Som jeg læser/forstår det bliver Hitzelberger overordnet sportslig ansvarlig hvilet virker meget ok og over det niveau danske klubber tiltrækker sportsdirektører på - det kan jo være han har brug for en Figo som højrehånd der kender klubben.Jakobsen skrev: ↑23. mar 2023, 09:21Det lyder umiddelbart meget lovende. Jeg havde på sin vis gerne ønsket det lokale indspiste erhvervsliv sat lidt mere udenfor bestemmende indflydelse. Det lyder til, at de stadig kan blive en gevaldig stopklods og blive ved med at sænke AaBs udvikling.
De har vist igen og igen, at de hverken har vilje eller evner til at drive klubben og så er man ikke dygtige nok om så man er fra Brønderslev eller Berlin.
Dog lyder det jo alt sammen med fornuftigt, men jeg kan godt blive bange for om det er stærkt nok ejerskab/investorkreds til for alvor at ændre noget. Et Advisory board er jo noget man kan vælge at lytte til eller lade være. Derudover mangler jeg pressemeddelsen om, at Thomas Bælum stopper.
Jeg så gerne, at tyskerne var kommet med både sportsdirektør og træner. Alternativt bare gjorde Figo til sportsdirektør med det samme og gav ham mandat til at bygge de sportslige strukturer op i klubben.
Træneren er jo helt sikkert i spil op til næste sæson og mon ikke tyskerne har den afgørende indflydelse.
Hvem der er adm dir er da pisse ligegyldigt da den sportslige del nu ligger hos nogle meget kompentente medejere af biksen.