henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 18:30

Yankee skrev:
21. jul 2020, 18:24
Altså, det er som om folk glemmer at AaB allerede er ejet af "investorer". Klubben er ejet af et konsortium omkring CUBIC-ejerne. De gider så ikke hælde flere penge i klubben og derfor nedskrev de sidste år deres ejerandele for at kunne sælge videre til et nyt konsortium.

Det er fint nok at være romantisk omkring klubben, men faktum er at AaB allerede ER ejet af "investorer" og har levet på deres nåde de sidste 20 år.
Delvist enig. Der er stor forskel på at være ejet af nordjyder (der aldrig har troet på det ville være en guldrandet forretning) og så få en udenforstående ejer, der som minimum har andre motiver end et blødt punkt for AaB og hele klubbens historie og tilknytning til Nordjylland.

@Gaarde6: Jeg har været AaB-fan noget længere end dig - længe nok til at huske at det bestemt ikke er givet at vi en gang imellem vinder et mesterskab. Det har været hårdt arbejde alle gangene og mod alle odds, og iøvrigt kun (i hvert fald de 3 seneste) lykkedes i de perioder hvor vi har fået tilført ekstraordnære (for AaB) midler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 18:33

Yankee skrev:
21. jul 2020, 18:24
Altså, det er som om folk glemmer at AaB allerede er ejet af "investorer". Klubben er ejet af et konsortium omkring CUBIC-ejerne. De gider så ikke hælde flere penge i klubben og derfor nedskrev de sidste år deres ejerandele for at kunne sælge videre til et nyt konsortium.

Det er fint nok at være romantisk omkring klubben, men faktum er at AaB allerede ER ejet af "investorer" og har levet på deres nåde de sidste 20 år.
Klart, men det er vel i bund og grund fans med penge. Deres investering i AaB har ikke været ud fra en eller anden kalkyle om at skabe en rentabel forretning der måske kan give lidt afkast til ejer-kredsen. Det er svært at se udenlandske penge komme med samme tilgang. Det kan så både være godt og skidt. Den rigtige mand med penge, tålmodighed og fodboldviden kunne sikkert være et godt match, men jeg bryder mig ikke rigtigt om det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Rams » 21. jul 2020, 18:39

Ukraine kunne godt give mening. Et land med 42 mio indbyggere, der på fodboldfronten har haft det rigtigt svært ift ukrainske spilleres gennembrud på den internationale scene.

Der er meget få ukrainske spillere i Vesteuropæiske klubber. Hvis jeg nu havde gang i noget talentfabrik i Kiev eller omegn kunne jeg da godt se DK som et ok sted at sende talenter på græs med håb om gennembrud.

Rebrov, Schevchenko og Yakovenko - men ellers er det ikke kommet meget ud af Ukraine
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5280
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Jakobsen » 21. jul 2020, 20:21

Rams skrev:Ukraine kunne godt give mening. Et land med 42 mio indbyggere, der på fodboldfronten har haft det rigtigt svært ift ukrainske spilleres gennembrud på den internationale scene.

Der er meget få ukrainske spillere i Vesteuropæiske klubber. Hvis jeg nu havde gang i noget talentfabrik i Kiev eller omegn kunne jeg da godt se DK som et ok sted at sende talenter på græs med håb om gennembrud.

Rebrov, Schevchenko og Yakovenko - men ellers er det ikke kommet meget ud af Ukraine
Ville det ikke være mere oplagt med ruekasse for Dynamo eller Shakthar i Kiev? Jeg er derudover ikke vild med penge så langt østfra. I den del af verden kommer folk sjældent til mange penge på ordentlig vis. Skal vi have en investor skal det ikke være en eller anden østeuropæisk halvgangster.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hanga » 21. jul 2020, 20:28

Jakobsen skrev:
21. jul 2020, 20:21
Jeg er derudover ikke vild med penge så langt østfra. I den del af verden kommer folk sjældent til mange penge på ordentlig vis. Skal vi have en investor skal det ikke være en eller anden østeuropæisk halvgangster.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er godt nok generaliserende, men jeg er helt enig. Jeg har aldrig en god fornemmelse når det er noget fra den kant af verden. Jeg har altså også svært ved at se bestyrelsen vælge af gå sådan en vej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 260
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Lyngehoevdingen » 21. jul 2020, 20:58

Nu diskuterer vi Ukraine på grund af et like på Bælums LinkedIn. Det er fjollet.

Hende der står bag liket er ganske rigtigt CEO for Nordic Ukraine Invest. Hun har dog også liket opslag fra Randers FC, FC Nordsjælland og København ZOO.
Derfor synes jeg, vi skal afvente situationen før Tifo Kaos begynder at lavere bannere baseret på det ukrainsk-kyrilliske alfabet.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Gnu » 21. jul 2020, 22:04

Jakobsen skrev:
21. jul 2020, 20:21
Rams skrev:Ukraine kunne godt give mening. Et land med 42 mio indbyggere, der på fodboldfronten har haft det rigtigt svært ift ukrainske spilleres gennembrud på den internationale scene.

Der er meget få ukrainske spillere i Vesteuropæiske klubber. Hvis jeg nu havde gang i noget talentfabrik i Kiev eller omegn kunne jeg da godt se DK som et ok sted at sende talenter på græs med håb om gennembrud.

Rebrov, Schevchenko og Yakovenko - men ellers er det ikke kommet meget ud af Ukraine
Ville det ikke være mere oplagt med ruekasse for Dynamo eller Shakthar i Kiev? Jeg er derudover ikke vild med penge så langt østfra. I den del af verden kommer folk sjældent til mange penge på ordentlig vis. Skal vi have en investor skal det ikke være en eller anden østeuropæisk halvgangster.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hold nu kæft, hvor er det håbløst skrevet. Har du været i Ukraine? Hvordan ved du, hvad folk tjener deres penge på der? Der bor masser af expats også fra Danmark i Ukraine og generelt er det et af de mest vestligt orienterede østlande.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2020, 22:23

Lyngehoevdingen skrev:
21. jul 2020, 20:58
Nu diskuterer vi Ukraine på grund af et like på Bælums LinkedIn. Det er fjollet.

Hende der står bag liket er ganske rigtigt CEO for Nordic Ukraine Invest. Hun har dog også liket opslag fra Randers FC, FC Nordsjælland og København ZOO.
Derfor synes jeg, vi skal afvente situationen før Tifo Kaos begynder at lavere bannere baseret på det ukrainsk-kyrilliske alfabet.
Ja, det er pisse fjollet, men som fodboldfans må vi godt være fjollede synes jeg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 22:33

Drømmen må vel være en amerikansk rigmand med forbindelser til et akademi derovre, hvis spillere de gerne vil have på græs i Europa. Imod nogle penge og opjustering i talentafdelingen, tager vi imod nogle spillere fra deres akademi og hjælper dem med at udvikle sig og blive solgt videre ud i Euorpa. Den amerikanske 'klub' kan så få 40% af salget, eller hvilken aftale man kunne strikke sammen. Stort land, stor talentmasse, men også umiddelbart et noget overset marked.
Men det er nok også for meget af det gode. Det ville dog være at foretrække over en eller anden kineser, inder, thailænder eller lignende 'svage' fodboldnationer.

Men kunne forestille mig at det er noget mere lokalt. Noget svensk eller norsk måske?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 21. jul 2020, 22:34

Pastorius skrev:
21. jul 2020, 18:30

Delvist enig. Der er stor forskel på at være ejet af nordjyder (der aldrig har troet på det ville være en guldrandet forretning) og så få en udenforstående ejer, der som minimum har andre motiver end et blødt punkt for AaB og hele klubbens historie og tilknytning til Nordjylland.
Joh, men rent faktisk er det jo de udenlandske ejerskaber der har været klart sundest og mest givtige for danske klubber. Det er de "lokale" ejerskaber der har skabt stagnation, dårlige forretninger og usundt overforbrug - som fx Niels Thorborg i OB, Jan Bech i Brøndby, Kurt Andersen m.fl. i AGF og i øvrigt jo også diverse ejerkredse i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 21. jul 2020, 22:35

Lidt mere fra random-posen, så kunne det være gode gamle Rogon Sportmanagement. Det er dem der kører med noget der minder om tredjepartsejerskab af spillere i bl.a. Brasilien, selvom det ikke er lovligt. De har hovedsæde i Tyskland og det var dem der fik både Firmino og vores egen lejesvend Yann Rolim til Europa. De ejer en (eller flere?) klubber i Brasilien som hovesagligt fungerer som (næsten) lovligt skalkeskjul for tredjepartsejerskab. Men, de har så vidt jeg kan læse mig frem til intet klubejerskab i europa, selvom de samarbejder med flere tyske klubber. Så, måske de kan se et lys i en dansk klub da de jo grundet 50 + 1-reglen ikke på samme måde kan købe en Tyskerklub helt så let og elegant.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2020, 22:53

Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 22:35
Lidt mere fra random-posen, så kunne det være gode gamle Rogon Sportmanagement. Det er dem der kører med noget der minder om tredjepartsejerskab af spillere i bl.a. Brasilien, selvom det ikke er lovligt. De har hovedsæde i Tyskland og det var dem der fik både Firmino og vores egen lejesvend Yann Rolim til Europa. De ejer en (eller flere?) klubber i Brasilien som hovesagligt fungerer som (næsten) lovligt skalkeskjul for tredjepartsejerskab. Men, de har så vidt jeg kan læse mig frem til intet klubejerskab i europa, selvom de samarbejder med flere tyske klubber. Så, måske de kan se et lys i en dansk klub da de jo grundet 50 + 1-reglen ikke på samme måde kan købe en Tyskerklub helt så let og elegant.
Det kunne være ret fedt med en brasiliansk investor, som kan sende nogle unge brasilianere til Nordens Paris!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Fromthecradle » 21. jul 2020, 23:20

FIDEL skrev:
21. jul 2020, 22:53
Buzz Killington skrev:
21. jul 2020, 22:35
Lidt mere fra random-posen, så kunne det være gode gamle Rogon Sportmanagement. Det er dem der kører med noget der minder om tredjepartsejerskab af spillere i bl.a. Brasilien, selvom det ikke er lovligt. De har hovedsæde i Tyskland og det var dem der fik både Firmino og vores egen lejesvend Yann Rolim til Europa. De ejer en (eller flere?) klubber i Brasilien som hovesagligt fungerer som (næsten) lovligt skalkeskjul for tredjepartsejerskab. Men, de har så vidt jeg kan læse mig frem til intet klubejerskab i europa, selvom de samarbejder med flere tyske klubber. Så, måske de kan se et lys i en dansk klub da de jo grundet 50 + 1-reglen ikke på samme måde kan købe en Tyskerklub helt så let og elegant.
Det kunne være ret fedt med en brasiliansk investor, som kan sende nogle unge brasilianere til Nordens Paris!
Helst kvinder.

Disclaimer: Det er en vittighed, og der er ingen (eller næsten ingen) race- eller kønsdiskriminering ment.
You pay for this?

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Bohemka » 21. jul 2020, 23:40

AaB er da en lækkerbidsken, hvis man er amerikansk eller kinesisk investor, der ønsker at entrere det europæiske marked. Vi er en veletableret klub i en respektabel liga, hvor vi er blevet mestre flere gange de seneste 10-15 år. Vi har et nedfældet spilkoncept og vores ungdomsafdeling har produceret en række solide og gedigne superligaspillere, af og til endda også rigtige stjerner som Mähle og Lucas. Det er slet ikke så åndssvagt, når man ser på business casen. Vi har fine faciliteter, og tilmed er vi økonomisk skrøbelige og derfor er vi ikke alt for dyre. Det, vi mangler, er en langsigtet plan for klubben, ekspertise og penge, masser af penge.

Med den rette ledelse, organisation, strategi og tilpas likvide midler til investeringer i spillertruppen og scouting, så tilbyder et opkøb af AaB både muligheden for at være en lokal rugekasse for eksotiske spillere (à la Vejle i de første år under Zolotko) eller en forholdsvis billig adgang til europæisk fodbold (det kræver flere penge at bygge en konkurrencedygtig trup i de større ligaer).

En tredje vej kunne være at blive en del af Red Bull imperiet. Det ville da passe perfekt for dem at have en skandinavisk klub til at feede spillere ind til Bundesligaen, eller sende dygtige spillere frem og tilbage mellem Salzburg og Aalborg. Hvorfor skulle de sende deres stjernefrø ned at spille i den næstbedste østrigske række i FC Liefering, når de kan sende dem i superligaen? AaB ville få adgang til kapital, ekspertise i at drive fodboldklubber, scoutingnetværk og adgang til spændende spillere.

Og med alle de kvaliteter vi har som beskrevet ovenfor, hvem skulle så være et bedre bud til et Red Bull opkøb end AaB? FCK er for dyre, FCM er allerede en del af Benham, Brøndby er for dyre og besværlige, FCN er allerede en del af RTD, AGF har været en fiasko i mange år og er et for usikkert kort, Randers er for små. De store klubber i Norge og Sverige er for dyre og deres ligaer er for svage, så der er AaB tilbage som det oplagte bud.

Jeg siger ikke at der er ønskværdigt, men det giver ikke desto mindre mening for alle parter.
This Heaven Gives Me Migraine

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 260
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Lyngehoevdingen » 22. jul 2020, 00:04

FIDEL skrev:
21. jul 2020, 22:23
Lyngehoevdingen skrev:
21. jul 2020, 20:58
Nu diskuterer vi Ukraine på grund af et like på Bælums LinkedIn. Det er fjollet.

Hende der står bag liket er ganske rigtigt CEO for Nordic Ukraine Invest. Hun har dog også liket opslag fra Randers FC, FC Nordsjælland og København ZOO.
Derfor synes jeg, vi skal afvente situationen før Tifo Kaos begynder at lavere bannere baseret på det ukrainsk-kyrilliske alfabet.
Ja, det er pisse fjollet, men som fodboldfans må vi godt være fjollede synes jeg.
Det har du på sin vis ret i.

:aabfan: Форза Червоних :aabfan:
Золото має повернути додому дев’ять тисяч!
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Nitten
Landshold
Landshold
Indlæg: 750
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Nitten » 22. jul 2020, 08:18

Lyngehoevdingen skrev:
22. jul 2020, 00:04
FIDEL skrev:
21. jul 2020, 22:23
Lyngehoevdingen skrev:
21. jul 2020, 20:58
Nu diskuterer vi Ukraine på grund af et like på Bælums LinkedIn. Det er fjollet.

Hende der står bag liket er ganske rigtigt CEO for Nordic Ukraine Invest. Hun har dog også liket opslag fra Randers FC, FC Nordsjælland og København ZOO.
Derfor synes jeg, vi skal afvente situationen før Tifo Kaos begynder at lavere bannere baseret på det ukrainsk-kyrilliske alfabet.
Ja, det er pisse fjollet, men som fodboldfans må vi godt være fjollede synes jeg.
Det har du på sin vis ret i.

:aabfan: Форза Червоних :aabfan:
Золото має повернути додому дев’ять тисяч!
Så kan man jo fortsætte og tænke at det er AaB fordi de husker os fra 95, dengang med pelsene

Nitten
Landshold
Landshold
Indlæg: 750
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Nitten » 22. jul 2020, 08:23

Bohemka skrev:
21. jul 2020, 23:40
AaB er da en lækkerbidsken, hvis man er amerikansk eller kinesisk investor, der ønsker at entrere det europæiske marked. Vi er en veletableret klub i en respektabel liga, hvor vi er blevet mestre flere gange de seneste 10-15 år. Vi har et nedfældet spilkoncept og vores ungdomsafdeling har produceret en række solide og gedigne superligaspillere, af og til endda også rigtige stjerner som Mähle og Lucas. Det er slet ikke så åndssvagt, når man ser på business casen. Vi har fine faciliteter, og tilmed er vi økonomisk skrøbelige og derfor er vi ikke alt for dyre. Det, vi mangler, er en langsigtet plan for klubben, ekspertise og penge, masser af penge.

Med den rette ledelse, organisation, strategi og tilpas likvide midler til investeringer i spillertruppen og scouting, så tilbyder et opkøb af AaB både muligheden for at være en lokal rugekasse for eksotiske spillere (à la Vejle i de første år under Zolotko) eller en forholdsvis billig adgang til europæisk fodbold (det kræver flere penge at bygge en konkurrencedygtig trup i de større ligaer).

En tredje vej kunne være at blive en del af Red Bull imperiet. Det ville da passe perfekt for dem at have en skandinavisk klub til at feede spillere ind til Bundesligaen, eller sende dygtige spillere frem og tilbage mellem Salzburg og Aalborg. Hvorfor skulle de sende deres stjernefrø ned at spille i den næstbedste østrigske række i FC Liefering, når de kan sende dem i superligaen? AaB ville få adgang til kapital, ekspertise i at drive fodboldklubber, scoutingnetværk og adgang til spændende spillere.

Og med alle de kvaliteter vi har som beskrevet ovenfor, hvem skulle så være et bedre bud til et Red Bull opkøb end AaB? FCK er for dyre, FCM er allerede en del af Benham, Brøndby er for dyre og besværlige, FCN er allerede en del af RTD, AGF har været en fiasko i mange år og er et for usikkert kort, Randers er for små. De store klubber i Norge og Sverige er for dyre og deres ligaer er for svage, så der er AaB tilbage som det oplagte bud.

Jeg siger ikke at der er ønskværdigt, men det giver ikke desto mindre mening for alle parter.
Og så vil vi vel heller ikke rigtigt kunne tillade os at brokke os alt for vildt over en tyr i et nyt klublogo
Tyren er jo allerede et symbol for os

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af san » 22. jul 2020, 09:48

Red Buller 😂😂

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Funky » 22. jul 2020, 10:28

Welcome to red hell bull. Jo, det kan noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Maglau » 22. jul 2020, 15:15

Interesant hvor langt vi er fremme i forhandlinger. Personligt tror jeg vi er langt fremme - som jeg skrev allerede dengang er jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at de første seriøse følere var på plads til Gf hvor man af den grund besluttede aktie/kapital udvidelsen.

Er det Red Bull? De har en kendt måde at spille på i begge deres klubber i Europa. Voldsomt presspil, hurtigt spil langs jorden i længde retningen.
Vi besluttede i efteråret at lægge vores stil til hidsigt pres spil og hyre en fodboldchef der kunne sikre dette under uddannelsen af ungdomsspillerne

Det kan også være nogle andre
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar