NopeBuzz Killington skrev: ↑12. mar 2019, 14:48FIDEL, hånden på hjertet, er du Ole Nielsen?FIDEL skrev: ↑12. mar 2019, 14:34Helt enig! Vores hold og trup trænger efter Risgaards og Würtz æra, til 1-2 ledere, der hele tiden prøver at trække holdet op, og viser nosser.BassogogsVen skrev: ↑12. mar 2019, 12:24Det er jo en af ulemperne ved at have så meget hjemmebryg på banen, som er blevet flasket op af Jette. For Hornevej ER en tryg boble, og det er både godt og skidt.Gamen skrev: ↑12. mar 2019, 11:49Bevares, vi er blevet bedre og har fået mere dynamik på holdet, men vi kommer til at møde hold der vil kæmpe til sidste blodsdråbe, og er der én ting vores hold mangler uden to kolosser som Würtz og Risgård på et acceptabelt niveau, så er det modstandsdygtighed.Buzz Killington skrev: ↑12. mar 2019, 11:40Helt fair. Og nej, du behøver bestemt ikke minde mig om det. Jeg har bare et håb om at forudsætningerne er anderledes denne gang. Specielt efter Friis og Lucas er kommet til hvor vi tilsyneladende er blevet bedre til at skabe chancer mod de kompakte hold. Her hjælper det også at vi har fået noget der ligner en regulær frissparksekspert i Lucas.
Vi så det i Fredericia i pokalen. Det ser lidt skrøbeligt ud rent mentalt, og det har været en gennemgående svaghed de sidste 2-3 år. Der mangler de der 2-3 spillere der bare skralder igennem og vil vinde for enhver pris, og råber og skriger af medspillerne.
Godt, fordi spillere, der færdes i trygge rammer vel generelt performer bedre, end spillere der flyver rundt i et galehus. Godt, fordi kammeratskab er godt.
Skidt, fordi AaB's unge spillere/talenter ikke ligefrem er kendt for at have de egenskaber, du beskriver. Skudsmålet med de pæne, nordjyske drenge er jo ikke opstået ud af ingenting. Det var også et kritikpunkt for 10 og 20 år siden.
Det afspejler sig jo også i mange af de AaB-spillere, der bliver solgt til udlandet. De magter det jo ikke for manges vedkommende. Og ja, jeg er godt klar over, at det sker for mange danske spillere generelt.
Og bla derfor er det selvmord i den grad at satse så meget på egne unge. Vi er ikke Ajax, hvor man også satser på egne unge, men i en helt anden atmosfære og et helt andet setup. Hornevej er bare ikke Sportcomplex De Toekomst.
Derfor er balancen så vigtig på holdet, så de unge, vi bestemt SKAL bruge balanceres med nogle typer, der råber og skriger og kæmper til blodet fosser, fordi de er opdraget et andet sted eller har udlandserfaring I et helt andet professionelt miljø. Og lige præcis i dén kontekst er man jo lige vidt, når dem man så henter, er spillere som Lucas og Kusk, som ved Gud heller ikke har den mentalitet.
Dette hold skriger mere end noget andet på ledere a la Ståle, Würtz, Risgård, KEP, etc. Det er den kombination, der altid har bragt AaB frem, og det er mig en gåde, at man ikke holder fast i den kombination, når man ved, at det virker.
Wessam har noget af det i sig tror jeg på sigt, men lige nu er han naturligvis ikke løsningen på dette. Og Abildgaard er godt på vej.
Wessam virker umiddelbart til at have noget mere attitude og mental styrke end andre talenter i klubben.
Typer som Ståle, Risgaard mfl. hænger bare slet ikke på træerne, og jeg kan ikke just se hvem der skal kunne hjælpe AaB pt. Måske Sander Fischer i forsvaret, men ellers kan jeg ikke lige komme på en tydelig leder på banen.
Hånden på hjertet - Er du komiske-Allan??