Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 27. nov 2015, 08:38

Er nærmest ikke alle spillere medlem af spillerforeningen?
Har vi hørt eksempler på spillere der ikke er/var?
Og dem som ikke var, da sagen kørte, ville i så fald skulle føre en sag på egen hånd, for at få de penge, som de mente de havde til gode?

Lindström og Jimmys penge, er der stadig ingen der ved hvad der blev af. Der er mange scenariere og gode bud, men jeg vil gerne vide det ;)

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 28. nov 2015, 11:15

Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes da under alle omstændigheder det vil være useriøst, hvis det skulle vise sig at spillere som markerede kraftigt at de ikke havde penge tilgode, alligevel er endt med at modtage dem og putte dem i egen lomme. Også selv om det skulle betyde at pengene så tilfaldt spillerforeningen.

Anyways, jeg burde forlængst have opgivet at sætte min egen logik op overfor hele den sag... den sidste del har du da sikkert ret i.
Mig bekendt tilfalder ikke afhentede feriepenge altid feriefonden. Jeg kan ikke se hvordan penge af den slags skal kunne havne i spillerforeningen.
Du har ikke rigtig fulgt med i sagen vel?

Feriefonden har overdraget deres krav til Spillerforeningen
Ja, men pengene skal alligevel i feriefonden. Måske er det dig, der ikke er opdateret. Det er lovmæssigt, og man kan ikke slippe udenom.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2015, 11:37

Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes da under alle omstændigheder det vil være useriøst, hvis det skulle vise sig at spillere som markerede kraftigt at de ikke havde penge tilgode, alligevel er endt med at modtage dem og putte dem i egen lomme. Også selv om det skulle betyde at pengene så tilfaldt spillerforeningen.

Anyways, jeg burde forlængst have opgivet at sætte min egen logik op overfor hele den sag... den sidste del har du da sikkert ret i.
Mig bekendt tilfalder ikke afhentede feriepenge altid feriefonden. Jeg kan ikke se hvordan penge af den slags skal kunne havne i spillerforeningen.
Du har ikke rigtig fulgt med i sagen vel?

Feriefonden har overdraget deres krav til Spillerforeningen
Ja, men pengene skal alligevel i feriefonden. Måske er det dig, der ikke er opdateret. Det er lovmæssigt, og man kan ikke slippe udenom.
http://www.spillerforeningen.dk/basis/f ... aering.pdf
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 28. nov 2015, 17:24

Det her er en tilladelse til Spillerforeningen til at opkræve og udbetale midler, der under normale omstændigheder skulle have været indbetalt til det ordinære feriepengesystem, og være udbetalt af den kanal, men det kræver, at de berørte spillere skal have rejst et krav.

Kort sagt. Spillerforeningen har ikke gennem dette dokument fået tilladelse til at handle på vegne af spillere, der ikke har rejst krav, og har derfor kun modtaget midler, der straks har skullet videresendes til de enkelte spillere, akkurat som jeg har postuleret.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2015, 17:33

Freddie skrev:
Det her er en tilladelse til Spillerforeningen til at opkræve og udbetale midler, der under normale omstændigheder skulle have været indbetalt til det ordinære feriepengesystem, og være udbetalt af den kanal, men det kræver, at de berørte spillere skal have rejst et krav.

Kort sagt. Spillerforeningen har ikke gennem dette dokument fået tilladelse til at handle på vegne af spillere, der ikke har rejst krav, og har derfor kun modtaget midler, der straks har skullet videresendes til de enkelte spillere, akkurat som jeg har postuleret.
Næ, du skrev at pengene skulle i feriefonden alligevel. Det skal de ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 28. nov 2015, 18:18

Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Det her er en tilladelse til Spillerforeningen til at opkræve og udbetale midler, der under normale omstændigheder skulle have været indbetalt til det ordinære feriepengesystem, og være udbetalt af den kanal, men det kræver, at de berørte spillere skal have rejst et krav.

Kort sagt. Spillerforeningen har ikke gennem dette dokument fået tilladelse til at handle på vegne af spillere, der ikke har rejst krav, og har derfor kun modtaget midler, der straks har skullet videresendes til de enkelte spillere, akkurat som jeg har postuleret.
Næ, du skrev at pengene skulle i feriefonden alligevel. Det skal de ikke.
Ja, som svar på det postulat, at pengene skulle være gået i Spillerforeningens kasse.
Kravene mod klubberne er frafaldet for så vidt angår de spillere, der ikke har rejst krav. Det er det hele diskussionen er gået på, og det jeg har svaret på. Havde man opkrævet feriepenge fra dem, ville de være gået i feriefondens kasse.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2015, 18:56

Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Det her er en tilladelse til Spillerforeningen til at opkræve og udbetale midler, der under normale omstændigheder skulle have været indbetalt til det ordinære feriepengesystem, og være udbetalt af den kanal, men det kræver, at de berørte spillere skal have rejst et krav.

Kort sagt. Spillerforeningen har ikke gennem dette dokument fået tilladelse til at handle på vegne af spillere, der ikke har rejst krav, og har derfor kun modtaget midler, der straks har skullet videresendes til de enkelte spillere, akkurat som jeg har postuleret.
Næ, du skrev at pengene skulle i feriefonden alligevel. Det skal de ikke.
Ja, som svar på det postulat, at pengene skulle være gået i Spillerforeningens kasse.
Kravene mod klubberne er frafaldet for så vidt angår de spillere, der ikke har rejst krav. Det er det hele diskussionen er gået på, og det jeg har svaret på. Havde man opkrævet feriepenge fra dem, ville de være gået i feriefondens kasse.
Ok, så er jeg med. Det synes jeg ikke fremgik tydeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 28. nov 2015, 19:07

Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Freddie skrev:
Det her er en tilladelse til Spillerforeningen til at opkræve og udbetale midler, der under normale omstændigheder skulle have været indbetalt til det ordinære feriepengesystem, og være udbetalt af den kanal, men det kræver, at de berørte spillere skal have rejst et krav.

Kort sagt. Spillerforeningen har ikke gennem dette dokument fået tilladelse til at handle på vegne af spillere, der ikke har rejst krav, og har derfor kun modtaget midler, der straks har skullet videresendes til de enkelte spillere, akkurat som jeg har postuleret.
Næ, du skrev at pengene skulle i feriefonden alligevel. Det skal de ikke.
Ja, som svar på det postulat, at pengene skulle være gået i Spillerforeningens kasse.
Kravene mod klubberne er frafaldet for så vidt angår de spillere, der ikke har rejst krav. Det er det hele diskussionen er gået på, og det jeg har svaret på. Havde man opkrævet feriepenge fra dem, ville de være gået i feriefondens kasse.
Ok, så er jeg med. Det synes jeg ikke fremgik tydeligt.
Det gør det, hvis du læser hele tråden, der starter med spørgsmålet. Hvad skete der med Jimmys og Lindstrøms feriepenge. Svaret som vi nu i fællesskab er kommet frem til er, at hvis spillerne ikke har rejst krav om afregning, som det forlød, er de blevet i AaB's kasse.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2015, 19:57

Freddie skrev: Det gør det, hvis du læser hele tråden, der starter med spørgsmålet. Hvad skete der med Jimmys og Lindstrøms feriepenge. Svaret som vi nu i fællesskab er kommet frem til er, at hvis spillerne ikke har rejst krav om afregning, som det forlød, er de blevet i AaB's kasse.
Medmindre de var medlemmer af spillerforeningen på det tidspunkt. Ved du om de var det?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 28. nov 2015, 20:03

Pastorius skrev:
Freddie skrev: Det gør det, hvis du læser hele tråden, der starter med spørgsmålet. Hvad skete der med Jimmys og Lindstrøms feriepenge. Svaret som vi nu i fællesskab er kommet frem til er, at hvis spillerne ikke har rejst krav om afregning, som det forlød, er de blevet i AaB's kasse.
Medmindre de var medlemmer af spillerforeningen på det tidspunkt. Ved du om de var det?
Nej, det er selvfølgelig ikke sikkert, måske endda ikke sandsynligt. Du har ret i, at det kunne være derfor de var så large dengang. ret beset drejer det sig jo om penge!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 2. dec 2015, 15:38

Det blir bedre og bedre, AaB opjusterer forventningerne fra -5-0 og til et positivt resultat, pga flere penge end forventet fra Uefa :aabfan:

http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/12/ ... ultat.aspx

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomitråden

Indlæg af hje1980 » 2. dec 2015, 15:43

9800 skrev:Det blir bedre og bedre, AaB opjusterer forventningerne fra -5-0 og til et positivt resultat, pga flere penge end forventet fra Uefa :aabfan:

http://www.aabsport.dk/nyheder/2015/12/ ... ultat.aspx
INTET mindre end fantastisk... ender sgu med AaB bliver en sund forretning :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. dec 2015, 16:37

Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 2. dec 2015, 16:39

sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. dec 2015, 16:43

seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?
Jo, hvor vil du hen?

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 2. dec 2015, 16:44

sulakvelidze skrev:
seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?
Jo, hvor vil du hen?
Ingen ændringer i strategien.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. dec 2015, 16:51

seamann skrev:
sulakvelidze skrev:
seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?
Jo, hvor vil du hen?
Ingen ændringer i strategien.
Det læser jeg nu som den mere generelle strategi og ikke specifikt rettet mod det kommende transfervindue. Og der står jo netop i samme meddelelse, at AaB's mission er at underholde og skabe oplevelser på et økonomisk bæredygtigt grundlag. Økonomien er bæredygtig, så der er ingen grund til at svække muligheden for at underholde og skabe oplevelser ved fx at afhænde topscoreren og en anden stor profil, når man ligger godt til i kampen om topplaceringer.

Så jeg synes stadig, at et nyt positivt regnskab giver bedre muligheder for is i maven.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomitråden

Indlæg af frederikshavneren » 2. dec 2015, 17:02

seamann skrev:
sulakvelidze skrev:
seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?
Jo, hvor vil du hen?
Ingen ændringer i strategien.
AaB har valgt at investere i faciliteterne. Ærgerligt at vi skal bruge de sparsomme ressourcer på at opgradere faciliteterne og ikke som AGF får foræret et nyt træningsanlæg af Salling

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrRepsak » 2. dec 2015, 17:20

frederikshavneren skrev:
seamann skrev:
sulakvelidze skrev:
seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Endnu et argument for at have is i maven og acceptere lavere transfer mod til gengæld at have større chancer for sportslig succes. Med endnu et plusregnskab og mange, mange millioner på kistebunden vil jeg blive skuffet, hvis AaB siger farvel til Thomsen og Spalvis allerede til vinter.
Du gad ikke læse hele meddelelsen ?
Jo, hvor vil du hen?
Ingen ændringer i strategien.
AaB har valgt at investere i faciliteterne. Ærgerligt at vi skal bruge de sparsomme ressourcer på at opgradere faciliteterne og ikke som AGF får foræret et nyt træningsanlæg af Salling
Har det helt fint med vi ikke har en sugardaddy eller andet som kan drage paraller mellem AaB og GF. Istedet er det vel bare glædeligt at der netop er ressourser til at opgradere de mere langsigtede projekter.

Derudover står der at ikke er nogle ændringer ift trasfers. Hvilket om ikke andet indtil nu indikerer at man ikke har planer om at sælge Thomsen og Spalvis.
Kom så de RØ'E!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. dec 2015, 17:55

Det fortjener en fremhævning, at AaB er blevet så gode med økonomien - og alligevel giver sygt spenderende klubber kamp om medaljerne. Vi konkurrerer altså blandt andet med en klub som FCM, der opererer med groteske underskud i 65 millioner-klassen. Vi opererer med regnskab, der går i nul eller lidt over. Det er imod al logik, hvis de ikke distancerer os voldsomt på banen med så vildt et overforbrug, som de har.

Besvar