Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Trickster » 17. mar 2014, 15:29

andreasaab89 skrev:BTW: på et tidspunkt havde FC Menneskehandel over 50% mørke på banen dvs. 6-5 i mørk-hvid favør. Er der ikke noget med at der findes en regel om hvor mange ikke-eu statsborgere et hold må bruge på banen ad gangen ?
Det har tidligere været ulovligt at have mere end tre ikke-EU-spillere på banen i Superligaen, men de regler blev lavet om for nogle år siden. Jeg mener det var for at harmonisere med UEFAs regler på området. Det er dog stadig ikke tilladt for 1. og 2. divisions-klubber at have 4 ikke-EU spillere på banen.

Hver klub skal nu indsende en spillerliste med op til 25 godkendte spillere, og af de 25 skal mindst otte have fået deres fodbold-opdragelse i Danmark. Fire være være uddannet i klubben.

Alle afrikanske spillere tæller i øvrigt som EU-borgere, hvis jeg husker korrekt.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af le Cid » 17. mar 2014, 15:30

andreasaab89 skrev:BTW: på et tidspunkt havde FC Menneskehandel over 50% mørke på banen dvs. 6-5 i mørk-hvid favør. Er der ikke noget med at der findes en regel om hvor mange ikke-eu statsborgere et hold må bruge på banen ad gangen ?
Der er vist en del afrikanske lande, der tæller som EU lande pga. een eller anden aftale...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. mar 2014, 16:34

andreasaab89 skrev:Disco Glens historie om at de mørke spillere er mere hurtige og derfor ser mere voldsomme ud må jeg simpelthen brække mig over efter at have sent kampen igår.

De mørke spillere er som om de slet ikke har fået indlært foldboldreglerne. De skubber konstant i ryggen, deres arme flyver rundt i hovedhøjde og de virker konstant overilede i deres mand mand aktioner.
Konklusion: kan sagtens forstå de får mange kort ! har intet med racisme at gøre men at Glen burde lære dem at tage det lidt med ro.

BTW: på et tidspunkt havde FC Menneskehandel over 50% mørke på banen dvs. 6-5 i mørk-hvid favør. Er der ikke noget med at der findes en regel om hvor mange ikke-eu statsborgere et hold må bruge på banen ad gangen ?
Jeg mener at de max havde 5 sorte på banen på en gang. En sort gik ud da ham 4meter-manden kom ind. Ikke at farve på nogen måde har betydning men det klinger bare på en eller anden måde forkert når FCM roses for at bruge 6 spillere af egen avl og AaB for at bruge 5 når man så ser at alle deres spillere kommer fra Afrika. Man synes måske at en ung knægt fra Hjørring er en anelse mere "egen avl" end en fra Nigeria :) Og jeg ved godt at man ikke kan stille det sådan op...
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2014, 16:40

Det er hvertfald mere lokalt, og signalerer man gør noget for lokalområdet. På samme måde virker det også mærkeligt når man snakker om egen avl i de store klubber i feks England, og så er spilleren fra Serbien, eller hvad nu, og er først kommet til landet som 17 årig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Klaus » 17. mar 2014, 16:46

Eller en spiller fra Danmark, som kommer til Ajax :innocent:

Måske denne sort/hvid diskussion er lidt tåbelig. Sisto er fx både mørk og født i Danmark. Jeg er knaldhamrende ligeglad med folks hudfarve og glæder mig til at se Opondo slå igennem i AaB.... Og han er vist også hjemmeavlet ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 17:27

Der er også kommet ALT for meget fokus på om spillere af "egen avl" nu også lige præcist opfylder de kriterier UEFA har opstillet for "homegrown" spillere.

I gårsdagens kamp benyttede vi f.eks. kun to spillere ud af 13 (Jönnson og KEP) hvis superligakarriere ikke er skabt i AaB, resten er enten kommet til klubben som unge talenter, eller er opflasket i talentafdelingen. I den øvrige trup er det vel kun AK, Due og Carsten Christensen som har haft en karriere inden AaB - ja på topplan kun Due.

Mindst 90% af vores hold er med andre ord formet og skabt i AaB, det må være unikt i moderne dansk fodbold, og i særdeleshed i nyere AaB historie. Iøvrigt tror jeg det er en meget stor faktor i den nuværende succes.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Yankee » 17. mar 2014, 18:02

Nu skal vi heller ikke ende med at lyde som Brøndby-fans, der gør alt og alle til "ægte Brøndby-drenge".

På holdet i går er hverken Nicolai Larsen, Kenneth Emil, Jønsson, Rasmus Würtz, Jeppe Curth eller Rasmus Thelander egen avl. Lukas Spalvis kan diskuteres.

Det er stadig imponerende at vi har Patrick, Ahlmann, Risgård, Thomsen og Kusk af egen avl i startformationen - men derudover er det i lige så høj grad vores evne til at hente dygtige 19-21-årige spillere ind udefra, der gør udslaget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 18:39

Yankee skrev:Nu skal vi heller ikke ende med at lyde som Brøndby-fans, der gør alt og alle til "ægte Brøndby-drenge".

På holdet i går er hverken Nicolai Larsen, Kenneth Emil, Jønsson, Rasmus Würtz, Jeppe Curth eller Rasmus Thelander egen avl. Lukas Spalvis kan diskuteres.

Det er stadig imponerende at vi har Patrick, Ahlmann, Risgård, Thomsen og Kusk af egen avl i startformationen - men derudover er det i lige så høj grad vores evne til at hente dygtige 19-21-årige spillere ind udefra, der gør udslaget.
AaB skrev kontrakt med Würtz da han var 17, men han spillede sæsonen færdig i Skive, og var vel 18 da han debuterede, så den er vel også lige på grænsen. Var han tiltrådt øjeblikkeligt, og var blevet udlejet tilbage til Skive, havde han vel været at betragte som egen avl.

Men jeg er nu slet ikke ude på at der går Brøndby i den. For som du siger har vi haft rigtigt meget held med også at hente de unge og ufærdige spillere fra de lavede rækker - og gøre dem til færdige spillere, for manges vedkommende nu superligaprofiler. Altså mener jeg at de dermed formes og skabes i AaB, uanset om de så er 17 eller 21.

Det er godt scoutingarbejde, men for mange spilleres vedkommende har det også betydet at de bliver formet til den måde AaB vil have spillere skal være. Når man, som eksempel, henter angriberen Dalsgaard i serie 2 som 20 årig, og gør ham til en af landets absolut bedste backs, har man vel en stor andel i spillerens udvikling... mindst lige så stor som når FCM henter en afrikansk 17 årig (eller 10), og lærer ham hvordan vi spiller fodbold i Danmark.

Kun KEP, Due og Jönsson var profiler da de blev hentet til klubben, og Curth er vel den eneste af de øvrige som havde fået få superligaminutter før han kom til AaB.

EDIT: Som sammenligning var hele 17 spillere hentet ind udefra i den seneste guldsæson, og heraf kunne vel kun MJ, Chrys og tildels Caca tildeles uprøvet talent prædikatet. Det er en ekstremt markant udvikling på så kort tid, som selvfølgelig også er økonomisk betinget.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2014, 18:43

Curth tog til Feyenoord som 16-17 årig, så tror ikke han har fået spilletid andre steder end Excelsior før AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Yankee » 17. mar 2014, 20:09

Jesper Schmidt skrev:AaB skrev kontrakt med Würtz da han var 17, men han spillede sæsonen færdig i Skive, og var vel 18 da han debuterede, så den er vel også lige på grænsen. Var han tiltrådt øjeblikkeligt, og var blevet udlejet tilbage til Skive, havde han vel været at betragte som egen avl.
Jeg er godt klar over Würtz' historie, og det er netop også derfor jeg ikke regner ham for egen avl. AaB henter typisk spillere ind omkring 14-15-års-alderen og hvis de ikke er med her eller på U17 er de ikke "egen avl" i mine øjne. Især ikke når de spiller divisionskampe et andet sted før vi henter dem (som Thelander, Nicolai Larsen, Jeppe Curth og Würtz). Men det er en flydende grænse og grundlæggende er vi (som så ofte før) helt enige.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af BoomZ0R » 17. mar 2014, 22:21

Kasper Møller skrev:Og nu vi taler om at sparke bolden ud:

Hold nu kæft, så latterligt det var. FCM har bolden, da deres spiller kommer til skade, har de ikke? De spiller videre, vi erobrer bolden, og vi sparker den ud. Allerede der er det jo nærmest til at gå amok over. Hvis ham, der ligger ned, fejler noget, så må de sgu da selv sparke bolden ud, eller alternativt få dommeren til at afbryde spillet. Nå - men ok - vi får jo bolden tilbage, tænker jeg, så det går vel nok? Næh. For det indkast, fcm får, ender hos dumcan, og hvad gør stjerneamøben så? Han losser den gudhjælpemig ud til målspark! Og så ender det med, at vi får en 50/50-duel om bolden på et langt målspark istedet for at få den tilbage der, hvor vi havde den, da vi sparkede den ud: i bagerste geled, uden pres på, og i fuld kontrol. Den slags "fair play" er simpelthen til at få grå hår af. Jeg kan slet ikke ha' det. Og hvad kan (og bør) man så lære af det? Lad nu for fanden dommeren styre, om spillet skal afbrydes, og drop det der pis med at sparke bolden ud, med mindre den virkeligt er helt gal - hvilket den jo (heldigvis) sjældent er, når det kommer til stykket...

Nå, men bortset fra det: Feeeeeeed sejr! :aabfan:
Og hvis jeg lige må tilføje, så i den situation, hvor det vidst var Izunna der lå og pev. Så går han ud, fordi det siger reglerne at han skal. Men fordi den bliver sparket til målspark, i fairplay regi, så er det næste spilstop og amøben må komme ind igen.
Ekstremt latterligt! Så forsvinder straffen ved at ligge og pive over ingenting, hvis man bare selv kan sparke den ud til næste spilstop.

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af charles » 18. mar 2014, 05:20

Lækkert indslag på Super AaB's egen hjemmeside:

[uhttp://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/AaB-fc- ... id=55105rl][/url]

Fri for eksperter (hvordan staver man det på dansk idag), (læs: københavnersvin), og kommentatorspor, men fokus på det vigtigste.

De sidste 30 sekunder er giver gåsehud.
Skru godt op.

Godt gået Aalborg.

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af charles » 18. mar 2014, 05:23


Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af benz » 18. mar 2014, 07:34

Mesterskabsodds fra Nordicbet. Vi er næsten favoritter nu :) En sejr i SønderjyskE og et FCN-point i Herning så er vi der :)

Vinder
FC Midtjylland
2.30
AaB
2.75
FC København
4.65
Brøndby IF
13.00
Esbjerg fB
150.00

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Lindmark » 18. mar 2014, 10:46

DEG skrev:Taget er jo ved at lette ved målet, fed måde at afslutte en rocker kold søndag aften! Patrick dit dejlige mandfolk, sikke en kamp han begik i dag
Heftigt brøl da Rissi pandede den ind under overliggeren. Min ikke-særligt-fodboldinteresserede bettesvoger befandt sig nær Vor Frue Kirke og kunne tydeligt høre at der blev scoret i Vestbyen :)
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Lindmark » 18. mar 2014, 12:26

sulakvelidze skrev:AaBs pointhøst i to kampe mod alle hold:

FCM 4
FCK 3
BIF 4
EfB 4
OB 4
FCN 1
FCV 1
AGF 4
RFC 3
VFF 6
SØN 6

... :aabfan:
Endnu en grund til at hade såvel Farum som Slagelse herfra og ind i glemslen. Viborg og Haderslev derimod må gerne spille i den bedste række også i næste sæson...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 13:44

Lindmark skrev:
DEG skrev:Taget er jo ved at lette ved målet, fed måde at afslutte en rocker kold søndag aften! Patrick dit dejlige mandfolk, sikke en kamp han begik i dag
Heftigt brøl da Rissi pandede den ind under overliggeren. Min ikke-særligt-fodboldinteresserede bettesvoger befandt sig nær Vor Frue Kirke og kunne tydeligt høre at der blev scoret i Vestbyen :)
Hæhæ det er alligevel imponerende der er vel et par kilometer i mellem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Eksil » 18. mar 2014, 19:05

DEG skrev:
Lindmark skrev:
DEG skrev:Taget er jo ved at lette ved målet, fed måde at afslutte en rocker kold søndag aften! Patrick dit dejlige mandfolk, sikke en kamp han begik i dag
Heftigt brøl da Rissi pandede den ind under overliggeren. Min ikke-særligt-fodboldinteresserede bettesvoger befandt sig nær Vor Frue Kirke og kunne tydeligt høre at der blev scoret i Vestbyen :)
Hæhæ det er alligevel imponerende der er vel et par kilometer i mellem.
Har boet i øgadekvateret og når vinden står rigtigt kommer brølet før tv-signalet

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Elscorpio » 18. mar 2014, 19:37

benz skrev:Mesterskabsodds fra Nordicbet. Vi er næsten favoritter nu :) En sejr i SønderjyskE og et FCN-point i Herning så er vi der :)

Vinder
FC Midtjylland
2.30
AaB
2.75
FC København
4.65
Brøndby IF
13.00
Esbjerg fB
150.00
Pas på med at jinxe mesterskabet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2014, 19:41

Hvis man kan jinxe mesterskabet har vi vundet, på graven er de gang med den vildeste omgang jinx

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... =1&t=96733" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar