Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 20. feb 2021, 11:15

troelsh skrev:
20. feb 2021, 11:08
Nej ingen kunne forudsige det, og havde vi haft en Lucas og Hiljemark i deres livs form, så havde vi kæmpet med om medaljer, men vi har en meget stor del af vores budget hængt op på de to, og det kan man jo godt kalde et sats.
Ja, hvis man vil lege bagklog kan man. Skal vi så droppe i AaB at gå efter profiler, fordi de kan blive skadet? Kun operere med spillere der får i omegnen 1-1,5 mio. i løn.
Det er et absurd tankeeksperiment.
Vi tiltrak to spillere vi aldrig ellers ville kunne tiltrække - den ene pga. tilhørsforhold, den anden på familiære omstændigheder. Det er da en chance vi alle dage skal tage!
Vi husker vel alle det boost en hundedyr Andreas Johansson gav til AaB da han kom hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 20. feb 2021, 11:29

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:15
troelsh skrev:
20. feb 2021, 11:08
Nej ingen kunne forudsige det, og havde vi haft en Lucas og Hiljemark i deres livs form, så havde vi kæmpet med om medaljer, men vi har en meget stor del af vores budget hængt op på de to, og det kan man jo godt kalde et sats.
Ja, hvis man vil lege bagklog kan man. Skal vi så droppe i AaB at gå efter profiler, fordi de kan blive skadet? Kun operere med spillere der får i omegnen 1-1,5 mio. i løn.
Det er et absurd tankeeksperiment.
Vi tiltrak to spillere vi aldrig ellers ville kunne tiltrække - den ene pga. tilhørsforhold, den anden på familiære omstændigheder. Det er da en chance vi alle dage skal tage!
Vi husker vel alle det boost en hundedyr Andreas Johansson gav til AaB da han kom hjem.
Det er vores lod som mandagstrænere at se tingene i bagklogskabens ulideligt klare lys ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. feb 2021, 11:29

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:15
troelsh skrev:
20. feb 2021, 11:08
Nej ingen kunne forudsige det, og havde vi haft en Lucas og Hiljemark i deres livs form, så havde vi kæmpet med om medaljer, men vi har en meget stor del af vores budget hængt op på de to, og det kan man jo godt kalde et sats.
Ja, hvis man vil lege bagklog kan man. Skal vi så droppe i AaB at gå efter profiler, fordi de kan blive skadet? Kun operere med spillere der får i omegnen 1-1,5 mio. i løn.
Det er et absurd tankeeksperiment.
Vi tiltrak to spillere vi aldrig ellers ville kunne tiltrække - den ene pga. tilhørsforhold, den anden på familiære omstændigheder. Det er da en chance vi alle dage skal tage!
Vi husker vel alle det boost en hundedyr Andreas Johansson gav til AaB da han kom hjem.
Jeg tænker det måske er værd at overveje om det er bedre at hæve det generelle niveau først. Det kan tilsyneladende smadre kontinuiteten når man kombinerer stjerner med bundholdsspillere, hvis førstnævnte er væk fra holdet i længere tid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 20. feb 2021, 11:30

Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 20. feb 2021, 11:33

Buzz Killington skrev:
20. feb 2021, 11:29
Jeg tænker det måske er værd at overveje om det er bedre at hæve det generelle niveau først. Det kan tilsyneladende smadre kontinuiteten når man kombinerer stjerner med bundholdsspillere, hvis førstnævnte er væk fra holdet i længere tid.
Jeg tænker det er det Inge er igang med, vis hans udrensning af talentløse talenter, der har optaget en plads i førsteholdstrup og på lønningsliste uden at være gode nok.
Den proces kan vi forvente er noget længere fremme om to transfervinduer. Såvidt jeg husker, fra da PC gjorde det samme i AGF, så var der uhyggeligt få spillere tilbage da han var færdig - til gengæld stod de med et langt bedre sammensat og mere kompetitivt hold da den proces var overstået.
Og med en ny lønstruktur baseret på præstationer og kampe, og ikke på tidligere meritter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 20. feb 2021, 11:41

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:30
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.
Jeg hverken foreslår at vi skal skifte træner/sportsdirektør, eller at Inge skulle gøre det dårligere end Gaarde.
Jeg er vild med Inge på mange måder, især hvordan han er gået ind og har løftet ambitionsnivaeuet i klubben, og turdet kommunikere dette klart ud. I medierne er han decideret fremragende. Men dermed bliver man altså også holdt op imod disse ambitioner, og sportsligt må jeg bare sige, at jeg synes vi er blevet svagere i løbet af det seneste års tid, og er meget meget langt fra at kunne indfri de langtsigtgede målsætninger. Nuvel, meget kunne måske se anderledes ud hvis Lucas og Hiljemark var klar, men der er huller som aldrig er blevet lukket. 18 mål i 17 kampe siger det hele, og jeg skal gudhjælpemig stadig se Pallesen uge efter uge.

Når jeg snakker om "projektet" så er det den plan der blev sat i værk for snart et års tid siden - at vi skulle være et hold med aggressivt højt pres frem for alt. Det er ikke noget Cifuentes har taget med sig til Aalborg, han er hyret fordi han passer ind i den strategi. For mig at se virker det som noget Inge har været foregangsmand for at sætte i søen. Mens det kan være den rigtige tilgang i nogle kampe, så synes jeg også vi med selvsyn har kunnet konstatere, at det langt fra er det i andre. Vores hold er ikke skræddersyet til det, og vi ender ud i omgang pølefodbold. Ud af mange nye spillere er det for alvor kun Pedro der er slået igennem for alvor. Som sagt, jeg synes udsigten til et fungerende AaB hold er meget længere end den burde være.

Nå, vi bliver klogere hele tiden, og der er en kamp i næste weekend. Jeg håber, at det kommer til at gøre lyset for enden af tunnelen en anelse klarere for mig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2021, 11:55

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:30
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.
Meget enig, og jeg tror faktisk det kan være sundt for AaB lige at tage et skridt tilbage, og tage luft ind, for derefter at tage 2-3 skridt frem til næste sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 20. feb 2021, 11:56

Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:41
18 mål i 17 kampe siger det hele, og jeg skal gudhjælpemig stadig se Pallesen uge efter uge.

Når jeg snakker om "projektet" så er det den plan der blev sat i værk for snart et års tid siden - at vi skulle være et hold med aggressivt højt pres frem for alt. Det er ikke noget Cifuentes har taget med sig til Aalborg, han er hyret fordi han passer ind i den strategi. For mig at se virker det som noget Inge har været foregangsmand for at sætte i søen. Mens det kan være den rigtige tilgang i nogle kampe, så synes jeg også vi med selvsyn har kunnet konstatere, at det langt fra er det i andre. Vores hold er ikke skræddersyet til det, og vi ender ud i omgang pølefodbold. Ud af mange nye spillere er det for alvor kun Pedro der er slået igennem for alvor. Som sagt, jeg synes udsigten til et fungerende AaB hold er meget længere end den burde være.

Nå, vi bliver klogere hele tiden, og der er en kamp i næste weekend. Jeg håber, at det kommer til at gøre lyset for enden af tunnelen en anelse klarere for mig.
18 mål i 17 kampe er en konsekvens af uskarphed i front. Børsting, Kusk, Nkada og Prica har brændt chancer man nærmest ikke må brænde. Det er bare at se på Brøndby der hverken spiller godt, eller skaber mange chancer, men ligger nr. 2. De er uhørt effektive. Det har vi manglet.
Men spillet har været okay, og isoleret set har de sidste 4 kampe også vist en fin fremgang. Randers holder vi til 0 - vi inkasserede konstant 2-3 mål mod dem under Friis, og de har været en meget svær modstander for os hjemme i mange år.
Brøndby holdt vi stangen i en time - men det er et hold, der har lavet 2,3,4 mål i samtlige hjemmekampe. Vi er det eneste hold udover FCM der ikke har tabt derovre.
FCK hjemme, skulle vi have haft mere ud af, men træneren kan ikke gardere sig mod personlige fejl. Pedro laver to i den kamp, der koster mål på det her niveau.

Det med det aggressive høje pres frem for alt kan jeg ikke genkende. Inge har sagt at det er én af de ting vi skal kunne, men vi skal også være bedre til at skabe chancer og til at kunne variere vores offensive spil.
Det synes jeg vi ser under Cifuentes, og også en mere traditionel fortolkning af formationen, dog selvfølgelig med det element at de 4 forreste konstant skal lede efter frie rum at operere i. Og at vi skal turde mere i vores spil - også selvom tingene ikke fungerer.

Men altså, han har kun været her 4 kampe, og må kæmpe med et hold der virker til mentalt at hænge i bremsen og jo også gjorde det under Friis og Feher.
Det kræver en udskiftning over tid.
Men det er svært når der sidder spillere, der vel udgør 10-15 % af lønbudgettet på bænken og ikke vil væk - eller ikke kan komme væk. De penge skal vi bruge til at få nye spillere.
Nøgleordet er tålmodighed.
Og det er vi nødt til at have i en periode hvor klubben har meldt en ny retning ud, og hvor vi over det seneste år har skiftet en masse nøglemedarbejdere. Selvfølgelig glider alting ikke fra dag 1, Inge er forhåbentlig også ansat for at forandre en masse over tid. Derfor virker det både søgt og forhastet, at du insisterer på at der ikke er sket noget godt siden han kom - han har trods alt skiftet det meste af organisationen ud, fordi den haltede. Ændret fokus på nogle af de indtægtsformer som haltede under Gaarde. Sat retningen både internt og eksternt - og hyret en ny træner, der stiller langt højere krav til spillerne og deres træningsmentalitet end Friis.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Mephisto2 » 20. feb 2021, 12:19

Buzz Killington skrev:
20. feb 2021, 11:29
Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:15
troelsh skrev:
20. feb 2021, 11:08
Nej ingen kunne forudsige det, og havde vi haft en Lucas og Hiljemark i deres livs form, så havde vi kæmpet med om medaljer, men vi har en meget stor del af vores budget hængt op på de to, og det kan man jo godt kalde et sats.
Ja, hvis man vil lege bagklog kan man. Skal vi så droppe i AaB at gå efter profiler, fordi de kan blive skadet? Kun operere med spillere der får i omegnen 1-1,5 mio. i løn.
Det er et absurd tankeeksperiment.
Vi tiltrak to spillere vi aldrig ellers ville kunne tiltrække - den ene pga. tilhørsforhold, den anden på familiære omstændigheder. Det er da en chance vi alle dage skal tage!
Vi husker vel alle det boost en hundedyr Andreas Johansson gav til AaB da han kom hjem.
Jeg tænker det måske er værd at overveje om det er bedre at hæve det generelle niveau først. Det kan tilsyneladende smadre kontinuiteten når man kombinerer stjerner med bundholdsspillere, hvis førstnævnte er væk fra holdet i længere tid.
:thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 20. feb 2021, 13:00

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:56
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:41
18 mål i 17 kampe siger det hele, og jeg skal gudhjælpemig stadig se Pallesen uge efter uge.

Når jeg snakker om "projektet" så er det den plan der blev sat i værk for snart et års tid siden - at vi skulle være et hold med aggressivt højt pres frem for alt. Det er ikke noget Cifuentes har taget med sig til Aalborg, han er hyret fordi han passer ind i den strategi. For mig at se virker det som noget Inge har været foregangsmand for at sætte i søen. Mens det kan være den rigtige tilgang i nogle kampe, så synes jeg også vi med selvsyn har kunnet konstatere, at det langt fra er det i andre. Vores hold er ikke skræddersyet til det, og vi ender ud i omgang pølefodbold. Ud af mange nye spillere er det for alvor kun Pedro der er slået igennem for alvor. Som sagt, jeg synes udsigten til et fungerende AaB hold er meget længere end den burde være.

Nå, vi bliver klogere hele tiden, og der er en kamp i næste weekend. Jeg håber, at det kommer til at gøre lyset for enden af tunnelen en anelse klarere for mig.
18 mål i 17 kampe er en konsekvens af uskarphed i front. Børsting, Kusk, Nkada og Prica har brændt chancer man nærmest ikke må brænde. Det er bare at se på Brøndby der hverken spiller godt, eller skaber mange chancer, men ligger nr. 2. De er uhørt effektive. Det har vi manglet.
Men spillet har været okay, og isoleret set har de sidste 4 kampe også vist en fin fremgang.
Det er jo derfor jeg har efterlyst at vi forsøger at hente en rigtig målscorer, en spiller der først og fremmest er dygtig i feltet og i sine afslutninger! Det var min pointe omkring hullerne Inge mangler at løse. Vi har manglet en rigtig målscorer på holdet i uendelig lang tid. I dette vindue har han hentet Samuelsen, der måske nok har vist tekniske evner, men han har som jeg forventede ikke været farlig i feltet eller i sine afslutninger. Han ligner for mig endnu en spiller der er bedre til at sætte andre op end selv komme på tavlen.

Den fremgang du omtaler har jeg personligt svært ved at genkende, bortset fra én god halvleg mod FCK og 60 gode minutter mod Brøndby. I begge kampe nærmest kollapser vi. Randers kampen var en ørkenvandring, og vi skal forlange mere af os selv på hjemmebane mod dem. I går var vi ikke i nærheden af noget som helst, bortset fra to store kiksere i deres forsvar. Jeg synes vi er meget langt fra at hænge sammen som hold og fra at lykkes med det vi forsøger, især på bolden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Kempes » 20. feb 2021, 13:06

Julgranen skrev:
20. feb 2021, 10:51
Kempes skrev:
20. feb 2021, 07:35
Noget af det samme kan man vel frygte med Cifuentes.
Ja, hvis man på forhånd har en negativ indstilling til ham.
Manden er ANSAT til at opfylde nogle langsigtede mål - bl.a. på spillerudvikling og transfers.
De midler der skal give os styrken til at bevæge os tilbage i top 4.
Såvidt jeg kan se har han fået gang i 2 18-årige, som Friis ikke rykkede.
Jeg havde ikke en negativ indstilling til ham på forhånd. Jeg kendte overhovedet ikke manden.

Jeg må indrømme, at jeg havde mine tvivl om en uerfaren træner, fra en lille norsk klub, og uden nogen kendskab til den danske superliga, var det rigtige for en ambitiøs klub som AaB. Den tvivl har jeg desværre stadigvæk.

Som udgangspunkt mener jeg ikke en træner bør ansættes til at opfylde langsigtede strategiske mål. Han skal fokusere på at vinde så mange fodboldkampe som muligt og via resultaterne kan han så prøve at indfri en ambition om at ende på en tilfredsstillende placering.

Det lange sigte må sportsdirektøren tage sig af.

Det er jo også det Lasse Steensgard siger han gjorde forkert.

Det er rigtigt fint med talentudvikling, men igen så mener jeg at træneren skal stille med det hold der kan vinde en kamp og ikke spillere der måske kan udvikle sig og blive solgt for et stort beløb på et givent tidspunkt.

Hannesbo og Prica har da gjort det OK, men det er del ret begrænset hvad Friis kunne nå at rykke de to spillere. PRica fik chancen i starten af sæsonen, men ødelagde det for ham selv med to dumheder.

Listen med lovende unge talenter der gik ned i niveau efter fine kampe i starten er meget lang, så lad os nu lige se hvor de er om et halvt år, før vi endeligt vurderer dem.

Der bliver talt meget top 6, men et nederlag i næste runde kan altså sende os ned på 10.pladsen og endegyldigt briste drømmen om det gode selskab.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 20. feb 2021, 13:22

Kempes skrev:
20. feb 2021, 13:06
Jeg havde ikke en negativ indstilling til ham på forhånd. Jeg kendte overhovedet ikke manden.

Jeg må indrømme, at jeg havde mine tvivl om en uerfaren træner, fra en lille norsk klub, og uden nogen kendskab til den danske superliga, var det rigtige for en ambitiøs klub som AaB. Den tvivl har jeg desværre stadigvæk.

Som udgangspunkt mener jeg ikke en træner bør ansættes til at opfylde langsigtede strategiske mål. Han skal fokusere på at vinde så mange fodboldkampe som muligt og via resultaterne kan han så prøve at indfri en ambition om at ende på en tilfredsstillende placering.

Det lange sigte må sportsdirektøren tage sig af.

Det er jo også det Lasse Steensgard siger han gjorde forkert.

Det er rigtigt fint med talentudvikling, men igen så mener jeg at træneren skal stille med det hold der kan vinde en kamp og ikke spillere der måske kan udvikle sig og blive solgt for et stort beløb på et givent tidspunkt.

Hannesbo og Prica har da gjort det OK, men det er del ret begrænset hvad Friis kunne nå at rykke de to spillere. PRica fik chancen i starten af sæsonen, men ødelagde det for ham selv med to dumheder.

Listen med lovende unge talenter der gik ned i niveau efter fine kampe i starten er meget lang, så lad os nu lige se hvor de er om et halvt år, før vi endeligt vurderer dem.

Der bliver talt meget top 6, men et nederlag i næste runde kan altså sende os ned på 10.pladsen og endegyldigt briste drømmen om det gode selskab.
Altså, Cifuentes har i en alder af 38 år langt mere cheftræner-erfaring i seniorfodbold end Jacob Friis, han landede en stilling som akademichef i AIK, som er den klub i Norden der udklækker flest toptrænere - ofte fra deres U-organisation. Klarede sig derefter langt over evne med Sandefjord.
Du devaluerer hans erfaring totalt, bare fordi han ikke er dansker. Og det er du ikke den første der har gjort - det er et irritationsmoment, at bare fordi han er spanier, og har valgt en utraditionel vej, så skal hans resultater devalueres og han skal tales ned. Det er ikke for sjov, at han var på tale til andre store klubber i Norden. Og bl.a. blev droppet fordi han stiller utroligt store krav til spillerne - hvilket er en af de allerstørste problemer i AaB's træningsmiljø, og har været det i årevis. Erfarne spillere som Würtz og Risgård italesatte det af en grund. Med indtoget af unge talenter, som ikke var gode nok, udviklede træningsmiljøet sig også på negativ vis.

Jeg er sådan set ligeglad med Lasse Stensgaard, der jo altså var en amatørtræner, som klubben fjernede.
Det var nok lige så meget hans faglighed der var et problem i Vendsyssel.

Og nu er Cifuentes jo ikke ansat hos dig - han er ansat hos AaB. AaB har en ambition om at få en fremtidig platform, hvor spillersalg og talentudvikling er centralt for at klare sig, og udbygge klubbens ambitionsniveau.
Din ambition er en gentagelse af Gaardes ambition, som blev set som utilstrækkelig og uambitiøs. Det er, groft sagt, pisse ligemeget at lande en top-6 placering, hvis vi ikke tjener penge ad den vej og heller ikke udvikler unge spillere til salg.
AaB vil i top 4, og den primære metode dertil er, at vi i højere grad skal leve af at købe, udvikle og sælge unge talenter med fortjeneste.
Der er ingen klubber der kan leve af at komme i top 4, hvis ikke de sælger spillere, eller kommer i et europæisk gruppespil!

Det er rystende hvor lidt du og andre har sat jer ind i det der er blevet sagt om, hvordan AaB skal klemme sig ind i top 4, og i øvrigt udvikle sig til at blive en sund forretning, hvor man ikke nødvendigvis skal sælge de bedste spillere hele tiden og i samme ombæring gøre sig interessant for udefrakommende investorer.
En anden måde er via sponsorater og her er vi efter Gaardes mangeårige dødvande i det mindste ved at have en klar profil, som i højere grad kan lokke både eksterne investorer og sponsorer til - end Gaardes gratis omgang hvor vi skulle udnytte potentiale fra Skagen til Hobro.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af 634 » 20. feb 2021, 13:36

Sønderhof skrev:
20. feb 2021, 10:24
Funky skrev:
20. feb 2021, 10:04
634 skrev:
20. feb 2021, 00:12
Ved stillingen 0-1 i 1 halvleg samler Priske bolden op udenfor sit tekniske felt, og giver den til egen spiller som har indkastet, tydeligt foran dommeren. At han vil være bold-dreng i sit eget tekniske felt finder jeg forståeligt, men andre steder på banen, mener jeg det skal give gult kort og nyt indkast til modstander holdet.
Ved VAR gennemgang gives gult til Thelander, trods han ikke i sit løb har retning mod FCM spiller spilleren, som har sit løb ind i Thelander !
Jeg synes ikke det ser ud til at Thelander slår ud med sin albue.
Tidligere i kampen udgår Martin Samuelsen med en blodtud ved at en FCM spiller smadrer ind i ham i en hovedstøds duel, uden en dommer-kendelse.
Hvis kendelsen mod Thelander er korrekt (det må være vurderet at slår ud med sin albue) må der være rødt kort til FCM og straffespark til AaB.
Jeg er stadig tilhænger af VAR, men indtil videre synes jeg ikke at det minimerer antallet af kamp afgørende fejl-dommerkendelser.
Jeg synes, VAR er en katastrofe som hurtigst muligt skal afskaffes.
Det er simpelthen noget vrøvl. Cools går 100 procent efter bolden, ligeså gør Samuelsen. Det er et hændeligt sammenstød, i kamp om bolden, som der er utallige af i hver eneste kamp. Der bliver ikke mere straffespark af at Samuelsen slår sig. Hold nu.
Thelander situationen, synes jeg umiddelbart også er tynd. Hvad er det han gør forkert? Måske dommeren vurdere, at han ikke kan nå bolden?
Samuelsen har faktisk et lige løft til hovedstødet med en lille retning mod mål, Cools kommer løbende til og kan ikke både nå bold, og undgå slag mod Samuelsen. Jeg er sikker på du selv kan se det, hvis du har viljen til at se efter. Jo voldeligt det er, jo mere tvingende bliver det at lave dommerkendelse. Det er uden hensyn til modstander.
Hvad angår Thelander er det jo ikke forbudt at løbe forgæves efter bold.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af gravballe » 20. feb 2021, 14:02

Jeg syntes det er trist at der var mange der havde så meget tålmodighed med Allan G, og nu hvor AaB endelig er ved at blive lidt intersandte efter 4 kampe er tæt på at opgive det hele og bare vil have naboes sønner tilbage og et stort skur oppe forand til at sparke bolden op på...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2021, 14:08

gravballe skrev:
20. feb 2021, 14:02
Jeg syntes det er trist at der var mange der havde så meget tålmodighed med Allan G, og nu hvor AaB endelig er ved at blive lidt intersandte efter 4 kampe er tæt på at opgive det hele og bare vil have naboes sønner tilbage og et stort skur oppe forand til at sparke bolden op på...
Tror ikke der er mange, men det er jo oftest de negative, der fylder mest.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 20. feb 2021, 14:16

gravballe skrev:
20. feb 2021, 14:02
Jeg syntes det er trist at der var mange der havde så meget tålmodighed med Allan G, og nu hvor AaB endelig er ved at blive lidt intersandte efter 4 kampe er tæt på at opgive det hele og bare vil have naboes sønner tilbage og et stort skur oppe forand til at sparke bolden op på...
Hvor ser du at mange folk herinde vil have naboens sønner retur - forståes som overvægt af nordjyske spillere
Hvad har tålmodighed med Gaardes tid at gøre med utilfredshed nuværende situation.
Jeg husker ikke der var nogen tålmodighed med Gaarde herinde overhovedet. Han blev vel sablet ret kort tid efter mesterskabet i 14.
Der ud over har jeg ikke set mange der råber om fyring af ciffuentes eller Inge endnu.. men det kommer vel indenfor de næste 1,5-2 år hvis ikke tingene ændrer sig. Men det vel naturligt/berettiget på fans sider at der begrænset tålmodighed og derfor må vi forvente det samme med den nuværende sportslige ledelse - selvfølgelig såfremt de ikke leverer.
Og hvor ser du at vi er ved at blive interessante - vi har vel aldrig været mindre interessante og ligegyldige end nu.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Klaus » 20. feb 2021, 14:17

FIDEL skrev:
20. feb 2021, 11:55
Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:30
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.
Meget enig, og jeg tror faktisk det kan være sundt for AaB lige at tage et skridt tilbage, og tage luft ind, for derefter at tage 2-3 skridt frem til næste sæson.
Det der med at tage et skridt tilbage går jeg bestemt ikke ind for. Vi har ikke just været frygtindgydende de sidste sæsoner. Bortset fra det er jeg helt enig i, at vores trænerteam skal have tid. Og jeg tænker egentlig også det er sundt nok med en masse ny energi. Men vi har både fået en masse nye spillere ind af svingende kvalitet, haft 3 forskellige trænere og skiftet fra en spillestil, der i hvert fald før Feher havde virket lovende, alt sammen indenfor 6 måneder. Det kan da ikke undgå at påvirke kontinuiteten og vores spil. Og helt ærligt synes jeg, det er træls, hvis vores nye spillestil skal være sådan, at der ikke er plads til en tekniker som Kusk, der ikke er verdensmester i at presse. Jeg tænker egentlig heller ikke, det er Lucas' spidskompetence, skal han så heller ikke på??

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Forza » 20. feb 2021, 14:21

Maglau skrev:
20. feb 2021, 14:16
gravballe skrev:
20. feb 2021, 14:02
Jeg syntes det er trist at der var mange der havde så meget tålmodighed med Allan G, og nu hvor AaB endelig er ved at blive lidt intersandte efter 4 kampe er tæt på at opgive det hele og bare vil have naboes sønner tilbage og et stort skur oppe forand til at sparke bolden op på...
Hvor ser du at mange folk herinde vil have naboens sønner retur - forståes som overvægt af nordjyske spillere
Hvad har tålmodighed med Gaardes tid at gøre med utilfredshed nuværende situation.
Jeg husker ikke der var nogen tålmodighed med Gaarde herinde overhovedet. Han blev vel sablet ret kort tid efter mesterskabet i 14.
Der ud over har jeg ikke set mange der råber om fyring af ciffuentes eller Inge endnu.. men det kommer vel indenfor de næste 1,5-2 år hvis ikke tingene ændrer sig. Men det vel naturligt/berettiget på fans sider at der begrænset tålmodighed og derfor må vi forvente det samme med den nuværende sportslige ledelse - selvfølgelig såfremt de ikke leverer.
Og hvor ser du at vi er ved at blive interessante - vi har vel aldrig været mindre interessante og ligegyldige end nu.
Begrænset tålmodighed er helt fair, men vi snakker trods alt efter 4 kampe mod ene gode modstandere. Flere folk herinde har allerede dømt Cifuentes projekt og Inge som sportsdirektør.

Vi havde alle drømt om en bedre start, men skal vi nu ikke lige afvente og se hvad det rent faktisk bliver til.

Ingen sportsdirektører kan vende alt rundt på to transfervinduer, ingen trænere er i nærheden af at være i mål efter 4 kampe og ingen talenter på 18 år kan forventes at præstere i alle kampe. De er talenter og har en svingende udviklingskurve. Sådan har det været for de fleste i den alder.

Dermed ikke sagt vi bare frikender dårlige indsatser, men lad os nu lige være realistiske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 20. feb 2021, 16:09

Klaus skrev:
20. feb 2021, 14:17
FIDEL skrev:
20. feb 2021, 11:55
Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:30
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.
Meget enig, og jeg tror faktisk det kan være sundt for AaB lige at tage et skridt tilbage, og tage luft ind, for derefter at tage 2-3 skridt frem til næste sæson.
Det der med at tage et skridt tilbage går jeg bestemt ikke ind for. Vi har ikke just været frygtindgydende de sidste sæsoner. Bortset fra det er jeg helt enig i, at vores trænerteam skal have tid. Og jeg tænker egentlig også det er sundt nok med en masse ny energi. Men vi har både fået en masse nye spillere ind af svingende kvalitet, haft 3 forskellige trænere og skiftet fra en spillestil, der i hvert fald før Feher havde virket lovende, alt sammen indenfor 6 måneder. Det kan da ikke undgå at påvirke kontinuiteten og vores spil. Og helt ærligt synes jeg, det er træls, hvis vores nye spillestil skal være sådan, at der ikke er plads til en tekniker som Kusk, der ikke er verdensmester i at presse. Jeg tænker egentlig heller ikke, det er Lucas' spidskompetence, skal han så heller ikke på??
Med den 3. træner i samme sæson, så synes jeg det er helt ok lige at tage den tid en ny spillestil og ny træner skal bruge. Det vil være meget dumt at bebrejde Inge og Marti en evt. plads udenfor top 6.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. feb 2021, 16:16

FIDEL skrev:
20. feb 2021, 16:09
Klaus skrev:
20. feb 2021, 14:17
FIDEL skrev:
20. feb 2021, 11:55
Julgranen skrev:
20. feb 2021, 11:30
Hanga skrev:
20. feb 2021, 11:14
Det er da ikke en løgn. Vi har øget vores budget over de seneste år, og det er absolut af en størrelse, hvor vi burde være et top 6 hold. Der sammenlignes ikke med Lynge tiden, det er meget lang tid tilbage, og det vi ser i øjeblikket ville i øvrigt aldrig være blevet stemplet som andet end stærkt uacceptabelt dengang.

Selvfølgelig skal Inge og Cifuentes have en ærlig chance, men jeg må bare sige, at vi sportsligt ikke er kommet særlig godt fra land i det projekt.
Du er klogere end som så, Hanga.

1. Intet taler for at vi har udbyttet vores budget maksimalt endnu.
2. Vi har haft en corona-krise, som har udhulet vores pengekasse og kostet millioner af kroner, hvilket har fået klubben til at agere mere konservativt
3. Allan Gaarde brugte langt flere penge på spillere de sidste år end Inge André har gjort.

Mange af de spillere Inge hænger på, er nogen han har overtaget.
Jeg synes det er urimeligt at han skal bedømmes på hans forgængers valg.
Lynge-tiden er da ikke langt tilbage, det er 7 år siden han gik på pension! Man skal ikke gå meget mere end lidt over et årti tilbage før vores budget var tættere på 60 end 40 mio. - mener at medierne talte om at Lynge halverede det, da AaB var ved at gå konkurs.

Selvfølgelig burde vi være et top 6-hold, men det samme kan man sige om klubber som OB og AGF, før David Nielsen trådte i karakter efter de første 9 måneder.
Der er meget hvis og hvis - men vi har skiftet ud på samtlige nøglepositioner i klubben!
Vi kan ikke blive ved med at skifte trænere i et væk.

Vi kan tales ved om det her, når vi har spillet de sidste kampe i grundspillet.
Det her projekt skal have tid, ellers så kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen. Der er absolut ingen grund til at gå i koma over 4 kampe mod tophold hvoraf 2 er tabt.
Meget enig, og jeg tror faktisk det kan være sundt for AaB lige at tage et skridt tilbage, og tage luft ind, for derefter at tage 2-3 skridt frem til næste sæson.
Det der med at tage et skridt tilbage går jeg bestemt ikke ind for. Vi har ikke just været frygtindgydende de sidste sæsoner. Bortset fra det er jeg helt enig i, at vores trænerteam skal have tid. Og jeg tænker egentlig også det er sundt nok med en masse ny energi. Men vi har både fået en masse nye spillere ind af svingende kvalitet, haft 3 forskellige trænere og skiftet fra en spillestil, der i hvert fald før Feher havde virket lovende, alt sammen indenfor 6 måneder. Det kan da ikke undgå at påvirke kontinuiteten og vores spil. Og helt ærligt synes jeg, det er træls, hvis vores nye spillestil skal være sådan, at der ikke er plads til en tekniker som Kusk, der ikke er verdensmester i at presse. Jeg tænker egentlig heller ikke, det er Lucas' spidskompetence, skal han så heller ikke på??
Med den 3. træner i samme sæson, så synes jeg det er helt ok lige at tage den tid en ny spillestil og ny træner skal bruge. Det vil være meget dumt at bebrejde Inge og Marti en evt. plads udenfor top 6.
Det er jo heller ikke fordi der intet koncept er som under Feher, og vi har jo heller ikke været spillet helt ned gennem hele kampe. Tværtimod. Syntes godt man kan se tegningerne til noget og det endda selvom vi har kørte med en helt ny spiller og to 18-arige oppe foran samtidig med vi har mistet vores (diskutabelt) bedste forsvarsspiller, har været uden Ahlmann I flere kampe og har kørt med Kakeeto centralt.

Seriøst, det er altså slet ikke så depri.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar