Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2016, 11:52

MR er den rigtige vinder skrev:Det er muligt, jeg overdriver tilfredsheden - men ikke meget.

Spillere er så gode som resultaterne viser. Men resultater ændrer sig, så det er en relativ sandhed. Jeg har altid fundet det svært at vurdere de enkelte spillere, fordi det afhænger så meget af, om holdet har succes . Men på papiret lignede Holgersson, Flores og Sloth ambitiøse signings. Men AaB har som hold ikke spillet særligt godt - og det har de (måske derfor) heller ikke.
Iøvrigt tror jeg nok, at man vil kunne finde OB-fans, der ville være henrykte for at kunne bytte KEP med Holgersson.
Vi er meget enige i.

Og specielt klinger det meget hult, når nogle debattører er ved at gøre KEP til en ufejlbarlig forsvarsspiller ift. Holgersson. Så må man overveje om de debattører først er kommet på debatsiden i sommers...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 10. nov 2016, 12:09

FlæskeFrank skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:Det er muligt, jeg overdriver tilfredsheden - men ikke meget.

Spillere er så gode som resultaterne viser. Men resultater ændrer sig, så det er en relativ sandhed. Jeg har altid fundet det svært at vurdere de enkelte spillere, fordi det afhænger så meget af, om holdet har succes . Men på papiret lignede Holgersson, Flores og Sloth ambitiøse signings. Men AaB har som hold ikke spillet særligt godt - og det har de (måske derfor) heller ikke.
Iøvrigt tror jeg nok, at man vil kunne finde OB-fans, der ville være henrykte for at kunne bytte KEP med Holgersson.
Vi er meget enige i.

Og specielt klinger det meget hult, når nogle debattører er ved at gøre KEP til en ufejlbarlig forsvarsspiller ift. Holgersson. Så må man overveje om de debattører først er kommet på debatsiden i sommers...
Det er vel ikke anderledes, end de der gjorde Holgersson til forsvarsfrelser efter en kamp og mente, at vi havde vundet mesterskabet endnu mere suverænt, havde vi spillet med ti mand og uden KEP.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 10. nov 2016, 12:31

Gamen skrev: Ikke når man ser på hvem der forlod os. Det giver ingen mening at henvise til tilgange, hvis ikke du tager afgange med i ligningen. Og vi har solgt væsentligt mere betydningsfulde spillere, end vi har fået ind. Spalvis, Thomsen, KEP - og så endda Dalsgaard hvis man går lidt længere tilbage.
Flores har været dyr, men ikke for alvor sat et aftryk. Det samme gælder Sloth, som har været meget ud og ind af holdet og endnu ikke fået meget spilletid på hans favoritposition. Holgersson er bare et uhyggeligt dårligt indkøb - købt til at være leder, men har indtil videre kun været foregangsmand når det gælder personlige fejl og dumme beslutninger med bolden.
Så jeg ved ikke hvor meget tilfredshed der var at spore - en del herinde mente stadig at vi burde hente kvalitet til bagkæden og muligvis oppe foran, hvor vi mistede vores eneste fuldblodsangriber.
Hvis man ser på hvordan eksempelvis FCK klarer sig, når klubben har haft en stor afgang, så er det påfaldende hvor længe Ståle er om at få sit hold til at fungere, selv om han har de penge han vil have og flere til, og selv om kassen på Djævleøen nærmest er bundløs.
Sidste gang nåede både FC Nordsjælland og AaB at blive mestre, inden Ståle havde fået FCKs spil og resultater til at fungere. Eksempelvis lå FCK med kun 13 point efter 11 kampe i efteråret 2013 og de var 10 point efter FC Midtjylland, der dengang lå på førstepladsen i rækken. Jeg håber du vil forholde dig til hvorfor Lars Søndergaard skulle have lettere ved at spille en ny trup sammen end Ståle har i FCK.

Du kunne desuden prøve at svare på, hvordan du tror Holgersson ville agere hvis AaB spillede med større kompakthed i forsvaret. Du mener jo selv, at AaB skal spille med to sprintere på backerne, og kan ikke se nogen værdi i en lidt mere defensiv type som Patrick. Det er det spil du plejer at gå ind for, som man momentvis kan kalde 2-6-2 eller endda 2-4-4, vil skabe masser af situationer hvor vores centerforsvarere kommer til at spille masser af duelspil eller ender i løbedueller hvor lidt tunge forsvarere skal løbe om kap med lynhurtige angribere.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 10. nov 2016, 13:09

MR er den rigtige vinder skrev:
Det er muligt, jeg overdriver tilfredsheden - men ikke meget.

Spillere er så gode som resultaterne viser. Men resultater ændrer sig, så det er en relativ sandhed. Jeg har altid fundet det svært at vurdere de enkelte spillere, fordi det afhænger så meget af, om holdet har succes . Men på papiret lignede Holgersson, Flores og Sloth ambitiøse signings. Men AaB har som hold ikke spillet særligt godt - og det har de (måske derfor) heller ikke.
Iøvrigt tror jeg nok, at man vil kunne finde OB-fans, der ville være henrykte for at kunne bytte KEP med Holgersson.
Ja, KEP fungerer dårligt i OB på et fuldstændig fragmenteret hold, der lider under 3-4 års hovedløs udskiftning. AaB er trods alt i langt bedre stand, med en række spillere som har spillet i klubben i flere år.

En leder skal i mindst ligeså høj grad måles på sin betydning, og der må man stille sig meget tvivlende overfor om Holgersson leverer varen.

Det kan også godt være, at det bare er Søndergaard der ikke får spillerne til at præstere - men lige i svenskerens tilfælde tvivler jeg i høj grad på at han har evnerne. Han er urimeligt ringe med fødderne, selv sammenlignet med KEP.

Men okay, med de rygter der går, så er det heller ikke sikkert at vi behøver se på Søndergaard særligt meget længere. Som det var tilfældet med Kent efter det første halve år, så trækkes der formentlig en streg i sandet, eller også så ryger han. Han er godt på vej til at tabe omklædningsrummet.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 10. nov 2016, 13:15

Freddie skrev: Hvis man ser på hvordan eksempelvis FCK klarer sig, når klubben har haft en stor afgang, så er det påfaldende hvor længe Ståle er om at få sit hold til at fungere, selv om han har de penge han vil have og flere til, og selv om kassen på Djævleøen nærmest er bundløs.
Sidste gang nåede både FC Nordsjælland og AaB at blive mestre, inden Ståle havde fået FCKs spil og resultater til at fungere. Eksempelvis lå FCK med kun 13 point efter 11 kampe i efteråret 2013 og de var 10 point efter FC Midtjylland, der dengang lå på førstepladsen i rækken. Jeg håber du vil forholde dig til hvorfor Lars Søndergaard skulle have lettere ved at spille en ny trup sammen end Ståle har i FCK.

Du kunne desuden prøve at svare på, hvordan du tror Holgersson ville agere hvis AaB spillede med større kompakthed i forsvaret. Du mener jo selv, at AaB skal spille med to sprintere på backerne, og kan ikke se nogen værdi i en lidt mere defensiv type som Patrick. Det er det spil du plejer at gå ind for, som man momentvis kan kalde 2-6-2 eller endda 2-4-4, vil skabe masser af situationer hvor vores centerforsvarere kommer til at spille masser af duelspil eller ender i løbedueller hvor lidt tunge forsvarere skal løbe om kap med lynhurtige angribere.
Ståle har professionaliseret FCK igen - ud med manden, der foretog alle de dumme indkøb (CV) og ind med manager-rollen. Man må bare sige at stort set alle de spillere Ståle har hentet efter han har indtaget den rolle har præsteret.

Lars S. har ikke skullet spille en ny trup sammen, ikke mere end f.eks. Zorniger i Brøndby, og han kom til et hold med en gennemgående fast stamme, som både har spillet europæisk mm.

Du synes ikke AaB spiller med større kompakthed? Det har ellers været udtalt under Lars S. efter Dalsgaards afgang, at både Blåbjerg og PK stort set ikke har været synlige offensivt, og at backs generelt ikke har været det før de sidste 6-8 kampe. Hvor backs under Kent stod for nærmest 80-90 % af alle indlæg, så er det noget andre tider nu, hvor spillet i langt højere grad flyttes ind over en overbefolket midte.
Selvfølgelig ser jeg stort set ingen værdi i Patrick, fordi han absolut intet bidrager med. Hvad skal der til før folk forstår det, udover at han (igen) er blevet overhalet? Sidst af en omskolet angriber, denne gang af en 1. års senior.

Holgersson passer ikke hverken på den ene eller den anden måde til meget andet end et betonforsvar, der står lavt. Han er langsom som en snegl, han er langsom i spilopfattelsen, dårlig i sine markeringer. Derfor skulle vi aldrig have hentet ham - forestil dig lige ham i europæisk fodbold hvor AaB skulle opnå et resultat. Han ville være en rendyrket katastrofe. Jeg nævnte ham selv i sin tid, fordi han passede på typen vi plejer at hente - men noterede også at jeg ingenlunde var sikker på at han var god nok. 3 år på et midterhold i en sekunda-liga får ikke ligefrem pilen til at pege op.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 10. nov 2016, 13:26

Gamen skrev:Lars S. har ikke skullet spille en ny trup sammen, ikke mere end f.eks. Zorniger i Brøndby, og han kom til et hold med en gennemgående fast stamme, som både har spillet europæisk mm.

Du synes ikke AaB spiller med større kompakthed? Det har ellers været udtalt under Lars S. efter Dalsgaards afgang, at både Blåbjerg og PK stort set ikke har været synlige offensivt, og at backs generelt ikke har været det før de sidste 6-8 kampe. Hvor backs under Kent stod for nærmest 80-90 % af alle indlæg, så er det noget andre tider nu, hvor spillet i langt højere grad flyttes ind over en overbefolket midte.
Selvfølgelig ser jeg stort set ingen værdi i Patrick, fordi han absolut intet bidrager med. Hvad skal der til før folk forstår det, udover at han (igen) er blevet overhalet? Sidst af en omskolet angriber, denne gang af en 1. års senior.

Holgersson passer ikke hverken på den ene eller den anden måde til meget andet end et betonforsvar, der står lavt. Han er langsom som en snegl, han er langsom i spilopfattelsen, dårlig i sine markeringer. Derfor skulle vi aldrig have hentet ham - forestil dig lige ham i europæisk fodbold hvor AaB skulle opnå et resultat. Han ville være en rendyrket katastrofe. Jeg nævnte ham selv i sin tid, fordi han passede på typen vi plejer at hente - men noterede også at jeg ingenlunde var sikker på at han var god nok. 3 år på et midterhold i en sekunda-liga får ikke ligefrem pilen til at pege op.
Jeg er meget, meget enig med dig - men når du bringer Ståle frem, så må vi jo også huske at det tog ham næsten to år at lave et suverænt hold. Mange af de nuværende stjernespillere var meget tvivlsomt spillende i 1-2 sæsoner da Ståle kom tilbage (Santander, Zanka, Cornelius, Toutouh, Ankersen m.fl.). Det viser at vi aldrig skal afskrive spillere efter et halvt år. Holgersson, Meilinger, Sloth og Flores kan sagtens nå at blive Superliga-profiler hvis vi er dygtige nok til at udvikle dem og få det bedste frem i dem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2016, 13:30

Gamen skrev:Ja, KEP fungerer dårligt i OB på et fuldstændig fragmenteret hold, der lider under 3-4 års hovedløs udskiftning. AaB er trods alt i langt bedre stand, med en række spillere som har spillet i klubben i flere år.

En leder skal i mindst ligeså høj grad måles på sin betydning, og der må man stille sig meget tvivlende overfor om Holgersson leverer varen.
Forstå mig ret, jeg kunne rigtig godt lide KEP. Men nu er KEPs mangler pludselig OBs skyld ???

Hvis skyld var hans hjerneblødninger i AaB så ? For de var der, og de var ikke altid vellidte blandt fans ?
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 10. nov 2016, 13:39

Yankee skrev:
Jeg er meget, meget enig med dig - men når du bringer Ståle frem, så må vi jo også huske at det tog ham næsten to år at lave et suverænt hold. Mange af de nuværende stjernespillere var meget tvivlsomt spillende i 1-2 sæsoner da Ståle kom tilbage (Santander, Zanka, Cornelius, Toutouh, Ankersen m.fl.). Det viser at vi aldrig skal afskrive spillere efter et halvt år. Holgersson, Meilinger, Sloth og Flores kan sagtens nå at blive Superliga-profiler hvis vi er dygtige nok til at udvikle dem og få det bedste frem i dem.
Det tager tid at bygge det op som andre har revet ned. Ingen tvivl om, at FCK havde en katastrofal periode efter Ståle forlod dem første gang, og som han også selv har beskrevet det, så var det nærmest arbejde i døgndrift efter han kom hjem - mest af alt på kontoret. Det er først det seneste år han for alvor har kunnet lægge al energi ned på selve trænergerningen.

Jeg mener ikke de alle var dårligt spillende, og de har også udfordringer i dag. Men... de pågældende spillere er man jo ikke i tvivl om har niveauet - det har de vist før.
Det gør sig mig bekendt ikke gældende for f.eks. Holgersson, som aldrig har spillet på højere niveau end AaB... og tydeligvis heller ikke evner det.
Meilinger er god, men han er langsom, og det er et grundlæggende problem at vi mangler spillere der kan sætte fart MED bolden. Jeg tror stadig på Flores, og jeg har også en forventning om at Sloth nok skal få masser af spilletid også, når vi flår Risgård af banen og placerer ham på hans favoritplads.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 10. nov 2016, 13:44

FlæskeFrank skrev:
Forstå mig ret, jeg kunne rigtig godt lide KEP. Men nu er KEPs mangler pludselig OBs skyld ???

Hvis skyld var hans hjerneblødninger i AaB så ? For de var der, og de var ikke altid vellidte blandt fans ?
Nej, han sejler endnu mere på et OB-hold der generelt sejler. Det er sværere at spille på et hold, der er fragmenteret.

KEP havde hjerneblødninger fra tid til anden, særligt det sidste år. Men han havde i det mindste også lederevner og han pløjede ikke konstant læderet lige i hovedet på modstanderne.
I min optik burde Gaarde på et halvt år have fundet en bedre løsning end Holgersson som forsvarsgeneral.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. nov 2016, 15:27

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Forstå mig ret, jeg kunne rigtig godt lide KEP. Men nu er KEPs mangler pludselig OBs skyld ???

Hvis skyld var hans hjerneblødninger i AaB så ? For de var der, og de var ikke altid vellidte blandt fans ?
Nej, han sejler endnu mere på et OB-hold der generelt sejler. Det er sværere at spille på et hold, der er fragmenteret.

KEP havde hjerneblødninger fra tid til anden, særligt det sidste år. Men han havde i det mindste også lederevner og han pløjede ikke konstant læderet lige i hovedet på modstanderne.
I min optik burde Gaarde på et halvt år have fundet en bedre løsning end Holgersson som forsvarsgeneral.
Enig, man kan også gå for langt ned i bestræbelserne på, at have nye spillere klar til sæsonopstarten. Holgersson er endda svensk og har spillet på Cypern, hvor det ville være muligt at sende en mand derned og se ham nærmere an. Det virker som en handel baseret på CV fremfor scouting. Det er efterhånden skræmmende hvordan vi rammer forkert når vi handler i Sverige. Blomqvist var ligeledes et fejlcast.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 10. nov 2016, 15:37

MR er den rigtige vinder skrev: Men på papiret lignede Holgersson, Flores og Sloth ambitiøse signings.
Ahem. Vil da lige sige, at undertegnede tændte advarselslampen omkring Holgersson allerede da vi hentede ham.

Han kom med et skudsmål som leder, men langsom og uvenner med bolden sam et CV der i en alder af +30 år udelukkende talte erfaring fra inferiøre ligaer. Så nej, heller ikke på papiret så han godt ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 10. nov 2016, 15:58

Jakobsen skrev:Det er efterhånden skræmmende hvordan vi rammer forkert når vi handler i Sverige.
Que???
Vi har da en enorm success-rate hvad angår svenske spillere - de seneste to undtaget.

Matovac, Prica, Andersson, Ericsson, Kleber - og listen kunne gøres meget længere!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 10. nov 2016, 16:34

le Cid skrev:
Jakobsen skrev:Det er efterhånden skræmmende hvordan vi rammer forkert når vi handler i Sverige.
Que???
Vi har da en enorm success-rate hvad angår svenske spillere - de seneste to undtaget.

Matovac, Prica, Andersson, Ericsson, Kleber - og listen kunne gøres meget længere!
Tror du skal læse - efterhånden- som i starten god succes rate men med tiden er det blevet sløjt. Dem du nævner + greven var fantastiske men efter dem er der kommet Chanko, Blomquist og Holger er og det betegnes som : Efterhånden er vores svensker hit rate temmelig sløj.

Men hvem har egentligt succes med svenskere udover den ene angriber i Randers og så et på FCK´ere. Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, ser ikke meget superliga udover AaB.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. nov 2016, 17:41

le Cid skrev:
Jakobsen skrev:Det er efterhånden skræmmende hvordan vi rammer forkert når vi handler i Sverige.
Que???
Vi har da en enorm success-rate hvad angår svenske spillere - de seneste to undtaget.

Matovac, Prica, Andersson, Ericsson, Kleber - og listen kunne gøres meget længere!
Traditionelt har vi været gode til at hente svenske profiler, som var gået i stå i en større liga eller var profiler i Allsvenskan, men de navne du nævner er godt nok længe siden.
Matovac: 1998
Prica: 2006
Andersson: 1998
Ericsson: 2004
Kleber: Omkring år 2000

Det jeg mener er, at de seneste handler med Svenske spillere ikke har været gode hhv. Blomqvist og Holgersson og det har jo ikke kun været pga. deres niveau. Det lige så meget været fordi de overhovedet ikke passer til AaBs spillestil og det synes jeg er tankevækkende. Når man snakker om at opgradere sit sportslige setup bortset fra spillere bør det vel bl.a. være bedre scouting. Har meget svært ved at se f.eks. PEA anbefale en signing af Holger, hvis han havde set ham et par gange. Det havde vel kostet max 15.000 kr. at sende en mand derned en tur (Fly, diæter, hotel og måske overtidsbetaling). Vi kan selvfølgelig ikke have et utal af mand til at rejse rundt og se spillere hver weekend, men vi bør da scoute dem vi vil have bedre end man åbenbart har gjort.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2016, 18:10

Jakobsen skrev:Andersson: 1998
Havde helt glemt bette Anders. Ja, han var også god.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2017, 20:56

Hvis vi budgetterede med et underskud på 10 mio kr. i år og "kun" hentede Sylvestr ind i januar vinduet og (dyrere) erstatning for reservemålmand. Så må man tro, at der stadig kunne være en del penge til sommerindkøb eller også må vi bygge en hel del.

Målet var at bruge blandt andet de sidste "Spalvis-millioner" i 2017 - som jeg forstår oplægget.

Det regnestykke har Bassogog nu ødelagt og AaB ender åbenbart endnu en gang med positive tal, selvom de vil proppe flere penge i butikken.

Sidste år havde vi en forfærdelig sæson, men hentede alligevel Holgersson, Meilinger, Sloth og Flores. Samt forlængelse af kontrakter og øvrige investeringer i byggeri m.v. Og der endte Spalvis-salget at give et overskud på 5-10 mio kr.

Hvis AaB har valgt at have spenderbukserne på i år og så pludselig ramt af måske yderligere investeringer pga. 10 mio kr. Bassogog-penge, som også skal brændes af.

Ja så løber regnemaskinen da helt løbsk, hvis vi så får sportslig succes.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2017, 21:27

AaB havde for 2017 planmæssigt kalkuleret og budgetteret med et underskud i niveauet 10 mio. kr. som følge af planlagte investeringer og forbrug både sportsligt og kommercielt. Heriblandt en topmoderne Superligabygning for spillertruppen. Tiltag der er muliggjort via de seneste års overskud.

Jeg mindes ikke tidligere at have set noget om et forventet minus på 10 mio. Det sidste var at man regnede med overskud for hele regnskabsåret 2016, når man havde taget hensyn til investeringer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 19. feb 2017, 21:37

Buzz Killington skrev:
AaB havde for 2017 planmæssigt kalkuleret og budgetteret med et underskud i niveauet 10 mio. kr. som følge af planlagte investeringer og forbrug både sportsligt og kommercielt. Heriblandt en topmoderne Superligabygning for spillertruppen. Tiltag der er muliggjort via de seneste års overskud.

Jeg mindes ikke tidligere at have set noget om et forventet minus på 10 mio. Det sidste var at man regnede med overskud for hele regnskabsåret 2016, når man havde taget hensyn til investeringer.
Man forventer stadig overskud i 2016, det er uændret?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 19. feb 2017, 21:39

Buzz Killington skrev:
AaB havde for 2017 planmæssigt kalkuleret og budgetteret med et underskud i niveauet 10 mio. kr. som følge af planlagte investeringer og forbrug både sportsligt og kommercielt. Heriblandt en topmoderne Superligabygning for spillertruppen. Tiltag der er muliggjort via de seneste års overskud.

Jeg mindes ikke tidligere at have set noget om et forventet minus på 10 mio. Det sidste var at man regnede med overskud for hele regnskabsåret 2016, når man havde taget hensyn til investeringer.
De har ikke (og skal ikke) endnu meldt et forventet resultat ud for 2017 - det er det de har gjort nu. Både før og efter salget af Bssso. Var Basso ikke blevet solgt, havde vi hørt forventningen i forbindelse med fremlæggelsen af årsregnskabet.

Jeg er i øvrigt spændt på om vi kan opfylde vores målsætning, når vi i periode ikke har ligget konsekvent på en 6.-plads ved udbetaling af TV-penge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 19. feb 2017, 21:50

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
AaB havde for 2017 planmæssigt kalkuleret og budgetteret med et underskud i niveauet 10 mio. kr. som følge af planlagte investeringer og forbrug både sportsligt og kommercielt. Heriblandt en topmoderne Superligabygning for spillertruppen. Tiltag der er muliggjort via de seneste års overskud.

Jeg mindes ikke tidligere at have set noget om et forventet minus på 10 mio. Det sidste var at man regnede med overskud for hele regnskabsåret 2016, når man havde taget hensyn til investeringer.
De har ikke (og skal ikke) endnu meldt et forventet resultat ud for 2017 - det er det de har gjort nu. Både før og efter salget af Bssso. Var Basso ikke blevet solgt, havde vi hørt forventningen i forbindelse med fremlæggelsen af årsregnskabet.

Jeg er i øvrigt spændt på om vi kan opfylde vores målsætning, når vi i periode ikke har ligget konsekvent på en 6.-plads ved udbetaling af TV-penge.
Ja go'daw. Jeg blander rundt på 16 og 17. Jøsses mand.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar