AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af jonas386 » 4. okt 2014, 22:26

Det stod bare i en nyhed på bold. Så gik udfra den var god nok. Jeg ser dog gerne PK på midten såfremt han er klar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af A_Strandfelt » 4. okt 2014, 23:16

PK er ikke i truppen, der er udtaget til kampen. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... uppen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 4. okt 2014, 23:51

NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:Men Patrick er jo også skadet, så derfor Augo.
Ene kan vel også være en mulighed?
Ene spillede vel i sine startdage pladsen med bravour, da Augu var fraværende.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 4. okt 2014, 23:59

Rolig nu. Det er næsten en naturlov at det går galt når forventningerne er store her på sitet før en kamp. Vi har traditionelt et godt tag på Brøndby, men skal nu møde et hold som på papiret ser meget stærkt ud (mangler også bare andet med alle de penge der er anvendt på Pestegnen).

Jeg er ikke særlig optimistisk før kampen. Synes vi har spillet nogle dårlige kampe på det seneste inkl. mod Randers og Rio Ave, hvor spillet i store perioder slet ikke fungerede. Vi har holdt nullet, men kan takke uskarpe modstandere for det. Så sent som i torsdags tillod vi et ringe portugisisk sekundahold hold ca. 15 afslutninger.

Tror desværre at vi taber.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af fish » 5. okt 2014, 00:07

frederikshavneren skrev:
Tror desværre at vi taber.
Efter en måned med det hele på hovedet er vi tilbage i de sædvanlige roller. Sådan frederikshavneren !

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Freddie » 5. okt 2014, 00:12

Fremragende gået, frederikshavner.
Det er jo bare sådan, at Brøndby på hjemmebane ligger meget bedre til AaB, end Randers gør i Aalborg eller noget andet sted i verden. De pisgule kan ikke stå med 11 mand bag bolden i 2x45 minutter på hjemmebane med omkring 25.000 tilskuere. Det er jo netop den situation vi skal bruge for at give dem en lektion. Jeg vil mene, at en kampen er mindst 50-50.
frederikshavneren skrev:Rolig nu. Det er næsten en naturlov at det går galt når forventningerne er store her på sitet før en kamp. Vi har traditionelt et godt tag på Brøndby, men skal nu møde et hold som på papiret ser meget stærkt ud (mangler også bare andet med alle de penge der er anvendt på Pestegnen).

Jeg er ikke særlig optimistisk før kampen. Synes vi har spillet nogle dårlige kampe på det seneste inkl. mod Randers og Rio Ave, hvor spillet i store perioder slet ikke fungerede. Vi har holdt nullet, men kan takke uskarpe modstandere for det. Så sent som i torsdags tillod vi et ringe portugisisk sekundahold hold ca. 15 afslutninger.

Tror desværre at vi taber.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sv: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2014, 00:23

fish skrev:
frederikshavneren skrev:
Tror desværre at vi taber.
Efter en måned med det hele på hovedet er vi tilbage i de sædvanlige roller. Sådan frederikshavneren !
Det er ikke for at være negativ, det er bare en konstatering af at det ofte går galt når majoriteten herinde tror vi vinder uden de store problemer (Nicosia kampen som det nyeste og mest grelle eksempel).

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af thomasjn » 5. okt 2014, 01:54

Det er meget vigtigt, at vi vinder over Brøndby af flere årsager. Dels er det på tide at komme i gang så vi kan nå at blande os i medaljestriden i denne sæson og evt. snuppe skabet for næsen af bønderne igen. Derfor er det samtidig vigtigt, at vi slår Brøndby og derved distancerer dem fra den del af ligaen da de også er en top-3 kandidat.
Derudover vil endnu et nederlag være med til at forstærke den dårlige spiral det nye Brøndby er inde i. En destabilisering af det nye Brøndby og nyt kaos vil helt klart være til AaBs fordel da de så kan fyre alle deres penge af uden at få ordentligt udbytte af dem. Det vil være en fryd at se et tændt AaB hold lukke røven på sydsiden.

Jeg vil se tre point til de røde og masser af gule som skal ned og bide i græsset.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af fish » 5. okt 2014, 07:25

frederikshavneren skrev:
fish skrev:
frederikshavneren skrev:
Tror desværre at vi taber.
Efter en måned med det hele på hovedet er vi tilbage i de sædvanlige roller. Sådan frederikshavneren !
Det er ikke for at være negativ, det er bare en konstatering af at det ofte går galt når majoriteten herinde tror vi vinder uden de store problemer (Nicosia kampen som det nyeste og mest grelle eksempel).
Det var ikke et angreb på din ræsonnement, blot et forsøg på lidt let købt sjov. Din track record på forudsigelser fra foråret taget i mente har det nærmest følt som jinx når du på det seneste har forudset sejr :)

Selv aner jeg ikke hvad jeg skal mene om i aften. Jeg føler rigtigt meget afhænger af om vi får Donny klar. Med han har vi en venstre side der er en reel trussel, mens det bliver lidt mere meeh uden han. I højre er Dalsgaard tilbage men mangler stadig noget for at komme i raids over 90 min som set før hans pause. Jeg håber inderligt at KEP har fået styr på sine tvær afleveringer. Tror jeg talte 4 halvvejs jordstrygere mod Rio som var så lette for dem at komme frem til og bryde.

Jeg tør ikke spå om resultatet, det kan blive fugl eller fisk. Men det bliver helt sikkert spændende. God kamp!

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 498
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af KME » 5. okt 2014, 09:35

Det ligner en meget åben affære. BIF har hjemmebanefordelen med mange tilskuere i ryggen og et fornuftigt hold, som snart skal til at vise noget. Heldigvis for os - det betyder at de skal frem over stepperne - og det er præcis mod sådanne modstandere, vi har det bedst. Kan vi få gang i vores giftige kontraer og stå godt i defensiven, har vi bestemt muligheder. Men det bliver ikke nogen nem opgave. Det ligner en 50/50 kamp - som kan blive til hvad som helst.... :cool:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Narildsen » 5. okt 2014, 09:40

Helenius har scoret flotte mål mod Brøndby, og sidst fejrede han ved at tysse på sydsiden. Det må gerne ske igen i aften. Det er i hvert fald den indstilling jeg håber de kommer med!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Buzz Killington » 5. okt 2014, 09:49

frederikshavneren skrev:Rolig nu. Det er næsten en naturlov at det går galt når forventningerne er store her på sitet før en kamp. Vi har traditionelt et godt tag på Brøndby, men skal nu møde et hold som på papiret ser meget stærkt ud (mangler også bare andet med alle de penge der er anvendt på Pestegnen).

Jeg er ikke særlig optimistisk før kampen. Synes vi har spillet nogle dårlige kampe på det seneste inkl. mod Randers og Rio Ave, hvor spillet i store perioder slet ikke fungerede. Vi har holdt nullet, men kan takke uskarpe modstandere for det. Så sent som i torsdags tillod vi et ringe portugisisk sekundahold hold ca. 15 afslutninger.

Tror desværre at vi taber.
Det lyder sgu en kende overtroisk. Tror du vitterligt at stemningen herinde har direktr indflydelse på udfaldet af kampen? Og er det derfor du slutter så negativt?

Jovist, den kan gå begge veje, men du er jo decideret bange for at være optimistisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2014, 09:52

En eventuel taber i aften er tæt på at være ude af guldkampen. Ik at jeg tror vi genvinder guldet, men det hold der evt. taber har 13 point op til Ikast. Det vil være meget svært at hente. Ikast ser stærke ud og mon ikke, at spillerne og Disco Glen har lært af sidste sæsons nedsmeltning.

Tror det bliver en målrig kamp i aften. På papiret lukker vi ikke mange mål ind i suppen, men det skyldes mest at vi har mødt nogle meget ineffektive modstandere. Vores europæiske udekampe illustrerer tydeligt hvor sårbare vi er defensivt.

Savnet af Würtz bliver mærkbart, det er der næppe tvivl om. Al ære og respekt for Augu, men han har ikke fordums niveau. Hvis jeg skal gætte på et resultat vil det blive 3-1 til Pestegnen :@

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af jayC » 5. okt 2014, 09:52

Et spørgsmål af lidt praktisk info:

Hvordan kommer man lettest til Brøndby stadion fra Hovedbanegården ? Og der er evt. andre som tager fra Hovedbanegården til Brøndby stadion, som mødes man kan følges med?

Derudover ser jeg frem til, en forhåbentlig, god kamp i aften :aabfan:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2014, 09:57

MHJ skrev:
frederikshavneren skrev:Rolig nu. Det er næsten en naturlov at det går galt når forventningerne er store her på sitet før en kamp. Vi har traditionelt et godt tag på Brøndby, men skal nu møde et hold som på papiret ser meget stærkt ud (mangler også bare andet med alle de penge der er anvendt på Pestegnen).

Jeg er ikke særlig optimistisk før kampen. Synes vi har spillet nogle dårlige kampe på det seneste inkl. mod Randers og Rio Ave, hvor spillet i store perioder slet ikke fungerede. Vi har holdt nullet, men kan takke uskarpe modstandere for det. Så sent som i torsdags tillod vi et ringe portugisisk sekundahold hold ca. 15 afslutninger.

Tror desværre at vi taber.
Det lyder sgu en kende overtroisk. Tror du vitterligt at stemningen herinde har direktr indflydelse på udfaldet af kampen? Og er det derfor du slutter så negativt?

Jovist, den kan gå begge veje, men du er jo decideret bange for at være optimistisk.
Det har selvfølgelig ikke noget med overtro at gøre og nej stemningen herinde betyder ikke noget for kampenes udfald.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 5. okt 2014, 11:25

frederikshavneren skrev:Ikast ser stærke ud og mon ikke, at spillerne og Disco Glen har lært af sidste sæsons nedsmeltning.
Dertil kan svares klart nej. Hvis man ser Rosenborg i starten af dette årtusinde, så smed de rigtige mange point i starten af den norske liga, men når guldet skulle placeres, så var de øverst igen. Det er AaB ved at kopiere og det vil traumatisere Herning og Glen for evigt. I love it.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Yankee » 5. okt 2014, 11:34

Er Brøndbys hold så skræmmende? Deres målmand dropper og dropper, deres midterforsvar er en regulær svingdør og deres backs har i flere kampe været trafikkegler overfor gode kantspillere. Deres centrale midt er ufarlig og ude af form og de laver ikke nogen mål. Fra bænken har de nogle afdankede nordmænd og et stort skur af en islænding.

Jeg ved godt de har hældt over 100 millioner i det her hold, men sålænge de penge bliver brugt på folk som Semb, Symanovski og Hasani er jeg altså ikke skræmt.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Elscorpio » 5. okt 2014, 12:02

Mon ikke det bliver idag, vi kommer igang igen og holder kontakt med toppen, da vi plejer at få et godt resultat med hjem fra Pestegnen?

Bliver Gorter helt klar, nogen der ved noget?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af Salle17 » 5. okt 2014, 12:53

Elscorpio skrev:Mon ikke det bliver idag, vi kommer igang igen og holder kontakt med toppen, da vi plejer at få et godt resultat med hjem fra Pestegnen?

Bliver Gorter helt klar, nogen der ved noget?
Jeg regner med at vi får det at vide kort før startfløjtet om han er med eller ej..

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014

Indlæg af jensemand57 » 5. okt 2014, 14:09

Elscorpio skrev:Mon ikke det bliver idag, vi kommer igang igen og holder kontakt med toppen, da vi plejer at få et godt resultat med hjem fra Pestegnen?

Bliver Gorter helt klar, nogen der ved noget?
Gorter skal selvfølgelig spille. Giv ham en indsprøjtning, der er 14 dages kamppause herefter. Alt andet er frøkenagtigt.

Besvar