Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Søgaard » 7. dec 2015, 21:08

Ikke den bedste kamp. Larsen står rigtig godt (min MOM) og momentvis er der flere der byder ind med noget fint spil. Men stort set over hele linjen, mister vi nogle dumme bolde.

Sejr og nu en god juleferie, som jeg slet ikke tror kommer så ubelejligt for truppen som helhed. Måske for Ene, som virkelig er on fire, men vi kan jo håbe han holder gnisten hen over julen :) Nu bliver det spændende hvad der sker rent transfermæssigt. Dalsgaard spiller nogle flotte kampe her til sidst i efteråret, han bliver savnet.
Aalborg BK 1885!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af 9800 » 7. dec 2015, 21:09

Livlig kamp, Viborg kom for at spille fodbold. Mange spillede under niveau, Thomsen, Dalle (alle indlæg var håbløse) Spalvis og til dels Risgaard. Jønsson var suverænt ringeste, men man kan ikke rigtig brokke sig når han laver både mål og assist. Han burde ha fået en assist for sit eget mål også, for den var så tydeligt kaldt af ham selv!
Bedste i dag er Wurtz der virkelig dominerede midten, eller Blåbjerg der spillede flot på backen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af MrBangDK » 7. dec 2015, 21:12

Imponerende at vi kan overvintre på 2. pladsen når vi hyrede Lars Søndergaard hvilket jo betød:

Inkompetent sportslig ledelse - tæt ved at være en Magnus Pehrsson signing!

Gråmeleret leverpostej med potentiale til en 8. plads.

Et ringe valg som ikke kan løfte AaB...

sjovt nok kan vi nu vinde på selv mindre gode dage og låse de kompakte hold op. Hader vinterpausen!!
Ska' vi hak'?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Mogens » 7. dec 2015, 21:18

Ikke nogen imponerende indsats. For mange lette boldtab og for lavt tempo gav fodsports-drengene chancen flere gange end nødvendigt. Dog må vi så glæde os over, at vi kan vinde på selv halvdårlige dage - det er sjældent noget dårligt tegn.

Nu må vi så håbe, at vi kan beholde spillerne gennem vinterens transfer-vindue, og dernæst skal vi håbe på, at Ene og Zweimal tager hinanden i hånden i den kolde tid, hvor de passende kan holde kadencen med selvtræning. Deres effektivitet bliver afgørende for vores forår.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. dec 2015, 21:31

MOM Blåbjerg. Lækker kamp af ham. Specielt første halvleg.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af astonvilla » 7. dec 2015, 22:22

Thomsen må da for pokker være selvskrevet til mom!

Han var jo med i alt - Både offensivt og defensivt.

Han betyder uendeligt meget for holdet.

I den anden ende af skalaen er jeg træt af at se på at Dalsgaard ikke kan ramme en medspiller på indlæg om så det gjaldt hans liv.
Ham skal vi nok overleve uden.
Det bliver sværere med Thomsen.

En rigtig hyggelig kamp idag og ikke så koldt som sidst :)
Bienvenu Bassogog!

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af seamann » 7. dec 2015, 22:51

astonvilla skrev:Thomsen må da for pokker være selvskrevet til mom!

Han var jo med i alt - Både offensivt og defensivt.

Han betyder uendeligt meget for holdet.

I den anden ende af skalaen er jeg træt af at se på at Dalsgaard ikke kan ramme en medspiller på indlæg om så det gjaldt hans liv.
Ham skal vi nok overleve uden.
Det bliver sværere med Thomsen.

En rigtig hyggelig kamp idag og ikke så koldt som sidst :)
Jeg er stor Thomsen fan, men lige i dag var han vel tæt på ringeste mand. Blåbjerg klart mom, og wurtz som runner-up.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Klaus » 7. dec 2015, 23:28

Dejlige 3 point på en halvdårlig dag... Jeg blev sgu rørt til tårer over hyldesten til Curth efter kampen. Det var klasse :cheers:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Pollack2 » 7. dec 2015, 23:38

MrBangDK skrev:Imponerende at vi kan overvintre på 2. pladsen når vi hyrede Lars Søndergaard hvilket jo betød:

Inkompetent sportslig ledelse - tæt ved at være en Magnus Pehrsson signing!

Gråmeleret leverpostej med potentiale til en 8. plads.

Et ringe valg som ikke kan løfte AaB...

sjovt nok kan vi nu vinde på selv mindre gode dage og låse de kompakte hold op. Hader vinterpausen!!
Jeg indrømmer gerne, at jeg var noget lunken ved LS, men han har vist sig som den helt rigtige signing. Godt gået, Gaarde!

Pehrsson til gengæld anede jeg intet om, inden han kom til klubben. Han var udråbt til Skandinaviens største trænertalent. Men efter få kampe (hvor holdet endnu ikke var spoleret) kom vi til at spille det taktisk dårligste fodbold, jeg har set i mine snart 25 år med holdet. Han var nok Lynges største fejltagelse - men vi laver alle lort engang i mellem: Det er det der gør os til nordjyder, kun københavnere er perfekte røvhuller!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af astonvilla » 7. dec 2015, 23:40

seamann skrev:
astonvilla skrev:Thomsen må da for pokker være selvskrevet til mom!

Han var jo med i alt - Både offensivt og defensivt.

Han betyder uendeligt meget for holdet.

I den anden ende af skalaen er jeg træt af at se på at Dalsgaard ikke kan ramme en medspiller på indlæg om så det gjaldt hans liv.
Ham skal vi nok overleve uden.
Det bliver sværere med Thomsen.

En rigtig hyggelig kamp idag og ikke så koldt som sidst :)
Jeg er stor Thomsen fan, men lige i dag var han vel tæt på ringeste mand. Blåbjerg klart mom, og wurtz som runner-up.
Wut? Tæt på ringeste mand?
Så du ikke hans defensive aktioner?
Han erobringer og hvordan han skabte 2-0 målet.

Jeg er meget uenig.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Hanga » 7. dec 2015, 23:43

astonvilla skrev:
seamann skrev:
astonvilla skrev:Thomsen må da for pokker være selvskrevet til mom!

Han var jo med i alt - Både offensivt og defensivt.

Han betyder uendeligt meget for holdet.

I den anden ende af skalaen er jeg træt af at se på at Dalsgaard ikke kan ramme en medspiller på indlæg om så det gjaldt hans liv.
Ham skal vi nok overleve uden.
Det bliver sværere med Thomsen.

En rigtig hyggelig kamp idag og ikke så koldt som sidst :)
Jeg er stor Thomsen fan, men lige i dag var han vel tæt på ringeste mand. Blåbjerg klart mom, og wurtz som runner-up.
Wut? Tæt på ringeste mand?
Så du ikke hans defensive aktioner?
Han erobringer og hvordan han skabte 2-0 målet.

Jeg er meget uenig.
Enig i at Thomsen spillede endnu en rigtig god kamp! Min MOM går dog også til Blåbjerg der totalt pillede pynten af Jonas Kamper, og samtidig bød pænt ind offensivt.

Langt fra den bedste kamp vi har spillet dette efterår, og vi havde nok også marginalerne lidt i dag, men 3 dejlige point og 2 fremragende mål til at lukke et helt igennem formidabelt efterår!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 23:45

Pollack2 skrev: Pehrsson til gengæld anede jeg intet om, inden han kom til klubben. Han var udråbt til Skandinaviens største trænertalent.
Ikke helt rigtigt - det har jeg i hvert fald aldrig hørt nogen påstå. Magnus Haglund, som vi var tæt på at signe, var derimod udråbt til et stort trænertalent.

Pehrsson var en kæmpe fejltagelse, alt for uerfaren og fuldstændig uden autoritet. Jeg ved ikke hvor mange rejemadder han bestak Lynge med, men det var et af de ringeste trænervalg i nyere tid i Superligaen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Hovedet » 7. dec 2015, 23:53

Gamen skrev:
Pollack2 skrev: Pehrsson til gengæld anede jeg intet om, inden han kom til klubben. Han var udråbt til Skandinaviens største trænertalent.
Ikke helt rigtigt - det har jeg i hvert fald aldrig hørt nogen påstå. Magnus Haglund, som vi var tæt på at signe, var derimod udråbt til et stort trænertalent.

Pehrsson var en kæmpe fejltagelse, alt for uerfaren og fuldstændig uden autoritet. Jeg ved ikke hvor mange rejemadder han bestak Lynge med, men det var et af de ringeste trænervalg i nyere tid i Superligaen.
Paradoksalt nok fik Pehrsson formentligt den bedste start, der nogensinde er set af en ny træner: Først 3-0 og 3-1 over Deportivo La Coruna i UEFA Cuppen (helt outstanding), derpå ubesejret i de 5 første Superligakampe med 3 sejre og 2 uafgjorte og indimellem de to kampe mod Manchester City i UEFA Cuppen, hvor vi var en straffesparkskonkurrence fra kvartfinalen.

Pehrsson viste sig så at være skoleeksemplet på at fremragende begyndt ikke nødvendigvis er halvt fuldendt...

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Gamen » 8. dec 2015, 00:03

Ikke så mange gode indsatser, men klart Blåbjerg der fremstår som bedste mand sammen med Larsen.

Utroligt som Blåbjerg er vokset med opgaven, særligt i hans duelspil. Han mangler lige lidt timing når han bevæger sig frem ad banen, men ellers enormt imponerende i dag!

Nicolai Larsen har et par vigtige og flotte redninger i dag. Rigtig fin kamp fra ham.

Dalsgaard kommer fri 7-8 gange til et frit indlæg, men rammer forreste mand eller en modspiller. Det er simpelthen ikke godt nok, og jeg har før argumenteret for at det er alfa/omega med en god pasningsfod på den plads, når man kommer bagom forsvaret. Jeg ved ikke om vi får den samme energi og det samme drive med en anden, men jeg håber vi får skabt flere farlige situationer.
Jeg ser frem til at se det Bassogog og/eller Gillí (DJITLI) på den plads. Vi skal have nogen der kan gøre modstanderne rundtossede :-)

1 mål og 1 assist er en flot status for Jönsson på en dag hvor han ellers har et hav af boldtab og skiller sig dårligt af med bolden.
Han er ved at forære modstanderne et mål med en håbløs pasning lige udenfor eget felt, og har i de første kvarter af 2. halvleg to gange hvor Viborg er utroligt tæt på på kontrastød, fordi han har smidt bolden unødigt væk.
Han er alt, alt for langsom på bolden, og det dur ikke i længden. Jeg håber det i dag blev bevist at han ikke, som nogen påstår, er god nok til at skulle agere potentiel afløser for Thomsen.

Jeg har aldrig været Curth-fan, men høj klasse af Vest at hylde ham. Jeg ville dog nok føle mig en lille smule stødt, hvis jeg var viborggenser :-)

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af MrRepsak » 8. dec 2015, 00:18

Var på stadion. Da Thrane bliver kaldt af Kuhn til anden indskiftning ser jeg helenius ryste på hovedet og slå ud med armene virkelig en træls attitude i modsætning til Oliver som da Augo bliver kaldt til trøje indskiftning mere siger kom så Augo. Han virker færdig Helle. Om end jeg ønsker ham det bedste.
Flotte mål, men ellers lidt mangler hist og her, men 2-0 mod et hold i form det flot. :danmarkfan:
Kom så de RØ'E!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af frederikshavneren » 8. dec 2015, 00:36

Tre gode point at lukke efteråret af med. Kampen var bestemt ikke prangende, men vi havde et topholds kynisme. I perioder i midten af 1. halvleg var det en fornøjelse at se som spillet flød, her var Viborg reduceret til statister der rendte forgæves rundt efter bolden. Desværre var det kun i sekvenser at spillet virkelig kørte da vi havde alt for mange boldtab som ødelagde momentum og gav Viborg alt for mange muligheder.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af frederikshavneren » 8. dec 2015, 00:44

MrRepsak skrev:Var på stadion. Da Thrane bliver kaldt af Kuhn til anden indskiftning ser jeg helenius ryste på hovedet og slå ud med armene virkelig en træls attitude i modsætning til Oliver som da Augo bliver kaldt til trøje indskiftning mere siger kom så Augo. Han virker færdig Helle. Om end jeg ønsker ham det bedste.
Flotte mål, men ellers lidt mangler hist og her, men 2-0 mod et hold i form det flot. :danmarkfan:
Helenius var et emne i optakten på tv. Graulund mener at Helenius bør finde en anden klub, dels pga. den manglende spilletid men også grundet den attitude som han udviser (som Graulund havde observeret under opvarmningen hvor Nicklas luntede rundt).
Det ser jeg nu ikke som noget specielt da Helenius altid til tider har haft en lettere opgivende attitude.

Helenius blev interviewet af Boldsen og for mig lød det endnu engang som om at han gerne vil væk fra AaB.

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af MrRepsak » 8. dec 2015, 00:51

frederikshavneren skrev:
MrRepsak skrev:Var på stadion. Da Thrane bliver kaldt af Kuhn til anden indskiftning ser jeg helenius ryste på hovedet og slå ud med armene virkelig en træls attitude i modsætning til Oliver som da Augo bliver kaldt til trøje indskiftning mere siger kom så Augo. Han virker færdig Helle. Om end jeg ønsker ham det bedste.
Flotte mål, men ellers lidt mangler hist og her, men 2-0 mod et hold i form det flot. :danmarkfan:
Helenius var et emne i optakten på tv. Graulund mener at Helenius bør finde en anden klub, dels pga. den manglende spilletid men også grundet den attitude som han udviser (som Graulund havde observeret under opvarmningen hvor Nicklas luntede rundt).
Det ser jeg nu ikke som noget specielt da Helenius altid til tider har haft en lettere opgivende attitude.

Helenius blev interviewet af Boldsen og for mig lød det endnu engang som om at han gerne vil væk fra AaB.
Der er vindermentalitet og frustration og så er der et punkt hvor det hedder at agere uprofessionelt i henhold til klub, holdkammerater og fans. Det jeg så var i min verden over grænsen. Men nu jeg ikke normalt siddende på sponsor tribunen med frit udsyn til dem der varmer op, så måske det en normal væremåde.
Kom så de RØ'E!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Gamen » 8. dec 2015, 01:02

frederikshavneren skrev: Helenius var et emne i optakten på tv. Graulund mener at Helenius bør finde en anden klub, dels pga. den manglende spilletid men også grundet den attitude som han udviser (som Graulund havde observeret under opvarmningen hvor Nicklas luntede rundt).
Det ser jeg nu ikke som noget specielt da Helenius altid til tider har haft en lettere opgivende attitude.

Helenius blev interviewet af Boldsen og for mig lød det endnu engang som om at han gerne vil væk fra AaB.
Det er jeg også temmelig sikker på, og den har jeg kaldt for et halvt år siden. Han bør tage afsted på leje, et andet sted i Skandinavien.
Det primære "problem" for ham er hensynet til hans kæreste og deres tvillingepar - de har hus i Frejlev (?), og jeg tvivler meget på at de vil til at rykke afsted med børnene igen.

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af MrRepsak » 8. dec 2015, 01:24

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... k-fra-AaB/

Graulund som faktisk igen virker fornuftig :innocent: men ja emner må være Hjørring, Hobro, gf ( han er dog ikke georgier, eller mega ludo) Viborg ?
Kom så de RØ'E!

Besvar