U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. okt 2013, 14:56

Erlend Segberg (16 år) er den Norske spiller som blev omtalt i Nordjyske. Han har, sammen med en anden norsk fyr, deltaget i Skaw Cup tidligere på året.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 10. okt 2013, 21:36

Kontra Magazine har en super god artikel om vores talentarbejde og filosofi. Fra side 80.

http://issuu.com/ndorfer/docs/kontra_magazine_no14_13
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2013, 14:58

Fra U-17 holdets fb side
Tre point på Hornevej.

Onsdagens sejr over FC Nordsjælland gav debut til to nye navne i AaB regi.

Til dagens kamp var Erlend Segberg således for første gang i startopstillingen på AaB’s U17 Ligahold. Erlend er i denne sæson kommet til AaB fra samarbejdsklubben Vigør i Kristiansand. Udover debuten til Erlend, var der også U17 Ligadebut debut til Jens Kjeldsen, der er kommet til AaB i sommerferien fra Thisted FC.

Kampen startede med de nordsjællandske gæster mest på bolden. Med tålmodighed forsøgte FCN’erne at kombinere sig igennem hjemmeholdet, der synes at have godt styr på begivenhederne i første halvleg. To FCN forsøg blev det dog til i første halvleg – begge på stolpen. Først et sjusket boldtab af AaB’erne, som gav et frit skud til FCN. Afslutningen ramte heldigvis stolpen og sprang i spil igen. Senere i halvlegen sparkede nordsjællænderne et frispark på stolpen, men også denne afslutning sprang i spil igen. Bortset fra de to situationer havde hjemmeholdet godt styr på gæsternes dygtige boldspillere. I den anden ende banen var der flere gange optræk til AaB-scoring. Sebastian G. Andersen var flere gange nærgående ligesom Joakim Mæhle og Johan Ejsing havde gode forsøg mod FCN-målet. Det blev Sebastian G. Andersen, der scorede kampens første mål efter en soloaktion i det 35. minut. 1-0 var også stillingen ved pausen.

Anden halvleg fortsatte som første halvleg var sluttet. FCN havde bolden en del, men det var alligevel AaB’erne, der var farligst. Ti minutter inde i anden halvleg kunne Sebastian G. Andersen score sit andet mål i kampen, og øge hjemmeholdets føring til 2-0. Det lykkedes dog gæsterne at reducere kort tid efter til 2-1. Men AaB’erne var stadig farlige, og havde flere gode forsøg mod FCN-målet. Med et kvarter tilbage kom 3-1 målet. Joakim Mæhle scorede sit første sæsonmål på en flot flugter fra kanten af straffesparksfeltet. Der blev ikke scoret yderligere i kampen.

Træner Lars Knudsen sagde efter kampen:
”Det var dejligt at få en sejr ovenpå en god arbejdsindsats af drengene. Vi havde både helt nye folk med på holdet i dag, og vi havde andre folk i nye positioner, så med ændringer på seks positioner i forhold til seneste kamp, er vi meget tilfredse med udbyttet af kampen i dag. Med dagens indsats bliver der kamp om pladserne når vi skal vælge holdet til weekenden. Det er meget positivt, da det skærper og udvikler alle at være i et miljø, hvor mange præsterer godt.”

Holdets næste kamp er på hjemmebane mod Esbjerg lørdag d. 19. oktober kl. 15.00
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. okt 2013, 17:02

Vigørs hjemmeside bringer mange fine artikler om deres spillere som er i AaBs søgelys.
For eksempel: http://idrett.speaker.no/organisation.a ... atId=46617" onclick="window.open(this.href);return false;


Er der nogen der kender noget til den afrikanske spiller som bliver en del af u19 til vinter? Han lyder meget spændende, og skulle gerne blive en af de bedste på u19.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. okt 2013, 19:02

Den første gut fra Uganda er at finde på Hornevej. Han har været at se i på flere billeder og i flere klip på Kanalsport.dk, hvor han trænede med førsteholdet. Han hedder Robert Kakeeto (fedt navn), men jeg ved faktisk ikke mere. Han har, i modsætning til Moses Opondo, som også har rødder i Uganda, fået sin fodboldopdragelse i Uganda, men det lyder til, at han skulle være god, hvis man skal tro på diverse udtalelser fra Figo og co., og dem tror jeg på.

EDIT: Han er midtbanespiller og han er født 19.05.1995
http://www.4-sa.com/ Her kan man læse lidt mere om ham, og han udtaler sig også om et par ting. Navnene på de to andre spillere er også at finde derinde, men ham her var vurderet bedst. AaB samarbejder nu med dette akademi.

Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2013, 19:17

Har Moses Opondo fået sin fodboldopdragelse i Uganda, jeg havde ellers indtrykket af at han var født og opvokset i Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kjeldgaard » 26. okt 2013, 20:54

Moses Opondo er fra Nordjylland

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. okt 2013, 21:49

Haha, det er selvfølgelig også en fejl. Den rettes nu. Opondo har selvfølgelig fået sin fodboldopdragelse her i Nordjylland, hvilket Robert ikke har. Det var sådan den skulle vendes. :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. okt 2013, 23:39

http://www.4-sa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Et akademi som AaB samarbejder med. 80% af den side handler vel om Aalborg. Jaja, det kan da godt være at vi ikke kan lide Midtjylland, og uha! De er FC Midtafrika! Ja, haha, satme nogle idioter. Nu samarbejder vi også med et akademi, og det er sgu da egentlig ret spændende i et urørt marked som det dernede.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 27. okt 2013, 05:59

Oldager skrev:http://www.4-sa.com/

Et akademi som AaB samarbejder med. 80% af den side handler vel om Aalborg. Jaja, det kan da godt være at vi ikke kan lide Midtjylland, og uha! De er FC Midtafrika! Ja, haha, satme nogle idioter. Nu samarbejder vi også med et akademi, og det er sgu da egentlig ret spændende i et urørt marked som det dernede.
Nu er det akademi jo også ejet af en dansker der beskæftiger sig med pyramidesalg (MLM) af aloe vera produkter, så det er jo allræiight, hos alle de skinhellige typer, det er jeg sikker på.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 27. okt 2013, 11:59

Diskussionen hører nok ikke til her, men jeg vil da gerne gentage at den slags projekter slet ikke er noget vi burde beskæftige os med. Lad os nu koncentrere os om at udvikle de lokale spillere. Jeg vil påstå at det giver lige så gode resultater som de år hvor vi købte udlændinge ind i bundter. Forskellen er så at vi ikke kan holde på vores profiler, men alligevel præsterer vi altså fine resultater. Vi har ikke haft held med at hente "eksotiske" spillere ind og jeg tror ikke på at det er vejen frem medmindre man går 100% ind i det som FCM har gjort.

Og så vil jeg da gerne være så politisk ukorrekt at jeg langt hellere vil se nogle af vores lokale knægte slå igennem fremfor diverse udlændinge - uanset om de er fra Uganda eller Estland.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. okt 2013, 13:26

Jeg ser det som vejen frem. Hvis man kan anskaffe en ung spiler til u-holdene, på en plads hvor man er svagt besat, så skal man endelig gøre det. Det er så risikofrit som noget kan være. Billigt og med et godt slutprodukt. Vi har hele Nordjylland at tage fra, men det betyder da ikke, at vi ikke kan have samarbejdsklubber i andre lande? Samarbejdet med Vigør og F.S. academy er da bare en positiv tilgang til det glimrende talentarbejde. Det er jo ikke fordi at disse udlændinge vil overtage pladserne fra unge Nordjyder med superligapotientiale, og det er ikke fordi det kan resultere i store økonomiske tab.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Mover
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 24. jul 2005, 22:57
Geografisk sted: 9210

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mover » 28. okt 2013, 17:51

Først og fremmest syntes jeg er at AaBs talentafdeling gør et fremragende stykke arbejde og det først er nu og fremover, at vi (AaB) skummer fløden af det hårde arbejde. Jeg har været og stadigvæk er, stor foretaler for at udvikle lokale knægte til SL holdet, hvilket jeg påtænker AaB stadigvæk har i tankerne, selvom man nu har kigget andre veje, end blot i Nordjylland.
AaB har tidligere udtalt at man ikke går halvhjertet ind i sådan et projekt, hvilket de ikke vil af flere grunde. De to vigtigste i mine øjne må være den økonomiske del i det, samt det etiske i det. AaB vil ikke hente unge knægte fra Uganda op i flæng, blot for at at have flere strenge at spille på. Nej man vælger de/den absolutte bedste spiller(e), som man med stor sikkerhed tror på bliver til en SL spiller indenfor 1-3 år.
Man henter ikke blot spillere op fra Uganda eller for den sags skyld Norge, hvor man er tyndt besat, blot for at stå stærkere i U17 og U19. Det hele har en bagtanke, hvilket gerne skulle udmønte sig i en SL spiller i de fleste tilfælde.

Jeg kan ikke se den store forskel i at hente en spiller fra Norge, Tyskland, Estland eller Uganda, hvis det er proceduren som jeg har beskrevet ovenfor.

Jeg glæder mig til at se mere til Robert, når han lige er faldet til i DK. Det er med garanti en stor kulturforandring for knægten.
Sur som bare satan!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Steve-Dave » 29. okt 2013, 10:03

Provst i Brovst skrev:
Oldager skrev:http://www.4-sa.com/

Et akademi som AaB samarbejder med. 80% af den side handler vel om Aalborg. Jaja, det kan da godt være at vi ikke kan lide Midtjylland, og uha! De er FC Midtafrika! Ja, haha, satme nogle idioter. Nu samarbejder vi også med et akademi, og det er sgu da egentlig ret spændende i et urørt marked som det dernede.
Nu er det akademi jo også ejet af en dansker der beskæftiger sig med pyramidesalg (MLM) af aloe vera produkter, så det er jo allræiight, hos alle de skinhellige typer, det er jeg sikker på.
Det lyder pisse godt. Lad os få gang i et aloe vera eventyr! Forever Living AaB!
http://www.myaloevera.dk/kimmadsen/om-os" onclick="window.open(this.href);return false;
http://millionairesway.weebly.com/1/pos ... ition.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nordjyske.dk/nyheder/aloe-vera-k ... 12/1513#/0" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. jun 2013, 16:17
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 4. nov 2013, 20:58

Det kører godt for ungdomsholdene, men ved i noget om hvem de største talenter på u17, eller hvem der gør det godt lige pt?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2013, 21:42

Såvidt jeg er orienteret, og jeg kan være forkert på den, er spillere som Jakob Blåbjerg, Christian Rye, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann de mest åbenlyse og nok den næste generation af spillere vi kan forvente at se på 1. holdet. Andreas Bruhn og Blåbjerg har vi allerede set i suppen, mens Rye stadig mangler debut, og Viktor Ahlmann vist ar haft nogle problemer med skolen der gør han ikke er blevet rykket op i 1. holds truppen endnu.

Af yngre spillere, og dermed ikke sagt mindre store talenter, skulle spillere som Jannik Pohl, Asger Grønning, Sebastian Andersen, Johan Ejsing, Moses Opondo og en målmand jeg ikke kan huske navnet på være rimeligt store talenter, og have potentialet til at tage springet på længere sigt.

Jeg kan have glemt nogen, og nogle af dem, nok mest de yngre spillere, kan jeg være forkert på. Men det er lige frit fra hukommelsen. Jeg kan anbefale folk at følge AaBs u-17 og u-19 hold på facebook hvis man vil følge med i hvordan det går dem, der kommer kampreferater og andre ting ind imellem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kattefarmer
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2009, 14:49

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kattefarmer » 5. nov 2013, 16:05

jonas386 skrev: Af yngre spillere, og dermed ikke sagt mindre store talenter, skulle spillere som Jannik Pohl, Asger Grønning, Sebastian Andersen, Johan Ejsing, Moses Opondo og en målmand jeg ikke kan huske navnet på være rimeligt store talenter, og have potentialet til at tage springet på længere sigt.
Jeg tror du bytter lidt rundt på navnene Jonas. Der findes i hvert fald, så vidt jeg ved, ikke nogen Asger Grønning på nogle af vores U-hold. Til gengæld er der en Asger Bust Sørensen og en Sebastian Grønning Andersen. Førstnævnte er midtbanespiller og spiller på U19, mens sidstnævnte er angriber og spiller på U17-holdet.

Foruden dem du nævner synes jeg også godt vi kan tillade os at have forventninger til Oliver Knudsen og Frederik Børsting på U19. Jeg ved ikke hvordan det går med Domantas Simkus, men 'Figo' siger jo, at de kun henter spillere udenlands, hvis de kvalitetsmæssigt hører til i toppen blandt deres jævnaldrende i truppen, så han bør måske også tælles med her.

På U17 har vi, udover de spillere du nævner, også Nicolaj Jørgensen (det er nok den målmand du ikke kunne huske navnet på), Magnus Christensen og Rasmus Thellufsen. Jeg kender desværre ikke så meget til det nu tidligere U15 hold, hvoraf nogle nu er rykket op i U17 truppen, men så vidt jeg ved vandt de DM, så mon ikke der er nogle gode spillere i blandt der også. Desuden er jeg også spændt på at høre mere til nordmanden fra Vigør.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af mich1596 » 7. nov 2013, 00:51

forstår at der er mange debatøre med stor indsigt........ specielt omkring AaB s nye akedami...vil med dete indlæg dog mane til besindighed.
Der er vil ikke noget galt i at afsøge nye markeder?
Der er vil heller ikke noget galt i at hente en talentfuld spiller ?
Bare han er talentfuld nok?

Det er vel det der driver en moderne fodboldklub?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 7. nov 2013, 11:34

mich1596 skrev:forstår at der er mange debatøre med stor indsigt........ specielt omkring AaB s nye akedami...vil med dete indlæg dog mane til besindighed.
Der er vil ikke noget galt i at afsøge nye markeder?
Der er vil heller ikke noget galt i at hente en talentfuld spiller ?
Bare han er talentfuld nok?

Det er vel det der driver en moderne fodboldklub?
Nej, det synes jeg ikke det er. Dét, der driver AaB er de lokale talenter og vores dygtige trænere på alle niveauer. Vi har endnu ikke haft bare én rendyrket succeshistorie med unge udlændinge til trods for at vi har forsøgt mange positioner, nationaliteter og prisklasser.

Derudover er der nogle strukturelle ulemper. FCM havde stor succes med at hente 15-17-årige nigerianere til Herning, men det er (stadig) ulovligt, og i dag har de stort set ikke flere unge afrikanere, fordi de først må skifte kontinent når de fylder 18. Og så er de ikke interessante, groft sagt. En 18-årig dansker, der stadig spiller i den lokale landsbyklub er jo kun meget sjældent (Dalle) interessant for en Superligaklub simpelthen fordi han mangler mange års skoling. Læg så dertil at en 18-årig afrikaner først skal vænne sig til en helt ny kultur, klima, træningskultur og ikke mindst fodboldfilosofi. Det er meget, meget svært når man samtidig forventer at knægten får Superliga-debut inden for 2-3 år.

Derudover er AaB slet ikke i en situation hvor vi skal kaste penge efter sådan et projekt. Vi har været - og kan sagtens igen komme - i en situation hvor vi ikke engang kan skrive kontrakter med vores lokale talenter, og før vi har bedre styr på vores økonomi bør vi ikke kaste penge i et afrikansk akademi.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 17. nov 2013, 15:35

AaB U19 skriver

Lørdag den 16. november tog AaB imod HB Køge på en kold november dag, kampen skulle vise sig at blive en spændende og målrig kamp, og stressende som Aalborgenserne også havde snakket om det ville blive før kampen. Under taktikken havde AaB også snakket om at det var et meget aggressivt Køge-hold som man skulle ud og møde og som havde en masse gode presspillere. Det skulle også have sin første indflydelse på kampen idet Køge kommer ud på banen som lyn og torden. På den måde for Køge sat sig lidt på spillet i det første stykke tid af kampen. Dette resulterer også i flot gennemspillet Køge mål 9 minutter inde i kampen, hvor Malte Sjørslev får sidste fod på bolden til stillingen 1-0.
Efter det er det ligesom om at AaB vågner mere op og får kæmpet sig mere ind i kampen. Efter 22 minutter får AaB så udlignet til 1-1 efter en god omstilling, hvor Jannik Pohl får bolden ude på fløjen og sender den ind i feltet hvor Frederik Børsting får scoret i andet forsøg. I den næste periode foregik det meste af spillet midt på banen, og i det 39. minut får AaB et frispark midt på Køges banehalvdel. Jacob Nyboe bliver sat til at sparke og kanonere bolden op i det venstre målhjørne uden chance for Køges målmand, hvilket uden tvivl kandidere til årets mål. Derefter prøver HB Køge at presse lidt igen, men AaB udnytter at HB Køge har mange med frem ved et hjørne og AaB igangsætter en meget flot omstilling, som ender i en scoring af Jannik Pohl efter indlæg fra venstre side. Denne scoring i det 44. minut er med til at AaB kan gå til pause med en 3-1 føring, hvilket giver ro på Friis i pausen.
HB Køge kommer igen ud af omklædningsrummet som lyn og torden, men denne gang er AaB mere klar og disciplineret til at få afværget de aggressive modstandere. Herefter sidder AaB mest på spillet og har mange store chancer som dog også ender ud i en flot dybde stikning til Jannik Pohl, som scorer. Tre minutter efter i det 82. minut scorer Køges Malte Sjørslev til stillingen 4-2, hvorefter de forsøger at presse på til endnu en scoring, men AaB afviser og kampen ender 4-2 til AaB.
- Kasper Skak

EDIT, ved ikke om det er ok jeg sakser det herover, men ville lige dele det med jer andre
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar