Proppen skrev: ↑17. jul 2022, 23:56
Nu tænker jeg ikke, vi bare lige kan købe de andre holds trænere, men jeg ville da til enhver tid bytte med Randers, Silkeborg, AGF, FCN, selv Viborg og selvsagt også de klubber, som har et større budget end os. Selv Horsens synes at have en mere spændende profil på posten end os.
Okay. Så dine bud er:
Thomasberg - som vi ikke kunne købe fri. Vil du høre hans snit de sidste 14 kampe? 0,93 mod de samme hold som Friis. Nej tak.
Kent - som havde et ligeså dårligt snit som Friis i sine første 14 kampe og som kun skaber resultater efter kontinuitet. Skal han så også fyres, hvis han starter lige så ringe, som han gjorde sidst, eller i OB, eller i Silkeborg? Jeg elsker Kent, men han vader sjældent ind i klubber og imponerer stort fra starten. Men jo, ham tager jeg gerne.
Rösler - som har fået 1 kamp i superligaen, som han tabte. Nej tak.
Flemming Pedersen - tjo, men tvivler på, han forlader FCN-verdenen. Og jf. dit hellige snit, er det jo ikke imponerende. 1,22 over karrieren.
J. Friis - som en næsten samlet fanskare herinde skreg fyret, inden han selv trak sig. En mand som på ingen måde imponerede, da han havde chancen. Nej tak.
Og nej, Askou er ikke en mere spændende profil. Baseret på hvad? Et resultat i parken? Eller tæller første division pludselig som kvalificeret modstand?
Jeg har kun den indsigt i rekrutteringsforløbet, som AaB selv kommunikerede ud, hvor de Cifuentes-tilfældet var rundt og afsøge bredt i Skandinavien.
Okay, så du har ingen indsigt i rekrutteringsprocessen nogen af gangene og bullshitter bare, fordi du har en klar agenda.
Jeg ved ikke, om der er 9 hold, som papiret har bedre spillere end os, men der er med det nuværende setup en stor sandsynlighed for, at de ikke desto mindre præsterer bedre end vi gør under Friis. Kan du omvendt pege på to hold, som har set dårligere ud, end vi har under Friis?
Sandsynlighed. Spændende tilgang. Gad vide, om der er en branche, der rangerer holdene baseret på sandsynlighed. Måske ud fra et reelt grundlag i stedet for tåbelige synsninger uden hold i virkeligheden. Nå jo, det er der. Og de vurderer, at det er mere sandsynligt at følgende rykker ned end os:
Lyngby, Horsens, Viborg, FCN, AGF, Silkeborg, Randers og OB.
Og skulle jeg, helt uden at have penge i klemme, nævne bare to hold, som ender under os når vi rammer ultimo sæsonen: Horsens, Lyngby, FCN, Viborg. Ups, det var 4. Derudover vil jeg påstå det er overvejende realistisk at AGF, Silkeborg og Randers også ender der.
Igen: Er vi isoleret i bunden efter de næste fem, så vil jeg da gerne genoverveje. Men jeg tvivler også på, at det er tilfældet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.