af en luder / Ludersøn
Slå ham ihjel
Tak til Torino

Mere forargelse tak.
Det er chokerende...

For 20 år siden sang folk at dommeren skulle have et romerlys op i rektalåbningen hvis de blev utilfredse med dommerens præstation. Det er jo grusom tortur som ville medføre voldsomme forbrændinger og sikkert også død.

Det er et råt miljø derude på betonen. Det skal der sættes en stopper for!

Unge mænd og gamle stoddere står der og råber fisse og drikker øl. Det er jo sexistisk. Hetronormativt endda!
Du må synge hvad du vil, men "tankepolitik"-argumentet kan du stoppe samme sted som romerlyset.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 21:54

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan se problemet med de t-shirts. Jeg ville nok ikke købe en selv, men hvis 200 andre vil, er det nok fordi de synes en ak-47 klæder dem bedre end en 40 årig synes. Helt ærligt, der er vist bare tale om en generationskløft her, alle de midaldrende der er vokset op med en fiskestang i hånden, har lidt svært ved at forstå de 18 årige der har smadret løs på pc'en siden de var 8. Og pointen med AK-47's kælenavn er jo fin nok, hvem har tænkt det var forkert at kalde ham det, udover det lyder en smule tumpet?

Interne slagsmål er til gengæld det dummeste man kan se på en tribune, så lad os da hellere diskutere havd man kan gøre for at undgå dem?
40 årige har også tæsket løs i en computer siden de var 8.
C64 love.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af CFN » 14. sep 2014, 22:02

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan se problemet med de t-shirts. Jeg ville nok ikke købe en selv, men hvis 200 andre vil, er det nok fordi de synes en ak-47 klæder dem bedre end en 40 årig synes. Helt ærligt, der er vist bare tale om en generationskløft her, alle de midaldrende der er vokset op med en fiskestang i hånden, har lidt svært ved at forstå de 18 årige der har smadret løs på pc'en siden de var 8. Og pointen med AK-47's kælenavn er jo fin nok, hvem har tænkt det var forkert at kalde ham det, udover det lyder en smule tumpet?

Interne slagsmål er til gengæld det dummeste man kan se på en tribune, så lad os da hellere diskutere havd man kan gøre for at undgå dem?
40 årige har også tæsket løs i en computer siden de var 8.
C64 love.
10 PRINT "AK-C64"
20 GOTO 10
RUN
:cheers:

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af CFN » 14. sep 2014, 22:06

Ala skrev:
seamann skrev:Det her er så grotesk at AaB burde komme på banen. Har de virkelig spillere, som stiller op til sådan en gang pis?
Luk begge endetribunerne og lad os slippe for det idioti.
Ikke en krone mere til tifokas her fra.
Og dér hævede jeg så mit indskud til det dobbelte :)
Nogen højere? Eventuelt en protestindmeldelse i Brøndby Support som modsvar?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. sep 2014, 22:08

CFN skrev:
Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan se problemet med de t-shirts. Jeg ville nok ikke købe en selv, men hvis 200 andre vil, er det nok fordi de synes en ak-47 klæder dem bedre end en 40 årig synes. Helt ærligt, der er vist bare tale om en generationskløft her, alle de midaldrende der er vokset op med en fiskestang i hånden, har lidt svært ved at forstå de 18 årige der har smadret løs på pc'en siden de var 8. Og pointen med AK-47's kælenavn er jo fin nok, hvem har tænkt det var forkert at kalde ham det, udover det lyder en smule tumpet?

Interne slagsmål er til gengæld det dummeste man kan se på en tribune, så lad os da hellere diskutere havd man kan gøre for at undgå dem?
40 årige har også tæsket løs i en computer siden de var 8.
C64 love.
10 PRINT "AK-C64"
20 GOTO 10
RUN
:cheers:
Billede

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Brent » 14. sep 2014, 22:12

Bech skrev:Jeg kan bare konstatere, at det endnu engang kun er på debatsiden at kritikken eksistere, indtil nu. Og så vil jeg gerne have mig frabedt mærkater som "ultra" eller "casual".
Jeg er AaBfan, intet mindre.
Vi henter vores referencer fra alle mulige steder. Den her gang med Defend Aalborg, er det noget vi direkte har tilladt os at stjæle fra Hammarby. Så nej, du har helt skudt ved siden af.

Jeg kan på ingen måde genkende det du skriver. Med det jeg laver i design til fankulturen henter jeg som sagt referencer fra alt muligt der på en eller anden syg måde kan knyttes an til AaB, Aalborg Nordjylland, fanpolitik og fankultur. Du undervurdere os, hvis du tror at nogen går med tanker om at ville være et eller andet som vi ikke er. For vi er præcis hvad vi gerne vil være.
Fans der gør noget aktivt. Så du kan skyde os alt det i skoene du vil med motiv og psykoanalyse. Jeg har intet problem med at referere til RAF i en eller anden sammenhæng, hvis jeg syntes det var sjovt. Jeg er ret sikker på jeg direkte har gjort det. Jeg gør det alene fordi det er mere spændende at arbejde grafisk på den måde med skøre vilde referencer, end det er at finde en ny skrifttype at skrive 1885 i. Og igen, med fin succes, eftersom vores ting bliver solgt og er med til at finansiere diverse fantiltag.

Vi har tidligere direkte henvist til mord på tribunen med en tifo - uden det iøvrigt førte til at nogen kritik. Så jeg kan ikke se hvordan billedet af en AK47 skulle være så farligt som du gør det til.
Jeg synes generelt at der bliver lagt et stort stykke arbejde i at være inkluderende og bred i vores udtryk i fanmiljøet. Vi laver både ting hvor referencen er til AaB og Aalborg er let og tydelig. Eksempelvis med 1885 klistermærket med kendte Aalborg bygningen som fill i selve tallene og mere kringlede provokerende ting. Eksempelvis referencen til Nordjysk lokalpatriotisme med klistermærket med den fiktive separatistbevægelse Nordjysk Befrielses Front (og her den intertekstuelle RAF reference). Hvis folk ikke synes sådan nogen ting er sjove og reelt blev bange for at Nordjyske separatister ville bruge vold for at få et frit Nordjylland, så ville de nok undlade at købe dem Men igen, den kritik oplever jeg kun på debatsiden. Som en anden skriver, kig hvor lidt tribunerne og stemningen reelt fylder her på siden. Det her er stedet for aktive fans pensionere sig selv og derfor en kirkegård til holdninger uden betydning fordi dem der har dem alligevel ikke er en del af miljøet længere. Det er ikke dem jeg laver tshirts til.

Vi vælger ikke hvad vi laver af økonomiske hensyn, vi laver de ting som vi TROR folk synes om og indtil videre har vi ramt rigtigt 9/10 gange. Inklusiv den her. Vi nærmer os udsolgt og folk kontakter os stadig for at købe dem.

Og husk så lige på hvad det er Anders K. Jacobsen bliver kaldt... uhh hvor farligt, militant og totalt vanvittigt sådan at referere til en fodboldspiller som et våben. AK47 RAUS!
Det her er fodbold, ikke Afghanistan. Lad os håbe de ikke finder ud af det i Kiev.. shhh...
Det der skriver du jo bare, fordi du er en ond patriakalsk mand fanget i en deterministisk kønskonstrueret negativ institutionel verdensopfattelse.
AaB - the Nordic gateway to Europe

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af PeterS » 14. sep 2014, 22:29

Jeg må desværre give folk ret. Efter jeg iførte mig en sort t-shirt hvorpå der var et symbol for en automat riffel gik det galt. Jeg stoppede med det samme min overførsel til ATK og begyndte i stedet at overføre det dobbelte beløb til ISIS. Derudover er jeg startet på russisk aftenkursus, afbestilt min tur til Portugal, da jeg skal i hellig krig. Man skulle ikke tro det, men det er simpelthen hvad der sker med en fyr i sidste halvdel af tyverne når han iføre sig en t-shirt med krigssymboler, hagekors, fakler og høtyve.

Vor herre bevares og tillykke med de 3 point alle sammen!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 22:31

Ultra vold. Jeg kan klare det. Jeg har skulle vente 15 minutter på at finde ud af om jeg har ramt det rigtige sted på båndet eller om jeg skulle spole tilbage og nulstille tælleren og prøve igen! Så kan sange om kvinders flip flapper, ebbes manglende sten osv. ikke skræmme mig!

Billede
Denne satan kunne desuden køre for hurtigt eller for langsomt til nogle bånd, så skulle man finindstille dens hastighed med en skruetrækker i et lille hul. Sindsygen ventede hvis man forsøgte at justere hastigheden, for så duede alle de andre bånd måske ikke!!!!!!!!!!!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2014, 22:35

Provst i Brovst skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg må faktisk sige, at jeg ikke kan se problemet med de t-shirts. Jeg ville nok ikke købe en selv, men hvis 200 andre vil, er det nok fordi de synes en ak-47 klæder dem bedre end en 40 årig synes. Helt ærligt, der er vist bare tale om en generationskløft her, alle de midaldrende der er vokset op med en fiskestang i hånden, har lidt svært ved at forstå de 18 årige der har smadret løs på pc'en siden de var 8. Og pointen med AK-47's kælenavn er jo fin nok, hvem har tænkt det var forkert at kalde ham det, udover det lyder en smule tumpet?

Interne slagsmål er til gengæld det dummeste man kan se på en tribune, så lad os da hellere diskutere havd man kan gøre for at undgå dem?
40 årige har også tæsket løs i en computer siden de var 8.
C64 love.
That's not a computer, this is a computer:

https://www.dropbox.com/s/am5db7k4ipge2 ... 0.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Fabbe » 14. sep 2014, 22:43

Apropos meget uheldige signaler, så tror jeg, at fanklubben hos portugisiske Vitoria Guimaraes har haft samme ballade denne weekend, efter at tifogruppen malede en hær af spydbevæbnede krigere og med teksten: "Klar til krig for Guimaraes". Tifo til weekendens opgør mod FC Porto.

Billede

Hvis jeg var Vitoria-fan ville jeg omgående stoppe mit bidrag til den slags ekstremistaktiviteter.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Provst i Brovst » 14. sep 2014, 22:46

NU stopper det!
http://ekstrabladet.dk/incoming/article3248633.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af NIN » 14. sep 2014, 23:46

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2014, 00:05

MrBangDK skrev:Og Kents mundvige det gik 2% op ifbm med scoringen var en fryd for øjet!! ;)
Det ender jo med, at manden går rundt med et kronisk smil. FYR HAM!!!

Jeg synes, at det er svært at give et kampreferat. Jeg synes ikke, at den var opdelt på AaB/FCK perioder eller bestemte spilsystemer.

Gorter virker god. Jeg forstår ikke Enevoldsen i front, der kan han altså ikke spille, sæt nu en angriber ind. Dalsgaard har taget højrebacken.

Jeg tror, at sejrene kommer nu. Spillet var fint, specielt slap vi for de trælse fejlafleveringer mellem forsvar og midtbanen(undtagen Larsens 1-2 udspark sidst i kampen).

KEP styrer!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Brodernumsi » 15. sep 2014, 00:48

Provst i Brovst skrev:NU stopper det!
http://ekstrabladet.dk/incoming/article3248633.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er 12 år siden, det var dengang os 40årige var....yngre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar