Forza skrev: ↑15. mar 2019, 17:24
Patmand skrev: ↑15. mar 2019, 17:13
Forza skrev: ↑15. mar 2019, 14:25
jonas386 skrev: ↑15. mar 2019, 13:59
'Gaarde-Mafiaen' haha. Altså, er der nogen der er uenige i at Gaarde har skuffet som sportsdirektør? Jeg synes ofte at det forsvar man ser herinde nærmere er en nuancering. For uanset hvor utilfreds man er med Gaarde, så bliver kritikken ofte noget en-sporet og virkelig unuanceret.
Hvordan ser man egentlig om folk er bannede eller ej?
Jeg ser fuldstændig det samme som dig, og har også selv forsøgt at debattere ud fra at fjerne den sort/hvide indstilling til tingene.
Det er åbenlyst hvilke mangler og fejl Gaarde har haft, men derfor bør man ikke bare afskrive de gode ting han har bedrevet som held, Lynges fortjeneste, eller lignende. En debat fungerer bedst når den er nuanceret.
Først og fremmest lækkert at vi vandt, og derfor stadig har noget at spille for i denne sæson.
Vedrørende sportsdirektører, så skal de naturligvis ikke bedømmes på deres første sæson i stolen - det siger sig selv. De overtager jo en trup og træner, som deres forgænger i meget høj grad har formet.
De skal over nogle transfervinduer have mulighed for at sætte deres eget præg på spillertruppen, ansætte trænere mv.
Først der har vi en mulighed for at bedømme, om deres kompetencer er i orden. Gaarde var helt 'blank' som sportsdirektør, og derfor ville det være endnu mere uretfærdigt, at fælde en dom over hans evner lige efter han var startet i jobbet.
Så jeg er helt enig med dig, Forza, vi bør se nuanceret på tingene.
Nu har Gaarde forhåbentlig dygtiggjort sig gennem den tid, han har været den øverste ansvarlige for det sportslige i AaB.
Så af de førnævnte grunde, så vægter hans og AaBs seneste resultater (de sidste par år) naturligvis mere, end da han var nyansat.
Hvilket bringer mig frem til; er Gaarde dygtig nok?
Vi bruger flere penge end konkurrenterne i midterfeltet, men opnår ikke bedre resultater. Et hav af fejlindkøb, en skævt sammensat trup, dårlig driftsøkonomi, dårlig kommunikator.
Jeg har faktisk svært ved at finde et område, hvor jeg syntes Gaarde excellerer ift. andre sportsdirektører.
Så min konklusion er naturligvis NEJ - Gaarde bør erstattes af en mere kompetent person.
Jeg er meget enig i din argumentation og også til dels din konklusion. Jeg synes Gaarde har foretaget sig nogle gode ting som han ikke får meget ros for, men hans træneransættelser, trupsammensætning generelt og indkøb peger samlet set pilen nedad for mig.
Omvendt synes jeg det lader til han er blevet bedre som sportsdirektør med tiden og jeg frygter, at vi med en ny skal starte helt forfra. Samtidig tror jeg også det bliver svært at finde en ny kandidat som ikke også vil lave en masse fodfejl.
Jeg synes derfor kun at man skal sige farvel og tak til Gaarde hvis man er sikker på man har en drømmekandidat klar som erstatning. Det er et utaknemmeligt job på mange måder og ender vi i Ole Nielsen kategorien så foretrækker jeg at beholde Gaarde.
AGF hentede jo eksempelvist en rutineret mand i Jacob Nielsen fra Randers og de spor skræmmer, der vil jeg til hver en tid foretrække Gaarde.
Det er jo fint nok, at vi er forholdsvis enige. Men det er vi så alligevel ikke helt, hvis du karakteriserer hans fejl som 'fodfejl'. I min verden er det graverende fejl, og det er netop grunden til jeg mener han skal ud.
Det ville hjælpe, hvis du rent faktisk fremhæver de områder, hvor han gør det godt. Jeg siger jo heller ikke, at han gør ALT forkert. Der må jo være nogen ting han kan - forhåbentlig. Men hvis det er 10% godt og 90% snot, så er det bare ikke godt nok.
Jeg kan sagtens leve med han er dødkedelig og tydeligvis benytter sig af spin, hvis han var dygtig til alt det sportslige. Det er trods alt langt det vigtigste, men det er jo netop der han fejler i stor stil.
Det her med man skal beholde ham, med mindre man har en drømmekandidat klar, det er en helt forkert måde at gribe det an. Hvis man kan konstatere han ikke er dygtig nok, ja så skal han naturligvis sættes fra bestillingen. Derefter kan man gå i gang med at finde en bedre mand/kvinde.
Jeg tror du og andre har en meget sentimental indgangsvinkel, når det kommer til folk i AaB med en længere relation til klubben. Det er et eller sted meget menneskeligt. Man kan bare ikke være med i toppen af dansk fodbold, hvis man skal holde på folk der ikke har kompetencerne i orden.
Du kan se det samme når der diskuteres spillere. Ingen klager rigtig over, at en udenlandsk spiller bliver fyret (får ophævet sin kontrakt), men hvis det er en Andreas Bruhn - så var der mange der talte hans sag. I både Viborg og Randers fik han sparket, hårdest i Viborg der simpelthen ikke registrerede ham til brug i Superligaen. Så kan træner/ledelsen hvis ikke sige det tydeligere: "du er ikke dygtig nok".