U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af astonvilla » 8. dec 2015, 13:55

Provst i Brovst skrev:
jernskjorten skrev:
Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.
de køber knowhow
Hvordan sammensmeltes DNA og knowhow.

Er der en formel? Big data?
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sanchez94 » 8. dec 2015, 14:15

astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:
jernskjorten skrev:
Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.
de køber knowhow
Hvordan sammensmeltes DNA og knowhow.

Er der en formel? Big data?
Tænker Benhams computer, kan lave en formel :thumbsup:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af astonvilla » 8. dec 2015, 14:20

Sanchez94 skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:
jernskjorten skrev:
Værd at bemærke er også, at FCM nu inden for få dage har hentet folk fra både FCNs og AaBs talentafdelinger.
de køber knowhow
Hvordan sammensmeltes DNA og knowhow.

Er der en formel? Big data?
Tænker Benhams computer, kan lave en formel :thumbsup:
Jeg ser en James Cameron film i det fjerne.
Bienvenu Bassogog!

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kjeldgaard » 8. dec 2015, 20:49

Jeg ser det ikke som noget problem at der sker en udskiftning engang imellem. For MANGE år siden da jeg var ungdomsspiller fik AaB mange hug for altid have de samme gamle trænere til junior og ynglinge hold. Jakob Friis og Lars Knudsen var en del af den nye friske filosofi sammen med Jakob Figo Larsen. Begge trænere overtog u19 og u17 i en meget ung alder (for AaB). Mener faktisk FCM her var først ude med at give træneransvar til unge trænertalenter (bla Disko Glenn). Jakob Friis og hans viden om ungdomsfodbold er jo stadig i klubben - PEA er her stadig......Måske Friis bliver den nye PEA med tiden.
JEg tænker vi ser nye trænertalenter i AaB omkring U17 og U19 - de kommer med ny energi og ideer.....udvikling....fedt tænker jeg

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 15. dec 2015, 17:03

FCN har fyret deres træner team efter omdannelsen til FC Nordafrika*, dermed er deres assisterende træner ledig, han var før forfremmelsen FCNs U19 træner.

http://furesoe.lokalavisen.dk/velkendt- ... 29934/1028

*Valget faldt på FC Nordafrika frem for den mere mundrette og lige til FC Ne... pga. sensitive men højrøstede typer.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Trickster » 15. dec 2015, 17:07

Provst i Brovst skrev:*Valget faldt på FC Nordafrika frem for den mere mundrette og lige til FC Ne... pga. sensitive men højrøstede typer.
Debatjuntaen?
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 18. dec 2015, 19:22

Adam Harell bliver ny U/17 ligatræner http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Arendt » 23. dec 2015, 21:26

Frederik Børsting, Oliver Abildgaard og Jakob Blåbjerg er alle udtaget til U21-landsholdets træningslejr i Tyrkiet, Wessam Abou Ali og Mads Stefansen er udtaget til U17-landsholdets træningslejr i Tyrkiet og Anders Bærtelsen er udtaget til U-16 landsholdets tur samme sted.

Dette er allerede 6 u-landsholdsspilere. Der kommer helt sikkert flere, når både U18 og U19 landsholdet bliver udtaget.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 29. dec 2015, 11:57

Opdagede også at Wessam Abou Ali er udtaget til U-17 landsholdet. Han står noteret som angriber(det gør han også i FM16 :thumbsup: ) Er der en som kan beskrive ham som type? Mads Stefansen er også udtaget. Mig bekendt er han en offensiv midtbanespiller?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. dec 2015, 14:42

Martino skrev:Opdagede også at Wessam Abou Ali er udtaget til U-17 landsholdet. Han står noteret som angriber(det gør han også i FM16 :thumbsup: ) Er der en som kan beskrive ham som type? Mads Stefansen er også udtaget. Mig bekendt er han en offensiv midtbanespiller?
Tror lige du har byttet om på positionerne.

Så vidt jeg er orienteret:

Wessam Abou Ali

Offensiv midtbane
Primære fod: højre
Teknisk dygtig
God afslutter
Assistkonge
Driblestærk
Anfører for vores u17-hold

Mads Stefansen
Angriber
Primære fod: højre
Teknisk dygtig
God afslutter
Driblestærk
Stor profil på vores u17-hold
Haft lidt utur i den efter han ellers bragede igennem som førsteårs på u17-holdet.
https://www.facebook.com/Landsholdsfodb ... 595972843/ - Har er han (#14) involveret i det meste - bl.a. en lækker scoring. "Han skyder, neeej, han venter". Også lækre driblinger til vores andet mål. Det er også ham, der scorer på straffe i øvrigt. Husk at se den i HD
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 29. dec 2015, 19:56

Ok. På u17 landsholdets side står Abou Ali bare noteret som angriber, men det gør Stefansen også kan jeg se. Ser ud til der er potentiale i knægten.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. dec 2015, 11:11

Jeg skal heller ikke kunne sige, om han bliver brugt der. Nu står kantspillere også noteret som angribere, så måske er det den rolle, han tiltænkes.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af ebbejeppe » 11. jan 2016, 19:35

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... nttraener/

Interressante udsagn fra Gaarde:
- Det havde været det helt rigtige. Så havde Friis gjort sæsonen færdige med U19-holdet, og så havde vi haft en ekstra træner fra sommer, hvor der kommer en del fra U19 op i seniortruppen.
- Det er en meget talentfuld årgang, som vi har nu, og derfor får vi sandsynligvis flere fra U19-holdet op end vi plejer.

Er der nogen, der ved, hvem han kunne snakke om? Og hvilke positioner, de givne spillere har?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 11. jan 2016, 19:54

Det må næsten være Rokkedahl. Sebastian Grønning. Magnus Christensen samt Rasmus Thellufsen. Spiller mig bekendt henholdsvis forsvar, angreb, midt/kant, central midt. Flere bud?
Jeg savner Winsnes

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 536
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Trickster » 11. jan 2016, 19:56

En AaB-fan på bold.dk skrev følgende:

"Rokkedal spiller midterforsvar for AaB/U19. Han er stærk all-round. Har spillet meget back på U19-landsholdet.

Magnus Christensen spiller central midt sammen med Asger Bust, som er med i superligatruppen, på AaB/U19. Magnus Christensen er dygtigere end Bust i det offensive spil, men er også rigtig dygtig til at positionere sig rigtigt og erobrer derfor rigtig mange bolde. En af de store profiler dette efterår, specielt i starten af sæsonen. Sparker hjørnespark på trods af han er blandt de højeste spillere i truppen. Kan hurtigt få spilletid i Superligaen, tror jeg.

Rasmus Thellufsen er en klassisk "AaB-fløj", der trækker ind i banen fra sin position på venstre midt. Han er meget kombinationsstærk og målfarlig.

Herudover tror jeg følgende bliver rykket op: Sebastian Andersen (angriber), Bhardec Bartyqi (venstre back/kant).
Boblere: Moses Opondo, Laus Nielsen, Joakim Mæhle.

Af første års U19-spillere er det næsten kun målmand Nicolai Jørgensen og angriber Marco Ramkilde, der får spilletid. De kan begge blive superligaspillere næste år. Marco og Sebastian Andersen minder dog en del om hinanden som type, og sandsynligvis derfor Moses Opondo spiller med Sebastian (fremfor Marco) i angrebet på AaB/U19..."
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 11. jan 2016, 20:00

ebbejeppe skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... nttraener/

Interressante udsagn fra Gaarde:
- Det havde været det helt rigtige. Så havde Friis gjort sæsonen færdige med U19-holdet, og så havde vi haft en ekstra træner fra sommer, hvor der kommer en del fra U19 op i seniortruppen.
- Det er en meget talentfuld årgang, som vi har nu, og derfor får vi sandsynligvis flere fra U19-holdet op end vi plejer.

Er der nogen, der ved, hvem han kunne snakke om? Og hvilke positioner, de givne spillere har?
Friis har siden sommerferien stået for specialtræning i Superliga truppen, hvorfor det giver god mening at Gaarde ikke afviser at hente endnu en assistenttræner.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Arendt » 18. jan 2016, 11:37

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Ny U19-liga træner bliver erstattet internt, da Anders Damgaard er blevet ansat. Anders Damgaard var assistent under Lars Knudsen på U17, så det er en mand, som kender vores filosofi.

Det bliver spændende at se, om vi udvider vores setup på Superligaholdet med endnu en træner, da vi mangler én efter Jacob Friis blev udnævnt til ny assistent.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2016, 13:10

Arendt skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Ny U19-liga træner bliver erstattet internt, da Anders Damgaard er blevet ansat. Anders Damgaard var assistent under Lars Knudsen på U17, så det er en mand, som kender vores filosofi.

Det bliver spændende at se, om vi udvider vores setup på Superligaholdet med endnu en træner, da vi mangler én efter Jacob Friis blev udnævnt til ny assistent.
Nu er det jo indtil videre gået ganske glimrende, men isoleret set kan man altså godt blive en smule bekymret over at der indenfor 6 mdr. har været udskiftning på alle trænerposter fra U17 til superliga. Det virker meget voldsomt, og havde vi ikke PEA i baggrunden ville der have bimlet alarmklokker.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Arendt » 18. jan 2016, 13:53

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Ny U19-liga træner bliver erstattet internt, da Anders Damgaard er blevet ansat. Anders Damgaard var assistent under Lars Knudsen på U17, så det er en mand, som kender vores filosofi.

Det bliver spændende at se, om vi udvider vores setup på Superligaholdet med endnu en træner, da vi mangler én efter Jacob Friis blev udnævnt til ny assistent.
Nu er det jo indtil videre gået ganske glimrende, men isoleret set kan man altså godt blive en smule bekymret over at der indenfor 6 mdr. har været udskiftning på alle trænerposter fra U17 til superliga. Det virker meget voldsomt, og havde vi ikke PEA i baggrunden ville der have bimlet alarmklokker.
Du har fuldstændig ret i, at det isoleret set kan være bekymrende.

Der hvor jeg tror, at AaB gør det rigtig godt på træner- og ledelsesniveau er, at de bortset fra Lars Søndergaard, som tidligere har været i AaB, erstatter trænerne internt, således at de kender filosofien og strategien ved deres ansættelse. På den baggrund har trænerne vores filosofi og strategi under huden fra første dag, hvilket betyder, at arbejdet med et meget lille rids i kontinuiteten kan fortsætte ufortrødent videre.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2016, 14:05

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Ny U19-liga træner bliver erstattet internt, da Anders Damgaard er blevet ansat. Anders Damgaard var assistent under Lars Knudsen på U17, så det er en mand, som kender vores filosofi.

Det bliver spændende at se, om vi udvider vores setup på Superligaholdet med endnu en træner, da vi mangler én efter Jacob Friis blev udnævnt til ny assistent.
Nu er det jo indtil videre gået ganske glimrende, men isoleret set kan man altså godt blive en smule bekymret over at der indenfor 6 mdr. har været udskiftning på alle trænerposter fra U17 til superliga. Det virker meget voldsomt, og havde vi ikke PEA i baggrunden ville der have bimlet alarmklokker.
Du har fuldstændig ret i, at det isoleret set kan være bekymrende.

Der hvor jeg tror, at AaB gør det rigtig godt på træner- og ledelsesniveau er, at de bortset fra Lars Søndergaard, som tidligere har været i AaB, erstatter trænerne internt, således at de kender filosofien og strategien ved deres ansættelse. På den baggrund har trænerne vores filosofi og strategi under huden fra første dag, hvilket betyder, at arbejdet med et meget lille rids i kontinuiteten kan fortsætte ufortrødent videre.
Det er jeg meget enig i, og jeg mener også at det absolut bedste er at erstatte ungdomstrænerne fra egne rækker. Men har man talentet internt til at udskifte stort set hele arverækken på samme tid? Udefra set er det hvad jeg vil kalde et rigtigt godt spørgsmål, og det er altså ret vildt at skifte de 4 mest vigtige trænere i klubben indenfor så kort tid. Men som sagt - PEA's tilstedeværelse dæmper i meget høj grad den største bekymring.

Besvar