U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2015, 22:09

seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Video med Jacob Friis' og Lars Knudsens forventninger forud for dagens sæsonpremiere for U17- og U19 ligaholdene http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... g-u17.aspx

Fint initiativ at AaB har produceret en video, men det er godt nok en tynd kop te. Indslaget er kun på knap et minut, samt består af floskler. Det må kunne gøres bedre med et noget mere udførligt indslag.
Det indslag er at pisse på - og tale ned til - fans af AaB. Føj.
Jeg gaar ud fra du er sarkastisk. Man skal naturligvis ikke klage naar AaB nu faktisk er begyndt at producere eget indhold. Det byder jeg i hvert fald glaedeligt velkommen. Men derfor er der naturligt nok plads til forbedringer som Frede paapeger. Men dette var vel ogsaa kun en slags teaser for hvad vi kan forvente i loebet af den nye saeson. Vi er jo et hold der satser benhaardt paa ungdommen, og saa giver det ogsaa mening at hype denne del af klubben, baade for at tiltraekke unge gutter fra resten af landet (og Litauen!!!), men ogsaa for at give fansene noget at snakke om. Og dertil kraever det altsaa en smule mere indhold. Men igen, det kommer er jeg sikker paa.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af seamann » 15. aug 2015, 22:54

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Video med Jacob Friis' og Lars Knudsens forventninger forud for dagens sæsonpremiere for U17- og U19 ligaholdene http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... g-u17.aspx

Fint initiativ at AaB har produceret en video, men det er godt nok en tynd kop te. Indslaget er kun på knap et minut, samt består af floskler. Det må kunne gøres bedre med et noget mere udførligt indslag.
Det indslag er at pisse på - og tale ned til - fans af AaB. Føj.
Jeg gaar ud fra du er sarkastisk. Man skal naturligvis ikke klage naar AaB nu faktisk er begyndt at producere eget indhold. Det byder jeg i hvert fald glaedeligt velkommen. Men derfor er der naturligt nok plads til forbedringer som Frede paapeger. Men dette var vel ogsaa kun en slags teaser for hvad vi kan forvente i loebet af den nye saeson. Vi er jo et hold der satser benhaardt paa ungdommen, og saa giver det ogsaa mening at hype denne del af klubben, baade for at tiltraekke unge gutter fra resten af landet (og Litauen!!!), men ogsaa for at give fansene noget at snakke om. Og dertil kraever det altsaa en smule mere indhold. Men igen, det kommer er jeg sikker paa.
Ingen sarkasme der. Hvis goddagmandøkseskaft er noget, de tror, vi er interesserede i, tager de fejl. Så ikke flere ubegavede indslag, der taler ned til interessenterne, tak.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. aug 2015, 23:28

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Video med Jacob Friis' og Lars Knudsens forventninger forud for dagens sæsonpremiere for U17- og U19 ligaholdene http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... g-u17.aspx

Fint initiativ at AaB har produceret en video, men det er godt nok en tynd kop te. Indslaget er kun på knap et minut, samt består af floskler. Det må kunne gøres bedre med et noget mere udførligt indslag.
Det indslag er at pisse på - og tale ned til - fans af AaB. Føj.
Jeg gaar ud fra du er sarkastisk. Man skal naturligvis ikke klage naar AaB nu faktisk er begyndt at producere eget indhold. Det byder jeg i hvert fald glaedeligt velkommen. Men derfor er der naturligt nok plads til forbedringer som Frede paapeger. Men dette var vel ogsaa kun en slags teaser for hvad vi kan forvente i loebet af den nye saeson. Vi er jo et hold der satser benhaardt paa ungdommen, og saa giver det ogsaa mening at hype denne del af klubben, baade for at tiltraekke unge gutter fra resten af landet (og Litauen!!!), men ogsaa for at give fansene noget at snakke om. Og dertil kraever det altsaa en smule mere indhold. Men igen, det kommer er jeg sikker paa.
Ingen sarkasme der. Hvis goddagmandøkseskaft er noget, de tror, vi er interesserede i, tager de fejl. Så ikke flere ubegavede indslag, der taler ned til interessenterne, tak.
Jeg synes det er det bedste indslag AaB endnu har lavet om ungdomsholdene! ;)

Men iøvrigt er det vel lidt at se som en kort teaser, som Buzz også nævner, det virker bare som en kort præsentation af de to ungdomshold, og ikke nødvendigvis noget som er produceret med hardcore-nørdede-fans for øje. Jeg synes generelt AaB's youtube kanal har fået en fin start, måske kunne man ønske sig lidt længere indslag med indhold som henvender sig mere til os der synes den slags er interessant... men mon ikke det kommer med tiden.

Min eneste anke er egentlig at man ikke får flyttet de egenproducerede kampsammendrag over på youtube kanalen, dels for at give flere besøg på kanalen, men også af rent egoistiske grunde, fordi det gør det meget nemmere at se flere sammendrag i træk.

seamann

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af seamann » 15. aug 2015, 23:43

Jesper Schmidt skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Video med Jacob Friis' og Lars Knudsens forventninger forud for dagens sæsonpremiere for U17- og U19 ligaholdene http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... g-u17.aspx

Fint initiativ at AaB har produceret en video, men det er godt nok en tynd kop te. Indslaget er kun på knap et minut, samt består af floskler. Det må kunne gøres bedre med et noget mere udførligt indslag.
Det indslag er at pisse på - og tale ned til - fans af AaB. Føj.
Jeg gaar ud fra du er sarkastisk. Man skal naturligvis ikke klage naar AaB nu faktisk er begyndt at producere eget indhold. Det byder jeg i hvert fald glaedeligt velkommen. Men derfor er der naturligt nok plads til forbedringer som Frede paapeger. Men dette var vel ogsaa kun en slags teaser for hvad vi kan forvente i loebet af den nye saeson. Vi er jo et hold der satser benhaardt paa ungdommen, og saa giver det ogsaa mening at hype denne del af klubben, baade for at tiltraekke unge gutter fra resten af landet (og Litauen!!!), men ogsaa for at give fansene noget at snakke om. Og dertil kraever det altsaa en smule mere indhold. Men igen, det kommer er jeg sikker paa.
Ingen sarkasme der. Hvis goddagmandøkseskaft er noget, de tror, vi er interesserede i, tager de fejl. Så ikke flere ubegavede indslag, der taler ned til interessenterne, tak.
Jeg synes det er det bedste indslag AaB endnu har lavet om ungdomsholdene! ;)

Men iøvrigt er det vel lidt at se som en kort teaser, som Buzz også nævner, det virker bare som en kort præsentation af de to ungdomshold, og ikke nødvendigvis noget som er produceret med hardcore-nørdede-fans for øje. Jeg synes generelt AaB's youtube kanal har fået en fin start, måske kunne man ønske sig lidt længere indslag med indhold som henvender sig mere til os der synes den slags er interessant... men mon ikke det kommer med tiden.

Min eneste anke er egentlig at man ikke får flyttet de egenproducerede kampsammendrag over på youtube kanalen, dels for at give flere besøg på kanalen, men også af rent egoistiske grunde, fordi det gør det meget nemmere at se flere sammendrag i træk.
Hvem tror du målgruppen er, for et indslag som dette ?

Og du har selvfølgelig ret i at det er det bedste ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. aug 2015, 23:56

seamann skrev: Hvem tror du målgruppen er, for et indslag som dette ?

Og du har selvfølgelig ret i at det er det bedste ;)
Jeg tror faktisk målgruppen er meget bred, det synes jeg også de øvrige videoer på kanalen tyder på. Jeg tror målgruppen mindst lige så meget er dem som læser Nordjyskes artikler om AaB, som dem der i "gamle dage" brugte en time foran radioen for at høre Halftime - for nu at bruge det som eksempel.

For mig kunne det da have været spændende nok at høre begge trænere fortælle mere uddybende om deres respektive hold, og måske præsentationer af hver enkelt spiller, og noget i den stil kunne jeg da virkelig håbe kommer på et tidspunkt, men for mange er det vel helt fint med en lille appetizer hvor man løfter en lille del af sløret for hvordan man arbejder i AaB's ungdomsafdeling, og får sat ansigt på to af de vigtigste trænere. Ikke mindst får man vel også lige kommunikeret det som jeg mener er en vigtig del af den måde man kører ungdomsfodbolden i AaB, nemlig at det drejer sig mere om at skabe spillerne og holdet, end det drejer sig om at vinde pokaler med de respektive hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2015, 00:26

Der er 4 AaBere med når den første U16 samling for årgang 2000 samles.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2015, 16:20

6-1 til U15 over AGF. Mikkel Kaufmann, der også er inde omkring u16 landsholdet leverede 3 assissts.
Nogen herinde der følger u-holdene mere tæt der kan fortælle lidt om holdets profiler, og hvem man skal holde øje med i fremtiden?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 2. dec 2015, 16:57

Det er måske ikke det rigtige sted at poste indlægget hvor Brüchmann uddeler store roser til PEA, som han mener har stor andel i AaBs succes http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. dec 2015, 17:33

frederikshavneren skrev:Det er måske ikke det rigtige sted at poste indlægget hvor Brüchmann uddeler store roser til PEA, som han mener har stor andel i AaBs succes http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person
Uanset placering så er det en dejlig artikel. Tak for den :thumbsup:
Janteloven eksisterer IKKE!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Maglau » 2. dec 2015, 19:06

Jeg fik sgu tårer i øjnene over den artikel.
Jeg er så fucking glad og stolt af at være AaBer
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kenneth K » 3. dec 2015, 11:11

Pylle er og har altid været kongen.

De få øjeblikke, hvor han i medierne får det lys, som retteligt bør tilkomme ham, er kun fortjent. Han kommer til at efterlade et stort hul, når han engang beslutter sig for at trække sig helt tilbage.

At en mand, der har hovedet så langt oppe i sin egen røv, som tilfældet er med Riddersholm, også ved det, mejsler det kun endnu tydeligere ud i granit.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AMadsen » 3. dec 2015, 12:48

Hvis der fortsat er nogle der ikke har læst denne så har tips bladet frigivet denne artikel: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ernes-mand
Guld? igen, igen...!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 8. dec 2015, 12:22

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ner-i-AaB/

Lars Knudsen til FCM........
For manden personligt giver det nok meget god mening at gå fra ungdomstræner i AaB til assistent i FCM. Det betyder dog ikke jeg ikke er ærgelig over at se ham skifte til heden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 400
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Remark » 8. dec 2015, 12:28

Uden på nogen måde at kende baggrunden for Lars Knudsens skifte til Herning, er det jo værd at bemærke, at AaB offentliggjorde jo at Jacob Friis blev tilknyttet trænerteamet:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... aeson.aspx

Så mon ikke bare Lars Knudsen søger udfordringer andre steder, siden det ikke blev ham.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af troelsh » 8. dec 2015, 12:34

Remark skrev:Uden på nogen måde at kende baggrunden for Lars Knudsens skifte til Herning, er det jo værd at bemærke, at AaB offentliggjorde jo at Jacob Friis blev tilknyttet trænerteamet:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... aeson.aspx

Så mon ikke bare Lars Knudsen søger udfordringer andre steder, siden det ikke blev ham.
Det kombineret med han nok kan se frem til en væsentlig lønstigning.

Hvem mon kommer til at træne vores u17 og u19 hold nu?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 8. dec 2015, 12:40

Virkelig ærgerligt at vi mister en vigtig brik i vores talentarbejde til Hedebønderne. Ud fra hvad man har hørt, er han en virkelig dygtig træner.

Mon AaB har afløseren internt? I FodboldFM i går var der en fra DBU der snakkede om vores måde at køre træneransættelser på, og han fortalte, at vi rigtig gerne vil fremrykke assistenter i stedet for at hente nye "cheftrænere", fordi vores trænere gerne skal få vores måde at gøre tingene på ind under huden, inden personen står med ansvaret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jernskjorten » 8. dec 2015, 12:53

Hanga skrev:Virkelig ærgerligt at vi mister en vigtig brik i vores talentarbejde til Hedebønderne. Ud fra hvad man har hørt, er han en virkelig dygtig træner.

Mon AaB har afløseren internt? I FodboldFM i går var der en fra DBU der snakkede om vores måde at køre træneransættelser på, og han fortalte, at vi rigtig gerne vil fremrykke assistenter i stedet for at hente nye "cheftrænere", fordi vores trænere gerne skal få vores måde at gøre tingene på ind under huden, inden personen står med ansvaret.
Det var Flemming Berg fra DBU, der gav skulderklap til hele AaBs talentarbejde - meget fine ord de fik med på vejen. Jeg kender ikke meget til AaBs interne træner-udviklingsarbejde, men det virker desværre lidt som om, at FCM i dette tilfælde går på rov i vores interne fødekæde, og at Lars Knudsen potentielt skulle arbejde sig op igennem rækkerne til trænerteamet omkring Superliga-truppen.
Men selvfølgelig forståeligt at Lars Knudsen griber en chance for at springe et par led over og prøve sig selv af på et højere niveau.

Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 8. dec 2015, 13:02

jernskjorten skrev:
Hanga skrev:Virkelig ærgerligt at vi mister en vigtig brik i vores talentarbejde til Hedebønderne. Ud fra hvad man har hørt, er han en virkelig dygtig træner.

Mon AaB har afløseren internt? I FodboldFM i går var der en fra DBU der snakkede om vores måde at køre træneransættelser på, og han fortalte, at vi rigtig gerne vil fremrykke assistenter i stedet for at hente nye "cheftrænere", fordi vores trænere gerne skal få vores måde at gøre tingene på ind under huden, inden personen står med ansvaret.
Det var Flemming Berg fra DBU, der gav skulderklap til hele AaBs talentarbejde - meget fine ord de fik med på vejen. Jeg kender ikke meget til AaBs interne træner-udviklingsarbejde, men det virker desværre lidt som om, at FCM i dette tilfælde går på rov i vores interne fødekæde, og at Lars Knudsen potentielt skulle arbejde sig op igennem rækkerne til trænerteamet omkring Superliga-truppen.
Men selvfølgelig forståeligt at Lars Knudsen griber en chance for at springe et par led over og prøve sig selv af på et højere niveau.

Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.
Præcis, han fortalte lidt om DBU's studietur i Aalborg, hvor man havde alle "plus" trænerne samlet for at lære mere om vores måde at gøre tingene på. Godt program i det hele taget, kan anbefales at høre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sanchez94 » 8. dec 2015, 13:26

Det bekymre mig lidt at 2 trænere fra de ældre ungdomshold, skal udskiftes til kommende sæson.
Er det ikke lidt vores grundsten, som bliver fjernet? - Jeg er helt med på at PEA stadig er inde omkring ungdomsholdene, men det er altså 2 folk, som har været i AaB i mange år

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 8. dec 2015, 13:45

jernskjorten skrev:
Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.
de køber knowhow
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar