Forza skrev: ↑16. maj 2022, 15:43
Danni skrev: ↑16. maj 2022, 14:37
baresi skrev: ↑16. maj 2022, 09:25
R Rosenberg skrev: ↑16. maj 2022, 09:12
baresi skrev: ↑16. maj 2022, 08:28
R Rosenberg skrev: ↑16. maj 2022, 08:18
Nå, dagen derpå og lidt mere afdæmpet, balanceret og reflekteret end just efter kampen:
Shit i helvede, hvor var det da ufatteligt, latterligt ringe på så pinlig en måde at pisse en nærmest sikker plads i Europa væk. Ufatteligt, hvordan dette hold er totalt kollapset tilbage til en tid for ikke så længe siden.
Vi skriger på klassespillere, og nu må Inge satme levere i stedet for alle de fuldstændig middelmådige tilføjelser, der ikke bibringer en skid. Det er det kommende vindue, der skal vise, om han er god nok i jobbet.
Ellers må Haysen ind, hvis han kan lade være med at være klam.
Haysen er bare klam, så kan vi ikke undgå ham trods alt,
og ønsker heller ikke en bjørneby klon. Hvis vi ser os om, hvor mange sportsdirektører er der så egentlig vi synes er "fede". jeg kan ikke nævne mange. MEN Inge SKAL steppe op nu. Nu er der nok vinduer til at bedømme ham i, og indtil videre er der vel ikke helt bestået.
Synes det skriger på at Friis finder ud af hvad han vil med det hold. Wingbacks eller ikke wingbacks, og så køb og sælg efter det.
MEN ja - det er start 11er spillere vi skal have.
Hvis vi skulle spille med wingbacks, og det håber jeg virkelig ikke vi skal. Så vil en KLITTEN retur fra Hobro jo være bedre end Pallesen som den højre wingback - utroligt nok - og det var ikke skrevet som om vi skal bruge ham.
Vi har for mange alibi spillere, simpelthen. Spillere der ikke leverer og slet ikke leverer under pres.
Nu sad jeg close op af sidelinjen - lige bag Friis og co, og så på tæt hold Palle under hele anden halvleg.
Jamen altså...... ord unødvendige.
Og hold da kæ.. hagelskjær fik et par kæmpe skideballer, specielt af Thelander - han var næsten helt oppe i fjæset på ham med løftet pegefinger og råbte af ham.
der er 1 vindue nu til at bevise sit værd, og så må han nok også sande at suppen er bedre end norge, og det er sværere at slå til her.
Ja, han er klam. Men jeg nævnte ham også blot, fordi jeg ikke lige kunne komme på andre, som er dygtige og har vist, at de kan.
Jeg frygter lidt, at Inge måske er for meget med på sidelinjen i AaB. Har han en finger med i, hvordan holdet spiller? For hvorfor spiller Friis ellers med 5 bagi? Eller kan han også bare selv se, at materialet ikke er godt nok?
Jeg håber virkelig, at Friis har internt pondus nok til at sætte sig igennem med, hvad det er for spil, han vil spille, og hvilke spillere han skal have, og hvilke han ikke vil bruge fremover. Altså som professionel træner må man jo fx kunne se fra dag ét, at Pallesen ikke hører hjemme på dette niveau - og alligevel har 3-4 trænere været tvunget til at benytte ham.
Det kræver balls af en træner at tage den "kamp" med en sportschef, og endda en sportschef, som nok har både meget rum og også har en pænt stærk vilje.
totalt enig - håber ikke det er virkeligheden, men set udefra er der fandme nogle mærkelige dispositioner. Og igen tænker man. Når palle er Så dårlig, så er der jo intet håb for en Gedsted f.eks. For så må han være virkelig dårlig.
og de udtalelser Friis er kommet med ift. kampen igår, gik da også på at vi med en 3-5-2 = 5-4-1 i virkeligheden, ville lukke ned for bif. MEn lukke ned for et hold der ikke har vundet i en menneskealder.
I Viborg der spillede Friis sit eget spil, 4-3-3 konsekvent. NAturligvis med taktiske ændringer ift. modstanderen. men formationen var den samme.
Og det er nok det jeg savner. Få nu kørt en stil ind på holdet som HAN selv tror på og som er HANS varemærke. Det er jo det vil vil se.
Gider sgu ikke se på de 5 tosser i bagkæden (ah okay thelander, men ellers)
Og så er der bare alt for meget ligegyldigt fyld. Palle, granli til dels, hagelskjær, mc, høgh, ementa, osv. Der er for mange der får for meget tid ift. deres evner.
Selvfølgelig bestemmer Inge ikke hvem der skal spille. Pallesen er heller ikke så dårlig, som nogle vil gøre ham til. Han slår ikke særlig gode indlæg, men han kommer dælme frem til mange og bl.a. derfor har han lavet 13 assist for AaB, derudover har han en kæmpe motor, som holdet i høj grad har brug for. Det er derfor mange trænere, ikke bare i AaB, men også Viborg, har vurderet ham god nok til superliga, ikke fordi Inge siger, at han skal spille. I øvrigt render der heller ikke 5 tosser rundt nede bagi. Jeg forstår der gerne må være kritik, når holdet taber, det er ikke det jeg anfægter, men man skal også have noget, at have det i.
Fuldstændig enig. Det er fair nok at man hellere ser 4 i bagkæden, men at spekulere i at Inge blander sig i taktikken på den baggrund er helt sort snak.
Spillerne er mest komfortable med 5 i bagkæden. De har spillet i den formation længe, og vi har prøvet at spille med 4 uden succes. At Friis ikke bare skifter til en fire-back kæde fra dag til dag er da fuldstændig forståeligt og logisk for de fleste.
tror også bare det er "overdrivelse fremmer forståelsen" men vi kan også vende det om.
nu leger vi med tanken om at vi skal spille med 5 dernede og at AaB vil i top 4 som ambition.
hvilke vil I så mene er gode nok til det af nuværende trup.
jeg kan nævne måske 2. Den ene er thelander - den anden er til dels Ross.
Pallesen er en elendig forsvarer. Han slår dårlige indlæg, men værst er at han buser op på modstanderen og har så mange placeringsfejl, der tit skaber chancer mod os.
hagelskjær - er overvurderet og bør blot være indskifter - han spiller alt for risikofyldt og er for langsomt opfattende.
granli - han er en habil forsvarer, men har også alt for mange fejl til at være en top 4 forsvarer.
ahlmann - ville ønske det var anderledes, men ser ud som om han har tabt toppen og er gået ned i kadence desværre
island - der er gode ting, men hurtighed er ikke en af dem, og kompromisløs forsvar er heller ikke. han kommer ikke med en motor som en wingback, men god teknik.
Det var det jeg mente med 5 tosser - men selvfølgelig er de ikke tosser. De fleste er bare ikke gode nok.
Og så vil jeg stadig mene det må være træneren der sætter holdet. At spille med en 4 back kæde handler jo ikke kun om hvad forsvaret er tryg ved. Det handler jo også om hvordan kæderne hænger sammen og hvordan der som hold presses både med og uden bold. Lyt til at Friis tit snakker om at forsvare MED bold. Det evner vores forsvar ikke fordi vi er så usikre på bolden, og så har der nok ikke været den bedste opbakning af spillere.
Så forstår godt at man vil spille med 5 . men når vi alligevel fejler big time, ser jeg ingen grund til at fortsætte og mest af alt fordi vi ingen wingbacks har - det er simpelthen der den største udfordring er. hvis vi havde mæhle typer (ikke lige så gode) men typer ala ham. stor motor - defensivt okay, men boldsikre og assist sikre, så TJEK. så er det noget andet for så bliver de tit mere midtbanespillere end forsvarer.
Vi har bare ikke spillerne til den 5 back, og så må de 3 bageste sgu lære kun at være 2.
Med højholt og pedro foran en 4 back bør der også være stor opbakning.
Vi skal også kunne presse modstanderen og så selv være målfarlige, og det er vi jo ikke med palle mfl.
at vi så tager palles statistikker må man tage med et gran salt. jeg har ikke set en statistik over hvor mange gange han har solgt forsvaret ved at kikse en forvarsaktion, fejlafl. forkert positionering osv.
men hey - vi behøver altså heller ikke være enige. jeg synes bare den 5 back har spillet fallit med mindre man henter spillere ind til det.