Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af sulakvelidze » 28. okt 2019, 13:34

Funky skrev:
27. okt 2019, 21:40
Kokkefar skrev:
27. okt 2019, 21:31
Funky skrev:
27. okt 2019, 21:14
Kokkefar skrev:
27. okt 2019, 21:13
Funky skrev:
27. okt 2019, 21:04
9800 skrev:
27. okt 2019, 20:59


Sagde du noget?
Der var ingen der havde travlt med at modsige Tyskeren på det tidspunkt, kommentaren faldt. Så deeet...
Hold nu op, det er gas. Vi kunne alle have skrevet, hvad tyskeren gjorde.
I know. Jeg glemte bare en smiley.
:thumbsup:
God aften!
Lige over.
Hvis man i øvrigt vil høre nogen forsøge at gøre Riddersholm rangen stridig som træner-båthorn nr. 1 i ligaen, så kan man bare tune ind på Thomasberg efter Brøndby-kampen. Randers fik som fortjent, og var endda heldige med, at altid usympatiske Conboy ikke også røg ud.
Thomasberg og Riddersholm har vel også gået i samme båthorn-skole i Ikast, så det er måske ikke så mærkeligt.

Angående Tyskerens kommentar: Denne tråd er et præmieeksempel på kamptråde, der udvikler sig til ufrivillig komik, når man taler med følelserne under en kamp. Men det er set mange gange før - både i kamptråde og i transfertråde. Og det er faktisk god underholdning at læse den slags fra begyndelsen, når man kender udfaldet.

Det gjorde vi ikke efter 78 minutter i går. På det tidspunkt bandede jeg lige så højt som Tyskeren over Kauffmann. Nu går der et stykke tid, før jeg gør det igen. Jeg bandede også voldsomt over Kusk, da han i stedet for at aflevere til Fossum, som han skulle have gjort, søgte chancen selv og brændte. Forinden havde han lavet assist til 1-1, men var kampen endt sådan, ville Kusk have stået som skurk i forhold til, at vi ikke fik chancen for tre point.

I stedet tilføjede han oplægget til et straffespark, som han selv scorede på, til sit flotte indhop. Og nu er sagen så en anden, og han er svær at komme uden om i næste startopstilling. Det går nogle gange meget hurtigt i fodbold. Og på debatsiden.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 28. okt 2019, 16:36

Kom Søren Tengstedt ind som venstre kant, eller på midtbanen igår? Et par rigtig gode aktioner offensivt, men ses han som kant, midtbane eller angriber?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 28. okt 2019, 17:49

Lidt vildt ved 3-1 målet, at Kaufmann lider af krampe i benene, men alligevel løber fra Banggaard ? I øvrigt ser det ud til, at han kigger på Banggaard og tænker "kan du ikke løbe hurtigere, så løber jeg da blot fra dig"...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Gaarde6 » 28. okt 2019, 18:21

Jeg tror ALDRIG jeg har set de samme højdepunkter, så mange gange som jeg har fra denne kamp.
Hold kæft, hvor er jeg stolt over det gutterne leverede dernede!!!
MANDFOLKE INDSATS!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Mogens » 28. okt 2019, 21:49

Funky skrev:
28. okt 2019, 01:03
Pastorius skrev:
28. okt 2019, 00:24
Funky skrev:
27. okt 2019, 22:49
Hvordan blev der i øvrigt rokeret rundt, da PK gik ud? Jeg fik aldrig helt styr på, hvem der overtog dernede på venstre back pladsen.
Børsting tog venstre back.
Takker.
Det var som jeg så det mestendels derovre eller centralt, at SJ kom igennem til noget. Men okay, når man er nede på nødreserven for reserven for det ustabile førstevalg på den position, og flere omkring ham samtidig også blev skiftet...
Uagtet jeg er uenig i din bedømmelse af Ahlmann, så mangler du vel egentlig en reserve mere (Klitten)?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 28. okt 2019, 22:24

Mogens skrev:
28. okt 2019, 21:49
Funky skrev:
28. okt 2019, 01:03
Pastorius skrev:
28. okt 2019, 00:24
Funky skrev:
27. okt 2019, 22:49
Hvordan blev der i øvrigt rokeret rundt, da PK gik ud? Jeg fik aldrig helt styr på, hvem der overtog dernede på venstre back pladsen.
Børsting tog venstre back.
Takker.
Det var som jeg så det mestendels derovre eller centralt, at SJ kom igennem til noget. Men okay, når man er nede på nødreserven for reserven for det ustabile førstevalg på den position, og flere omkring ham samtidig også blev skiftet...
Uagtet jeg er uenig i din bedømmelse af Ahlmann, så mangler du vel egentlig en reserve mere (Klitten)?
Korrekt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2019, 07:40

Btw...Den måde Kaufmann løber ind og hentet bolden og spænder op til midterlinien ved 1-1 målet er jo helt fantastisk, og viser en moral og tro på det, ikke bare for Kaufmann men også ude i AaB. Det var fandme fedt og helt klart en faktor i vores comeback!! Kaufmann med 2 mål og et fremprovokeret straffe og vender heler bøtten på hoved. Fandme stærkt, når man så også lige har krampe i begge stænger samtidig! VILJE!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 29. okt 2019, 13:18

raekkeettre skrev:
29. okt 2019, 07:40
Btw...Den måde Kaufmann løber ind og hentet bolden og spænder op til midterlinien ved 1-1 målet er jo helt fantastisk, og viser en moral og tro på det, ikke bare for Kaufmann men også ude i AaB. Det var fandme fedt og helt klart en faktor i vores comeback!! Kaufmann med 2 mål og et fremprovokeret straffe og vender heler bøtten på hoved. Fandme stærkt, når man så også lige har krampe i begge stænger samtidig! VILJE!!
Enig i, at det var imponerende af Kaufmann, og meget opløftende, at vi har en så ung spiller, der går forrest - endda sidst i en kamp, hvor han har spillet skidt.
Med det sagt, så skal vi altså se den vilje i hver eneste kamp fra flere spillere, men det har set godt ud i de sidste 3 kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2019, 13:35

FIDEL skrev:
29. okt 2019, 13:18
raekkeettre skrev:
29. okt 2019, 07:40
Btw...Den måde Kaufmann løber ind og hentet bolden og spænder op til midterlinien ved 1-1 målet er jo helt fantastisk, og viser en moral og tro på det, ikke bare for Kaufmann men også ude i AaB. Det var fandme fedt og helt klart en faktor i vores comeback!! Kaufmann med 2 mål og et fremprovokeret straffe og vender heler bøtten på hoved. Fandme stærkt, når man så også lige har krampe i begge stænger samtidig! VILJE!!
Enig i, at det var imponerende af Kaufmann, og meget opløftende, at vi har en så ung spiller, der går forrest - endda sidst i en kamp, hvor han har spillet skidt.
Med det sagt, så skal vi altså se den vilje i hver eneste kamp fra flere spillere, men det har set godt ud i de sidste 3 kampe.
Der har været meget snak om ikke at sætte for stort et pres på en spiller. At det der knækkede Pohl var at han pludselig blev gjort til ene angriber med hovedansvar for a score mål. Kaufmann (og egentlig også Helenius) er måske historien der viser at det modsatte også kan være tilfældet. At ansvar modner hvis spilleren er af den rette støbning. Kaufmann har haft kampe hvor det ikke har fungeret, på uvandte pladser, og flere kampe uden mål og dårlige afslutninger. Alligevel sidder man (jeg) med fornemmelsen af at han lige om lidt med største selvfølgelighed smækker den i kassen. At han så også gør det, under det store pres, er en potentielt selvforstærkende erfaring der kan gøre ham til en stærkere spiller, end hvis han først fik lov at prøve sig selv af når han var længere fremme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Gamen » 29. okt 2019, 13:41

Buzz Killington skrev:
29. okt 2019, 13:35
Alligevel sidder man (jeg) med fornemmelsen af at han lige om lidt med største selvfølgelighed smækker den i kassen. At han så også gør det, under det store pres, er en potentielt selvforstærkende erfaring der kan gøre ham til en stærkere spiller, end hvis han først fik lov at prøve sig selv af når han var længere fremme.
Eller måske fortæller det langt mere om, at han er en dygtig afslutter (og det er han). Ikke på Helenius-niveau, da han kom frem. Men længder bedre end Pohl.

Han har stadig store mangler i spillet ude i banen, og kæmper helt klart med at han, selvom han er stor af sin alder, har et naturligt fysisk efterslæb.

Der er ingen tvivl om at han ikke lader sig tynge på samme måde som andre, men hans svagheder og styrker er meget tydelige på det her tidspunkt. Mentalt er han cool, og jeg synes han er en fed, fed type. Efter Schwartz, Helenius og Spalvis vil jeg skyde ham til at være den bedste afslutter vi har fostret.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/10/19 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 29. okt 2019, 13:43

Gamen skrev:
29. okt 2019, 13:41
Buzz Killington skrev:
29. okt 2019, 13:35
Alligevel sidder man (jeg) med fornemmelsen af at han lige om lidt med største selvfølgelighed smækker den i kassen. At han så også gør det, under det store pres, er en potentielt selvforstærkende erfaring der kan gøre ham til en stærkere spiller, end hvis han først fik lov at prøve sig selv af når han var længere fremme.
Eller måske fortæller det langt mere om, at han er en dygtig afslutter (og det er han). Ikke på Helenius-niveau, da han kom frem. Men længder bedre end Pohl.

Han har stadig store mangler i spillet ude i banen, og kæmper helt klart med at han, selvom han er stor af sin alder, har et naturligt fysisk efterslæb.

Der er ingen tvivl om at han ikke lader sig tynge på samme måde som andre, men hans svagheder og styrker er meget tydelige på det her tidspunkt. Mentalt er han cool, og jeg synes han er en fed, fed type. Efter Schwartz, Helenius og Spalvis vil jeg skyde ham til at være den bedste afslutter vi har fostret.
Men så kan vi koge historien ned til hvem der er, og ikke er, en god afslutter. Så burde vi måske slet ikke snakke så meget om problemerne med at lægge et for stor ansvar på vores spillere, og i stedet bare snakke om deres færdigheder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar