Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalkamp Næstved - AaB 14. marts 18.00

Indlæg af Buzz Killington » 15. mar 2019, 22:39

BoT skrev:
15. mar 2019, 21:57
Det er jo vanvittigt, hvis man ikke må lufte holdninger, der tenderer politik herinde. Jeg er generelt meget uenig med den banlyste debattør, og det er der sikkert mange andre, der er. Men at banne ham på livstid er fanme hårdt.

Opråb til juntaen: forklar, hvorfor folk bliver banned. Især når det er for evigt.
Jeg kan ikke se det vanvittige. Er stor fan af nultolerance overfor politiske tilkendegivelser, bestemt også dem jeg er enig i. Jeg kan slet ikke se problemet i sådan en fin regel som 99% formår at overholde, og som den sidste procent burde være i stand til at overholde efter af blive oplyst op retningslinjerne (evt. gentagne gange). Der er allerede undskyldninger nok for at afspore debatten når det bare gælder AaB. Og hvis man simpelthen har så stort et behov for at få sine politiske synspunkter set og hørt, så er det ved gud masser af andre muligheder for det derude på nettet.

Note: ovenstående er ikke rettet specifikt mod Bassos ban. Jeg kender ikke begrundelsen.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

johnfrank
2. div
2. div

Indlæg af johnfrank » 15. mar 2019, 22:44

Gamen skrev:
johnfrank skrev:
15. mar 2019, 18:56
At være en del af så svag midtbane gør nok at han ikke har de optimale betingelser for at se godt ud. Han burde ligge i busquets positionen med et godt sat pres foran sig. Så skulle han nok samle op og fordele som en boss. Og være vigtig på dødbolde.
Hvad er det for en svag midtbane du snakker om? Den der mytedannelse med, at fordi vi har 3 spillere der tænker fremad gør at den centrale midtbane er udsat er jo altså lidt løjerlig.

Den kritik der oftest lyder af ham er jo, at han er langsom i opfattelse og pasninger.
Det går for trægt. Og der er for mange fejl.
Prototypen på en egenopfostret central AaB-midtbane de senere 15-20 år - ikke nok teknik, ikke nok kreativitet og ikke nok fart.
Svag midtbane. Kusk. Thellufsen. Abildgård. Det kan du vel godt se ikke. Lucas og Tom foran. Ikke just presmonstre.

Sendt fra min ATU-LX3 med Tapatalk

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 15. mar 2019, 22:59

FIDEL skrev:
15. mar 2019, 22:28
Pastorius skrev:
15. mar 2019, 21:40
NIN skrev:
15. mar 2019, 18:58
Pastorius skrev:
15. mar 2019, 18:21
NIN skrev:
15. mar 2019, 16:17
Ukonsistent i sine holdninger? Ja, det alene bør føre til en livstidskarantæne. Godt han er alene om det, ellers var debatsiden hurtig affolket.
Præcis!
(Det jeg mener var at han var en troll eller kværulant, der skændtes mest for fornøjelsens skyld).
Der er en stor forskel på at være kværulant og troll. Basso var klart det første.
Jeg tænker han havde en flig af det andet også. Jeg synes ofte hans indlæg havde mest til hensigt at provokere og skabe forargelse, mere end debat - eller faktisk som i overhovedet ikke at ville debat.
Synes overhovedet ikke det er så slemt. Synes ærligt talt børnehaven herinde skal tørre øjnene nu...
Enig. Synes ikke han var så slem som han bliver gjort til. Men dumt at nævne DF og romalejre i et upolitisk fodbold forum.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 15. mar 2019, 23:32

johnfrank skrev:
15. mar 2019, 22:44
Gamen skrev:
johnfrank skrev:
15. mar 2019, 18:56
At være en del af så svag midtbane gør nok at han ikke har de optimale betingelser for at se godt ud. Han burde ligge i busquets positionen med et godt sat pres foran sig. Så skulle han nok samle op og fordele som en boss. Og være vigtig på dødbolde.
Hvad er det for en svag midtbane du snakker om? Den der mytedannelse med, at fordi vi har 3 spillere der tænker fremad gør at den centrale midtbane er udsat er jo altså lidt løjerlig.

Den kritik der oftest lyder af ham er jo, at han er langsom i opfattelse og pasninger.
Det går for trægt. Og der er for mange fejl.
Prototypen på en egenopfostret central AaB-midtbane de senere 15-20 år - ikke nok teknik, ikke nok kreativitet og ikke nok fart.
Svag midtbane. Kusk. Thellufsen. Abildgård. Det kan du vel godt se ikke. Lucas og Tom foran. Ikke just presmonstre.

Sendt fra min ATU-LX3 med Tapatalk
Lige her må jeg give dig ret. Vores midtbane er ikke god i presspillet. Det bliver bedre med Børsting på banen, men han har så andre mangler.
Jeg tænker at AaB skal til at tænke noget mere i at rekruttere løbestærke spillere, der samtidig har teknik.
Vi giver en del chancer væk, og det ser ud til at holdet har en ubalance, men det har det haft i flere år nu.

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. mar 2019, 00:10

Buzz Killington skrev:
15. mar 2019, 22:39

Jeg kan ikke se det vanvittige. Er stor fan af nultolerance overfor politiske tilkendegivelser, bestemt også dem jeg er enig i. Jeg kan slet ikke se problemet i sådan en fin regel som 99% formår at overholde, og som den sidste procent burde være i stand til at overholde efter af blive oplyst op retningslinjerne (evt. gentagne gange). Der er allerede undskyldninger nok for at afspore debatten når det bare gælder AaB. Og hvis man simpelthen har så stort et behov for at få sine politiske synspunkter set og hørt, så er det ved gud masser af andre muligheder for det derude på nettet.

Note: ovenstående er ikke rettet specifikt mod Bassos ban. Jeg kender ikke begrundelsen.
De 2 hidtidige karantæner, og nu udelukkelsen, har ikke været begrundet med noget politik - det har slet ikke været nævnt. Det har vel været pga. klager over fremtoning han har fået dem.

Hvad ved jeg? Har selv haft en uges karantæne for noget jeg synes var en bagatel.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 16. mar 2019, 01:21

Er der andre brugere, der er smidt ud permanent? Hvad blev der af ham der telefonnummeret, og hvad med Allan P/Penny?

Jeg har selv brugeren 'BassogogsVen' på ignore lige for tiden, primært pga. den megen kværulerende facon og debatstil, hvor alt konsekvent vinkles negativt, men hvis roma-kommentaren afstedkommer et permanent ban, så synes jeg, at dommen er hård. Og jeg er med på, at brugeren er advaret tidligere.

Der må ligge mere bag. Generel irritation over debatstil eller noget i den dur.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 16. mar 2019, 08:14

Trickster skrev:
16. mar 2019, 01:21
Er der andre brugere, der er smidt ud permanent? Hvad blev der af ham der telefonnummeret, og hvad med Allan P/Penny?

Jeg har selv brugeren 'BassogogsVen' på ignore lige for tiden, primært pga. den megen kværulerende facon og debatstil, hvor alt konsekvent vinkles negativt, men hvis roma-kommentaren afstedkommer et permanent ban, så synes jeg, at dommen er hård. Og jeg er med på, at brugeren er advaret tidligere.

Der må ligge mere bag. Generel irritation over debatstil eller noget i den dur.
Det er der formodentlig. Allan gutten var helt håbløs i sin form og modtog flere karantæner.
Til gengæld forstod jeg aldrig, at Hesten i årevis kunne få lov til at trolle herinde. Det var så åbenlyst, som det kan være. Er det fordi at trolling som udgangspunkt er tilladt?
Han forsøgte konsekvent at afspore enhver form for debat. Irritationen blev ikke mindre af, at der altid var nogen der bed på og svarede ham. Det er det en troll lever højt på.

Hvad angår Basso-vennen, så kender jeg ikke detaljerne. Enhver kunne se han var forholdsvis konfrontatorisk i sin stil, men der skal to til en tango. De politiske ytringer er mindre smarte.
Jeg fik selv en advarsel for "politisk indhold". Jeg syntes det var så tyndt, og især måden det blev overleveret på, fik mig til at rynke brynene. Jeg fik nærmest det indtryk, at mindst én i debutjuntaen har et horn i siden på mig. Dessværre har jeg slettet alt i min indbakke men jeg kan se mit svar:

"Re: Politiske henvisninger
BUTTON_DELETE BUTTON_REPORT Citer
Sendt: 5. feb 2018 10:37
Fra: Patmand
Modtager: Debatjuntaen

Ha ha, jeg rykker direkte i fængsel UDEN at passere startlinjen for at henvise til USA's og EU's finanspolitiske tiltag i årene der fulgte finanskrisen. Kan I ha' en god dag."

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 16. mar 2019, 08:36

Pastorius skrev:
15. mar 2019, 16:09
Gamen skrev:
15. mar 2019, 13:43
BassogogsVen skrev:
15. mar 2019, 12:34
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.
Hvil i fred, kære BassogogsVen.

Kan forstå, at det blev dit sidste indlæg i denne omgang - permanent bannet. Mon ikke Gaarde-mafiaen jubler. Så blev der én mindre oprørsk stemme på dette forum.
Jeg har ikke fulgt med i hvad der er sket deromkring (han har været ignoreret i flere måneder her).
Det var ikke en oprørsk stemme, det var en idiotisk stemme. Uanset om man mener han har ret eller ej, så kan jeg ikke forstå han ikke er blevet smidt ud for længst.
Idiotisk stemme fordi du ikke var enig?

Og fordi der bliver debatteret i en stil du ikke lige er enig med, så skal man ud af porten?

Og tilsyneladende på porten gennem ip-bans, så mit wifi røg med.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 16. mar 2019, 09:17

Halil skrev:
16. mar 2019, 08:36
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
BassogogsVen skrev:
Og dét synes jeg så, er mere utryghedsskabende end DF's mener om på samtlige romalejre i kongeriget.

Abildgaard har SLET ikke de kompetencer, den hurtighed, den teknik eller den spilforståelse, der skal til for at besidde den plads. Abildgaard er en pøler, men en god pøler. Abildgaard er 6'er.

Kan forstå, at det blev dit sidste indlæg i denne omgang - permanent bannet. Mon ikke Gaarde-mafiaen jubler. Så blev der én mindre oprørsk stemme på dette forum.
Jeg har ikke fulgt med i hvad der er sket deromkring (han har været ignoreret i flere måneder her).
Det var ikke en oprørsk stemme, det var en idiotisk stemme. Uanset om man mener han har ret eller ej, så kan jeg ikke forstå han ikke er blevet smidt ud for længst.

Og fordi der bliver debatteret i en stil du ikke lige er enig med, så skal man ud af porten?

Der sker når der bliver spærret på IP - du kan bare skrive til Juntaen og bede om at åbne for den respektive IP adresse - problemet oplever man også på Molslinien, hvor man ikke kan logge på da AllanP er banned :)
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. mar 2019, 09:43

Stop nu jeres tuderi over BassogogsVen og hans debatstil. Man kan sgu da bare lade vær med at diskutere hvis man er uenig. På et debatforum skal der være plads til alle.
Synes virkelig der er enkelte debattører herinde, som må have et hårdt liv, baseret på deres reaktioner på en medfans holdninger. Nævner ingen navne.
Mænger man sig med pøblen, så får man ærlige og kontante svar. Det er ikke en overfladisk og formel arbejdsplads det her. Dry your eyes mate!!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 16. mar 2019, 10:12

MrBangDK skrev:
16. mar 2019, 09:17
Halil skrev:
16. mar 2019, 08:36
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
BassogogsVen skrev:

Der sker når der bliver spærret på IP - du kan bare skrive til Juntaen og bede om at åbne for den respektive IP adresse - problemet oplever man også på Molslinien, hvor man ikke kan logge på da AllanP er banned :)
Haha, det må jeg prøve så.

Tak for svar.
Uden Synd Ingen Frelse

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 16. mar 2019, 11:22

Forza skrev:
15. mar 2019, 17:24
Patmand skrev:
15. mar 2019, 17:13
Forza skrev:
15. mar 2019, 14:25
jonas386 skrev:
15. mar 2019, 13:59
'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.

Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
Jeg ser fuldstændig det samme som dig, og har også selv forsøgt at debattere ud fra at fjerne den sort/hvide indstilling til tingene.

Det er åbenlyst hvilke mangler og fejl Gaarde har haft, men derfor bør man ikke bare afskrive de gode ting han har bedrevet som held, Lynges fortjeneste, eller lignende. En debat fungerer bedst når den er nuanceret.
Først og fremmest lækkert at vi vandt, og derfor stadig har noget at spille for i denne sæson.

Vedrørende sportsdirektører, så skal de naturligvis ikke bedømmes på deres første sæson i stolen - det siger sig selv. De overtager jo en trup og træner, som deres forgænger i meget høj grad har formet.
De skal over nogle transfervinduer have mulighed for at sætte deres eget præg på spillertruppen, ansætte trænere mv.

Først der har vi en mulighed for at bedømme, om deres kompetencer er i orden. Gaarde var helt 'blank' som sportsdirektør, og derfor ville det være endnu mere uretfærdigt, at fælde en dom over hans evner lige efter han var startet i jobbet.

Så jeg er helt enig med dig, Forza, vi bør se nuanceret på tingene.
Nu har Gaarde forhåbentlig dygtiggjort sig gennem den tid, han har været den øverste ansvarlige for det sportslige i AaB.
Så af de førnævnte grunde, så vægter hans og AaBs seneste resultater (de sidste par år) naturligvis mere, end da han var nyansat.

Hvilket bringer mig frem til; er Gaarde dygtig nok?
Vi bruger flere penge end konkurrenterne i midterfeltet, men opnår ikke bedre resultater. Et hav af fejlindkøb, en skævt sammensat trup, dårlig driftsøkonomi, dårlig kommunikator.
Jeg har faktisk svært ved at finde et område, hvor jeg syntes Gaarde excellerer ift. andre sportsdirektører.
Så min konklusion er naturligvis NEJ - Gaarde bør erstattes af en mere kompetent person.
Jeg er meget enig i din argumentation og også til dels din konklusion. Jeg synes Gaarde har foretaget sig nogle gode ting som han ikke får meget ros for, men hans træneransættelser, trupsammensætning generelt og indkøb peger samlet set pilen nedad for mig.

Omvendt synes jeg det lader til han er blevet bedre som sportsdirektør med tiden og jeg frygter, at vi med en ny skal starte helt forfra. Samtidig tror jeg også det bliver svært at finde en ny kandidat som ikke også vil lave en masse fodfejl.

Jeg synes derfor kun at man skal sige farvel og tak til Gaarde hvis man er sikker på man har en drømmekandidat klar som erstatning. Det er et utaknemmeligt job på mange måder og ender vi i Ole Nielsen kategorien så foretrækker jeg at beholde Gaarde.

AGF hentede jo eksempelvist en rutineret mand i Jacob Nielsen fra Randers og de spor skræmmer, der vil jeg til hver en tid foretrække Gaarde.
Det er jo fint nok, at vi er forholdsvis enige. Men det er vi så alligevel ikke helt, hvis du karakteriserer hans fejl som 'fodfejl'. I min verden er det graverende fejl, og det er netop grunden til jeg mener han skal ud.
Det ville hjælpe, hvis du rent faktisk fremhæver de områder, hvor han gør det godt. Jeg siger jo heller ikke, at han gør ALT forkert. Der må jo være nogen ting han kan - forhåbentlig. Men hvis det er 10% godt og 90% snot, så er det bare ikke godt nok.

Jeg kan sagtens leve med han er dødkedelig og tydeligvis benytter sig af spin, hvis han var dygtig til alt det sportslige. Det er trods alt langt det vigtigste, men det er jo netop der han fejler i stor stil.

Det her med man skal beholde ham, med mindre man har en drømmekandidat klar, det er en helt forkert måde at gribe det an. Hvis man kan konstatere han ikke er dygtig nok, ja så skal han naturligvis sættes fra bestillingen. Derefter kan man gå i gang med at finde en bedre mand/kvinde.

Jeg tror du og andre har en meget sentimental indgangsvinkel, når det kommer til folk i AaB med en længere relation til klubben. Det er et eller sted meget menneskeligt. Man kan bare ikke være med i toppen af dansk fodbold, hvis man skal holde på folk der ikke har kompetencerne i orden.

Du kan se det samme når der diskuteres spillere. Ingen klager rigtig over, at en udenlandsk spiller bliver fyret (får ophævet sin kontrakt), men hvis det er en Andreas Bruhn - så var der mange der talte hans sag. I både Viborg og Randers fik han sparket, hårdest i Viborg der simpelthen ikke registrerede ham til brug i Superligaen. Så kan træner/ledelsen hvis ikke sige det tydeligere: "du er ikke dygtig nok".

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. mar 2019, 11:59

FIDEL skrev:
16. mar 2019, 09:43
Stop nu jeres tuderi over BassogogsVen og hans debatstil. Man kan sgu da bare lade vær med at diskutere hvis man er uenig. På et debatforum skal der være plads til alle.
Synes virkelig der er enkelte debattører herinde, som må have et hårdt liv, baseret på deres reaktioner på en medfans holdninger. Nævner ingen navne.
Mænger man sig med pøblen, så får man ærlige og kontante svar. Det er ikke en overfladisk og formel arbejdsplads det her. Dry your eyes mate!!
Nej, der er retningslinjer for hvordan man bør gebærde sig herinde. Og det er helt ok at have en forventning om at folk taler ordenligt til hinanden. Hvis man syntes den slags er overfladisk er det måske fordi man ikke selv er specielt rar når det kommer til stykket.

Jeg vil ikke bryde mig om at blive disrespektet (som de unge kalder det) ude i det virkelige liv. Så jeg stiller naturligvis de samme krav til folk online (også selvom jeg selv falder i). Hvis du syntes det er træls, kan du med al respekt finde et andet sted med et andet niveau hvor du føler du kan udtrykke dig mere frit.

Nå, der er selvfølgelig også regler for at følge topic så ikke mere pladder fra mig.

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. mar 2019, 12:24

Patmand skrev:
16. mar 2019, 11:22
Forza skrev:
15. mar 2019, 17:24
Patmand skrev:
15. mar 2019, 17:13
Forza skrev:
15. mar 2019, 14:25
jonas386 skrev:
15. mar 2019, 13:59
'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.

Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
Jeg ser fuldstændig det samme som dig, og har også selv forsøgt at debattere ud fra at fjerne den sort/hvide indstilling til tingene.

Det er åbenlyst hvilke mangler og fejl Gaarde har haft, men derfor bør man ikke bare afskrive de gode ting han har bedrevet som held, Lynges fortjeneste, eller lignende. En debat fungerer bedst når den er nuanceret.
Først og fremmest lækkert at vi vandt, og derfor stadig har noget at spille for i denne sæson.

Vedrørende sportsdirektører, så skal de naturligvis ikke bedømmes på deres første sæson i stolen - det siger sig selv. De overtager jo en trup og træner, som deres forgænger i meget høj grad har formet.
De skal over nogle transfervinduer have mulighed for at sætte deres eget præg på spillertruppen, ansætte trænere mv.

Først der har vi en mulighed for at bedømme, om deres kompetencer er i orden. Gaarde var helt 'blank' som sportsdirektør, og derfor ville det være endnu mere uretfærdigt, at fælde en dom over hans evner lige efter han var startet i jobbet.

Så jeg er helt enig med dig, Forza, vi bør se nuanceret på tingene.
Nu har Gaarde forhåbentlig dygtiggjort sig gennem den tid, han har været den øverste ansvarlige for det sportslige i AaB.
Så af de førnævnte grunde, så vægter hans og AaBs seneste resultater (de sidste par år) naturligvis mere, end da han var nyansat.

Hvilket bringer mig frem til; er Gaarde dygtig nok?
Vi bruger flere penge end konkurrenterne i midterfeltet, men opnår ikke bedre resultater. Et hav af fejlindkøb, en skævt sammensat trup, dårlig driftsøkonomi, dårlig kommunikator.
Jeg har faktisk svært ved at finde et område, hvor jeg syntes Gaarde excellerer ift. andre sportsdirektører.
Så min konklusion er naturligvis NEJ - Gaarde bør erstattes af en mere kompetent person.
Jeg er meget enig i din argumentation og også til dels din konklusion. Jeg synes Gaarde har foretaget sig nogle gode ting som han ikke får meget ros for, men hans træneransættelser, trupsammensætning generelt og indkøb peger samlet set pilen nedad for mig.

Omvendt synes jeg det lader til han er blevet bedre som sportsdirektør med tiden og jeg frygter, at vi med en ny skal starte helt forfra. Samtidig tror jeg også det bliver svært at finde en ny kandidat som ikke også vil lave en masse fodfejl.

Jeg synes derfor kun at man skal sige farvel og tak til Gaarde hvis man er sikker på man har en drømmekandidat klar som erstatning. Det er et utaknemmeligt job på mange måder og ender vi i Ole Nielsen kategorien så foretrækker jeg at beholde Gaarde.

AGF hentede jo eksempelvist en rutineret mand i Jacob Nielsen fra Randers og de spor skræmmer, der vil jeg til hver en tid foretrække Gaarde.
Det er jo fint nok, at vi er forholdsvis enige. Men det er vi så alligevel ikke helt, hvis du karakteriserer hans fejl som 'fodfejl'. I min verden er det graverende fejl, og det er netop grunden til jeg mener han skal ud.
Det ville hjælpe, hvis du rent faktisk fremhæver de områder, hvor han gør det godt. Jeg siger jo heller ikke, at han gør ALT forkert. Der må jo være nogen ting han kan - forhåbentlig. Men hvis det er 10% godt og 90% snot, så er det bare ikke godt nok.

Jeg kan sagtens leve med han er dødkedelig og tydeligvis benytter sig af spin, hvis han var dygtig til alt det sportslige. Det er trods alt langt det vigtigste, men det er jo netop der han fejler i stor stil.

Det her med man skal beholde ham, med mindre man har en drømmekandidat klar, det er en helt forkert måde at gribe det an. Hvis man kan konstatere han ikke er dygtig nok, ja så skal han naturligvis sættes fra bestillingen. Derefter kan man gå i gang med at finde en bedre mand/kvinde.

Jeg tror du og andre har en meget sentimental indgangsvinkel, når det kommer til folk i AaB med en længere relation til klubben. Det er et eller sted meget menneskeligt. Man kan bare ikke være med i toppen af dansk fodbold, hvis man skal holde på folk der ikke har kompetencerne i orden.

Du kan se det samme når der diskuteres spillere. Ingen klager rigtig over, at en udenlandsk spiller bliver fyret (får ophævet sin kontrakt), men hvis det er en Andreas Bruhn - så var der mange der talte hans sag. I både Viborg og Randers fik han sparket, hårdest i Viborg der simpelthen ikke registrerede ham til brug i Superligaen. Så kan træner/ledelsen hvis ikke sige det tydeligere: "du er ikke dygtig nok".
Du har helt ret i, at det ikke er fodfejl. Jeg mener dog, at erfaringerne fra hans store fejl har gjort ham klogere (eller også håber jeg på det). Er det ikke tilfældet skal en fyring selvfølgelig eksekveres, men har den ballast gjort ham klogere på sine egne fejl og mangler, syntes jeg ikke han skal ryge ud på baggrund af sine (mange) fejlhandler som ligger flere år tilbage. Jeg synes han er sluppet godt fra transfervinduerne fra sidste vinter og fremad og det er et tegn på fremskridt i mine øjne.

Jeg synes personligt han er en dygtig sælger. I væsentlig højere grad end Lynge synes jeg han har haft succes i sine forhandlinger den vej som jeg ser det. Basso salget giver sig selv, At bytte Nicolai Larsen ud med et år tilbage af kontrakten for Rinne hvor man skulle betale 500.000 oveni var fremragende. Tilsvarende er Pohl/Van Weert handlen en genistreg i mine øjne. Jeg var også ret tilfreds med at man solgte Spalvis men stadig lykkedes at holde i ham et halvt år mere.

På trods af at han snøvler i interviews og er drønende kedelig, så ser jeg ham som en god repræsentant for AaB og klubbens værdier. Han er altid ordentlig i medierne og sørger for, at vi som klub ikke er i pressen med ramaskrig over dommere, verbale infights med andre klubber og lignende.

Han har haft haft et fint fokus på at forbedre tilstandene på Hornevej hvilket er lykkedes. Jeg anerkender han ikke er alene om det men så vidt jeg ved var han drivkraften bag Børge Bach huset.

Jeg tror han har anerkendt at scouting af mindre kendte spillere ikke har været en succes, og derfor tror jeg ikke bare man henter slovakker ind fra højre og venstre fremadrettet. Som nævnt har jeg været tilfreds med de seneste 3 transfervinduet fra hans side omend man kan diskutere trupsammensætningen. Jeg tror dog der en del faktorer i spil. At vi har alt for mange midtbanespillere skyldes eksempelvist at man har vidst at Ris og Wurtz sang på sidste vers og man derfor ikke vil tynde ud bag dem.

Jeg tror ikke AaB er attraktive nok til at finde en bedre løsning på markedet og det er en væsentlig præmis for om en fyring er aktuel.

Men lad mig lige understrege, at jeg ikke synes alt er rosenrødt omkring Gaarde. Langt fra, jeg ser bare forbedringer og mangel på bedre alternativer som gør at jeg ikke nødvendigvis mener man skal fyre ham på nuværende tidspunkt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 16. mar 2019, 13:59

Buzz Killington skrev:
16. mar 2019, 11:59
FIDEL skrev:
16. mar 2019, 09:43
Nej, der er retningslinjer for hvordan man bør gebærde sig herinde. Og det er helt ok at have en forventning om at folk taler ordenligt til hinanden. Hvis man syntes den slags er overfladisk er det måske fordi man ikke selv er specielt rar når det kommer til stykket.

Jeg vil ikke bryde mig om at blive disrespektet (som de unge kalder det) ude i det virkelige liv. Så jeg stiller naturligvis de samme krav til folk online (også selvom jeg selv falder i). Hvis du syntes det er træls, kan du med al respekt finde et andet sted med et andet niveau hvor du føler du kan udtrykke dig mere frit.

Nå, der er selvfølgelig også regler for at følge topic så ikke mere pladder fra mig.
Tak. :thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 16. mar 2019, 14:44

Pastorius skrev:
15. mar 2019, 18:21
NIN skrev:
15. mar 2019, 16:17
Ukonsistent i sine holdninger? Ja, det alene bør føre til en livstidskarantæne. Godt han er alene om det, ellers var debatsiden hurtig affolket.
Præcis!
(Det jeg mener var at han var en troll eller kværulant, der skændtes mest for fornøjelsens skyld).
Enig. Uagtet at man i visse tilfælde har en pointe og i andre enkelte tilfælde kan formulere sig skarpt og med kant; hvis man smider om sig med stort set enslydende indlæg i tråd efter tråd, afsporer debatter i evig stridbarhed og ender i alenlange infights med de få debattører, der bider på, så hedder endestationen uvægerligt banning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. mar 2019, 16:32

Til al den snak om udelukkelsen.

Egentlig er min grundholdning at der skal være plads til alle, men særligt på internettet har jeg måttet sande at det er der ikke. Hvis man undlader at fjerne de mest støjende og ukonstruktive folk, så forsvinder de lidt mere stille, saglige og (efter min mening) meget mere interessante deltagere.

Der er en enkelt der hentyder til at jeg er tilfreds med at han blev bannet fordi jeg er uenig. Det har ikke noget med det at gøre. Der er udelukkende en (sbujektiv - ganske vist) afvejning af hvem der giver mere til debatten end de tager ud af den. Skulle jeg bestemme helt selv, så ville jeg banne en hel del flere - og flere af dem er aktive i denne tråd, og nogle af dem er jeg faktisk enige med masser af ting om.

Jeg nøjes istedet med at ignorere dem (på begge sider), og det har gjort debatsiden til at udholde at være med på. Ellers var jeg smuttet forlængst.

Ind imellem åbner jeg for mit filter for at se om det er blevet anderledes, men det er som oftest de samme brugere der ender i filtret igen.

Når alt det er sagt, så er det en svær balance, og det er enormt svært at finde saglige og entydige retningslinjer for hvem der skal have advarsler, karantæner eller helt smides ud. Så jeg kan godt forstå at man strækker sig langt, også selvom jeg synes man har strukket sig alt for langt i det seneste tilfælde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 17. mar 2019, 09:03

Pastorius skrev:
16. mar 2019, 16:32

Egentlig er min grundholdning at der skal være plads til alle, men særligt på internettet har jeg måttet sande at det er der ikke. Hvis man undlader at fjerne de mest støjende og ukonstruktive folk, så forsvinder de lidt mere stille, saglige og (efter min mening) meget mere interessante deltagere.

Der er en enkelt der hentyder til at jeg er tilfreds med at han blev bannet fordi jeg er uenig. Det har ikke noget med det at gøre. Der er udelukkende en (sbujektiv - ganske vist) afvejning af hvem der giver mere til debatten end de tager ud af den. Skulle jeg bestemme helt selv, så ville jeg banne en hel del flere - og flere af dem er aktive i denne tråd, og nogle af dem er jeg faktisk enige med masser af ting om.

Jeg nøjes istedet med at ignorere dem (på begge sider), og det har gjort debatsiden til at udholde at være med på. Ellers var jeg smuttet forlængst.

Ind imellem åbner jeg for mit filter for at se om det er blevet anderledes, men det er som oftest de samme brugere der ender i filtret igen.

Når alt det er sagt, så er det en svær balance, og det er enormt svært at finde saglige og entydige retningslinjer for hvem der skal have advarsler, karantæner eller helt smides ud. Så jeg kan godt forstå at man strækker sig langt, også selvom jeg synes man har strukket sig alt for langt i det seneste tilfælde.
Det lyder sgu noget træls, at du ikke kan ignorere folks skriblerier på internettet, men har behov for hjælp til det.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2019, 09:14

Halil skrev:
17. mar 2019, 09:03
Pastorius skrev:

Det lyder sgu noget træls, at du ikke kan ignorere folks skriblerier på internettet, men har behov for hjælp til det.
Det lyder da ellers som en meget moderne løsning på problemet. Skruer du heller ikke ned for radioen når det er for højt?

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 17. mar 2019, 09:52

Buzz Killington skrev:
17. mar 2019, 09:14
Halil skrev:
17. mar 2019, 09:03
Pastorius skrev:

Det lyder da ellers som en meget moderne løsning på problemet. Skruer du heller ikke ned for radioen når det er for højt?
Dårlig analogi.

Nej, jeg har selvkontrol nok til ikke at hidse mig op over debattører på internettet, hvorfor jeg ikke har et behov for at ignorere brugere ved helt at fjerne disses indlæg.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar