U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af birk » 13. jan 2014, 08:01

Det er jo ikke for sjov at AaBs scout render rundt til U 10 stævne i indendørs fodbold . AaB fisker ligeså meget som klubben deroppe, alt andet er naivt at tro

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 13. jan 2014, 08:11

birk skrev:Det er jo ikke for sjov at AaBs scout render rundt til U 10 stævne i indendørs fodbold . AaB fisker ligeså meget som klubben deroppe, alt andet er naivt at tro
Med alt muligt forbehold for at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan det fungerer i nordjylland...

Så er det jo ok at klubberne holder sig orienteret ved de helt unge spillere. Det afgørende er hvordan de kontakter dem, og hvad de siger og lover, og allervigtigst, hvordan de behandler de spillere de så får under vingerne.

Her på Sjælland kender jeg til konkrete eksempler på spillere i u8, der er begyndt at træne med i FCK. Det er vel at mærke en knægt som stadig bor på midtsjælland. Jeg har svært ved at tro at det er den eneste.
Jeg har ikke grundlag for at anklage FCK for noget ulovligt, jeg tror faktisk det lige så meget er farens initiativ.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kasper » 13. jan 2014, 17:57

Nemlig pastor.

Birk. Det benægter jeg heller ikke. Men der er markant forskel på moral, etik og for den sags skyld fodboldloven i de to klubber.

Pas på deroppe. Husk nu lige på at i hverken er sportsligt eller økonomisk uafhængig af andre. Livet kan lige pludselig blive meget surt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af birk » 13. jan 2014, 18:19

Jeg har altså ikke noget med den klub at gøre, men mener ikke AaB er er skid bedre end andre .

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kasper » 13. jan 2014, 18:36

Er det noget du vil uddybe? For det lyder da ret alvorligt, hvis AaB ikke følger DBU's regler. Det må da være noget nyt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af birk » 13. jan 2014, 18:42

Jeg ved ikke om Jammerbugt / AaB følger DBU regler. Men det er naivt at tro, at AaB ikke fisker spillere osv.
Pt har man jo kun dit ord , for at Jammerbugt er skrækkelige Olfert ,mens AaB er artige Werner .

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kasper » 13. jan 2014, 19:00

Det tror jeg på.

Prøver igen: det benægter jeg ikke. Det er et spørgsmål om at følge spillereglerne.

Se kjeldgaards indlæg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2014, 13:30

Erlend Segberg vender tilbage til FK Vigør: http://nordjyske.dk/nyheder/norsk-talen ... 855/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB ville ellers gerne beholde ham.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2014, 13:44

http://www.bold.dk/nyt/FCMs-egenavls-pr ... r-i-Europa" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er da rimeligt pæne tal. Godt arbejde ude på Hornevej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kilde » 21. jan 2014, 13:49

Hvornår er spillere af egen avl? Er FCM's spillere fra akademiet i Nigeria, som måske er kommet op i 15 års-alderen, af egen avl?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2014, 13:50

Kilde skrev:Hvornår er spillere af egen avl? Er FCM's spillere fra akademiet i Nigeria, som måske er kommet op i 15 års-alderen, af egen avl?
Det korte svar er ja.

De skal bare have været i klubben i 3 år inden deres 21 års fødselsdag, såvidt jeg husker. Men principielt burde deres nigerianere ikke kunne være egen avl pga FIFAs regler. Men lidt fiflen med reglerne hjælper jo altid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jan 2014, 13:53

frederikshavneren skrev:Erlend Segberg vender tilbage til FK Vigør: http://nordjyske.dk/nyheder/norsk-talen ... 855/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB ville ellers gerne beholde ham.
Det er en skam, for når man sådan rykker en spiller ned fra Norge, så er det helt sikkert fordi, at man ser en fremtidig superligaspiller i ham. Lad os håbe vi ser ham tilbage, når han evt. er færdig med folkeskolen(?). Vigør har desuden en spændende spiller, som har været på besøg hos Fulham flere gange. Han er dog kun 13 år, så han er ikke aktuel nu, men spændende er det da. Fulham snupper ham jo nok, hvis de bliver vilde med ham. Jeg hører at unge nordmænd synes, at London er mere sexet end Aalborg.

Lars-Jørgen Salvesen (angriber), som AaB også have på besøg, har skrevet med Start.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lindmark » 21. jan 2014, 13:58

Oldager skrev:
frederikshavneren skrev:Erlend Segberg vender tilbage til FK Vigør: http://nordjyske.dk/nyheder/norsk-talen ... 855/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB ville ellers gerne beholde ham.
Det er en skam, for når man sådan rykker en spiller ned fra Norge, så er det helt sikkert fordi, at man ser en fremtidig superligaspiller i ham. Lad os håbe vi ser ham tilbage, når han evt. er færdig med folkeskolen(?). Vigør har desuden en spændende spiller, som har været på besøg hos Fulham flere gange. Han er dog kun 13 år, så han er ikke aktuel nu, men spændende er det da. Fulham snupper ham jo nok, hvis de bliver vilde med ham. Jeg hører at unge nordmænd synes, at London er mere sexet end Aalborg.
Lars-Jørgen Salvesen (angriber), som AaB også have på besøg, har skrevet med Start.
Ja, forstå dem hvem der kan. Må bestemt bunde i afgrundsdyb uvidenhed :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 967
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Rams » 22. jan 2014, 10:05

Nogen der kan give en tilbagemelding på vores venner fra Uganda og Litauen, Kakeeto og Simkus første tid på U-19 holdet?
In verbis simus faciles

frk AaB
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2014, 12:00
Favoritspiller: Dalsgaard

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frk AaB » 2. feb 2014, 22:16

ang Kakeeto og Simkus.
jeg ved lidt, ved at Simkus ikke har være spilleberettiget pga noget FIFA fnidder men har hørt det skulle være på plads nu. jeg så noget af kampen imellem U19 Liga og Lindholm i lørdags, der spillede de begge fra start, Simkus på kanten og Kakeeto inde på midtbanen. Kaketo vidste fine færdigheder med bolden og spillede godt, Simkus var hurtig på kanten og vandt en del bolde. gode kampe af dem begge, spændende om de også er at finde i starteren til den første turnerigskamp. Ellers var Børsting god samt Oliver spillede godt.

de havde en ny målmand i målet, nogle der ved hvem han er ?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. feb 2014, 22:43

frk AaB skrev:ang Kakeeto og Simkus.
jeg ved lidt, ved at Simkus ikke har være spilleberettiget pga noget FIFA fnidder men har hørt det skulle være på plads nu. jeg så noget af kampen imellem U19 Liga og Lindholm i lørdags, der spillede de begge fra start, Simkus på kanten og Kakeeto inde på midtbanen. Kaketo vidste fine færdigheder med bolden og spillede godt, Simkus var hurtig på kanten og vandt en del bolde. gode kampe af dem begge, spændende om de også er at finde i starteren til den første turnerigskamp. Ellers var Børsting god samt Oliver spillede godt.

de havde en ny målmand i målet, nogle der ved hvem han er ?
#22 Daniel Hovalt

Han kommer fra Blokhus.

Udover ham, så er brødrene Darvishani (Ali og Mohammed) hentet ind. Hvor de kommer fra i landet, ved jeg ikke.

http://www.aabaf1885.dk/page.aspx?id=6560" onclick="window.open(this.href);return false;
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2014, 22:53

Oldager skrev: Udover ham, så er brødrene Darvishani (Ali og Mohammed) hentet ind. Hvor de kommer fra i landet, ved jeg ikke.

http://www.aabaf1885.dk/page.aspx?id=6560" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lyder som om de kunne være sønderjyder, deres navne lyder i hvert fald som noget der kommer sydfra.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kjeldgaard » 2. feb 2014, 22:54

Har hørt godt om de to brødre - bliver spændende at se hvad de kan

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2014, 23:16

Oldager skrev:
frk AaB skrev:ang Kakeeto og Simkus.
jeg ved lidt, ved at Simkus ikke har være spilleberettiget pga noget FIFA fnidder men har hørt det skulle være på plads nu. jeg så noget af kampen imellem U19 Liga og Lindholm i lørdags, der spillede de begge fra start, Simkus på kanten og Kakeeto inde på midtbanen. Kaketo vidste fine færdigheder med bolden og spillede godt, Simkus var hurtig på kanten og vandt en del bolde. gode kampe af dem begge, spændende om de også er at finde i starteren til den første turnerigskamp. Ellers var Børsting god samt Oliver spillede godt.

de havde en ny målmand i målet, nogle der ved hvem han er ?
#22 Daniel Hovalt

Han kommer fra Blokhus.

Udover ham, så er brødrene Darvishani (Ali og Mohammed) hentet ind. Hvor de kommer fra i landet, ved jeg ikke.

http://www.aabaf1885.dk/page.aspx?id=6560" onclick="window.open(this.href);return false;
Jf. google, saa kommer de fra BGI Akademiet som jf. google maps ligger syd for Horsens.
http://www.skoleligaen.dk/Default.aspx?Page=1350
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. feb 2014, 14:14

MHJ skrev:Jf. google, saa kommer de fra BGI Akademiet som jf. google maps ligger syd for Horsens.
http://www.skoleligaen.dk/Default.aspx?Page=1350
Ja, det er det eneste man rigtig kan komme frem til. udover en bette film, hvor en af brødrene scorer et mål, som kameramanden ikke får filmet.

Kjeldgaard skrev:Har hørt godt om de to brødre - bliver spændende at se hvad de kan
Fra hvem?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar