https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00
Re: Kamptråd: AaB - FC København 03/04/22 klokken 18:00
Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Tror godt det kan gavne os at spille med Fossum og Højholt som er bedre boldspillere og forhåbentligt gøre at vi får mere tid med bolden end da vi mødte dem i november.
Ross - Thelander - Granli
Pallesen - Fossum - Højholt-Ahlmann
Kusk - Makaric - Prip
Det virker helt et helt ok boldspillende hold.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Køllen I Møllen
- Allstar
Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Tror godt det kan gavne os at spille med Fossum og Højholt som er bedre boldspillere og forhåbentligt gøre at vi får mere tid med bolden end da vi mødte dem i november.
Kusk - Makaric - Prip
Janteloven eksisterer IKKE!
Stage har karantæne og er ikke med mod osMaglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Kusk - Makaric - Prip
-
- Allstar
- Favoritspiller: Lars Thomsen
Det er jo ikke nogle hemmelighed at jeg altid har været lidt små lun på MC. Men er enig i der har været nogle mangler. Men når man så også ser Nørregaard på Landsholdet i den position, så aflevere han altså ikke andet end til siden og bagud konstant, det er lidt positionen. Men med Friis tror jeg altså ikke der bliver spillet med en 6'er på den måde mere, MC løb over 11km i sidste kamp og hans snit er vist omkring 8km per kamp, så noget er der sket.
Der er massere af 6’ere der ikke har 10 gram kreativitet i sig. Jeg har en forkærlighed for disse typer. Busquets, Marcos Senna og Makelele er blandt mine favoritter. Würtz kunne altså heller ikke spille bolde igennem kæderne.raekkeettre skrev: ↑29. mar 2022, 18:21Det er jo ikke nogle hemmelighed at jeg altid har været lidt små lun på MC. Men er enig i der har været nogle mangler. Men når man så også ser Nørregaard på Landsholdet i den position, så aflevere han altså ikke andet end til siden og bagud konstant, detk er lidt positionen. Men med Friis tror jeg altså ikke der bliver spillet med en 6'er på den måde mere, MC løb over 11km i sidste kamp og hans snit er vist omkring 8km per kamp, så noget er der sket.
Grunden til jeg ikke er Magnus-fan, er ikke så meget fordi han ikke er dygtig nok til at vende spillet, men fordi hans bundniveau er alt for lavt. Han har indimellem perioder, hvor han er blandt de bedste på positionen i ligaen, mens han sejler rundt i andre perioder. Man kan ikke være topklub med Magnus som fast mand.
Og så lige for at vende den med, at spille bagud, så er Magnus altså helt ekstraordinær ringe til at se åbninger når han vender rundt. Det er en åbenlys hæmsko for vores spil, især i de kampe hvor modstanderne står dybt.
Ligesom med Børsting. Super indstilling og personlighed, men der skal mere til, hvis man mener man vil være permanent tophold.
jeg tror ikke at vi grundet skader vil se et formationsskifte - men det lyder til at 4-3-3 skal testes af, også her i slutspillet. Tror dog ikke mod FCK
og enig i at thelander skifter ind for Ross - og Højholt for en skadet MC - ellers same same - men det var heller ikke helt dumt. :-)
og enig i at thelander skifter ind for Ross - og Højholt for en skadet MC - ellers same same - men det var heller ikke helt dumt. :-)
Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Kusk - Makaric - Prip
AaB - BIF 13/4 2014
Hvorfor er vi sikre på at det er Ross der ryger ud og ikke Hagelskjær - Ross har trods alt været afsted med u21 landsholdet og spillet på højeste niveau i en 4 back kæde.baresi skrev: ↑30. mar 2022, 11:15jeg tror ikke at vi grundet skader vil se et formationsskifte - men det lyder til at 4-3-3 skal testes af, også her i slutspillet. Tror dog ikke mod FCK
AaB - BIF 13/4 2014
-
- Allstar
Lige netop den med Grandli som 6'er med 4 i bagkæden, blev vi tromlet ned mod SIF, det dur Granli SLET ikke til.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Kusk - Makaric - Prip
Jeg tror du skal forstå det som, at vi numerisk har rigeligt med spillere til at forsvare, hvis vi spiller 5-4-1. Hvilket jeg er enig i. Både Højholt og Fossum kan sagtens spille derinde sammen uden det bliver for offensivt.raekkeettre skrev: ↑30. mar 2022, 13:43Lige netop den med Grandli som 6'er med 4 i bagkæden, blev vi tromlet ned mod SIF, det dur Granli SLET ikke til.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.
Kusk - Makaric - Prip
Noget helt andet. Granli spillede da ikke 6'er mod SIF? Han spillede da højre wingback?
Korrekt - du kom først, har lige slettet mit svarSønderhof skrev: ↑30. mar 2022, 13:55Jeg tror du skal forstå det som, at vi numerisk har rigeligt med spillere til at forsvare, hvis vi spiller 5-4-1. Hvilket jeg er enig i. Både Højholt og Fossum kan sagtens spille derinde sammen uden det bliver for offensivt.raekkeettre skrev: ↑30. mar 2022, 13:43Lige netop den med Grandli som 6'er med 4 i bagkæden, blev vi tromlet ned mod SIF, det dur Granli SLET ikke til.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.
Kusk - Makaric - Prip
Noget helt andet. Granli spillede da ikke 6'er mod SIF? Han spillede da højre wingback?
AaB - BIF 13/4 2014
- Køllen I Møllen
- Allstar
Det er ikke systemet eller spillernes placering på banen jeg er nervøs for. Det er deres manglende evne til at forsvare.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.Don Bong skrev: ↑29. mar 2022, 15:46https://nordjyske.dk/nyheder/sport/uhel ... us/2727019
Kusk - Makaric - Prip
Janteloven eksisterer IKKE!
- Brodernumsi
- Allstar
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Håber ikke de får Claesson på plads inden kampen. Det er da godt nok noget af et scoop.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Den eneste grund til vi spillede med 4 baggest var at der manglede to midterforsvarere mod Vffbaresi skrev: ↑30. mar 2022, 11:15jeg tror ikke at vi grundet skader vil se et formationsskifte - men det lyder til at 4-3-3 skal testes af, også her i slutspillet. Tror dog ikke mod FCK
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Altså du har helt ret i at bortset fra Thelander så er vores forsvarsspillere ikke toppen individuelt og vi derfor ofte har været nødt til numerisk at være i overtal for at kunne matche de andre hold i ligaen. Men det kan vi eller Friis ikke gøre noget ved nu, da Inge ikke har ment der i transfervinduerne har været grundlag for at adressere dette og vi har den trup vi har.Køllen I Møllen skrev: ↑30. mar 2022, 14:01Det er ikke systemet eller spillernes placering på banen jeg er nervøs for. Det er deres manglende evne til at forsvare.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.
Kusk - Makaric - Prip
Men mit forslag var egentligt at modgå en eventuel lyst til at stille med 4 midtforsvarer og 2 backer, hvilket reelt er det eneste alternativ med MC og Pedro til midtbanen er ude.
AaB - BIF 13/4 2014
Hva satan....sidder Hiljemark og sover. er det ikke en del af hans opgave beskrivelse at få overtalt sådan en gut til at vælge os.Brodernumsi skrev: ↑30. mar 2022, 14:11Håber ikke de får Claesson på plads inden kampen. Det er da godt nok noget af et scoop.
AaB - BIF 13/4 2014
Forventer at vi har alle øjne rettet mod Abildgaard, hvis altså han kan få overstået sin skade og da selv har lyst.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 14:25Hva satan....sidder Hiljemark og sover. er det ikke en del af hans opgave beskrivelse at få overtalt sådan en gut til at vælge os.Brodernumsi skrev: ↑30. mar 2022, 14:11Håber ikke de får Claesson på plads inden kampen. Det er da godt nok noget af et scoop.
Men det er nok ønsketænkning desværre.
Lad os hellere få en skadesfri spiller ind, der kan præstere fra dag 1. Abildgaard er jeg næsten 100% sikker på, ikke kommer til at ske. Han har intet at vinde.emenike skrev: ↑30. mar 2022, 15:05Forventer at vi har alle øjne rettet mod Abildgaard, hvis altså han kan få overstået sin skade og da selv har lyst.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 14:25Hva satan....sidder Hiljemark og sover. er det ikke en del af hans opgave beskrivelse at få overtalt sådan en gut til at vælge os.Brodernumsi skrev: ↑30. mar 2022, 14:11Håber ikke de får Claesson på plads inden kampen. Det er da godt nok noget af et scoop.
Men det er nok ønsketænkning desværre.
-
- Allstar
Blev Granli ikke rykkede op som 6'er efter Højholt blev pillet ud i pausen og MC blev skadet og så blev der ellers scoret 3 gange derefter.....Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 13:57Korrekt - du kom først, har lige slettet mit svarSønderhof skrev: ↑30. mar 2022, 13:55Jeg tror du skal forstå det som, at vi numerisk har rigeligt med spillere til at forsvare, hvis vi spiller 5-4-1. Hvilket jeg er enig i. Både Højholt og Fossum kan sagtens spille derinde sammen uden det bliver for offensivt.raekkeettre skrev: ↑30. mar 2022, 13:43Lige netop den med Grandli som 6'er med 4 i bagkæden, blev vi tromlet ned mod SIF, det dur Granli SLET ikke til.Maglau skrev: ↑30. mar 2022, 11:48Det burde ikke være et problem. Hvis vi havde spillet en 4-3-3 med samme spillere i en 4 back kæde (Ahlmann, Ross, Thelander og Pallesen )og eks Granli på 6´er pladsen,, så havde det vel en helt naturlig ting. 4 forsvarspillere og en defensiv midtbane spiller er ikke særsyn eller udtryk for noget ultra offensivt .Køllen I Møllen skrev: ↑29. mar 2022, 16:48Så spørger jeg lige lidt dumt. Hvem fanden skal forsvare? Ja altså udover de 3 midterstoppere….Maglau skrev: ↑29. mar 2022, 16:21
Lige mod FCK er jeg ikke super nervøs for at skulle spille uden rigtig 6´er men med Højholt og Fossum. FCK er ikke voldsomt fysisk hold på midtbanen - jo de har Stage som oprydder men han er ikke et monster der maser os. MC vil alligevel være for langsom i vendingerne når Falk og den unge svensker folder sig ud.
Kusk - Makaric - Prip