Træningsturnering i Portugal

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AalborgTrendies

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af AalborgTrendies » 15. feb 2013, 22:40

Mr. Larsen skrev:Vi er ved at voldsmadrer de Svenske mestre.... det er da ikke helt dårligt :danmarkfan: :aabfan:
Du må leve et evigt liv på de høje nagler. De mangler 7 mand fra start-11'eren. Fin præstation, det vigtigste er dog at vi ser ud til at spille med stor bevægelighed. Og så ser Søren F. ud til at indgå rigtig godt i spillet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af FlæskeFrank » 15. feb 2013, 22:43

Så spiller vi os lige ud af forsvarsproblemer. Ingen lange bolde. Herligt.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Mr. Larsen » 15. feb 2013, 22:43

AalborgTrendies skrev:
Mr. Larsen skrev:Vi er ved at voldsmadrer de Svenske mestre.... det er da ikke helt dårligt :danmarkfan: :aabfan:
Du må leve et evigt liv på de høje nagler. De mangler 7 mand fra start-11'eren. Fin præstation, det vigtigste er dog at vi ser ud til at spille med stor bevægelighed. Og så ser Søren F. ud til at indgå rigtig godt i spillet.
Jeg aner ikke hvem de stiller med idag eller ej, men det er klart den sværeste modstander (på papiret) vi har mødt, og vi er klart bedre end dem + vi har fået 3 smukke gennemspillet mål, jeg er sgu godt tilfreds !

AalborgTrendies

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af AalborgTrendies » 15. feb 2013, 22:47

Mr. Larsen skrev:
Jeg aner ikke hvem de stiller med idag eller ej, men det er klart den sværeste modstander (på papiret) vi har mødt, og vi er klart bedre end dem + vi har fået 3 smukke gennemspillet mål, jeg er sgu godt tilfreds !
Du skrev at vi var ved at voldsmadre de svenske mestre. Det er vi ikke. Vi slår et ekstremt reservepræget svensk mesterhold - dog sikkert.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Mr. Larsen » 15. feb 2013, 22:51

AalborgTrendies skrev:
Mr. Larsen skrev:
Jeg aner ikke hvem de stiller med idag eller ej, men det er klart den sværeste modstander (på papiret) vi har mødt, og vi er klart bedre end dem + vi har fået 3 smukke gennemspillet mål, jeg er sgu godt tilfreds !
Du skrev at vi var ved at voldsmadre de svenske mestre. Det er vi ikke. Vi slår et ekstremt reservepræget svensk mesterhold - dog sikkert.
Så slår vi da også de Svenske mestre?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Buzz Killington » 15. feb 2013, 22:55

Mr. Larsen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Mr. Larsen skrev:
Jeg aner ikke hvem de stiller med idag eller ej, men det er klart den sværeste modstander (på papiret) vi har mødt, og vi er klart bedre end dem + vi har fået 3 smukke gennemspillet mål, jeg er sgu godt tilfreds !
Du skrev at vi var ved at voldsmadre de svenske mestre. Det er vi ikke. Vi slår et ekstremt reservepræget svensk mesterhold - dog sikkert.
Så slår vi da også de Svenske mestre?
Hans lille pointe er blot at der er forskel på det hold der blev mestre, og det hold der spillede i dag. Samt det at slå et halvt reservehold, ikke er lige så flot som at slå et i stærkeste opstilling.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Mr. Larsen » 15. feb 2013, 23:01

MHJ skrev:
Mr. Larsen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Mr. Larsen skrev:
Jeg aner ikke hvem de stiller med idag eller ej, men det er klart den sværeste modstander (på papiret) vi har mødt, og vi er klart bedre end dem + vi har fået 3 smukke gennemspillet mål, jeg er sgu godt tilfreds !
Du skrev at vi var ved at voldsmadre de svenske mestre. Det er vi ikke. Vi slår et ekstremt reservepræget svensk mesterhold - dog sikkert.
Så slår vi da også de Svenske mestre?
Hans lille pointe er blot at der er forskel på det hold der blev mestre, og det hold der spillede i dag. Samt det at slå et halvt reservehold, ikke er lige så flot som at slå et i stærkeste opstilling.
Den er skam feset ind

Selyd
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jun 2007, 01:27
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Selyd » 16. feb 2013, 00:16

Funky skrev:
frederikshavneren skrev:Ærgeligt at de svenske mestre Elfsborg nærmest stiller med et B hold. Efter at have mødt obskure 1. divisionshold hidtil så må, det være en streg i regningen hvis holdet ikke matches så hårdt som ønsket i aften.

Med præcis 2 uger til forårspremieren er det nu at holdet skal finde niveauet, hvilket bl.a. kræver hård matchning.
Så vidt jeg kan se matcher det svenske "B hold" da så rigeligt AaB. Sikke en masse forsvarsspil vi får trænet...
Hvordan gik det så med det forsvarspil ?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Funky » 16. feb 2013, 01:26

Selyd skrev:
Funky skrev:
frederikshavneren skrev:Ærgeligt at de svenske mestre Elfsborg nærmest stiller med et B hold. Efter at have mødt obskure 1. divisionshold hidtil så må, det være en streg i regningen hvis holdet ikke matches så hårdt som ønsket i aften.

Med præcis 2 uger til forårspremieren er det nu at holdet skal finde niveauet, hvilket bl.a. kræver hård matchning.
Så vidt jeg kan se matcher det svenske "B hold" da så rigeligt AaB. Sikke en masse forsvarsspil vi får trænet...
Hvordan gik det så med det forsvarspil ?
Ja hva' syns du?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Meelsen » 16. feb 2013, 09:23

Nogen der har været heldige med at finde højdepunkter fra kampen? Jeg har ikke selv TV3Sport, men kan se at kampen bliver genudsendt idag, kl. 10.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. feb 2013, 20:58

Umiddelbart ser det ud til, at der er to ændringer i AaBs startopstilling, til kampen i morgen. Nicolaj Thomsen erstatter Wichmann på den centrale midtbane, hvilket virker meget fornuftigt, da jeg ikke mener, at han spillede nogen specielt god kamp mod Elfsborg. Desuden erstattes Due af Kayke, hvilket er spændende, og jeg håber som jeg nu altid gør, på den brasilianske, som vi nu så sjældent får at se fra ham.

http://nordjyske.dk/sport/AaB/to-aendri ... c3/27/1549" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2013, 21:07

Nu for at runde fredagens kamp af, så skal det vel bemærkes, at omkring reservespækket hold(som Elfsborg blev beskyldt for), så stillede AaB med et hold, som var tre mand fra idealopstillingen i efteråret.

I forsvaret var KEP ude, på midtbanen Augustinussen og fremme spillede Frederiksen istedet for Curth.

Nu har jeg ikke indgående kendskab til svensk fodbold, men de kunne jo godt have fået andre favoritter i forhold til efteråret og det var derfor "reserverne" som spillede. Mht. Frederiksen, så ved vi ikke lige pt. om det er en forstærkning af holdet. Vi forventer det, men det kunne jo også være forventningen hos Elfsborg.

Bare for at sige, at sejren ikke behøver at nedgøres, som nogle gerne vil.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Rams » 17. feb 2013, 21:09

Oldager skrev:Umiddelbart ser det ud til, at der er to ændringer i AaBs startopstilling, til kampen i morgen. Nicolaj Thomsen erstatter Wichmann på den centrale midtbane, hvilket virker meget fornuftigt, da jeg ikke mener, at han spillede nogen specielt god kamp mod Elfsborg. Desuden erstattes Due af Kayke, hvilket er spændende, og jeg håber som jeg nu altid gør, på den brasilianske, som vi nu så sjældent får at se fra ham.

http://nordjyske.dk/sport/AaB/to-aendri ... c3/27/1549" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomsen kan vel det samme som Wichmann og skal helt sikkert spilles mere ind på holdet næste halvsæson. Kaykes genindtræden er mere underlig. Efter signingen af Søren F. troede jeg egentlig, at han skulle spille reserveholdsbold til kontrakten løber ud. Men det kan måske også være en lille presbold på Due for, at få ham til at sluge Lynges kontraktudspil. Min mavefornemmelse omkring kayke er stadig underlig. Jeg tror Kents største problem med ham er hans latino attitude, der ikke matcher de arbejdskrav som Kent har til, at angriberen er holdets første forsvarer. Han har et stort uforløst potentiale, men det kan godt være han skal syd for alperne for at få det forløst.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. feb 2013, 21:52

Rams skrev:
Oldager skrev:Umiddelbart ser det ud til, at der er to ændringer i AaBs startopstilling, til kampen i morgen. Nicolaj Thomsen erstatter Wichmann på den centrale midtbane, hvilket virker meget fornuftigt, da jeg ikke mener, at han spillede nogen specielt god kamp mod Elfsborg. Desuden erstattes Due af Kayke, hvilket er spændende, og jeg håber som jeg nu altid gør, på den brasilianske, som vi nu så sjældent får at se fra ham.

http://nordjyske.dk/sport/AaB/to-aendri ... c3/27/1549" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomsen kan vel det samme som Wichmann og skal helt sikkert spilles mere ind på holdet næste halvsæson. Kaykes genindtræden er mere underlig. Efter signingen af Søren F. troede jeg egentlig, at han skulle spille reserveholdsbold til kontrakten løber ud. Men det kan måske også være en lille presbold på Due for, at få ham til at sluge Lynges kontraktudspil. Min mavefornemmelse omkring kayke er stadig underlig. Jeg tror Kents største problem med ham er hans latino attitude, der ikke matcher de arbejdskrav som Kent har til, at angriberen er holdets første forsvarer. Han har et stort uforløst potentiale, men det kan godt være han skal syd for alperne for at få det forløst.
Er enig med hensyn til Thomsens niveau i forhold til Wichmanns lige p.t., men jeg mener dog, at Thomsen har et større potentiale. Dog har Thomsens mange skader sat en stopper for at han kunne vise sig frem i Augus fravær. Kent lader til at foretrække Søren F. som angriber, og ham og Helenius viste da også rigtigt gode takter oppe foran mod Elfsborg. Er enig med hensyn til, at Kayke nok har uforløst potentiale i sig, men jeg orker heller ikke at se på en ugidelig spiller, når der kommer lidt modstand. Jeg håber dog at se mere til Kayke her til foråret.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Yankee » 18. feb 2013, 10:55

Jeg synes det er meget ærgerligt at Mattias Wichmann igen skal underkendes. Han spillede (ud fra min lidt tvivlsomme stream) en fremragende kamp mod Elfsborg. Da først vi fik fat i kampen og vandt duellerne var han enormt spilstyrende og det var meget bemærkelsesværdigt at Jakob Ahlmann var en af vores mest fremtrædende offensive kort i første halvleg. Han havde sammen med Due, Wichmann og til dels de to angribere et par virkelig gode kombinationer og vi mistede relativt få bolde i venstre side af banen.

Thomsen er også en spændende spillere og jeg glæder mig meget til at hans form idag. Men for mig er der ikke nogen tvivl om at Wichmann hører til blandt vores 11 bedste, og i mange kampe vil være en bedre løsning på den centrale midt end Augu. Så er dén ude.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Hanga » 18. feb 2013, 11:29

Yankee skrev:Jeg synes det er meget ærgerligt at Mattias Wichmann igen skal underkendes. Han spillede (ud fra min lidt tvivlsomme stream) en fremragende kamp mod Elfsborg. Da først vi fik fat i kampen og vandt duellerne var han enormt spilstyrende og det var meget bemærkelsesværdigt at Jakob Ahlmann var en af vores mest fremtrædende offensive kort i første halvleg. Han havde sammen med Due, Wichmann og til dels de to angribere et par virkelig gode kombinationer og vi mistede relativt få bolde i venstre side af banen.

Thomsen er også en spændende spillere og jeg glæder mig meget til at hans form idag. Men for mig er der ikke nogen tvivl om at Wichmann hører til blandt vores 11 bedste, og i mange kampe vil være en bedre løsning på den centrale midt end Augu. Så er dén ude.
Jeg er enig langt hen af vejen. Om han er blandt vores bedste 11, tør jeg ikke konkludere, men Wich er i mine øjne en dygtig spiller, der med god teknik og godt overblik kan være en vigtig brik i vores opbygningsspil. Han mangler noget speed, som han nok aldrig får, og det er hans største svaghed i mine øjne. Han vil nok aldrig blive en boks-til-boks midtbanespiller. Men som den boldfordelene spiller der skal arbejde i rummet mellem modstanderens kæder, er han en af vores bedste spillere.

Wich siger selv, at han skal blive bedre til det defensive, og det er jo nok det, som Kent har fortalt ham. Jeg synes dog mere, han burde have fokus på at blive målfarlig. Han minder mig lidt om Mads Albæk i FCM, der dog har større speed, men han har formået at udvikle sin målscoringsevne og er nu en betydelig trussel for modstanderen. Det er Wich ikke endnu, selvom han jo ofte ligger på kanten af feltet eller kan tage det sene løb ind.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Funky » 18. feb 2013, 12:52

Rams skrev:
Oldager skrev:Umiddelbart ser det ud til, at der er to ændringer i AaBs startopstilling, til kampen i morgen. Nicolaj Thomsen erstatter Wichmann på den centrale midtbane, hvilket virker meget fornuftigt, da jeg ikke mener, at han spillede nogen specielt god kamp mod Elfsborg. Desuden erstattes Due af Kayke, hvilket er spændende, og jeg håber som jeg nu altid gør, på den brasilianske, som vi nu så sjældent får at se fra ham.

http://nordjyske.dk/sport/AaB/to-aendri ... c3/27/1549" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomsen kan vel det samme som Wichmann og skal helt sikkert spilles mere ind på holdet næste halvsæson. Kaykes genindtræden er mere underlig. Efter signingen af Søren F. troede jeg egentlig, at han skulle spille reserveholdsbold til kontrakten løber ud. Men det kan måske også være en lille presbold på Due for, at få ham til at sluge Lynges kontraktudspil. Min mavefornemmelse omkring kayke er stadig underlig. Jeg tror Kents største problem med ham er hans latino attitude, der ikke matcher de arbejdskrav som Kent har til, at angriberen er holdets første forsvarer. Han har et stort uforløst potentiale, men det kan godt være han skal syd for alperne for at få det forløst.
Ja nu kom jeg jo for skade at antyde, at Kayke på billederne dernedefra så ganske glad ud for en spiller som har fået at vide at han er ude af vagten til sommer, og nu starter han altså inde på et tidspunkt hvor Kent selv siger at starter-11'eren skal til at materialisere sig...

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af MrRepsak » 18. feb 2013, 14:05

stream er vel fint til en kamp når der ikke er rettigheder i en træningskamp?
http://www.streamhunter.eu/football-liv ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af MrRepsak » 18. feb 2013, 14:18

Vi ser skidte ud fyssisk iforhold til svenskerne og virker generelt til at være i et lavt gear... Må være meget glade for 0-0 efter et lille kvarter. Helsingborg har haft en 3 hjørnespark + et stolpeskud.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningsturnering i Portugal

Indlæg af Hanga » 18. feb 2013, 14:22

Desværre måtte Thelander udgå efter få minutter :( Ham skal vi meget gerne have klar til sæsonstart da KEP jo har karantæne.

Dårlig start af AaB, vi virker ikke til at være oppe i samme gear som mod Elfsborg, og Helsinborg har sat os under pres ved at skubbe højt op og stresse godt.

Besvar