Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 10. mar 2017, 12:51

moleman skrev:
Halil skrev:
De Fem skrev:Glimrende nyt navn. Et næste projekt kunne være at flytte musikken ind i det her årtusind?
Øhhh, nej.

Med mindre det selvfølgelig bliver noget med Slayer.
Kan lige se det for mig - AaB der løber på banen til Raining Blood introen ;)
Det ville gøre mig våd i trussen ihvertfald. Og måske endda motivere spillerne mere..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 10. mar 2017, 13:00

Jesper Schmidt skrev:
astonvilla skrev:De må kalde Aalborg Stadion (for det hedder det i hjertet) lige hvad F***** de vil. Så længe de smider en masse af de rigtig lange i kassen.
Det er mere interessant at få opklaret hvor meget Portland spytter i de næste 3 år!
Mon ikke det er på niveau med hvad Energi Nord gav, man har jo i hvert fald ikke hverken opjusteret eller nedjusteret forventningerne til 2017.

Selv om jeg er helt enig i at det aldrig kommer til at hedde andet end Aalborg Stadion, så er det nu meget rart at de er gået udenom de rigtigt kiksede navnesponsorer som vi ser andre steder (hej Randers!).
Mon ikke det er et sponsorat i den lave ende? Man har fra AaBs side vægtet et mundret (og lokalt forankret) navn højt, og det har selvfølgelig begrænset mulighederne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 10. mar 2017, 13:06

Det er et über fedt navn - og rammer lige ned i den historiefortælling mange fans godt kan lide.

Synes faktisk det nye navn siger meget mere (ud fra mit narrativ) om klubben og byen end "Aalborg Stadion", som jeg synes lugter kommune- og forvaltningsagtigt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 10. mar 2017, 13:15

FIDEL skrev:
moleman skrev:
Halil skrev:
De Fem skrev:Glimrende nyt navn. Et næste projekt kunne være at flytte musikken ind i det her årtusind?
Øhhh, nej.

Med mindre det selvfølgelig bliver noget med Slayer.
Kan lige se det for mig - AaB der løber på banen til Raining Blood introen ;)
Det ville gøre mig våd i trussen ihvertfald. Og måske endda motivere spillerne mere..
Vi er i Nordjylland. Bliver Tinas trusser udskiftet, bliver det med Onkel Christians kagedåse.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 10. mar 2017, 14:57

634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2017, 15:25

Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
"Porten" - er det et navn som rent faktisk er blevet brugt? Jeg har aldrig hørt det før, og faktisk har jeg vel ikke ret tit hørt nogen omtale Aalborg Portland som andet end "Rørdal" (min far arbejdede der i over 25 år), og det er da min opfattelse at det er langt mere brugt end "Aalborg Portland".

Stadion
Værftet
Boilers
Gaden
Rørdal

- Korrekte klassiske stednavne i Aalborg efter min mening! ;)

Og jeg glemte selvfølgelig Gøgleren og Eternitten.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 10. mar 2017, 17:05

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
"Porten" - er det et navn som rent faktisk er blevet brugt? Jeg har aldrig hørt det før, og faktisk har jeg vel ikke ret tit hørt nogen omtale Aalborg Portland som andet end "Rørdal" (min far arbejdede der i over 25 år), og det er da min opfattelse at det er langt mere brugt end "Aalborg Portland".

Stadion
Værftet
Boilers
Gaden
Rørdal

- Korrekte klassiske stednavne i Aalborg efter min mening! ;)

Og jeg glemte selvfølgelig Gøgleren og Eternitten.
Jeg tror ikke "Porten" nogensinde er blevet brugt. Det var mestendels en joke. Men altså, når Parken kan hedde Parken... Og så var det også et halvdesperat forsøg på at lave en kobling til det dér legendariske skilt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomitråden

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2017, 17:15

sulakvelidze skrev:
Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske ønsker ikke at fortsætte navnesponsoratet hvorfor Aalborg Stadion skal have et nyt sponsornavn. Uanset navn vil det for mig altid være Aalborg Stadion, jeg synes det er en uskik som stort set alle klubber sælger ud.
En skam at spritten er flyttet til Norge, for Roed Aalborg Arena kan naesten ikke vaere mere oplagt.
Den stemmer jeg også for! Alternativt må Aalborg Portland da gerne få navnet og samtidig vise, hvad de kan med cement ved at gøre stadion nutidsvarende med højere tribuner bag mål.
Citerer lige mig selv, fordi jeg kom i tanker om, at jeg engang skrev noget banebrydende og genialt, som ingen andre har tænkt på.

Alvorligt talt er det et fint stadionnavn. De kunne dog toppe den og gøre det optimalt ved at kalde det "Aalborg Portland Right To Be Depressed Park."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 10. mar 2017, 17:22

FlæskeFrank skrev:
9800 skrev:
De Fem skrev:Det med småaktionærene er de selv ude om. Tidligere udløste en aktie to årlige fribilletter til alle andre end FCK og Brøndby (og AGF+FCM?). Købte min dagen efter Sampdoria til 50 kr og den stå nu i 50 øre. Afkastet var dog super, da den udløste 6 fribilletter før de lavede reglerne om. Giver et nap med og sælger min ene aktie.
Jeg tror du skifter mening når du hører hvad det koster at sælge sådan en aktie til 30 øre! Det koster nok omkring 100 kr, men jeg ved de arbejder på en løsning for det
Selvom jeg bor langt borte fra Aalborg Portland Park nåede jeg også at udnytte mine aktionærrettigheder til fribilletter. Så selvom de aktiemæssig har givet mig tab, så er netto provenuet formentlig et plus.

Nu har vi jo mest kendskab til at udvande aktieværdien. Nu arbejder de vel på en løsning, som opjusterer aktieværdien. Her er jeg ikke skarp, hvilke styringsredskaber de har. Men jeg vil klart konvertere mine 100 aktier eller hvad tallet nu er til minimumsgrænsen.
Det koster AaB over en mio om året at have alle de aktionærer. Det var fremme at man kunne bytte sine aktier til billetter, merchandise eller andet. Desværre er det ikke lovligt at betale mere for nogen aktier end andre.

Hvis man kunne reducere antallet af aktionærer fra
+10.000 til 1000 ville det frigive mere end 1 mio til andre ting.

Supportertrust ville være fantastisk, og det ville gå fint i tråd med at vores klub er fanejet. Det tror jeg ikke der er andre klubber i Danmark der er :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. mar 2017, 17:32

Har vi ikke en fantrust eller gik det i sig selv igen?
https://www.facebook.com/AalborgBKTrust/
Man har godt nok heller ikke hørt noget fra den front længe. Nogen der ved noget?
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 10. mar 2017, 18:08

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
"Porten" - er det et navn som rent faktisk er blevet brugt? Jeg har aldrig hørt det før, og faktisk har jeg vel ikke ret tit hørt nogen omtale Aalborg Portland som andet end "Rørdal" (min far arbejdede der i over 25 år), og det er da min opfattelse at det er langt mere brugt end "Aalborg Portland".

Stadion
Værftet
Boilers
Gaden
Rørdal

- Korrekte klassiske stednavne i Aalborg efter min mening! ;)

Og jeg glemte selvfølgelig Gøgleren og Eternitten.
Jeg tror ikke "Porten" nogensinde er blevet brugt. Det var mestendels en joke. Men altså, når Parken kan hedde Parken... Og så var det også et halvdesperat forsøg på at lave en kobling til det dér legendariske skilt.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2017, 18:29

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
"Porten" - er det et navn som rent faktisk er blevet brugt? Jeg har aldrig hørt det før, og faktisk har jeg vel ikke ret tit hørt nogen omtale Aalborg Portland som andet end "Rørdal" (min far arbejdede der i over 25 år), og det er da min opfattelse at det er langt mere brugt end "Aalborg Portland".

Stadion
Værftet
Boilers
Gaden
Rørdal

- Korrekte klassiske stednavne i Aalborg efter min mening! ;)

Og jeg glemte selvfølgelig Gøgleren og Eternitten.
Jeg tror ikke "Porten" nogensinde er blevet brugt. Det var mestendels en joke. Men altså, når Parken kan hedde Parken... Og så var det også et halvdesperat forsøg på at lave en kobling til det dér legendariske skilt.
Ok, my bad :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2017, 18:33

NIN skrev:
Billede
Den er altså ikke dum.

Er det et hus med swimmingpool man kan ane gennem porten mon? I så fald er helvede præcist som jeg havde forventet.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af white splash » 10. mar 2017, 18:53

Jesper Schmidt skrev:
NIN skrev:
Billede
Den er altså ikke dum.

Er det et hus med swimmingpool man kan ane gennem porten mon? I så fald er helvede præcist som jeg havde forventet.
Det er T-Rex swimmingpool
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 10. mar 2017, 21:41

Funky skrev:
634 skrev:Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Kan jeg sagtens se. Portland KUNNE så have gået HELE vejen og bare købt navnet "Porten". Så kunne vi have snakket om "Porten til helvede" og fisket det gamle "Welcome to Hell"-skilt frem på en fast basis. Det er vel ikke kun United-fans som skal skræmmes halvt til døde.

"Portland til Helvede" kan måske alligevel godt bruges.
Der lavede du en drejning på navnet jeg ikke havde set komme. Navnet er forkert hvis det ændres til øgenavne eller der gøres grin med den.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 11. mar 2017, 07:58

Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 11. mar 2017, 08:48

Gaarde6 skrev:Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

Fuldstændig enig, omend det er svært at argumentere for flere tomme pladser bag målene. Det vil give stadion et bedre udtryk med tribuner i samme højder, men vores tilskuertal indikerer ikke, at man skal bruge penge på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Økonomitråden

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2017, 10:40

9520AaB skrev:
Gaarde6 skrev:Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

Fuldstændig enig, omend det er svært at argumentere for flere tomme pladser bag målene. Det vil give stadion et bedre udtryk med tribuner i samme højder, men vores tilskuertal indikerer ikke, at man skal bruge penge på det.
AaB kan jo ikke bygge i højden pga. naboerne og at grunden er testamenteret som park... En bizar historie egentlig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AA » 11. mar 2017, 11:03

Nogen der har et realistisk bud på hvad portland skal gi om året for sponsoratet??

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 11. mar 2017, 11:56

Provst i Brovst skrev:
9520AaB skrev:
Gaarde6 skrev:Kan vi ikke blive enige om at det eneste helvede der er over Aalborg stadion, er køen til fadøl, farverne på sæderne og de latterlig lave endetribuner (i forhold til langsiderne) ?
Ordet helvede klinger i hvertfald MEGET hult, hvis det er stemningen vi snakker om derude :D :D

Fuldstændig enig, omend det er svært at argumentere for flere tomme pladser bag målene. Det vil give stadion et bedre udtryk med tribuner i samme højder, men vores tilskuertal indikerer ikke, at man skal bruge penge på det.
AaB kan jo ikke bygge i højden pga. naboerne og at grunden er testamenteret som park... En bizar historie egentlig.
Præcis.
Husker jeg forkert når jeg bilder mig selv ind, at de første tegninger af stadion var med 4 lige store tribuner?
Eller nåede man ikke så langt i processen før naboerne stoppede planerne?

Besvar