De Fem skrev: ↑21. jul 2018, 10:39
Hører stemningen var i top i går. Måske er folk ikke så apatiske som det siges herinde?
Vi stod på vest, dog ikke klods opad de festlige typer og det var en god stemning de skabte. væsentlig over det gennemsnitlige niveau.
Ift - ikke henvendt til dig De Fem - debatten om fortjent eller ufortjent, så synes jeg, at det var en ret lige kamp og med få chancer. Afhang mit liv af det, så ville uafgjort nok være det mest retfærdige resultat.
Fodbold er sgu en sjov sport.
Jeg er fx helt uenig i, at abildgaard var så god. Han var en anelse for langsom i boldomgangen og virkede ofte lidt kluntet. Jeg vil dog give ham kredit for, at vinde mange hovedstøds dueller på midten og markere sig i duelspillet defensivt.
Wurtz kom i vejen for meget. Han var i modsætning til Abildgaard ikke så dominerende i luften, man han tog fat når bolden var tættere på græstæppet. Derudover var han også stabil på bolden og hurtigere i omgangen med den end fx Abildgaard.
Magnus var hverken god i luften eller på græsset. Fatter simpelthen ikke, at den knægt får spilletid foran Risgaard.
Ahlmann var tilbage i 14 form. Han har også været fri for skader i noget tid, så et godt drev med bolden i flere situationer. Håber ikke at det er alvorligt med skaden.
Okore var også klasse - fysisk monster. Jeg savnede dog, og det gælder både ham og blåbjerg, at de gik på kroppen af det lange hyl. Det holder bare ikke, at en spiller får tid og plads til at lave flere brysttæmninger midt på banen, uden at en forsvarer markerer sig fysisk.
Blåbjerg og pallesen var egentlig ok. lidt usikre til tider i den defensive positionering, men ikke på et niveau hvor man for alvor var bekymret.
Kan læse at Thellufsen også får lidt kritik og ja han mister da et par bolde, men jeg synes egentlig at det var ret godt fra hans side. Fik lavet nogle gode udfordringer og havde et par succesfulde dribleture. Ligner en spiller med fin selvtillid, god fart, men som lige mangler lidt overblik. Derudover virkede samarbejdet med Ahlman godt.
Kusk leverede igen en god kamp. Måske ikke matchvinder niveau, men meget af det Kusk laver har bare kvalitet.
Min man of match var Pohl. Hans nærkampe mod Hansen og Sviatchenko var vanvittige. Han må være en forbandet pestilens for enhver forsvarsspiller. Flere gange modtog pohl en bold, hvor de hang på ryggen af ham, hev i trøjen eller prøvede andre metoder, men det virkede bare ikke. Pohl vandt mere end han tabte og det var en fornøjelse at se ham banke sejrsmålet ind.
Indtil videre har vi vundet et par tætte kampe, men det er sådan at vores sæson kommer til at forløbe. Vi vil have et par gode kampe og nogle dårlige, men generelt en sæson, hvor de her 2 kampe viser, at der skal knokles for sejrene og det blev der satme i går. Lige bortset fra lange poul og for meget plads på lange bolde, så blev der gået hårdt ind i duellerne. Jeg har ofte savnet et ondt svin på holdet, der lige ville gå forrest, men i går var der en generel tendens ift intensitet og ærgerrighed.
Wieghorst - Sejren kan ikke diskuteres, men det kan vores taktiske udgangspunkt godt. En alt for defensiv og stationær central midtbane. Der manglede offensive kompetencer. Jeg har fuld forståelse for, at man gerne ville matche Fcm fysisk og brugte Abildgaard, men jeg forstår så ikke, at man ikke vælger Risgaard fremfor Magnus. I går havde vi 3 defensive centrale midtbane spillere istedet for de sædvanlige 2. I mine øjne ville vi have været mere dynamiske, bedre i boldomgangen og kunne præge spillet mere med en risgaaard centralt, netop i tråd med klubbens ideal om spillestil. Ellers synes jeg - for en gangs skyld - at trænerteamets arbejde var godkendt.