U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Moen » 28. okt 2021, 10:12

Lyfe skrev:
28. okt 2021, 10:08
Prica22 skrev:
28. okt 2021, 09:34
I øvrigt er Anosike begyndt at træne med førsteholdet. Ved ikke, om det er fast endnu, men det går jeg ud fra.
Nordjyske skrev i søndags at han var med til træningen og at Marti snart havde flere offensive spiller til rådighed
Ja, det har du da ret i, kan jeg se. Håber snart han bliver et tema i kamptrupper, men det bliver nok ikke lige imens, vi har gang i en dårlig stime.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af troelsh » 5. nov 2021, 15:08

Søren Krogh stopper som fodboldchef.
Synes jeg læste herinde engang, at han ikke ønskede at flytte til Aalborg/Nordjylland? Måske har det haft betydning for beslutningen

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... hef-i-AaB/

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sauer » 5. nov 2021, 15:24

troelsh skrev:
5. nov 2021, 15:08
Søren Krogh stopper som fodboldchef.
Synes jeg læste herinde engang, at han ikke ønskede at flytte til Aalborg/Nordjylland? Måske har det haft betydning for beslutningen

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... hef-i-AaB/
Mener der var rygter herinde om, at man ikke var helt tilfreds med hans bidrag. Måske det ikke kun er Kroghs trænerdrømme, der har været udslagsgivende.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Forza » 5. nov 2021, 15:24

troelsh skrev:
5. nov 2021, 15:08
Søren Krogh stopper som fodboldchef.
Synes jeg læste herinde engang, at han ikke ønskede at flytte til Aalborg/Nordjylland? Måske har det haft betydning for beslutningen

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... hef-i-AaB/
Han skulle i hvert fald pendle en del frem og tilbage, hvilket ikke ligefrem hænger sammen med jobbet.

Umiddelbart tror jeg ikke det er skidt for os. En mand i så central en rolle skal være placeret fast heroppe og dedikere mange timer på træningsbanen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AndersTK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. jun 2017, 14:06

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AndersTK » 5. nov 2021, 15:26

AndersTK skrev:
20. okt 2021, 09:14
Har der egentlig ikke været meget stille omkring Søren Krogh på det seneste? Kunne han være på vej videre?

Så talte rygterne sandt. Tror folk bliver overrasket, når de ser hvor han lander.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 472
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Broendum » 5. nov 2021, 15:28

Ny træner i FCN?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Forza » 5. nov 2021, 15:29

AndersTK skrev:
5. nov 2021, 15:26
AndersTK skrev:
20. okt 2021, 09:14
Har der egentlig ikke været meget stille omkring Søren Krogh på det seneste? Kunne han være på vej videre?

Så talte rygterne sandt. Tror folk bliver overrasket, når de ser hvor han lander.
Noget du har kendskab til?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2021, 15:31

Forza skrev:
5. nov 2021, 15:24
troelsh skrev:
5. nov 2021, 15:08
Søren Krogh stopper som fodboldchef.
Synes jeg læste herinde engang, at han ikke ønskede at flytte til Aalborg/Nordjylland? Måske har det haft betydning for beslutningen

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... hef-i-AaB/
Han skulle i hvert fald pendle en del frem og tilbage, hvilket ikke ligefrem hænger sammen med jobbet.

Umiddelbart tror jeg ikke det er skidt for os. En mand i så central en rolle skal være placeret fast heroppe og dedikere mange timer på træningsbanen.
Helt enig. Og med "fyringen" af Feher tidligere på året, så virker det nok meget naturligt.
Jeg var meget begejstret for både Feher og Krogh da de først kom til, og synes det var rigtig spændende ansættelser der kunne give os noget tiltrængt inspiration udefra. Det har så vist sig at være noget af en fiasko, og nu kan vi så starte forfra. Det er nok heller ikke helt skidt, hvis Inge selv kan vælge manden der i praksis skal gennemføre omstruktureringen af ungdomsarbejdet.

Jeg håber vi kan finde et godt navn udefra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2021, 15:33

AndersTK skrev:
5. nov 2021, 15:26
AndersTK skrev:
20. okt 2021, 09:14
Har der egentlig ikke været meget stille omkring Søren Krogh på det seneste? Kunne han være på vej videre?

Så talte rygterne sandt. Tror folk bliver overrasket, når de ser hvor han lander.
Han stopper først til sommer jf. artiklen ovenfor, så det ville da være underligt, hvis han allerede har noget i huse.
Af danske klubber er der vel kun SønderjyskE, men det skulle jeg da ikke røre med en ildtang, hvis jeg skulle have mit første job som seniortræner. FCN tror jeg ikke på. Mest fordi, at de sportslige resultater er sekundære, og at Flemming P virker som den rette mand til lige netop dét job.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Forza » 5. nov 2021, 15:36

jonas386 skrev:
5. nov 2021, 15:33
AndersTK skrev:
5. nov 2021, 15:26
AndersTK skrev:
20. okt 2021, 09:14
Har der egentlig ikke været meget stille omkring Søren Krogh på det seneste? Kunne han være på vej videre?

Så talte rygterne sandt. Tror folk bliver overrasket, når de ser hvor han lander.
Han stopper først til sommer jf. artiklen ovenfor, så det ville da være underligt, hvis han allerede har noget i huse.
Af danske klubber er der vel kun SønderjyskE, men det skulle jeg da ikke røre med en ildtang, hvis jeg skulle have mit første job som seniortræner. FCN tror jeg ikke på. Mest fordi, at de sportslige resultater er sekundære, og at Flemming P virker som den rette mand til lige netop dét job.
Det er vel “senest” i sommeren 22. Men bliver det før, så skal der nok noget kompensation på plads, eller AaB skal i det mindste have en afløser på plads.

FCNvirker oplagt i en assisterende rolle til Flemming P igen. Alternativt Brøndby hvor han også har noget historik. Hvad med andre sjællandske klubber? Lyngby eksempelvist?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2021, 16:17

Forza skrev:
5. nov 2021, 15:36
jonas386 skrev:
5. nov 2021, 15:33
AndersTK skrev:
5. nov 2021, 15:26
AndersTK skrev:
20. okt 2021, 09:14
Har der egentlig ikke været meget stille omkring Søren Krogh på det seneste? Kunne han være på vej videre?

Så talte rygterne sandt. Tror folk bliver overrasket, når de ser hvor han lander.
Han stopper først til sommer jf. artiklen ovenfor, så det ville da være underligt, hvis han allerede har noget i huse.
Af danske klubber er der vel kun SønderjyskE, men det skulle jeg da ikke røre med en ildtang, hvis jeg skulle have mit første job som seniortræner. FCN tror jeg ikke på. Mest fordi, at de sportslige resultater er sekundære, og at Flemming P virker som den rette mand til lige netop dét job.
Det er vel “senest” i sommeren 22. Men bliver det før, så skal der nok noget kompensation på plads, eller AaB skal i det mindste have en afløser på plads.

FCNvirker oplagt i en assisterende rolle til Flemming P igen. Alternativt Brøndby hvor han også har noget historik. Hvad med andre sjællandske klubber? Lyngby eksempelvist?
Jeg synes det er gode bud, men når AndersTK skriver, at han tror folk bliver overraskede, så forventer jeg umiddelbart noget større end Lyngby, eller en assistentrolle i FCN/BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. nov 2021, 17:49

Tja det er vel ikke overraskende at Krogh stopper med tanke på de rygter der har været her på sitet.

Som klub skal vi være ualmindelig skarp på ansættelser i såvel ungdomssektor samt omkring førsteholdet da vi konkurrerer mod nogle klubber med en helt anden økonomi. Spændende hvem der hentes som afløser

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Moen » 5. nov 2021, 22:17

Aalborg frederikshavner skrev:
5. nov 2021, 17:49
Tja det er vel ikke overraskende at Krogh stopper med tanke på de rygter der har været her på sitet.

Som klub skal vi være ualmindelig skarp på ansættelser i såvel ungdomssektor samt omkring førsteholdet da vi konkurrerer mod nogle klubber med en helt anden økonomi. Spændende hvem der hentes som afløser
Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg har hørt noget nært det modsatte derude fra, sammenlignet med nogle af rygterne. Altså at han var ekstremt kompetent, gjort et stort stykke arbejde og har været ekstremt meget tilstede.

Kunne godt forestille mig, at vi henter flere end bare én ind. Tvivler på, vi kan headhunte nogen ala Krogh fra et flot akademi i Danmark, så måske vi leder andre steder i Skandinavien.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2021, 23:53

Prica22 skrev:
5. nov 2021, 22:17
Aalborg frederikshavner skrev:
5. nov 2021, 17:49
Tja det er vel ikke overraskende at Krogh stopper med tanke på de rygter der har været her på sitet.

Som klub skal vi være ualmindelig skarp på ansættelser i såvel ungdomssektor samt omkring førsteholdet da vi konkurrerer mod nogle klubber med en helt anden økonomi. Spændende hvem der hentes som afløser
Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg har hørt noget nært det modsatte derude fra, sammenlignet med nogle af rygterne. Altså at han var ekstremt kompetent, gjort et stort stykke arbejde og har været ekstremt meget tilstede.

Kunne godt forestille mig, at vi henter flere end bare én ind. Tvivler på, vi kan headhunte nogen ala Krogh fra et flot akademi i Danmark, så måske vi leder andre steder i Skandinavien.
Det er en streg i regningen. Synes, at han har haft meget godt at sige når man har hørt ham i Rød Aalborg/Ripodsten. Medmindre det arbejde der er sat i gang er helt forkert håber jeg virkelig, at man finder en der kan fortsætte det man har sat i gang så vi ikke starter fra scratch. Vores akademi trænger til en opgradering og jeg kan godt lide, at Krogh var ærlig om det samtidig med, at han også var tydelig i hvad man gjorde.
Dog er der nok også noget strukturelt udenom AaB der skal kigges på. Simon Ydesen var meget interessant inde på i sidste Ripodsten, at kvaliteten af ungdomsfodbolden i de mindre klubber er virkelig lav i Nordjylland kontra Kbh. Det er noget der skal løftes der så vi ikke får markant dårligere spillere ind når de kommer. Med tanke på det skal vi vel næsten have en mand i klubben, som kan være med til at drive at træningsmiløjerne ude i klubberne bliver bedre i hele Nordjylland. Og hvordan gør vi det? (vi gør det sikkert allerede i et eller andet omfang). Vi kan jo ikke have en mand på fuldtid ude i hver klub, men AaB skal da gøre noget her som lokomotivet i Nordjylland. Det nytter ikke meget, hvis de andre får leveret diamanter til døren og vi får kul der først skal bliver til diamanter. Så enig i, at der nok bør mere en en mand til at løfte akademiet og talentarbejdet i Nordjylland som vil være en væsentlig fødekilde til et godt akademi.

Sådan med de lidt mere pesimistiske briller på kan jeg ikke lade være, at tænke om at der er mere i det end at Krogh gerne vil være træner. Om han f.eks. synes der er for langt mellem realiteter og ambitioner og at perspektivet bliver for langt. Ang. hans boligsituation synes jeg da i øvrigt han sagde i sidste Ripodsten, at han nu var flyttet til Aalborg.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Runschen » 6. nov 2021, 05:06

Meget enig i mange af de ting du skriver Jakobsen.

Synes også at Simon Ydesen i Ripodsten havde nogle interessante betragtninger - og det var netop særligt bekymrende, da han nævnte hvordan trænings tilstanden udenfor Hornevej er, i det nordjyske.
Så kan man anfægte, jo jo men det kommer fra en journalists mund, men lige præcis den her journalist har, efter hvad jeg har hørt, tidligere fungeret som scout for bl.a en hollandsk topklub og lignende, så han ved hvad han taler om)

-Men på dette område er jeg enig, her ligger der en kæmpe opgave for den nye Head of Coaching.

Naturligvis skal man fortsætte de gode ting, der er sat i søen.

Jeg hører dog til den kategori, der har hørt tilpas mange ting på forskellige vandrør til, at jeg faktisk ikke tror det her er så skidt for AaB.

Jeg synes simpelthen matchet mellem Søren Krogh og AaB har virket skævt fra starten af - der er bare kæmpe forskel på FCN’s ultimative måde at gøre tingene på og deres iøvrigt kæmpe budget øremærket her til - og så til hvordan AaB kan drives.

Derudover blev Søren Krogh ansat førend eller samtidigt med IAO og han er derfor ikke valgt af den sportslige ansvarlige i klubben. Det er heller ikke optimalt.

Slutteligt udtaler han det jo selv Søren Krogh - hvis man går med cheftræner drømme, så er det ikke en rolle som Head of coaching man skal besidde, hvor jeg forestiller mig at planlægning og strategi fylder en hel del.


Kan også godt tænke, at det projekt han forestillede sig / forventede, at AaB var, måske ikke viste sig at stå mål med virkeligheden.
Det er nu bare engang sådan tingene er og det må man så arbejde ud fra.

Det faktum at Søren Krogh startede tæt inde på førsteholdet og slutteligt nærmest intet har med truppen / træningen at gøre, synes jeg også peger i en retning, der ikke just rimer på forståelse og ens syn på tingene.


Jeg sad og søgte lidt på DBU og p-licens trænere, der kunne være kandidater til den ledige stilling:

Jacob Friis (nuv. DBU u19 kvinder. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lasse Steensgaard (nuv FCN u17. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lars Knudsen (Nuv. DBU u20. Tidl AaB og Fcm akademi. Kender klubben og erfaring med talentarbejde. Fra regionen).

Carit Falch (Ledig. Masser erfaring med talent arbejde)

Henrik Clausen (Tidl ulandshold - nuværende Haugesund akademi. Masser af erfaring med talentarbejde)

Jonas Dal (Ledig. Masser erfaring som cheftræner. Menneskelige gode egenskaber)

Rasmus Monnerup (Ledig. Cheftræner erfaring fra 1. Div. Nuv. Mediano ekspert. Tidligere scoutet lidt for AaB. Udviser ofte sympati for klubben)

Steffen Højer (Nuv. DBU 21 assistent. Bred erfaring. Kender klubben)



Slutteligt og måske mest realistisk er en fra Inges netværk - jeg aner ikke hvem der var tilknyttet Stabæk i hans tid deroppe, men de havde eftersigende ret godt fod på det talentmæssige👊

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Forza » 6. nov 2021, 10:07

Runschen skrev:
6. nov 2021, 05:06
Meget enig i mange af de ting du skriver Jakobsen.

Synes også at Simon Ydesen i Ripodsten havde nogle interessante betragtninger - og det var netop særligt bekymrende, da han nævnte hvordan trænings tilstanden udenfor Hornevej er, i det nordjyske.
Så kan man anfægte, jo jo men det kommer fra en journalists mund, men lige præcis den her journalist har, efter hvad jeg har hørt, tidligere fungeret som scout for bl.a en hollandsk topklub og lignende, så han ved hvad han taler om)

-Men på dette område er jeg enig, her ligger der en kæmpe opgave for den nye Head of Coaching.

Naturligvis skal man fortsætte de gode ting, der er sat i søen.

Jeg hører dog til den kategori, der har hørt tilpas mange ting på forskellige vandrør til, at jeg faktisk ikke tror det her er så skidt for AaB.

Jeg synes simpelthen matchet mellem Søren Krogh og AaB har virket skævt fra starten af - der er bare kæmpe forskel på FCN’s ultimative måde at gøre tingene på og deres iøvrigt kæmpe budget øremærket her til - og så til hvordan AaB kan drives.

Derudover blev Søren Krogh ansat førend eller samtidigt med IAO og han er derfor ikke valgt af den sportslige ansvarlige i klubben. Det er heller ikke optimalt.

Slutteligt udtaler han det jo selv Søren Krogh - hvis man går med cheftræner drømme, så er det ikke en rolle som Head of coaching man skal besidde, hvor jeg forestiller mig at planlægning og strategi fylder en hel del.


Kan også godt tænke, at det projekt han forestillede sig / forventede, at AaB var, måske ikke viste sig at stå mål med virkeligheden.
Det er nu bare engang sådan tingene er og det må man så arbejde ud fra.

Det faktum at Søren Krogh startede tæt inde på førsteholdet og slutteligt nærmest intet har med truppen / træningen at gøre, synes jeg også peger i en retning, der ikke just rimer på forståelse og ens syn på tingene.


Jeg sad og søgte lidt på DBU og p-licens trænere, der kunne være kandidater til den ledige stilling:

Jacob Friis (nuv. DBU u19 kvinder. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lasse Steensgaard (nuv FCN u17. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lars Knudsen (Nuv. DBU u20. Tidl AaB og Fcm akademi. Kender klubben og erfaring med talentarbejde. Fra regionen).

Carit Falch (Ledig. Masser erfaring med talent arbejde)

Henrik Clausen (Tidl ulandshold - nuværende Haugesund akademi. Masser af erfaring med talentarbejde)

Jonas Dal (Ledig. Masser erfaring som cheftræner. Menneskelige gode egenskaber)

Rasmus Monnerup (Ledig. Cheftræner erfaring fra 1. Div. Nuv. Mediano ekspert. Tidligere scoutet lidt for AaB. Udviser ofte sympati for klubben)

Steffen Højer (Nuv. DBU 21 assistent. Bred erfaring. Kender klubben)



Slutteligt og måske mest realistisk er en fra Inges netværk - jeg aner ikke hvem der var tilknyttet Stabæk i hans tid deroppe, men de havde eftersigende ret godt fod på det talentmæssige👊
Gode bud du kommer med. Umiddelbart vil jeg foretrække en som man se sig selv bo heroppe over en længere årrække - for resultaterne af det arbejde man laver i den rolle tager tid.

Friis, Stensgaard og Knudsen kunne alle være oplagte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2021, 11:25

Forza skrev:
6. nov 2021, 10:07
Runschen skrev:
6. nov 2021, 05:06
Meget enig i mange af de ting du skriver Jakobsen.

Synes også at Simon Ydesen i Ripodsten havde nogle interessante betragtninger - og det var netop særligt bekymrende, da han nævnte hvordan trænings tilstanden udenfor Hornevej er, i det nordjyske.
Så kan man anfægte, jo jo men det kommer fra en journalists mund, men lige præcis den her journalist har, efter hvad jeg har hørt, tidligere fungeret som scout for bl.a en hollandsk topklub og lignende, så han ved hvad han taler om)

-Men på dette område er jeg enig, her ligger der en kæmpe opgave for den nye Head of Coaching.

Naturligvis skal man fortsætte de gode ting, der er sat i søen.

Jeg hører dog til den kategori, der har hørt tilpas mange ting på forskellige vandrør til, at jeg faktisk ikke tror det her er så skidt for AaB.

Jeg synes simpelthen matchet mellem Søren Krogh og AaB har virket skævt fra starten af - der er bare kæmpe forskel på FCN’s ultimative måde at gøre tingene på og deres iøvrigt kæmpe budget øremærket her til - og så til hvordan AaB kan drives.

Derudover blev Søren Krogh ansat førend eller samtidigt med IAO og han er derfor ikke valgt af den sportslige ansvarlige i klubben. Det er heller ikke optimalt.

Slutteligt udtaler han det jo selv Søren Krogh - hvis man går med cheftræner drømme, så er det ikke en rolle som Head of coaching man skal besidde, hvor jeg forestiller mig at planlægning og strategi fylder en hel del.


Kan også godt tænke, at det projekt han forestillede sig / forventede, at AaB var, måske ikke viste sig at stå mål med virkeligheden.
Det er nu bare engang sådan tingene er og det må man så arbejde ud fra.

Det faktum at Søren Krogh startede tæt inde på førsteholdet og slutteligt nærmest intet har med truppen / træningen at gøre, synes jeg også peger i en retning, der ikke just rimer på forståelse og ens syn på tingene.


Jeg sad og søgte lidt på DBU og p-licens trænere, der kunne være kandidater til den ledige stilling:

Jacob Friis (nuv. DBU u19 kvinder. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lasse Steensgaard (nuv FCN u17. Kender klubben og god erfaring med talentarbejde. Fra regionen.)

Lars Knudsen (Nuv. DBU u20. Tidl AaB og Fcm akademi. Kender klubben og erfaring med talentarbejde. Fra regionen).

Carit Falch (Ledig. Masser erfaring med talent arbejde)

Henrik Clausen (Tidl ulandshold - nuværende Haugesund akademi. Masser af erfaring med talentarbejde)

Jonas Dal (Ledig. Masser erfaring som cheftræner. Menneskelige gode egenskaber)

Rasmus Monnerup (Ledig. Cheftræner erfaring fra 1. Div. Nuv. Mediano ekspert. Tidligere scoutet lidt for AaB. Udviser ofte sympati for klubben)

Steffen Højer (Nuv. DBU 21 assistent. Bred erfaring. Kender klubben)



Slutteligt og måske mest realistisk er en fra Inges netværk - jeg aner ikke hvem der var tilknyttet Stabæk i hans tid deroppe, men de havde eftersigende ret godt fod på det talentmæssige👊
Gode bud du kommer med. Umiddelbart vil jeg foretrække en som man se sig selv bo heroppe over en længere årrække - for resultaterne af det arbejde man laver i den rolle tager tid.

Friis, Stensgaard og Knudsen kunne alle være oplagte.
Friis og Stensgaard vil jeg ikke være vild med. Der er bare "for meget DBU" over dem. Knuden kender jeg ikke.

Jeg synes, det kunne være fedt, om man kunne tiltrække en kompetent og erfaren udlænding, som ikke er født ud af DBU's slagne vej, og som kunne komme med nogle andre vinkler på fodbold generelt, men talentarbejde i særdeleshed.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2021, 11:37

R Rosenberg skrev:
6. nov 2021, 11:25

Friis og Stensgaard vil jeg ikke være vild med. Der er bare "for meget DBU" over dem. Knuden kender jeg ikke.

Jeg synes, det kunne være fedt, om man kunne tiltrække en kompetent og erfaren udlænding, som ikke er født ud af DBU's slagne vej, og som kunne komme med nogle andre vinkler på fodbold generelt, men talentarbejde i særdeleshed.
Jeg ville være vild med Friis, hvis det er en mulighed. Han har alle de rigtige personlige egenskaber, krydret med en passion for AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2021, 13:57

Pastorius skrev:
6. nov 2021, 11:37
R Rosenberg skrev:
6. nov 2021, 11:25

Friis og Stensgaard vil jeg ikke være vild med. Der er bare "for meget DBU" over dem. Knuden kender jeg ikke.

Jeg synes, det kunne være fedt, om man kunne tiltrække en kompetent og erfaren udlænding, som ikke er født ud af DBU's slagne vej, og som kunne komme med nogle andre vinkler på fodbold generelt, men talentarbejde i særdeleshed.
Jeg ville være vild med Friis, hvis det er en mulighed. Han har alle de rigtige personlige egenskaber, krydret med en passion for AaB.
Jeg kan slet ikke Friis i det der. Han er virkelig synpatisk og passioneret for klubben som du skriver, men hans eneste trænererfaring udover cheftæner i AaB er fra vore eget akademi som ikke har imponeret og så lidt DBU. Jeg tror slet ikke han har lederevnerne eller visionerne til at kunne opbygge vores akademi til det vi har brug for. Jeg håber vi ser Friis igen i dag som cheftræner, men jeg håber også at det bliver efter han har fået noget mere erfaring i en mindre klub. I retrospektiv synes jeg han blev træner en postgang for tidligt og at han taktisk var for ensporet.
Mht. Steensgaard synes jeg slet ikke han har CV eller personlighed, som matcher sådan en rolle.

Jeg synes det kunne være interessant at AaB tog en snak med ham Lars Knudsen som har været i klubben, men også har været en del af dytigere akademier. Jeg har dog intet indtryk af personlighed, lederevner eller visioner.

En dark-horse kunne da i øvrigt være Jacob Figo Larsen. Sidst vores akademi leverede godt var det under hans ledelse og det kan selvfølgelig have været et fluke, men de kolde fakta er at akademiet bidrog med mere i Figo-æreaen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2021, 19:50

Jakobsen skrev:
6. nov 2021, 13:57

Jeg kan slet ikke Friis i det der. Han er virkelig synpatisk og passioneret for klubben som du skriver, men hans eneste trænererfaring udover cheftæner i AaB er fra vore eget akademi som ikke har imponeret og så lidt DBU. Jeg tror slet ikke han har lederevnerne eller visionerne til at kunne opbygge vores akademi til det vi har brug for. Jeg håber vi ser Friis igen i dag som cheftræner, men jeg håber også at det bliver efter han har fået noget mere erfaring i en mindre klub. I retrospektiv synes jeg han blev træner en postgang for tidligt og at han taktisk var for ensporet.
Mht. Steensgaard synes jeg slet ikke han har CV eller personlighed, som matcher sådan en rolle.

Jeg synes det kunne være interessant at AaB tog en snak med ham Lars Knudsen som har været i klubben, men også har været en del af dytigere akademier. Jeg har dog intet indtryk af personlighed, lederevner eller visioner.

En dark-horse kunne da i øvrigt være Jacob Figo Larsen. Sidst vores akademi leverede godt var det under hans ledelse og det kan selvfølgelig have været et fluke, men de kolde fakta er at akademiet bidrog med mere i Figo-æreaen.
Jeg synes det er en helt afsindig undervurdering af Friis' CV. Han har superligaerfaring, og har i mine øjne gjort det bedre end både Søndergaard og Wieghorst, og desuden har han 3 år i udlandet også. Det er fair nok du har en personlig modvilje mod ham, men jeg synes ikke din vurdering af hans evner er fair.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar