Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af troelsh » 2. apr 2016, 11:32

Vi er i de seneste kampe blevet læst af modstanderen, der har haft succes med at ligge et højt pres, og sidde tæt på vores spillere.
Roskilde har selvfølgelig set vores kampe og vil helt sikkert komme med stor fysik og højt pres, og på en utrolig dårlig bane vil det uden tvivl blive en svær opgave.

Vi bliver nød til at kunne matche dem fysisk, derfor håber jeg Børsting starter inde da han har mere fysisk power end Jönsson, der heller ikke har imponeret på kanten. Jeg tror også Gilli kunne være god i en kamp som denne, selvom Patrick har gjort det godt på backen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2016, 11:48

troelsh skrev:Vi er i de seneste kampe blevet læst af modstanderen, der har haft succes med at ligge et højt pres, og sidde tæt på vores spillere.
Roskilde har selvfølgelig set vores kampe og vil helt sikkert komme med stor fysik og højt pres, og på en utrolig dårlig bane vil det uden tvivl blive en svær opgave.

Vi bliver nød til at kunne matche dem fysisk, derfor håber jeg Børsting starter inde da han har mere fysisk power end Jönsson, der heller ikke har imponeret på kanten. Jeg tror også Gilli kunne være god i en kamp som denne, selvom Patrick har gjort det godt på backen.
Spalvis har karantæne så der bliver under alle omstændigheder ændret på holdet. Jeg ser gerne Børsting spille kant, så kan Jönsson flyttes op i angrebet hvor han hører bedre hjemme.

Er enig i at Roskilde sikkert vil forsøge at få kampen til at blive et fysisk slag, det skal vi undgå da vi ellers får store problemer

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2016, 15:53

FC Roskildes reserver kunne ikke yde Silkeborg modstand. De tabte med tenniscifrene 6-2

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Mogens » 3. apr 2016, 20:31

Bortset fra, at det nu er en sandhed, at Roskilde vil gøre det til en fysisk kamp, ved vi så, om Roskilde reelt ER et fysisk stærkt hold? Jeg spørger, fordi jeg ikke selv aner noget om det middelmådige 1. divisionshold.

Jeg frygter ingenlunde opgaven - heller ikke selvom opgaven skal løses på en formentlig umulig bane.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. apr 2016, 02:49

Mogens skrev:Bortset fra, at det nu er en sandhed, at Roskilde vil gøre det til en fysisk kamp, ved vi så, om Roskilde reelt ER et fysisk stærkt hold? Jeg spørger, fordi jeg ikke selv aner noget om det middelmådige 1. divisionshold.

Jeg frygter ingenlunde opgaven - heller ikke selvom opgaven skal løses på en formentlig umulig bane.
Anders Møller Christensen
Bajram Fetai
Mikkel Thygesen
Simon Richter
Jan Kristiansen
Jesper Bech

- Jeg siger ikke det er skræmmende spillere som på nogen måde gør opgaven umulig, men det er med statsgaranti 6 spillere som kommer til at have en følelse af at det måske er sidste chance i karrieren for at spille på absolut topplan, og måske endda have en følelse af at den ultimative kamp i Parken ikke er totalt urealistisk, særligt efter de har set hvordan vi har spillet i den senere kampe. Vi kommer til at møde et hold der ser denne kamp som den allervigtigste i sæsonen, ja for nogen måske i resten af karrieren.

Jeg tror iøvrigt ikke der er nogen tvivl om at Roskilde vil være interesseret i at gøre kampen til en meget fysisk affære, 1. division-style. Det må helt afgjort være der deres chance ligger, særligt når banen tilsyneladende er lort.

Selvfølgelig bør vi kunne vinde kampen, og det tror jeg da også vi er i stand til, men jeg ser det ikke som noget der bare giver sig selv...jeg tror godt det kan blive tæt, og jeg tror også godt vi kan tabe den. Jeg håber saftsuseme vi er skarpe.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2016, 10:48

Jesper Schmidt skrev: Anders Møller Christensen
Bajram Fetai
Mikkel Thygesen
Simon Richter
Jan Kristiansen
Jesper Bech
Anders Møller og Jan Kristiansen spillede i går, Simon Richter og Thygesen var på bænken.

Jesper Bech og Bajram Fetai var ikke i truppen.

Det er stadig et hold, som vi skal slå. Længere er den ikke, men vi kæmper selv mod mindre hold hårdt, hvis vi kommer bagud.



Bør altså spise Roskilde som en let snack. Selv hvis Abildgaard spiller i stedet for Risgaard. Ahlmann kan måske også spille venstreback.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Spanky » 4. apr 2016, 10:53

Jeg tror vi kommer i stærkeste opstilling i morgen og at Ahlmann blev sparet mod FCN for at starte inde mod Roskilde. Som foråret er startet er det her den vigtigste kamp i sæsonen.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af A_Strandfelt » 4. apr 2016, 10:53

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev: Anders Møller Christensen
Bajram Fetai
Mikkel Thygesen
Simon Richter
Jan Kristiansen
Jesper Bech
Anders Møller og Jan Kristiansen spillede i går, Simon Richter og Thygesen var på bænken.

Jesper Bech og Bajram Fetai var ikke i truppen.

Det er stadig et hold, som vi skal slå. Længere er den ikke, men vi kæmper selv mod mindre hold hårdt, hvis vi kommer bagud.



Bør altså spise Roskilde som en let snack. Selv hvis Abildgaard spiller i stedet for Risgaard. Ahlmann kan måske også spille venstreback.
Roskildes startopstilling i går skal man ikke lægge meget i. Vi skal selvfølgelig vinde, men de sparede en masse spillere i går, fordi de skal møde os.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2016, 11:33

Spanky skrev:Jeg tror vi kommer i stærkeste opstilling i morgen og at Ahlmann blev sparet mod FCN for at starte inde mod Roskilde. Som foråret er startet er det her den vigtigste kamp i sæsonen.
Det er selvfølgelig skuffende, at vi kun er nr. 2 i ligaen...

Men enig i, at det ville formørke foråret voldsomt med et nederlag.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af frederikshavneren » 4. apr 2016, 11:53

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev: Anders Møller Christensen
Bajram Fetai
Mikkel Thygesen
Simon Richter
Jan Kristiansen
Jesper Bech
Anders Møller og Jan Kristiansen spillede i går, Simon Richter og Thygesen var på bænken.

Jesper Bech og Bajram Fetai var ikke i truppen.

Det er stadig et hold, som vi skal slå. Længere er den ikke, men vi kæmper selv mod mindre hold hårdt, hvis vi kommer bagud.



Bør altså spise Roskilde som en let snack. Selv hvis Abildgaard spiller i stedet for Risgaard. Ahlmann kan måske også spille venstreback.
Roskilde nedprioriterede forståeligt nok kampen i Silkeborg, de stillede med mange reserver da det er pokalen der betyder noget.

Jeg tror også at vi møder et hold som har ild i øjnene. Som nævnt af en anden debattør så er det sidste udkald for Roskildes 'has beens' for at få den sidste oplevelse med i karrieren. Roskildes anfører kalder kampen for den største i klubbens historie hvilket siger noget om hvor vigtig kampen er for hjemmeholdet.

Jeg er ret sikker på at der venter en meget svær kamp mod et toptændt hjemmehold som allerede har sendt to Superliga hold ud af pokalen. Tror ikke at det vil være fornuftigt at spare spillere, Spalvis mangler allerede og der skal uden tvivl en god præstation til for at besejre Roskilde. Der er ingen grund til at gamble ved at skifte for meget ud. Derudover er banen dårlig og hvis vi ikke kan matche Roskildes fysik og fight så kan vi sagtens tabe til dem.

Forskellen mellem Superligaen og 1. division er ikke særlig stor. At vi kan komme i problemer hvis vi ikke får gang i spillet illustrerede foregående runde i pokalen hvor vi var i kæmpe problemer mod Lyngbys reservehold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af FlæskeFrank » 4. apr 2016, 14:09

frederikshavneren skrev:Forskellen mellem Superligaen og 1. division er ikke særlig stor. At vi kan komme i problemer hvis vi ikke får gang i spillet illustrerede foregående runde i pokalen hvor vi var i kæmpe problemer mod Lyngbys reservehold.
Der er vel også lidt forskel på Lyngby - 1.divisions tophold med reserver - og så 1.divisions nr. 9 med en kamp to dage forinden.

Vi skal have respekt. Man kan tabe til alle, og de fleste 1.divisionshold har udmærkede spillere på de fleste pladser. Men det gør ikke Roskilde til favoritter eller tro på, at de kan spille deres spil uden AaB har noget at skulle sige.

I Lyngby fik vi altså også en mand smidt ud kvarter før tid, hvorefter Lyngby scorede.

EDIT: Kan se Bassogog er udtaget. Tror han starter inde, så angrebet hedder nok Bassogog og Jönsson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Kenneth K » 4. apr 2016, 14:48

Jeg gad godt se Jannik Pohl få chancen i stedet for Spalvis, og så Børsting ind på kanten igen. Jönsson ligner jo desværre mere og mere en skygge af den Jönsson, vi så i den seneste mesterskabssæson, og jeg ser desværre ikke nogen stor fremtidig fidus i Bassogog.

At miste en semifinaleplads til Roskilde vil være på grænsen til ubærligt, så ellers bør vi stille op så stærkt som muligt, og der bør heller ikke være nogen fysisk form til hinder for det, når vi senest spillede i fredags, og først skal spille igen søndag.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Eksil » 4. apr 2016, 14:57

Kenneth K skrev:Jeg ser desværre ikke nogen stor fremtidig fidus i Bassogog.
Baseret på et håndfuld indhop og nogle træningskampe? Giv tid nynner fuglen glad, for han har de de lokale drenge mangler: Speed og gennembrudskraft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2016, 17:08

Bassogog var da rigtig spændende i opstarten. Jeg synes omvendt ikke han har vist noget der tyder på man ikke kunne få noget ud af ham. Han har da nogle kvaliteter som sagtens kan blive en gevinst, både det der nævnes ovenover, men også et godt spark, og egentlig en fornuftig boldomgang.
Personligt synes jeg Bassogog virker rigtig spændende, men jeg forstår også godt de fans der stadig ikke er helt solgt, da der stadig er lang vej. Men giv tid. Vi er hans første europæiske klub, og han har kun været her et år, og fået debut i både ligaen og pokalen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Nitten » 4. apr 2016, 17:19

er der nogen tv kanal der viser kampen ?

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af iloveaab4ever » 4. apr 2016, 18:31

Kampen i morgen kan hurtigt blive svær for os. Jeg så en smule af Roskildes kamp på hjemmebane imod Lyngby d. 28 marts, en kamp der endte 0-0. Her pakkede Roskilde sig ned, med alle mand bag bolden, og så blev den sparket langt frem, med det samme, efter bolden blev erobret. Jeg tror at dette er et kampbillede som vi nok også får at se i morgen. Roskilde har mange prominente navne, men spillere som Fetai og Jesper Bech vil nok ikke kunne holder til at ligge et højt pres mod vores bagerste ret længe. Derfor forudsiger jeg en kamp med stor boldbesiddelse til os, og et Roskildehold der satser på fight, dødbolde og tilfældigheder.

Vi får derfor også brug for spillere der kan åbne et så kompakt forsvar. Jeg mener derfor at nedenstående vil være den bedst mulige opstilling.

--- Larsen ---
Gilli - KEP - Pedersen - Blåbjerg
Jönsson - Würtz - Ris - Thomsen
Pohl - Ene

På trods af et stort kor som skriger Jönsson væk fra højrekanten, hvilket jeg er meget enig i, mener jeg han i netop denne kamp vil kunne bruges. Jeg tror at de mange ekstra kræfter som bliver brugt defensivt har en stor indflydelse på at Jönsson ikke har vist sig i så høj klasse som vi har set ham tidligere. Derfor mener jeg at han godt vil kunne bruges i en kamp hvor vi vil have bolden klart størstedelen af tiden.

Jönsson ville dog også kunne bruges på toppen, og det var jeg også meget fristet til, da jeg gerne vil have Børsting ind. Jeg synes at Børsting giver så meget energi til holdet, hvilket vi så mod Nordsjælland, hvor vi begyndte at komme frem af banen efter indskiftningen af ham og Gilli. Dog vil jeg gerne have Pohl med, da vi dermed får en mere decideret boksspiller, end Ene og Jönsson er. Derfor er det også en stor skam at Spalvis er ude til netop denne kamp. Jeg tror dog at Pohl med sin hurtighed, og gode spark vil komme til at gøre ondt på især en ældre AMC.

Til sidst har jeg valgt Gilli på højreback, da jeg først og fremmest synes han fortjener at få chancen fra start på højre back efter et langt tilløb. herudover får vi den power, speed og gennembrudskraft tilbage som vi mistede med Dalle. Jeg synes PK har gjort det stabilt, og især defensivt giver han væsentlig mere ro end GIlli ville gøre. Men når vi skal bryde et lavtstående forsvar vil det være vigtigt med de fart på kanten som Gilli har.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Provst i Brovst » 4. apr 2016, 20:45

Nu er vi for engangskyld ikke i overhængende nedrykningfare, det er blot en stor mulighed, men på den anden side har vi ingen jordisk chance for at nå noget i ligaen med vores horrible placering in mente.

Samtidig må vi erkende at det bliver rigtigt svært mod Roskilde og når jeg skriver rigtigt svært, så mener jeg fuldstændig umuligt.

Så derfor synes jeg at vi som sædvanelig opgiver pokalturneringen og stiller med et endnu mere B hold end normalt, for at fokusere, ikke på at undgå den truende nedrykning, men fokusere på ligaen næste år, så vi kan levere en nogenlunde tålelig præstation, hvor vi måske kan være med i toppen af ligaen, for en kort periode inden nedrykningsspøgelset igen viser sit grimme velkendte ansigt.

Samtidig kan vi finde en ny træner der har de afgørende kvaliteter vi allesammen vægter højest, navnlig at han er ærkesvensk som et flygtningebarn fra Eritrea.

Ærbødigst.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Eksil » 4. apr 2016, 21:11

Jannik i Pohl position. I love it. Svenskeren er slet ikke klar til en slåskamp med HH på en regnvåd tirsdag.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af oswald » 4. apr 2016, 21:58

Nitten skrev:er der nogen tv kanal der viser kampen ?
Kampen bliver vist på TV3 Sport 1

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalturneringen: Roskilde FC - AaB, 8. marts kl 17.45

Indlæg af Sanchez94 » 5. apr 2016, 10:03

Den er ikke længere end at det en kamp som skal vindes! Vi møder et midterhold i 1. Division, for engangsskyld burde man vise at der faktisk er forskel på at spille i 1. Division og i Superligaen !

Besvar