Jeg tror der hentes 1-2 profiler, resten bliver unge og forholdsvis uprøvede spillere. Vi kommer til at hente fra en højere hylde end vi gjorde sidste sommer. Dels kommer der lidt flere penge i kassen ved at spille superliga, men vi er også en hel del mere attraktiv klub at komme til end vi var sidste sommer.Sønderhof skrev: ↑15. maj 2024, 15:39Hvis jeg skal mærke efter i mavsen, synes jeg også det er den eneste rigtige vej at gå. Jeg er bare i tvivl om to grundlæggende ting; 1. har man vitterligt tålmodighed til at udføre dette. Som sagt tog det Silkeborg ca. 3 år med Kent Nielsen, før klaveret spillede. Hvis vi til november står i en situation ala i 2022, har man så nosserne til at være vedholdende?Maglau skrev: ↑15. maj 2024, 10:21Det kommer bare overhovedet ikke til at ske.Sønderhof skrev: ↑15. maj 2024, 09:16Det ligner unægtelig det vi ser ind i. På den anden side så er Silkeborg lykkedes med at skabe præcis det vi bør stræbe efter. Det vel og mærke med forudsætninger der ligner fx. Vejles.R Rosenberg skrev: ↑14. maj 2024, 20:33True. Og de bliver heller ikke de sidste.DenSataniskeHest skrev: ↑14. maj 2024, 19:10De er ikke de første der undervurdere superligaen...R Rosenberg skrev: ↑14. maj 2024, 18:18
I moderne fodbold kan man komme meget langt med penge og evner. Man kan også komme langt med penge. Med evner alene kommer man ikke rigtig nogen vegne.
Medmindre SSE22 finder en masse penge at pumpe ind i AaB, vil det blive en dyster fremtid for klubben.
Og hvis de tror, at de kan lave et holdbart setup med sekundaspillere fra inferiøre rækker og unge talenter, så tror jeg, de har gjort regning uden vært.
Der er store navne blandt SSE22, men hvis de virkelig tror, at de kan lege football manager gennem superligaen, må de for min skyld gerne sælge deres aktier igen. Jeg orker slet, slet, slet ikke, at vi skal være det nye Vejle/Horsens/Lyngby.
Det tog Kent Nielsen to år at skabe Silkeborg. Den tålmodighed har hverken SSE22 eller AaBs fans.
Vi står efter et år i 1. div uden noget der ligner tegning eller fundament til en spillestil. Ligeledes uden nogen struktur på holdet. De typer der har erfaringen, alderen og/eller personligheden til at være ledere, har ikke niveau til Superliga.
Jeg synes vi skal skrue ned for ambitionerne. Hent en rutineret træner, der står for simpelt fodbold. Glen Riddersholm, David Nielsen, Thomsaberg-typen. Det er bestemt ikke af lyst jeg ønsker det, men fordi det er komplet urealistisk, at tro vi henover en sommerfier kan lave et hold der dominere på bolden i superligaen. Målet må være at overleve, og så må vi desværre omstille os til at spille som Hiljemark gjorde i efteråret. Alt andet er komplet naivt!
SS22 har købt sig ind fordi de har nogle ideer om hvordan en fodboldklub skal drives. Et helt gennemført sportsligt setup med en rød tråd i alle sportslige beslutninger omkring indkøb udvikling træning spillestil databrug…. you name it. De vil bevise at sådan en gennemført strategi kan skabe bedre resultater for færre midler.
De kommer aldrig til at gå tilbage til en eller low budget dansk bonderøvstræner fra den danske trænerkarrusel.
2. har SSE22 kompetencerne? Nu har man siddet ved roret i et år, og haft to vinduer til at hente spillere i. Jeg har svært ved at finde den røde tråd! Vil man fortsætte med at finde discount spillere, eller vil man åbne pengepungen og hente etablerede profiler der har bevist sig på superliga-niveau eller højere?
Mit bud er at der bliver sammensat en trup der har tilstrækkelig kvalitet til at overleve næste sæson - selv med en nedsat økonomi er det også realistisk at gøre