1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Nautrup88 » 28. jul 2023, 22:17

Brodernumsi skrev:
28. jul 2023, 21:53
Tvivler stærkt på, at Hobro og Køge kommer til at spille med i toppen, så fine resultater.
Jeg må ærlig indrømme, at jeg ikke har fulgt særlig meget med i 1 division igennem tiden, så kendskabet til hvor stærkt de står aner jeg intet om.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2023, 09:46

Et oprykningsspil med Hobro og Vensyssel kunne dog være fedt, nu hvor det alligevel skal være.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Nautrup88 » 29. jul 2023, 10:06

jonas386 skrev:
29. jul 2023, 09:46
Et oprykningsspil med Hobro og Vensyssel kunne dog være fedt, nu hvor det alligevel skal være.
Kan du have ret i.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 1.division 23/24

Indlæg af BoT » 29. jul 2023, 10:15

To af de klubber, der på forhånd var nævnt som nogle af vores stærkeste konkurrenter, SønderjyskE og Vendsyssel, har efter to kampe begge kun fået 1 point.
Vi SKAL dominere denne liga fuldstændig, og det kommer vi også til. Vi er en klasse over alle andre hold.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: 1.division 23/24

Indlæg af KongGulerod » 29. jul 2023, 10:30

BoT skrev:
29. jul 2023, 10:15
To af de klubber, der på forhånd var nævnt som nogle af vores stærkeste konkurrenter, SønderjyskE og Vendsyssel, har efter to kampe begge kun fået 1 point.
Vi SKAL dominere denne liga fuldstændig, og det kommer vi også til. Vi er en klasse over alle andre hold.
Ja, det skal vi på papiret, men lad os nu ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. Vi har spillet én kamp mod en oprykker fra 2. division, hvor vi reelt set kun spiller 45 gode minutter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. jul 2023, 10:54

jonas386 skrev:
29. jul 2023, 09:46
Et oprykningsspil med Hobro og Vensyssel kunne dog være fedt, nu hvor det alligevel skal være.
Det kan meget vel ske at Nordjylland sætter sig på halvdelen af pladserne i oprykningsspillet. Efter nogle svære år ser det ud til at Hobro IK går en bedre fremtid i møde da det er et solidt hold som er bøvlet at spille mod. Jeg tror ikke at stålholdet rykker op men jeg tror at de har en god chance for at kvalificere sig til slutspillet.

Vendsyssel FF skal blande sig i toppen pga. budgettet som deres ejer stiller til rådighed. De har dog solgt deres to nøglespillere i form af Abou Ali og Anker og det kan godt komme til at koste. Et solidt hold med et klart spilkoncept men de nøglespillere som var med til at sikre vendelboerne oprykning for år tilbage, Okosun, Frantsen, Greve og Jensen har ikke længere samme niveau.
Skal nok kvalificere sig til slutspillet men tror ikke at de har den fornødne kvalitet når det gælder.

Bliver fedt med de nordjyske lokalbrag da det virkelig er noget jeg har savnet

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 29. jul 2023, 11:04

BoT skrev:
29. jul 2023, 10:15
To af de klubber, der på forhånd var nævnt som nogle af vores stærkeste konkurrenter, SønderjyskE og Vendsyssel, har efter to kampe begge kun fået 1 point.
Vi SKAL dominere denne liga fuldstændig, og det kommer vi også til. Vi er en klasse over alle andre hold.
Enig. Ved 16-tiden i dag bør AaB ligge nummer 1, og der bør de forblive indtil maj/juni næste år.

Så er der blot den lille krølle, at det er AaB, vi taler om...
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2023, 11:17

Horsens har så heldigvis mistet et par af de spillere der havde egentlige spidskompetencer såsom Samson Iyede, James Gomes, Magnus Jensen og Thomas Santos. De har især mistet noget offensiv fart i Iyede og Santos, og så har de mistet noget af den rå duelstyrke i defensiven, og med Magnus Jensen som potentiel angriber har de også mistet noget pondus der.

Så har de fået Jakob Ankersen ind, som helt sikkert er en rigtig dygtig divisionsspiller, og som jeg godt kan undre mig lidt over ikke er blevet samlet op af en superligaklub. Men han er ikke ligefrem nogen enmandshær, og selvom han formentlig stadig har en fin fart, så er det bare ikke det samme som Santod eller Iyede.

Som jeg lige kender truppen må det være Delac i mål, David Kruse, Ankersen og Sigurdarsson der er deres profiler. AK er farlig foran kassen, og Elijah Just husker jeg også som en rimelig hurtig spiller, som kan skabe problemer i løbet af sådan en kamp. Alt i alt ligner det dog et noget svagere hold end det der netop er rykket ned, og jeg ser dem ikke som en seriøs udfordrer til oprykningen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Martino » 29. jul 2023, 11:37

Aalborg frederikshavner skrev:
29. jul 2023, 10:54
jonas386 skrev:
29. jul 2023, 09:46
Et oprykningsspil med Hobro og Vensyssel kunne dog være fedt, nu hvor det alligevel skal være.
Det kan meget vel ske at Nordjylland sætter sig på halvdelen af pladserne i oprykningsspillet. Efter nogle svære år ser det ud til at Hobro IK går en bedre fremtid i møde da det er et solidt hold som er bøvlet at spille mod. Jeg tror ikke at stålholdet rykker op men jeg tror at de har en god chance for at kvalificere sig til slutspillet.

Vendsyssel FF skal blande sig i toppen pga. budgettet som deres ejer stiller til rådighed. De har dog solgt deres to nøglespillere i form af Abou Ali og Anker og det kan godt komme til at koste. Et solidt hold med et klart spilkoncept men de nøglespillere som var med til at sikre vendelboerne oprykning for år tilbage, Okosun, Frantsen, Greve og Jensen har ikke længere samme niveau.
Skal nok kvalificere sig til slutspillet men tror ikke at de har den fornødne kvalitet når det gælder.

Bliver fedt med de nordjyske lokalbrag da det virkelig er noget jeg har savnet
Med hensyn til Hobro så har de endnu ikke fået deres nye spille fra Burkina Faso i spil, pga spilletilladelse. Ham har de store forventninger til.

Mathias Haarup er så skiftet fra netop Hobro til Vendsyssel. Han er dygtig. Hobro har klogt erstattet ham med Oliver Klitten som spiller den højre wingback i deres 3-5-2 system.
Jeg savner Winsnes

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Dunkel » 29. jul 2023, 15:59

Jeg bliver meget overrasket, hvis HB Køge og Hobro kommer i top 6.

Kolding derimod er er sikkert top 6 hold i min bog.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 1.division 23/24

Indlæg af sulakvelidze » 29. jul 2023, 17:08

https://superstats.dk/1div/program

Er det rigtigt, at det er TV3 Sport, der viser 1. division, men kun en kamp pr runde - og ikke AaB i de næste to? Eller mangler Superstats nogle opdateringer?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Kunji » 29. jul 2023, 17:13

sulakvelidze skrev:
29. jul 2023, 17:08
https://superstats.dk/1div/program

Er det rigtigt, at det er TV3 Sport, der viser 1. division, men kun en kamp pr runde - og ikke AaB i de næste to? Eller mangler Superstats nogle opdateringer?
Resten af kampene er på Viaplay. Du betaler bare! 449,- pr. måned, men så har du også adgang til alt det fede originale indhold, som Viasat lavet. Altså reality.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 1.division 23/24

Indlæg af sulakvelidze » 29. jul 2023, 17:25

Kunji skrev:
29. jul 2023, 17:13
sulakvelidze skrev:
29. jul 2023, 17:08
https://superstats.dk/1div/program

Er det rigtigt, at det er TV3 Sport, der viser 1. division, men kun en kamp pr runde - og ikke AaB i de næste to? Eller mangler Superstats nogle opdateringer?
Resten af kampene er på Viaplay. Du betaler bare! 449,- pr. måned, men så har du også adgang til alt det fede originale indhold, som Viasat lavet. Altså reality.
Øv, det var lige sådan noget, jeg frygtede. Men tak for opklaringen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Brodernumsi » 29. jul 2023, 17:26

sulakvelidze skrev:
29. jul 2023, 17:08
https://superstats.dk/1div/program

Er det rigtigt, at det er TV3 Sport, der viser 1. division, men kun en kamp pr runde - og ikke AaB i de næste to? Eller mangler Superstats nogle opdateringer?
Ved ikke hvor man ser hvilke, der er TV-kampe, men den oversigt passer ikke helt, da B93-AaB ikke har et Tv3-icon, den så jeg da i TV.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Anubit » 29. jul 2023, 17:29

Brodernumsi skrev:
29. jul 2023, 17:26
sulakvelidze skrev:
29. jul 2023, 17:08
https://superstats.dk/1div/program

Er det rigtigt, at det er TV3 Sport, der viser 1. division, men kun en kamp pr runde - og ikke AaB i de næste to? Eller mangler Superstats nogle opdateringer?
Ved ikke hvor man ser hvilke, der er TV-kampe, men den oversigt passer ikke helt, da B93-AaB ikke har et Tv3-icon, den så jeg da i TV.
AaBs egen kalender plejer vist at være ret passende
https://aabsport.dk/kampprogram/
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Lyfe » 31. jul 2023, 08:33

Efter runde 2 er AaB den eneste klub i rækken der ikke har lukket mål ind.
Så vidt jeg kunne finde er rekorden 10 på en sæson, men har ikke kunne finde rekorden for flest i træk?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af raekkeettre » 31. jul 2023, 19:02

Hvad jeg synes er det fedeste er at vi ikke snakker om alle mulige panik handlinger, der er ingen dårlige historie, der er ingen ting der tager fokus - vi er tilbage (indtil videre) gode og kompetenter mennekser der styre vores klub i den rigtige retning. Jeg er så super optimist - vi har støvet Nordkraft af, som jeg altid har synes var god - vi har personer der vil deres investering det bedste, og jeg ser en VEST som jeg ALDRIG har set før - FUCK en "ramt af lynet" der blev fyret af.....jeg er så spændte, og så tager jeg gerne en tur i 1. div for den følelse...

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Salle17 » 31. jul 2023, 20:01

raekkeettre skrev:
31. jul 2023, 19:02
Hvad jeg synes er det fedeste er at vi ikke snakker om alle mulige panik handlinger, der er ingen dårlige historie, der er ingen ting der tager fokus - vi er tilbage (indtil videre) gode og kompetenter mennekser der styre vores klub i den rigtige retning. Jeg er så super optimist - vi har støvet Nordkraft af, som jeg altid har synes var god - vi har personer der vil deres investering det bedste, og jeg ser en VEST som jeg ALDRIG har set før - FUCK en "ramt af lynet" der blev fyret af.....jeg er så spændte, og så tager jeg gerne en tur i 1. div for den følelse...
Enig! Det er dejligt at der er arbejdsro. De sidste par år har været ret hårde, men tror på at det kun går opad fra nu af :aabfan:

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Stegosaurus » 31. jul 2023, 20:08

Salle17 skrev:
31. jul 2023, 20:01
raekkeettre skrev:
31. jul 2023, 19:02
Hvad jeg synes er det fedeste er at vi ikke snakker om alle mulige panik handlinger, der er ingen dårlige historie, der er ingen ting der tager fokus - vi er tilbage (indtil videre) gode og kompetenter mennekser der styre vores klub i den rigtige retning. Jeg er så super optimist - vi har støvet Nordkraft af, som jeg altid har synes var god - vi har personer der vil deres investering det bedste, og jeg ser en VEST som jeg ALDRIG har set før - FUCK en "ramt af lynet" der blev fyret af.....jeg er så spændte, og så tager jeg gerne en tur i 1. div for den følelse...
Enig! Det er dejligt at der er arbejdsro. De sidste par år har været ret hårde, men tror på at det kun går opad fra nu af :aabfan:
Har skrevet det tidligere: Et år uden alt for meget pres, plads til fejltrin, og tid til opbygning, er lige hvad vi har brug for. Ja, 1. div er lidt trist men det var uundgåeligt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Brodernumsi » 31. jul 2023, 20:15

Stegosaurus skrev:
31. jul 2023, 20:08
Salle17 skrev:
31. jul 2023, 20:01
raekkeettre skrev:
31. jul 2023, 19:02
Hvad jeg synes er det fedeste er at vi ikke snakker om alle mulige panik handlinger, der er ingen dårlige historie, der er ingen ting der tager fokus - vi er tilbage (indtil videre) gode og kompetenter mennekser der styre vores klub i den rigtige retning. Jeg er så super optimist - vi har støvet Nordkraft af, som jeg altid har synes var god - vi har personer der vil deres investering det bedste, og jeg ser en VEST som jeg ALDRIG har set før - FUCK en "ramt af lynet" der blev fyret af.....jeg er så spændte, og så tager jeg gerne en tur i 1. div for den følelse...
Enig! Det er dejligt at der er arbejdsro. De sidste par år har været ret hårde, men tror på at det kun går opad fra nu af :aabfan:
Har skrevet det tidligere: Et år uden alt for meget pres, plads til fejltrin, og tid til opbygning, er lige hvad vi har brug for. Ja, 1. div er lidt trist men det var uundgåeligt.
Men er der ikke mere pres nu, end når vi ligger og roder mellem nummer 5 og 10 i suppen? Det er jo en katastrofe, hvis vi ikke rykker op i første forsøg.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar