Noerresundby skrev: ↑3. maj 2023, 14:52
Om en nedrykning er katastrofal eller noget som kan overvindes er ikke pointen.
Pointen er, at et reservehold imod Silkeborg ikke på nogen måde sandsynliggør en sejr over Horsens. Jeg kan simpelthen ikke finde evidens for at AaB har blomstret efter lange pauser.
Jeg formoder at spillerne gerne vil spille pokalfinale OG blive i superligaen. Og så kan man selvfølgelig godt spille 2 kampe på 60 timer. Det er top-tunede atleter, ikke glasfigurer.
Og der er intet som smitter mere end en sejr!!
Forza AaB!
Det er ganske rigtigt fuldkommen galimatias; nogle synes tilsyneladende at sætte lighedstegn mellem at tabe morgendagens kamp med vilje og overlevelse i Superligaen!
For det første er nedrykning uanset hvad det klart mest sandsynlige scenario. Det er alene den papirtynde sejr over Lyngby i søndags (og et miserabelt Horsenshold), der overhovedet har skabt et realistisk - men stadig lille - håb om overlevelse i Superligaen. Uanset i øvrigt hvor ringe et hold, vi måtte stille op med i morgen og uanset hvor stort vi taber; så er nedrykning de facto tæt på at være en realitet, såfremt vi ikke besejrer Horsens.
For det andet har vi på ingen måder haft et hårdt program i foråret og skulle nok kunne holde til en sjælden gang at spille to kampe på en uge. Jeg kan svinge mig op til, at en evt. småskadet spiller kunne spares i morgen f.eks., da overlevelse i Superligaen ganske rigtigt er vigtigere.
For det tredje ligger det her bavl om at stille op med ungdomshold i en pokalsemifinale og andet i den dur direkte i forlængelse af den tabermentalitet fra 2014, der har ført klubben ud i dette frygtelige morads, vi nu betaler prisen for. Alle nuværende problemer i AaB kan føres tilbage til den inkompetente og uambitiøse håndtering af doubletitlen i 2014, og en klub med et minimum af selvrespekt og vinderkultur stiller ikke op med ungdomshold i en pokalsemifinale!
Vi skal lige præcis vise, at denne sæson er en enlig svale, og at AaB har seriøse intentioner om at spille med i toppen af dansk fodbold uagtet en nedrykning i år. AGF har immervæk overlevet hele 3 af slagsen og dertil en stribe bundplaceringer. For nu at tage AGF som udgangspunkt: Hvilket forstandigt menneske ville i 2014 have forudset, at denne klub ville klare sig langt bedre end AaB i årene, der fulgte efter? AaB stod som danske mestre og pokalvindere, kvalificerede sig senere til Europa League og havde en formidabel økonomi. AGF var rykket ned efter 13 kampe i træk!
Forskellen er, at AaB i 2014 var uambitiøst og udygtigt ledet på alle planer; det var AGF - og med dem en lang række andre klubber, herunder ikke mindst FCM
ikke .
Vi skal med andre ord have gjort helt op med "Ånden fra 2014", der har bragt klubben på udslettelsens rand, hvis der nogensinde igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg. Så nej, vi stiller ikke op med et ungdomshold i morgen! I stedet skal AaB igen fremstå som en seriøs, professionel og ambitiøs aktør i dansk fodbold.