Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2018, 22:50

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:47
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:45
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:43
Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 22:12
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.
Det kræver jo at de folk man har i de næste rækker har personligheden til at tage skridtet op.

I FCM kan jeg ikke tro andet, end at de bliver stærkere uden Thorup - det gør mig faktisk lidt nervøs at han er væk.
Nervøs for hvad?
At de bliver gode.
At mestrene bliver gode..?! Tror ikke det bliver en styrke, at Thorup er væk.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 11. okt 2018, 22:56

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:47
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:45
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:43
Elscorpio skrev:
11. okt 2018, 22:12
FCM har lige forfremmet deres U19 træner efter Thorup er blevet ansat nede i Genk, så det kunne måske godt fungere.
Det kræver jo at de folk man har i de næste rækker har personligheden til at tage skridtet op.

I FCM kan jeg ikke tro andet, end at de bliver stærkere uden Thorup - det gør mig faktisk lidt nervøs at han er væk.
Nervøs for hvad?
At de bliver gode.
Det skal du ikke være nervøs for. Det er de allerede. I hvert fald i tabellen de sidste 4-5 sæsoner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 22:58

BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:56
Det skal du ikke være nervøs for. Det er de allerede. I hvert fald i tabellen de sidste 4-5 sæsoner.
Njae, de har været til at tale med, og haft perioder hvor de var decideret ringe. Det er bare os selv, der har været så uendeligt ringe at vi ikke har kunnet udnytte det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 11. okt 2018, 23:07

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:58
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:56
Det skal du ikke være nervøs for. Det er de allerede. I hvert fald i tabellen de sidste 4-5 sæsoner.
Njae, de har været til at tale med, og haft perioder hvor de var decideret ringe. Det er bare os selv, der har været så uendeligt ringe at vi ikke har kunnet udnytte det.
2018:
FCM: 1
AaB: 5

2017:
FCM: 4
AaB: 10

2016:
FCM: 3
AaB: 5

2015:
FCM: 1
AaB: 5

Jeg synes da, de lyder ok farlige sammenlignet med AaB de sidste fire sæsoner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 23:11

BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 23:07
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:58
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:56
Det skal du ikke være nervøs for. Det er de allerede. I hvert fald i tabellen de sidste 4-5 sæsoner.
Njae, de har været til at tale med, og haft perioder hvor de var decideret ringe. Det er bare os selv, der har været så uendeligt ringe at vi ikke har kunnet udnytte det.
2018:
FCM: 1
AaB: 5

2017:
FCM: 4
AaB: 10

2016:
FCM: 3
AaB: 5

2015:
FCM: 1
AaB: 5

Jeg synes da, de lyder ok farlige sammenlignet med AaB de sidste fire sæsoner.
Øh, jeg kender godt resultaterne. Det ændrer ikke noget. Når vi vores potentiale, ville vi til hver en tid slå Thorups FCM. Det har vi så bare ikke gjort.

Jeg er bange for de blever svære at matche, selv når vi er gode, hvis de får en ordentlig træner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Raiman » 16. okt 2018, 10:56


BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 16. okt 2018, 12:16

Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af FIDEL » 16. okt 2018, 18:51

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 23:11
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 23:07
Pastorius skrev:
11. okt 2018, 22:58
BassogogsVen skrev:
11. okt 2018, 22:56
Det skal du ikke være nervøs for. Det er de allerede. I hvert fald i tabellen de sidste 4-5 sæsoner.
Njae, de har været til at tale med, og haft perioder hvor de var decideret ringe. Det er bare os selv, der har været så uendeligt ringe at vi ikke har kunnet udnytte det.
2018:
FCM: 1
AaB: 5

2017:
FCM: 4
AaB: 10

2016:
FCM: 3
AaB: 5

2015:
FCM: 1
AaB: 5

Jeg synes da, de lyder ok farlige sammenlignet med AaB de sidste fire sæsoner.
Øh, jeg kender godt resultaterne. Det ændrer ikke noget. Når vi vores potentiale, ville vi til hver en tid slå Thorups FCM. Det har vi så bare ikke gjort.

Jeg er bange for de blever svære at matche, selv når vi er gode, hvis de får en ordentlig træner.
Det nytter jo ikke noget at tale om potentiale når AaBs resultater taler for sig selv. Det er ren fornægtelse det der.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 17. okt 2018, 11:18

BassogogsVen skrev:
16. okt 2018, 12:16
Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
Jeg forstår ikke hvad der taler for at MW skal blive....Jeg kan ikke finde et eneste lyspunkt, andet end vi ligger heldigt nummer 3...Men alt andet, der er 3 trænere med negativ målscore i AaBs historie og de 2 andre er historiske ringe, hvad er det der gør at vi om 4 år ikke tænker tilbage på MW og siger, at han var da meget god!!!??? Der er ingen logik her....Han skal bare ud, nu så vi kan sætte en ny æra igang...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 17. okt 2018, 11:28

raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 11:18
BassogogsVen skrev:
16. okt 2018, 12:16
Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
Jeg forstår ikke hvad der taler for at MW skal blive....Jeg kan ikke finde et eneste lyspunkt, andet end vi ligger heldigt nummer 3...Men alt andet, der er 3 trænere med negativ målscore i AaBs historie og de 2 andre er historiske ringe, hvad er det der gør at vi om 4 år ikke tænker tilbage på MW og siger, at han var da meget god!!!??? Der er ingen logik her....Han skal bare ud, nu så vi kan sætte en ny æra igang...
Hvad får dig til at tro Jacob Friis og/eller Augo ville være en forbedring?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 17. okt 2018, 22:17

Buzz Killington skrev:
17. okt 2018, 11:28
raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 11:18
BassogogsVen skrev:
16. okt 2018, 12:16
Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
Jeg forstår ikke hvad der taler for at MW skal blive....Jeg kan ikke finde et eneste lyspunkt, andet end vi ligger heldigt nummer 3...Men alt andet, der er 3 trænere med negativ målscore i AaBs historie og de 2 andre er historiske ringe, hvad er det der gør at vi om 4 år ikke tænker tilbage på MW og siger, at han var da meget god!!!??? Der er ingen logik her....Han skal bare ud, nu så vi kan sætte en ny æra igang...
Hvad får dig til at tro Jacob Friis og/eller Augo ville være en forbedring?
Det gør jeg heller ikke da...Men hvad med 100 andre trænere....eller har jeg misforstået dit spørgsmål??

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 17. okt 2018, 23:10

raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 22:17
Buzz Killington skrev:
17. okt 2018, 11:28
raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 11:18
BassogogsVen skrev:
16. okt 2018, 12:16
Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
Jeg forstår ikke hvad der taler for at MW skal blive....Jeg kan ikke finde et eneste lyspunkt, andet end vi ligger heldigt nummer 3...Men alt andet, der er 3 trænere med negativ målscore i AaBs historie og de 2 andre er historiske ringe, hvad er det der gør at vi om 4 år ikke tænker tilbage på MW og siger, at han var da meget god!!!??? Der er ingen logik her....Han skal bare ud, nu så vi kan sætte en ny æra igang...
Hvad får dig til at tro Jacob Friis og/eller Augo ville være en forbedring?
Det gør jeg heller ikke da...Men hvad med 100 andre trænere....eller har jeg misforstået dit spørgsmål??
Det var bare en bette kritik forklædt som en joke.

Jeg syntes det er lidt for skråsikkert og samtidigt overfladisk bare at ville have en træner ud af vagten hvis man ikke har en eller anden idé om en reel erstatning. Eller i det mindste et argument for at AaB sagtens kunne tiltrække andre der kan gøre det bedre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2018, 07:54

Buzz Killington skrev:
17. okt 2018, 23:10
raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 22:17
Buzz Killington skrev:
17. okt 2018, 11:28
raekkeettre skrev:
17. okt 2018, 11:18
BassogogsVen skrev:
16. okt 2018, 12:16
Raiman skrev:
16. okt 2018, 10:56
Oversigten alle taler om:

https://www.superstats.dk/hold/alltime?vis=tr%E6nere
Hamrén :kiss:
Jeg forstår ikke hvad der taler for at MW skal blive....Jeg kan ikke finde et eneste lyspunkt, andet end vi ligger heldigt nummer 3...Men alt andet, der er 3 trænere med negativ målscore i AaBs historie og de 2 andre er historiske ringe, hvad er det der gør at vi om 4 år ikke tænker tilbage på MW og siger, at han var da meget god!!!??? Der er ingen logik her....Han skal bare ud, nu så vi kan sætte en ny æra igang...
Hvad får dig til at tro Jacob Friis og/eller Augo ville være en forbedring?
Det gør jeg heller ikke da...Men hvad med 100 andre trænere....eller har jeg misforstået dit spørgsmål??
Det var bare en bette kritik forklædt som en joke.

Jeg syntes det er lidt for skråsikkert og samtidigt overfladisk bare at ville have en træner ud af vagten hvis man ikke har en eller anden idé om en reel erstatning. Eller i det mindste et argument for at AaB sagtens kunne tiltrække andre der kan gøre det bedre.
Det kan du selvfølgelig have ret i, men historisk set har man jo fundet bedre trænere end de 3 dårligste i AaBs historie før, så historien taler jo for det kan lade sig gøre. Som sagt har vi kun haft 3 trænere de sidste 25 år som har en negativ målscore og de var historiske ringe, hvad er det der gør MW til ikke historisk ringe? Jeg tror lige nu han bliver reddet af et rigtig godt hold, der nogle gange ikke kan undgå at vise kvalitet. Så foruden at se på AaBs historik og hvor MW rankere der, kan man kigge på hans egen statistisk som er lige så dårlig i superligaen, han har intet vist i nogle andre klubber.

Jeg ved godt hvorfor han er kommet ind, fordi Lynge i sin tid havde en kæmpe fidus til MW, men fik ham aldrig, og det er sikkert også ham der har presset på for at få ham ind, og dermed sidder der en i bestyrelsen der ikke er klar til at trække stikket. Jeg mener ikke han var en fejl at ansætte, da man skulle prøve ham i AaB miljøet, men nu må man kaste kortene på bordet. Der er intet, der peger på at han pludselig bliver en succes, han har også kun 9 måneder tilbage af sin kontrakt!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Yankee » 18. okt 2018, 09:49

raekkeettre skrev:
18. okt 2018, 07:54

Det kan du selvfølgelig have ret i, men historisk set har man jo fundet bedre trænere end de 3 dårligste i AaBs historie før, så historien taler jo for det kan lade sig gøre. Som sagt har vi kun haft 3 trænere de sidste 25 år som har en negativ målscore og de var historiske ringe, hvad er det der gør MW til ikke historisk ringe? Jeg tror lige nu han bliver reddet af et rigtig godt hold, der nogle gange ikke kan undgå at vise kvalitet. Så foruden at se på AaBs historik og hvor MW rankere der, kan man kigge på hans egen statistisk som er lige så dårlig i superligaen, han har intet vist i nogle andre klubber.

Jeg ved godt hvorfor han er kommet ind, fordi Lynge i sin tid havde en kæmpe fidus til MW, men fik ham aldrig, og det er sikkert også ham der har presset på for at få ham ind, og dermed sidder der en i bestyrelsen der ikke er klar til at trække stikket. Jeg mener ikke han var en fejl at ansætte, da man skulle prøve ham i AaB miljøet, men nu må man kaste kortene på bordet. Der er intet, der peger på at han pludselig bliver en succes, han har også kun 9 måneder tilbage af sin kontrakt!
På den lange bane - når vi kigger flere år tilbage og flere år frem - så er jeg enig. Resultaterne har været miserable og der er ikke tegn på varig forbedring. På den korte bane - når vi kigger et par måneder frem og tilbage - så har resultaterne været flotte og præstationerne OK. Derfor går det altså direkte imod din logik at fyre Wieghorst på den korte bane - dvs. midt i sæsonen - men til gengæld god mening stille og roligt at kigge på et nyt projekt til vinter eller til sommer.

Problemet er jo at vi lige nu ikke aner hvilken type træner, der vil passe ind i AaB. Er man ambitiøse og vil have en profileret træner, er det vigtigere at have en masse nordjyder på holdet, hvilken spillestil skal en ny træner arbejde med, hvad er målsætningerne? Indtil der er styr på de ting, giver det ingen mening at hente en ny træner ned fra karrusellen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 18. okt 2018, 11:21

Personligt håber jeg på en yngre træner med moderne ideer. En der ved om det nye og holdbare er den tyske klopp/zorninger stil eller tikitakka eller Mourinho anti fodbold stil. Samtidigt skal der selvfølgelig bygges videre på det fundament der allerede er i klubben herunder talent afdelingen etc.
Som type ikke en zorninger der udelukkende er i klubben for hurtige resultater og en tur tilbage til et lukrativt Bundesliga job.
Jeg vil have en træner der kan udvikle holdet, klubben og ikke mindst naboens søn så vi kan bygge videre på den lokale forankring, men med bedre resultater 2014 undtaget.
En træner der rykker hele klubben og ikke kun holdet, men en vi ser tilbage på om 10 år på samme møde som Hamrén.
Jeg vil have en hjulmand nr 2. Nej jeg kender ikke ham den nye det er ikke mit job men hvis jeg sad i gaardes så ville jeg have en ide om hvem det skulle være.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 18. okt 2018, 12:28

En træner (Yankee og Gamen kommer med interessante bud), der dukker op med egen assistent og nogle coaches, ville jeg finde særdeles nytænkende på den positive måde.
Jeg ved godt, at det går imod AaB's vanlige politik, men hvor den klub dog trænger til at blive rusket godt og grundigt med nogle nye, visionære idéer, som kan skubbe AaB i en retning af udvikling og øget professionalisering. Der er alt for meget PEA og "gamle drenge" i AaB, og det er tiden bare løbet fra.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2018, 13:14

BassogogsVen skrev:
18. okt 2018, 12:28
En træner (Yankee og Gamen kommer med interessante bud), der dukker op med egen assistent og nogle coaches, ville jeg finde særdeles nytænkende på den positive måde.
Jeg ved godt, at det går imod AaB's vanlige politik, men hvor den klub dog trænger til at blive rusket godt og grundigt med nogle nye, visionære idéer, som kan skubbe AaB i en retning af udvikling og øget professionalisering. Der er alt for meget PEA og "gamle drenge" i AaB, og det er tiden bare løbet fra.
Jeg har inge insider forbindelser til klubben, så jeg skal ikke udtale mig autoritativt hverken den ene eller anden vej. Så jeg spørger i stedet: hvad er det konkret du mener problemet er i AaB mht. til PEA og "gamle drenge"? Min opfattelse baseret på interviews fra bl.a. ungdomstrænere, er at man har en meget bred trænergruppe, der køres meget dialogisk, hvor input fra alle kanter bliver lyttet, fra cheftræner til u15-træner. Jeg har ikke opfattelsen af at det bare er PEA der styrer det hele, omend han vel grundet sin store ekspertise bliver taget meget alvorligt og lyttet til. Jeg har egentlig heller ikke opfattelsen af at AaB ikke bliver drevet topprofessionelt, så den må du også gerne uddybe.

Alt det til siden, så kan vi hurtigt blive enige om at input og visioner kan være tiltrænkte. Men jeg kan ikke se hvorfor den nuværende struktur ikke kunne absorbere dem hvis vi e.g. henter en ny cheftræner.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 18. okt 2018, 13:54

Buzz Killington skrev:
18. okt 2018, 13:14
BassogogsVen skrev:
18. okt 2018, 12:28
En træner (Yankee og Gamen kommer med interessante bud), der dukker op med egen assistent og nogle coaches, ville jeg finde særdeles nytænkende på den positive måde.
Jeg ved godt, at det går imod AaB's vanlige politik, men hvor den klub dog trænger til at blive rusket godt og grundigt med nogle nye, visionære idéer, som kan skubbe AaB i en retning af udvikling og øget professionalisering. Der er alt for meget PEA og "gamle drenge" i AaB, og det er tiden bare løbet fra.
Jeg har inge insider forbindelser til klubben, så jeg skal ikke udtale mig autoritativt hverken den ene eller anden vej. Så jeg spørger i stedet: hvad er det konkret du mener problemet er i AaB mht. til PEA og "gamle drenge"? Min opfattelse baseret på interviews fra bl.a. ungdomstrænere, er at man har en meget bred trænergruppe, der køres meget dialogisk, hvor input fra alle kanter bliver lyttet, fra cheftræner til u15-træner. Jeg har ikke opfattelsen af at det bare er PEA der styrer det hele, omend han vel grundet sin store ekspertise bliver taget meget alvorligt og lyttet til. Jeg har egentlig heller ikke opfattelsen af at AaB ikke bliver drevet topprofessionelt, så den må du også gerne uddybe.

Alt det til siden, så kan vi hurtigt blive enige om at input og visioner kan være tiltrænkte. Men jeg kan ikke se hvorfor den nuværende struktur ikke kunne absorbere dem hvis vi e.g. henter en ny cheftræner.
Fuldstændig enig, hvorfor sætte spørgsmål ved PEA og AaBs talent afdeling. Det er ikke mere end efter 3-4 år siden senest ifbm AaBs fantastiske efterår 2015 hvor vi vandt alle kampe kæmpe stort anført af Spalvis og Ene og på bagkant af 2014 at PEA blev fremhævet i medierne som et geni udi fodbold viden og udvikling. Det er næppe gået tabt på de tre år.

Vores U19 blev 2 i ligaen i sommer, der var 5 AaB spillere i startopstilling i U19 landskampen mod Finland i torsdags. Jeg kan ikke få øje på at talentafdelingen og AaB generelt er et sted der trænger til en gevaldig rusker. Vi har trods alt en hel del spillere på superligaholdet som har sin opdragelse i AaB og uanset hvor meget vi herinde elsker at sparke til dem så AaB altså et OK godt hold i superligaen.

Dermed ikke sagt at tingene ikke kan forberedes og udvikles og det skal man til stadighed forsøge, både i talentafdelingen, på superligaholdet og på direktionsgangen. Det sidste i form af prioritering af midler til investering i scouting netværk ud fra en strategisk fastlagt spille profil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 19. okt 2018, 17:09

Yankee skrev:
18. okt 2018, 09:49
raekkeettre skrev:
18. okt 2018, 07:54

Det kan du selvfølgelig have ret i, men historisk set har man jo fundet bedre trænere end de 3 dårligste i AaBs historie før, så historien taler jo for det kan lade sig gøre. Som sagt har vi kun haft 3 trænere de sidste 25 år som har en negativ målscore og de var historiske ringe, hvad er det der gør MW til ikke historisk ringe? Jeg tror lige nu han bliver reddet af et rigtig godt hold, der nogle gange ikke kan undgå at vise kvalitet. Så foruden at se på AaBs historik og hvor MW rankere der, kan man kigge på hans egen statistisk som er lige så dårlig i superligaen, han har intet vist i nogle andre klubber.

Jeg ved godt hvorfor han er kommet ind, fordi Lynge i sin tid havde en kæmpe fidus til MW, men fik ham aldrig, og det er sikkert også ham der har presset på for at få ham ind, og dermed sidder der en i bestyrelsen der ikke er klar til at trække stikket. Jeg mener ikke han var en fejl at ansætte, da man skulle prøve ham i AaB miljøet, men nu må man kaste kortene på bordet. Der er intet, der peger på at han pludselig bliver en succes, han har også kun 9 måneder tilbage af sin kontrakt!
På den lange bane - når vi kigger flere år tilbage og flere år frem - så er jeg enig. Resultaterne har været miserable og der er ikke tegn på varig forbedring. På den korte bane - når vi kigger et par måneder frem og tilbage - så har resultaterne været flotte og præstationerne OK. Derfor går det altså direkte imod din logik at fyre Wieghorst på den korte bane - dvs. midt i sæsonen - men til gengæld god mening stille og roligt at kigge på et nyt projekt til vinter eller til sommer.

Problemet er jo at vi lige nu ikke aner hvilken type træner, der vil passe ind i AaB. Er man ambitiøse og vil have en profileret træner, er det vigtigere at have en masse nordjyder på holdet, hvilken spillestil skal en ny træner arbejde med, hvad er målsætningerne? Indtil der er styr på de ting, giver det ingen mening at hente en ny træner ned fra karrusellen.
Et par måneder tilbage siger du?! Har vi ikke kun vundet over Hobro og så ellers tabt eller uafgjort i 5 andre kampe? Jeg synes netop de sidste 5 kampe har været en eksponering af gode spillere men dårligt hold. Som jeg synes kun peger en vej...Jeg kan simpelthen ikke se hvad vi får ud af at smide tid og ressourcer efter en træner der åbenlyst ikke virker. Men mindre vi simpelthen ikke kan opstøve andre vi tror på....Det er for mig den eneste logiske forklaring, og så peger det mere mod Gaarde end mod bestyrelsen.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Nitten » 23. okt 2018, 17:21

Ekstra bladet

Storklub bejler til AaB træner
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... ve=7364708

Nogen der har læst artiklen ??

Besvar