Stadionkapacitet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af YesAaBcan » 28. maj 2014, 17:56

Jeg føler mig også overbevist om at stadion, stort set, ser ud som det gør nu, mange år endnu. Og placeringen skal der fesenmæ ikke røres ved.
Fokus burde nu (som tidligere) rettes mod at få fyldt de tomme pladser. Senest i sæson afslutningen mod gjæfferne. Med lidt research og håndværkssnilde, kunne AaB vel have solgt 1000 - 1500 billetter mere, til feststemte AaB tilhængere i buret.
Og ellers bare generelt blive bedre til at fylde op på A. Enggard
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af dyhrmaN » 28. maj 2014, 17:56

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
dyhrmaN skrev:Er der nogen der ved noget om lokalplanerne, som i sin tid lagde en stopper for de højere endetribuner?
Gælder de lokalplaner stadig og er det stadig de samme folk, der bor omkring stadion?
Der er så mange problematikker vedrørende stadionet . Det er inde midt i byen, på en grund som blev testamenteret bort til kommunen i 1907. Dengang i 2000 var det så enormt et chok for naboerne at der var et stadion der, det er det nok også næste gang igen. Justitsministeriet har været indeover og hævde at testamentet bestemmer over bruger af området selvom stadion har lagt der siden 1960.

Det er mega giftigt at røre ved og jeg tvivler på at parterne ville gøre det igen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 131870.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Stadion er som det er. Det er på ingen måde perfekt, men trods åbenlyse mangler er det trods alt nogenlunde. Derimod synes jeg at Aalborg Stadion har landets bedste beliggenhed, det er skønt at stadion er placeret i byen fremfor på en pløjemark ude ved Gigantium. Stadionkapaciteten dækker rigeligt behovet, der er bortset fra ganske få kampe masser af ledige pladser til langt de fleste kampe. Jeg tror ikke på at stadion nogensinde bliver udvidet, dels er der ikke efterspørgsel efter flere pladser, men det vil også være tæt på umuligt at få vedtaget en udbygning.

Det er sikkert lidt farligt at skrive, men nu er der også forskel på naboer/kvarterer. Der bor sikkert stadigvæk nogle indflydelsesrige personer ved stadion, det har altså stor betydning hvilket tydeligt kom til udtryk da det oprindelige moderniseringsprojekt blev nedgraderet til det nuværende stadion med de kiksede lave endetribuner. Se bare på den farlige ballade vedr. et lille byggeri ved HK grunden eller hvad stedet hedder i Hasseris. Lå grunden i Aalborg Øst var projektet i sin oprindelige udformning for længst blevet tromlet igennem.
Det er så også der, hvor spørgsmålet om, hvorvidt de folk stadig bor der, kommer ind i billedet? Nogen der ved noget om det?

Og er der nogen der har hørt noget om, hvorvidt AaB og kommunen overhovedet tænker noget som helst i den retning? Det ville være så fedt!! :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af alithebeast » 28. maj 2014, 17:59

Aabsupporter4ever skrev:Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:
Man skulle bare have brugt Eternitten ordentligt og smækket et ordentligt stadion op. Så Eternitgrunden have set sådan ud:

Billede
Hader København!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Eksil » 28. maj 2014, 19:29

Estadio de aspeto

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af hje1980 » 28. maj 2014, 20:54

Det vil syne mere på tribunerne hvis det blev forbudt på langsiden at stå BAG ved siddepladser e.
Enten så skulle man i boderne ellers var det ned på sin plads.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Stadionkapacitet

Indlæg af Kristian » 28. maj 2014, 21:29

hje1980 skrev:Det vil syne mere på tribunerne hvis det blev forbudt på langsiden at stå BAG ved siddepladser e.
Enten så skulle man i boderne ellers var det ned på sin plads.
Enig, fatter ikke en brik af hvorfor folk står deroppe. Kommer man ikke for at se bold i stedet for at snakke privat.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Alfons Aalborg » 29. maj 2014, 08:54

Til de største kampe i suppen kunne man pille sæderne af Faxe kondi tribunen. Oprindeligt blev de vel også "bare" sat op til vores CHL/europæiske kampe..? Men de fik lov at sidde, ligesom tilskuerne... Pauseunderholdningen forsvandt og astronautpigerne stoppede med at vimse rundt nede ved banderne. Vi sagde farvel til Bhele... Ren deroute :P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2014, 09:13

Alfons Aalborg skrev:Til de største kampe i suppen kunne man pille sæderne af Faxe kondi tribunen. Oprindeligt blev de vel også "bare" sat op til vores CHL/europæiske kampe..? Men de fik lov at sidde, ligesom tilskuerne... Pauseunderholdningen forsvandt og astronautpigerne stoppede med at vimse rundt nede ved banderne. Vi sagde farvel til Bhele... Ren deroute :P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var mystisk at ståpladserne på Faxe Kondi tribunen blev konverteret til siddepladser. Der var allerede rigeligt med siddepladser på stadion på langside tribunerne.

Væk med siddepladserne. Fodbold skal ses stående.

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Alfons Aalborg » 29. maj 2014, 09:21

Præcis. Om ikke andet kunne man passende sætte prisen op herefter! Alt andet er jo egentlig en joke...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af dyhrmaN » 29. maj 2014, 16:29

frederikshavneren skrev:
Alfons Aalborg skrev:Til de største kampe i suppen kunne man pille sæderne af Faxe kondi tribunen. Oprindeligt blev de vel også "bare" sat op til vores CHL/europæiske kampe..? Men de fik lov at sidde, ligesom tilskuerne... Pauseunderholdningen forsvandt og astronautpigerne stoppede med at vimse rundt nede ved banderne. Vi sagde farvel til Bhele... Ren deroute :P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var mystisk at ståpladserne på Faxe Kondi tribunen blev konverteret til siddepladser. Der var allerede rigeligt med siddepladser på stadion på langside tribunerne.

Væk med siddepladserne. Fodbold skal ses stående.
Det passer vel familierne fint nok? Børnene kan jo ikke se noget dernede, hvis det er ståpladser. På en "børnetribune" passer det fint med siddepladser, vil jeg mene.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af EfBeren » 18. jan 2015, 18:01

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så beklager på forhånd, hvis jeg stiller nogle spørgsmål der allerede er uddebatteret eller er blevet vendt mange gange.

Jeg har aldrig været i Aalborg og se fodbold, men udfra hvad jeg kan se i tv, så ligner det da et ganske udmærket stadion I har i det nordjyske. Det virker ganske intimt, og tæt på banen ligesom i Esbjerg, men hvorfor byggede man egentligt ikke alle tribuner i samme højde, da man i sin tid byggede det?

Som sagt beklager jeg, hvis I føler det er blevet debatteret til uendelighed. :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2015, 18:16

EfBeren skrev:Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så beklager på forhånd, hvis jeg stiller nogle spørgsmål der allerede er uddebatteret eller er blevet vendt mange gange.

Jeg har aldrig været i Aalborg og se fodbold, men udfra hvad jeg kan se i tv, så ligner det da et ganske udmærket stadion I har i det nordjyske. Det virker ganske intimt, og tæt på banen ligesom i Esbjerg, men hvorfor byggede man egentligt ikke alle tribuner i samme højde, da man i sin tid byggede det?

Som sagt beklager jeg, hvis I føler det er blevet debatteret til uendelighed. :)
Det står herinde et sted mener jeg. Planen var, at det skulle have været samme højde hele vejen rundt, men da stadion ligger lige klods of et villakvarter var der protester fra naboerne. Derudover var Sure Henrik fra SF dengang rådmand indenfor området og meget restriktiv med tilladelser. Det var f.eks. også diskuteret om man kunne holde koncerter på stadion, men de ideer blev vidst også stoppet tidligt pga. politisk modvilje. På mange måder er det fedt, at vores stadion ligger tæt på midtbyen og man kan gå derud fra gaden, men det giver også sine begrænsninger.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2015, 18:18

EfBeren skrev:Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så beklager på forhånd, hvis jeg stiller nogle spørgsmål der allerede er uddebatteret eller er blevet vendt mange gange.

Jeg har aldrig været i Aalborg og se fodbold, men udfra hvad jeg kan se i tv, så ligner det da et ganske udmærket stadion I har i det nordjyske. Det virker ganske intimt, og tæt på banen ligesom i Esbjerg, men hvorfor byggede man egentligt ikke alle tribuner i samme højde, da man i sin tid byggede det?

Som sagt beklager jeg, hvis I føler det er blevet debatteret til uendelighed. :)
På det oprindelige tegninger skulle alle 4 tribuner ha været i samme højde.
Men nogle naboer klagede og så gik man ned til lavere ende tribuner (Begge endetribuner er op mod folks haver)
Folk er lidt delte heroppe. Nogle mener stadion ligger perfekt (Det ligger inde i byen så det er nemt at komme til på gå ben)
Andre er trætte af trafikken væk fra stadion (Altså igennem byen) efter kampen.

Personligt er jeg vild med placeringen selvom jeg er i bil.
Jeg er bare PISSE træt af stadion i sig selv! det er i mine øjne et skod stadion som det er bygget op!

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af EfBeren » 18. jan 2015, 18:34

Gaarde6 skrev:
EfBeren skrev:Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så beklager på forhånd, hvis jeg stiller nogle spørgsmål der allerede er uddebatteret eller er blevet vendt mange gange.

Jeg har aldrig været i Aalborg og se fodbold, men udfra hvad jeg kan se i tv, så ligner det da et ganske udmærket stadion I har i det nordjyske. Det virker ganske intimt, og tæt på banen ligesom i Esbjerg, men hvorfor byggede man egentligt ikke alle tribuner i samme højde, da man i sin tid byggede det?

Som sagt beklager jeg, hvis I føler det er blevet debatteret til uendelighed. :)
På det oprindelige tegninger skulle alle 4 tribuner ha været i samme højde.
Men nogle naboer klagede og så gik man ned til lavere ende tribuner (Begge endetribuner er op mod folks haver)
Folk er lidt delte heroppe. Nogle mener stadion ligger perfekt (Det ligger inde i byen så det er nemt at komme til på gå ben)
Andre er trætte af trafikken væk fra stadion (Altså igennem byen) efter kampen.

Personligt er jeg vild med placeringen selvom jeg er i bil.
Jeg er bare PISSE træt af stadion i sig selv! det er i mine øjne et skod stadion som det er bygget op!
Okay, tak for info fra jer begge. Ligesom Aalborg Stadion, så er Esbjerg Stadion også placeret i udkanten af centrum, hvor man også sagtens kan gå til og fra stadion før og efter kamp. Det giver bare langt mere til en by på kampdage, at klubbens fodboldstadion er placeret i selve byen, og ikke på en eller anden pløjemark udenfor, så der er vi helt enige.

http://stadiums.football.co.uk/Images/P ... /600-0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Også utroligt fed belligenhed I har, det er ikke uden grund at AaB og EfB er smukke traditionsklubber! :cheers:

http://www.aalborgluftfoto.dk/Billeder/ ... tadion.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af frederikshavneren » 18. jan 2015, 19:04

EfBeren skrev:
Gaarde6 skrev:
EfBeren skrev:Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så beklager på forhånd, hvis jeg stiller nogle spørgsmål der allerede er uddebatteret eller er blevet vendt mange gange.

Jeg har aldrig været i Aalborg og se fodbold, men udfra hvad jeg kan se i tv, så ligner det da et ganske udmærket stadion I har i det nordjyske. Det virker ganske intimt, og tæt på banen ligesom i Esbjerg, men hvorfor byggede man egentligt ikke alle tribuner i samme højde, da man i sin tid byggede det?

Som sagt beklager jeg, hvis I føler det er blevet debatteret til uendelighed. :)
På det oprindelige tegninger skulle alle 4 tribuner ha været i samme højde.
Men nogle naboer klagede og så gik man ned til lavere ende tribuner (Begge endetribuner er op mod folks haver)
Folk er lidt delte heroppe. Nogle mener stadion ligger perfekt (Det ligger inde i byen så det er nemt at komme til på gå ben)
Andre er trætte af trafikken væk fra stadion (Altså igennem byen) efter kampen.

Personligt er jeg vild med placeringen selvom jeg er i bil.
Jeg er bare PISSE træt af stadion i sig selv! det er i mine øjne et skod stadion som det er bygget op!
Okay, tak for info fra jer begge. Ligesom Aalborg Stadion, så er Esbjerg Stadion også placeret i udkanten af centrum, hvor man også sagtens kan gå til og fra stadion før og efter kamp. Det giver bare langt mere til en by på kampdage, at klubbens fodboldstadion er placeret i selve byen, og ikke på en eller anden pløjemark udenfor, så der er vi helt enige.

http://stadiums.football.co.uk/Images/P ... /600-0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Også utroligt fed belligenhed I har, det er ikke uden grund at AaB og EfB er smukke traditionsklubber! :cheers:

http://www.aalborgluftfoto.dk/Billeder/ ... tadion.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Flotte billeder. Men billedet forklarer også hvorfor Aalborg Stadion ser ud som det gør (meget tæt på naboejendomme). Som andre har nævnt var det planen at tribunerne skulle have samme højde da stadion blev moderniseret, men naboprotester medførte at endetribunerne blev lavere. Det ser ret kikset ud og nogle har sagt at endetribunerne arkitektonisk minder om bus venteskure.

Som stadion mener jeg at Aalborg Stadion er nogenlunde (Esbjerg Stadion er noget bedre), derimod mener jeg at Aalborg stadion ligger perfekt (bedst beliggende Superliga stadion). Det har stor charme at stadion ligger placeret i byen, fremfor på en pløjemark eller i en skov som det f.eks. er tilfældet med Parken, Hobro, Århus, Møgjylland mv.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Yankee » 18. jan 2015, 21:57

Parken ligger uden for byen? Den er sgu ny.

Det største problem med Aalborg Stadion er banens dimensioner og retning. Banen skulle have været vendt 90 grader og kortsiderne være kortet betydeligt af. Idag er stadion (og græstæppet) jo nærmest kvadratisk, hvilket ikke tjener ret mange formål. Men det kan af naturlige årsager ikke være meget anderledes.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af frederikshavneren » 18. jan 2015, 22:04

Yankee skrev:Parken ligger uden for byen? Den er sgu ny.

Det største problem med Aalborg Stadion er banens dimensioner og retning. Banen skulle have været vendt 90 grader og kortsiderne være kortet betydeligt af. Idag er stadion (og græstæppet) jo nærmest kvadratisk, hvilket ikke tjener ret mange formål. Men det kan af naturlige årsager ikke være meget anderledes.
Så misforstod du mig. TeleTubby Arenaen ligger ikke uden for byen, men er placeret i en skov/park, som det også er tilfældet med Hobro, Silkeborg og Århus stadion.

Aalborg Stadion er placeret i tæt bymæssig bebyggelse, med de fordele og ulemper som det medfører. Jeg synes det er meget charmerende og at det har en charme som en placering på Lars Tyndskids mark eller i en park/skov bestemt ikke har.

EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af EfBeren » 18. jan 2015, 22:15

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Parken ligger uden for byen? Den er sgu ny.

Det største problem med Aalborg Stadion er banens dimensioner og retning. Banen skulle have været vendt 90 grader og kortsiderne være kortet betydeligt af. Idag er stadion (og græstæppet) jo nærmest kvadratisk, hvilket ikke tjener ret mange formål. Men det kan af naturlige årsager ikke være meget anderledes.
Så misforstod du mig. TeleTubby Arenaen ligger ikke uden for byen, men er placeret i en skov/park, som det også er tilfældet med Hobro, Silkeborg og Århus stadion.

Aalborg Stadion er placeret i tæt bymæssig bebyggelse, med de fordele og ulemper som det medfører. Jeg synes det er meget charmerende og at det har en charme som en placering på Lars Tyndskids mark eller i en park/skov bestemt ikke har.
Jeg er enig så langt, at et stadion på Lars Tyndskids mark er noget af det mest ucharmerende i fodbold. Dog synes jeg ikke et stadion placeret som i Vejle og Aarhus er ufedt, det er der også noget unikt ved. Vejle Stadion fx har en fantastisk flot beliggenhed, en skam de ikke har været i Superligaen siden 2009.

Kunne vi lige bytte Nordsjælland med Vejle, Vestsjælland med AGF/Viborg/Horsens så ville det være lækkert. De to sjællandske klubber er simpelthen nogle af de mest intetsigende for mig - det selvom Nordsjælland vandt mesterskabet for nogle år siden, så er det bare en på alle måder kedelig klub i min bog.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Yankee » 19. jan 2015, 09:55

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Parken ligger uden for byen? Den er sgu ny.
Så misforstod du mig. TeleTubby Arenaen ligger ikke uden for byen, men er placeret i en skov/park, som det også er tilfældet med Hobro, Silkeborg og Århus stadion.

Aalborg Stadion er placeret i tæt bymæssig bebyggelse, med de fordele og ulemper som det medfører. Jeg synes det er meget charmerende og at det har en charme som en placering på Lars Tyndskids mark eller i en park/skov bestemt ikke har.
Der er vi nok uenige. Jeg har aldrig været fascineret af de engelske stadions, der gerne ligger midt i et usselt kulminearbejderkvarter. Jeg vil langt hellere på Helsingør Stadion med havudsigt over Kronborg, på Lyngby Stadion, hvor man kan ligge i græsset og se bold eller til Vejle og Århus, hvor man får en lækker spadseretur i skoven inden kampen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af alithebeast » 19. jan 2015, 18:21

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Parken ligger uden for byen? Den er sgu ny.
Så misforstod du mig. TeleTubby Arenaen ligger ikke uden for byen, men er placeret i en skov/park, som det også er tilfældet med Hobro, Silkeborg og Århus stadion.

Aalborg Stadion er placeret i tæt bymæssig bebyggelse, med de fordele og ulemper som det medfører. Jeg synes det er meget charmerende og at det har en charme som en placering på Lars Tyndskids mark eller i en park/skov bestemt ikke har.
Der er vi nok uenige. Jeg har aldrig været fascineret af de engelske stadions, der gerne ligger midt i et usselt kulminearbejderkvarter. Jeg vil langt hellere på Helsingør Stadion med havudsigt over Kronborg, på Lyngby Stadion, hvor man kan ligge i græsset og se bold eller til Vejle og Århus, hvor man får en lækker spadseretur i skoven inden kampen.
Nu vi har taget de internationale briller på..

Estadio Riazor
Billede

Aker Stadium
Billede

Estadio Gigante de Arroyito
Billede

Green Point Stadium
Billede

Petrovsky Stadium
Billede

Ottmar Hitzfeld Stadium
Billede

Rheinpark Stadion
Billede
Hader København!

Besvar