Halil skrev:BoT skrev:Gamen skrev:BoT skrev:
Altså ud over de to ret store muligheder til Safranko + Pohls mål? I en udekamp mod en meget stærk modstander kan man næppe forvente at komme frem til meget mere end det. Og det er jo heller ikke fordi, FCM vader i store chancer. Havde Rinne overhovedet en reel redning? (Altså ikke at jeg prøver at sige, det var en lige kamp - men vi var bestemt ikke uden muligheder).
Vi havde jo altså temmelig meget boldbesiddelse, men fik bare ikke særlig meget ud af det.
Skarpheden i felterne var vel den altafgørende forskel, og så at Midtjyllands forsvarere ikke laver de samme fejl som vores gør. 4-1 blev lige vel grimt, men jeg synes bare at vi fik bekræftet at der ikke er nogen grund til at ophøje 3-5-2 opstillingen til noget særligt, fordi vi fik 0-0 mod Brøndby.
Den viste sig ligeså offensivt tam som ventet mod en modstander hvor vores eneste chance var at spille fodbold.
Boldbesiddelse er ofte det bedste forsvar.. Men ja: Vi fik set, at FCM pt er et klassehold. Jeg sidder dog ikke tilbage med en følelse af, at vi faldt sammen eller blive udstillet, selvom vi taber med 3. Og jeg vil faktisk ikke bytte gårsdagens resultat med fx et 0-1 nederlag. Dertil betyder Pohls scoring langt mere, end et større nederlag.
fcm rotteungerne var ganske effektive. De scorer 3 mål på deres 4 chancer også er kampen lukket. Det er uhyggeligt effektivt. Kunne AaB havde gjort noget ved det? Tjaaa, næppe. Paul og Sørloth viser de er gode og svære at spille mod på 1 + 2-0 målene, hvor Kasper P(stadig forundret over, hvordan Kasper P kunne få gult og fcm rotteungerne derefter kunne undgå at få 4-5 gule kort... Men dommeren var også ring igår) og Blåbjerg ikke kan håndtere de to. 3-0 målet er en nydelig dødbold.
Det er ganske besværligt at stille det helt store op imod med de spillere AaB har til rådighed.
Som skrevet, så er der positive ting at tage med fra kampen og i mellemtiden kan vi glædes over, at fcm rotteungerne kører rundt med 50 mio kr underskud og det hovedsageligt er pga. et overforbrug, at de kan gøre som de gør. Den moralske vinder er AaB!
Vi må desværre erkende, at vores "moralske" sejre siden 2014 ikke helt opvejer manglen på sportslige sejre; de tomme tribuner på Aalborg Stadion og et efterhånden komplet fravær af omtale i medierne taler et alt for tydeligt sprog; "AaB vandt endnu en moralsk sejr over FCM" var ikke en overskrift, jeg fandt nogetsteds i nyhedsoversigten i går.
Jeg trænger sgu snart til at kunne holde ud at slå op på side 220 uden at skulle bevæge mig længere og længere ned mod skærmens bund for at finde AaB i tabellen. Jeg trænger til at læse en artikel, hvor AaB nævnes i samme åndedrag som FCK, Brøndby og FCM. Eller dog bare nævnes. Eller spurgt på en anden måde; trænger vi ikke snart til at vinde en kamp på fodboldbanen over FCM? Det er ikke sket siden netop 2014; siden da har vi så vundet 11 "moralske" sejre over FCM, men det er altså bare ikke helt det samme, vel?
Det siger godt nok alt om den position, vi har indtaget i Superligaens hierarki, at vi nu glæder os over, at en angriber har scoret et mål i et nederlag på 1-4, og at vi i den ultimative fornedrelse skal til at fremhæve vores "moral", når vi nu ikke kan finde ud at at spille fodbold.
Tilbage på banen: I øjeblikket befinder vi os i det, jeg i bedste økonomijargon ville kalde et "skrøbeligt opsving" fra et rædselsfuldt niveau gennem lang tid. I sig selv er nederlaget i går - som også var for stort i forhold til de faktiske begivenheder på banen - ikke slemt. Det gør i det hele taget ikke noget, at vi taber en kamp i ny og næ, så længe vi også sørger for at vinde. Utroligt nok giver 2 sejre og 3 nederlag i en serie på 5 kampe faktisk flere point end 5 uafgjorte i træk, som pointsystemet er skruet sammen. Der er mange spørgsmålstegn i forhold til nyindkøbene og vores egentlige styrke, og jeg tror slet ikke, vi er ude af tunnellen endnu, selv om vi har bevæget os tættere på lyset. Denne sæson kan allerede nu arkiveres under "ligegyldighed", men det er altså mit håb, at vi til næste sæson kan stille med et helt anderledes slagkraftigt mandskab, og at vi kan veksle vores mange moralske sejre til tilsvarende af slagsen af fodboldbanen.