Nej, naturligvis svarer jeg ikke på spørgsmålet, da der ingen relevans har i forhold til det, jeg skriver.Baatnakken skrev: ↑4. apr 2024, 20:40Du svarer jo ikke på spørgsmålet, kan du nævne nogen eksempler på succes, hvor man har hevet hele den lokale ledelse ud og erstattet den med maje dygtige u'lændinge? Jeg kan godt forstå du snakker udenom for skrækeksemplerne står i kø.Figo er en yderst kompetent talentchef, med et stort netværk. Han er godt i gang med (igen) at løfte talentarbejdet i AaB, efter en periode hvor det har sejlet, man smider guld på gaden her.R Rosenberg skrev: ↑4. apr 2024, 20:21Det er slet ikke pointen. Pointen er, at det man har kørt hidtil ikke har virket (gennem mange år), og at AaB støt og langsomt er kørt bagud af dansen og nu frister en tilværelse i 1. division, med et pænt ringe hold og alligevel med det ene dundrende underskud efter det andet, fordi man ikke magter at tjene penge, mens alle de andre har større og større indtægter år efter år, som de så kan geninvestere i det sportslige.Baatnakken skrev: ↑4. apr 2024, 20:14Kan du nævne et dansk klub med succesfuldt udenlandsk ejerskab, der ikke stadig har et lokalt islæt i deres sportslige ledelse?R Rosenberg skrev: ↑4. apr 2024, 19:13Det er vi helt enige om. Men jeg vil meget nødigt give dem med jakkesættene skylden for det - tværtimod.le Cid skrev: ↑4. apr 2024, 17:38Jeg tror godt, jeg ved, hvor du vil hen, men vi er vel enige om, at i den periode er AaB det mest succesfulde hold udenfor hovedstaden, ikke?R Rosenberg skrev: ↑4. apr 2024, 17:17Jeg tror bare, at vi nordjyder skal til at vågne op og træffe en beslutning:
Enten kører vi et internationalt setup, som kører en international linje, som forhåbentlig kan bringe AaB et godt sted hen.
Eller også kører vi mere af det samme med lokalromantik, brugtvognsforhandlermentalitet, snakke over røde pølser i cafeteriet og inkompetente folk på posterne.
De seneste 20-30-40 år har med al tydelighed vist - selvom man drømmer om det modsatte - at vi ikke kan få begge dele. Det forekommer en reel umulighed.
Nordjysk er ikke et skældsord - og det er sagt af en vestjyde!
Og nej, nordjysk er et adelsmærke. Der har bare i lidt for mange år hersket en underlig selvforståelse omkring AaB, som udspringer af det nordjyske, at her klarer vi tingene selv på vores gemytlige, vennesæle og lidt hyggelige måde. Og det er maje fint; det virker bare (åbenlyst) ikke i moderne fodbold.
Og nej, jeg tror egentlig ikke, at det har den fjerneste betydning, om den sportslige ledelse er fra Nordjylland, Burkina Faso eller Tasmanien, så længe kompetencerne og personligheden er i orden.
Det er vist heller ikke noget, man går så op i i andre virksomheder.
Spm @Gnu også adspørger: Hvad er det specifikt, der gør ham yderst kompetent? Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det, og jeg ikke hører noget konkret om kompetencer.