Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2021, 13:21

Prica22 skrev:
27. maj 2021, 12:51
Lyngehoevdingen skrev:
27. maj 2021, 12:30
Prica22 skrev:
26. maj 2021, 21:43
Nogen snakkede om, at Fossums udtalelse kunne give AGF et par ekstra procenter.

At én af deres største profiler, Kevin Diks, nu er rygtet til Brøndby, må sgu skabe noget ravage hos dem..
Måske skaber det ravage blandt fans, men spillerne ved sgu da godt, hvilken branche, de er i. De fleste er væk om to år, og mange er væk allerede om to uger. Sådan har det været al den tid de enten har været fodboldspillere eller har drømt om at blive det. Så det spiller naturligvis ingen rolle overhovedet.
Jeg tror ihvertfald det opvejer den fordel, de skulle have fået af Fossums udtalelser :D

Når det er til en klub som hele byen foragter, tror jeg godt du kan forvente, at det har en (nok lille) påvirkning. Tvivler på at PO og Tengstedt havde pyntet i AaBs omklædningsrum, hvis rygterne om GF var kommet frem tidligere.
Fordele og ulemper pga motivation og snak mellem klubber og spillere er forbavsende små detaljer i det samlede billede.

I det lange løb vinder det bedste hold de fleste kampe, og mit postulat er at det er tilfældigheder der kan gøre forskellen i de enkelte kampe, selvom mange fodboldspillere efterfølgende måske godt kunne finde på at forklare det med motivation etc.

Der er INGEN profesionelle fodboldspillere er der kommet så langt uden at have et veludviklet konkurrencegén og et stor drive til at motivere sig selv til at give sig fuldt ud til både kamp og træning. Når vi synes noget ser ugideligt eller dovent ud, er oftest helt andre ting der er årsagen. Oftest noget med at man begynder at tænke i stedet for at gøre tingene automatisk/instinktivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af 9520AaB » 27. maj 2021, 14:38

Sorry ved godt at jeg er et lille menneske. AGF er min hadeklub nr 1., så hvis vi ikke vinder, håber jeg at en eller anden flæsker min hadespiller nr 1 Nicolai Poulsen godt og grundigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2021, 15:26

9520AaB skrev:
27. maj 2021, 14:38
Sorry ved godt at jeg er et lille menneske. AGF er min hadeklub nr 1., så hvis vi ikke vinder, håber jeg at en eller anden flæsker min hadespiller nr 1 Nicolai Poulsen godt og grundigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helst ude langs sidelinjen, så der er en chance for at flække David i samme ombæring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RufusTheDog

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af RufusTheDog » 27. maj 2021, 17:34

Hvilken udtalelse er Fossum kommet med?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af R Rosenberg » 27. maj 2021, 17:39

RufusTheDog skrev:
27. maj 2021, 17:34
Hvilke udtalelse er Fossum kommet med?
At vi er bedre end dem.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2021, 17:45

RufusTheDog skrev:
27. maj 2021, 17:34
Hvilke udtalelse er Fossum kommet med?
At vi var bedre end dem og havde vist det tidligere i sæsonen. I samme åndedrag sagde han dog at de var favoritter hvilket så undergraver det første udsagn.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. maj 2021, 07:54

Pastorius skrev:
27. maj 2021, 13:21
Prica22 skrev:
27. maj 2021, 12:51
Lyngehoevdingen skrev:
27. maj 2021, 12:30
Prica22 skrev:
26. maj 2021, 21:43
Nogen snakkede om, at Fossums udtalelse kunne give AGF et par ekstra procenter.

At én af deres største profiler, Kevin Diks, nu er rygtet til Brøndby, må sgu skabe noget ravage hos dem..
Måske skaber det ravage blandt fans, men spillerne ved sgu da godt, hvilken branche, de er i. De fleste er væk om to år, og mange er væk allerede om to uger. Sådan har det været al den tid de enten har været fodboldspillere eller har drømt om at blive det. Så det spiller naturligvis ingen rolle overhovedet.
Jeg tror ihvertfald det opvejer den fordel, de skulle have fået af Fossums udtalelser :D

Når det er til en klub som hele byen foragter, tror jeg godt du kan forvente, at det har en (nok lille) påvirkning. Tvivler på at PO og Tengstedt havde pyntet i AaBs omklædningsrum, hvis rygterne om GF var kommet frem tidligere.
Fordele og ulemper pga motivation og snak mellem klubber og spillere er forbavsende små detaljer i det samlede billede.

I det lange løb vinder det bedste hold de fleste kampe, og mit postulat er at det er tilfældigheder der kan gøre forskellen i de enkelte kampe, selvom mange fodboldspillere efterfølgende måske godt kunne finde på at forklare det med motivation etc.

Der er INGEN profesionelle fodboldspillere er der kommet så langt uden at have et veludviklet konkurrencegén og et stor drive til at motivere sig selv til at give sig fuldt ud til både kamp og træning. Når vi synes noget ser ugideligt eller dovent ud, er oftest helt andre ting der er årsagen. Oftest noget med at man begynder at tænke i stedet for at gøre tingene automatisk/instinktivt.
Enig.

Det kan være med til at skabe noget samhørighed - os mod dem mentalitet - men den grundlæggende motivation har professionelle spillere selvfølgelig pr automatik. Der er til gengæld forskel på deres psykiske måde at tilgå tingene på og dette kan skabe et billede af, at deres motivation er ringe. Fx i situationer hvor de møder modstand. Et karikeret eksempel ville være Neymar og Roy Keane.

Hvis en kommentar i et medie er med til at skabe så meget ekstra motivation for en spiller, så har den spiller et grundlæggende problem med motivation.

Til kampen - vigtig vigtig kamp. Yes det er en sekundær europæisk turnering, men det må blive lidt nemmere at sælge vores projekt til spillere med den mulighed.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Salle17 » 28. maj 2021, 10:09

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... ropa-brag/

Deres to helt klart bedste spillere er ikke med. Det er fandme vigtigt for vores chancer :aabfan:

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Patmand » 28. maj 2021, 10:33

R Rosenberg skrev:
27. maj 2021, 17:39
RufusTheDog skrev:
27. maj 2021, 17:34
Hvilke udtalelse er Fossum kommet med?
At vi er bedre end dem.
Ja uha, så har de givetvis fråde om munden i bar raseri.

Kampen i dag skal vindes fordi EC er krukken med guld for enden af regnbuen.
Det kan blive en legendarisk away for os fans hvis vi skal et smut til et provinshul i Hviderusland, med brunt vand i hanerne og et trøstesløst forfaldent stadium fra en gang i 70'erne.
Og så bliver de nok ellevilde med i hvert fald en af vores spillere - Kazpar Kursk.

Давайте выпьем за успех нашего дела!
(Lad os skåle på succes i vores projekt, red.)

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Stegosaurus » 28. maj 2021, 10:36

Salle17 skrev:
28. maj 2021, 10:09
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... ropa-brag/

Deres to helt klart bedste spillere er ikke med. Det er fandme vigtigt for vores chancer :aabfan:
Aaarh, Pallesen skal nu nok få rigeligt at se til med ham islændingen....

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Lomaha » 28. maj 2021, 11:47

Ingen Partrick Mortensen og Casper Højer


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... mp/8599503

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Moen » 28. maj 2021, 11:55

Stegosaurus skrev:
28. maj 2021, 10:36
Salle17 skrev:
28. maj 2021, 10:09
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... ropa-brag/

Deres to helt klart bedste spillere er ikke med. Det er fandme vigtigt for vores chancer :aabfan:
Aaarh, Pallesen skal nu nok få rigeligt at se til med ham islændingen....
Men at dé to ikke er med, er unægteligt en fordel. Der er et kæmpe spring ned til Ammitzbøll og Gersbach/Juelsgård. Større spring end fra Lucas til vores næstbedste.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. maj 2021, 13:49

Nøj et spændende brag der i aften afslutter Superliga sæsonen 2020/2021. Det bliver et play off opgør der definerer om det er endnu en sæson der er lige til skraldespanden eller om det er en sæson under middel som alligevel resulterer i europæisk bold på stadion.

Vigtigt at gjæf er uden Mortensen og Højer Nielsen, det må være en klar svækkelse.
Jeg levner os ikke mange chancer, gjæf har set spage ud på det seneste men jeg tænker at det skyldes at de har rettet al deres energi mod aftenens kamp. Jeg forventer et Århus mandskab som spiller meget aggressivt, fysisk og som maser os ned i eget målfelt.
Jeg tror ikke at vi har evnerne til at spille os ud af gjæfs aggressive pres og hvis det bliver en kamp på århusianerne præmisser med en masse fysik så får vi det svært.

Hvis Kusk kan starte tænker jeg at David siger til sit hold at de skal gå hårdt til Kusk så han melder sig ud af kampen.

Håber så meget at jeg tager fejl men jeg kan ikke se os vinde.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Stegosaurus » 28. maj 2021, 13:53

Aalborg frederikshavner skrev:
28. maj 2021, 13:49
Nøj et spændende brag der i aften afslutter Superliga sæsonen 2020/2021. Det bliver et play off opgør der definerer om det er endnu en sæson der er lige til skraldespanden eller om det er en sæson under middel som alligevel resulterer i europæisk bold på stadion.

Vigtigt at gjæf er uden Mortensen og Højer Nielsen, det må være en klar svækkelse.
Jeg levner os ikke mange chancer, gjæf har set spage ud på det seneste men jeg tænker at det skyldes at de har rettet al deres energi mod aftenens kamp. Jeg forventer et Århus mandskab som spiller meget aggressivt, fysisk og som maser os ned i eget målfelt.
Jeg tror ikke at vi har evnerne til at spille os ud af gjæfs aggressive pres og hvis det bliver en kamp på århusianerne præmisser med en masse fysik så får vi det svært.

Hvis Kusk kan starte tænker jeg at David siger til sit hold at de skal gå hårdt til Kusk så han melder sig ud af kampen.

Håber så meget at jeg tager fejl men jeg kan ikke se os vinde.
Christ.... gem nu lidt til din terapeut.....

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 292
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Alpa Chino » 28. maj 2021, 13:59

Thelander og Ross kommer til at spise Ammitsbøll til aftensmad. Han er AGFs dårligste spiller på banen, og så endda på angriber pladsen.

Der hvor vi skal passe på, er ved ikke at give Thorsteinsson for meget plads, eller give Links for meget løbeplads i bagrummet. Hvis vi spiller 3-mandsforsvar, skal vi passe på at Ross ikke får for mange løbedueller med Links, og alle 5 forsvarer skal være opmærksomme og hjælpe.

AGFs tonser midtbane med Poulsen, Olsen og Blume er jeg sgu heller ikke bange for.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Pastorius » 28. maj 2021, 14:02

Prica22 skrev:
28. maj 2021, 11:55
Stegosaurus skrev:
28. maj 2021, 10:36
Salle17 skrev:
28. maj 2021, 10:09
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf ... ropa-brag/

Deres to helt klart bedste spillere er ikke med. Det er fandme vigtigt for vores chancer :aabfan:
Aaarh, Pallesen skal nu nok få rigeligt at se til med ham islændingen....
Men at dé to ikke er med, er unægteligt en fordel. Der er et kæmpe spring ned til Ammitzbøll og Gersbach/Juelsgård. Større spring end fra Lucas til vores næstbedste.
Man kan altid finde ulemper også. Det er nok noget sværere at gennemskue hvordan AGF vil spille når Mortensen ikke er med, og er der én forsvarer i Superligaen der kan matche ham er det Thelander (det har han i hvert fald gjort flere gange end den anden vej rundt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
The Double
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. maj 2021, 11:19
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af The Double » 28. maj 2021, 15:57

Aalborg frederikshavner skrev:
28. maj 2021, 13:49
Nøj et spændende brag der i aften afslutter Superliga sæsonen 2020/2021. Det bliver et play off opgør der definerer om det er endnu en sæson der er lige til skraldespanden eller om det er en sæson under middel som alligevel resulterer i europæisk bold på stadion.

Vigtigt at gjæf er uden Mortensen og Højer Nielsen, det må være en klar svækkelse.
Jeg levner os ikke mange chancer, gjæf har set spage ud på det seneste men jeg tænker at det skyldes at de har rettet al deres energi mod aftenens kamp. Jeg forventer et Århus mandskab som spiller meget aggressivt, fysisk og som maser os ned i eget målfelt.
Jeg tror ikke at vi har evnerne til at spille os ud af gjæfs aggressive pres og hvis det bliver en kamp på århusianerne præmisser med en masse fysik så får vi det svært.

Hvis Kusk kan starte tænker jeg at David siger til sit hold at de skal gå hårdt til Kusk så han melder sig ud af kampen.

Håber så meget at jeg tager fejl men jeg kan ikke se os vinde.
positive tanker
positive tanker :cheers: :aabfan: :thumbsup:
Kasper Kusk er Gud

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af baresi » 28. maj 2021, 17:05

jeg føler ikke AGF er bedre end os. Forskellen er at de har haft et højere bundniveau, samt et gennemarbejdet koncept igennem lang tid nu.
Men når man kigger ned over deres spiller materiale ryster jeg ikke i bukserne. De kommer med der fysik og latterlige væremåde. De skal bare smadres og gerne så det giver genlyd.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Salle17 » 28. maj 2021, 17:54

Hvis kampen ender uafgjort, kommer vi så ud en forlængelse? Oder was?

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af bedstefar » 28. maj 2021, 17:57

Salle17 skrev:
28. maj 2021, 17:54
Hvis kampen ender uafgjort, kommer vi så ud en forlængelse? Oder was?
Ja, men sker ikke. Gutterne vinder 1-3 :aabfan: :aabfan:

Besvar