U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 9. mar 2019, 20:19

DobbeltA skrev:
9. mar 2019, 20:14
saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 16:00
Nogen der ved, hvorfor Mikkel Kaufmann ikke var med for U19 mod Lyngby i dag? Skadet eller måske med i bussen til Brøndby?
I følge DBU scorede Mikkel Kaufmann i kampen i dag:
https://dbu.dk/resultater/kamp/105380%C ... /kampfakta
Ret markant at Wessam er sat ned på U19 og spille som "over-age". Det er rigtig fornuftigt at give ham en kamp på lidt lavere niveau, hvor han så får scoret og tanket noget selvtillid, men det er også lidt af en nedtur på bare et par uger siden han startede inde i Herning.

Forhåbentlig har AaB erkendt at Wessam skal have nogle kampe i benene på et lidt lavere niveau før han er Superliga-klar og prøver at få ham lejet ud til sommer.

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 9. mar 2019, 20:20

Lyngby var saftsuseme også ringe - AaB burde have ført 4- eller 5-0 ved pausen.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af saesing1992 » 9. mar 2019, 20:42

DobbeltA skrev:
9. mar 2019, 20:14
saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 16:00
Nogen der ved, hvorfor Mikkel Kaufmann ikke var med for U19 mod Lyngby i dag? Skadet eller måske med i bussen til Brøndby?
I følge DBU scorede Mikkel Kaufmann i kampen i dag:
https://dbu.dk/resultater/kamp/105380%C ... /kampfakta
What?! Så er han fandme blevet klippet. Eller træspritten hat gjort mig stæreblind...

Foruroligende at Wessam på ingen måde shinede mod et, som skrevet ovenfor, elendigt Lyngbyhold.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af DobbeltA » 9. mar 2019, 20:53

saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 20:42
DobbeltA skrev:
9. mar 2019, 20:14
saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 16:00
Nogen der ved, hvorfor Mikkel Kaufmann ikke var med for U19 mod Lyngby i dag? Skadet eller måske med i bussen til Brøndby?
I følge DBU scorede Mikkel Kaufmann i kampen i dag:
https://dbu.dk/resultater/kamp/105380%C ... /kampfakta
What?! Så er han fandme blevet klippet. Eller træspritten hat gjort mig stæreblind...

Foruroligende at Wessam på ingen måde shinede mod et, som skrevet ovenfor, elendigt Lyngbyhold.
Du har ret, Kaufmann har fået taget garnet af :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 27. mar 2019, 14:55

Der er DBU-samling på årgang 04 på Fyn i disse dage. Kan informere om at AaB har Gustav Dahl fra start på midtbanen på det ene Vest-hold samt to stoppere fra start på det andet, Noah Holmstrøm og Marius Jacobsen. Jeg har set et par halve kampe med dem og synes det ser fint ud, men det er også generelt en ret svag årgang på landsplan.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 27. mar 2019, 22:28

Yankee skrev:
9. mar 2019, 20:19
DobbeltA skrev:
9. mar 2019, 20:14
saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 16:00
Nogen der ved, hvorfor Mikkel Kaufmann ikke var med for U19 mod Lyngby i dag? Skadet eller måske med i bussen til Brøndby?
I følge DBU scorede Mikkel Kaufmann i kampen i dag:
https://dbu.dk/resultater/kamp/105380%C ... /kampfakta
Ret markant at Wessam er sat ned på U19 og spille som "over-age". Det er rigtig fornuftigt at give ham en kamp på lidt lavere niveau, hvor han så får scoret og tanket noget selvtillid, men det er også lidt af en nedtur på bare et par uger siden han startede inde i Herning.

Forhåbentlig har AaB erkendt at Wessam skal have nogle kampe i benene på et lidt lavere niveau før han er Superliga-klar og prøver at få ham lejet ud til sommer.
Jeg tænker lidt om der ligger en diciplinærstraf i det. I forbindelse med den udgave af Ridposten, hvor Wessam var med var der flere fans der uafhænggigt af hinanden kommentere på, hvorfor Wessam havde ført sig frem som en konge i gaden efter Hobro kampen og hvis behandlet fans som luft. De kommentarerer bleve af uvisse grunde fjernet fra opslaget eftefølgende, men siden har Wessam spillet U/19.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Rams » 6. apr 2019, 23:19

En fattig trøst - men i en tid med få lyspunkter dog dejligt med en 2-3 U-19 sejr i Brøndby. Drengene ligger lunt til sølv og er det mest scorende hold i rækken.

U-17 drengene spillede 1-1.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2019, 23:52

Rams skrev:
6. apr 2019, 23:19
En fattig trøst - men i en tid med få lyspunkter dog dejligt med en 2-3 U-19 sejr i Brøndby. Drengene ligger lunt til sølv og er det mest scorende hold i rækken.

U-17 drengene spillede 1-1.
Guld må da også være en mulighed. FCM er tre point foran, og der er så vidt jeg kan se indbyrdes opgør allerede på lørdag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 9. apr 2019, 22:07

En ok kamp på Brøndby stadion, som dog blev skæmmet af en ringe bane, som vanskeliggjorde poleret spil. Der var god fight og moral og flot at komme tilbage efter to gange at have været bagud.

Jeg kender ikke så mange af spillerne, men umiddelbart synes jeg, at Tengstedt gjorde det godt i front, ligesom højre back (Malthe???) også gjorde det fint. De øvrige normale profiler (Klitten-brødrene og Kaufmann som slet ikke var med) gjorde ikke det helt store væsen af sig - måske fordi forventningerne til dem er høje.

Fra Brøndbys hold skilte to-målsskytten sig (ikke underligt) ud sammen med Jesper Lindstrøm, som jeg tidligere nævnte som en spiller, jeg mente, man skulle holde øje med.

Der hvor vi desværre manglede lidt i mine øjne var central midt, hvor jeg (og mange andre) ellers godt kunne tænke mig noget andet end MC.

Guldet er inden for rækkevidde, men kræver en sejr mod fcm, som endnu ikke har tabt i denne sæson. Efb kan også stadig true bagfra, mens bif nok er hægtet af nu.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 9. apr 2019, 22:57

Mogens skrev:
9. apr 2019, 22:07
En ok kamp på Brøndby stadion, som dog blev skæmmet af en ringe bane, som vanskeliggjorde poleret spil. Der var god fight og moral og flot at komme tilbage efter to gange at have været bagud.

Jeg kender ikke så mange af spillerne, men umiddelbart synes jeg, at Tengstedt gjorde det godt i front, ligesom højre back (Malthe???) også gjorde det fint. De øvrige normale profiler (Klitten-brødrene og Kaufmann som slet ikke var med) gjorde ikke det helt store væsen af sig - måske fordi forventningerne til dem er høje.

Fra Brøndbys hold skilte to-målsskytten sig (ikke underligt) ud sammen med Jesper Lindstrøm, som jeg tidligere nævnte som en spiller, jeg mente, man skulle holde øje med.

Der hvor vi desværre manglede lidt i mine øjne var central midt, hvor jeg (og mange andre) ellers godt kunne tænke mig noget andet end MC.

Guldet er inden for rækkevidde, men kræver en sejr mod fcm, som endnu ikke har tabt i denne sæson. Efb kan også stadig true bagfra, mens bif nok er hægtet af nu.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 9. apr 2019, 23:00

Mogens skrev:
9. apr 2019, 22:07
En ok kamp på Brøndby stadion, som dog blev skæmmet af en ringe bane, som vanskeliggjorde poleret spil. Der var god fight og moral og flot at komme tilbage efter to gange at have været bagud.

Jeg kender ikke så mange af spillerne, men umiddelbart synes jeg, at Tengstedt gjorde det godt i front, ligesom højre back (Malthe???) også gjorde det fint. De øvrige normale profiler (Klitten-brødrene og Kaufmann som slet ikke var med) gjorde ikke det helt store væsen af sig - måske fordi forventningerne til dem er høje.

Fra Brøndbys hold skilte to-målsskytten sig (ikke underligt) ud sammen med Jesper Lindstrøm, som jeg tidligere nævnte som en spiller, jeg mente, man skulle holde øje med.

Der hvor vi desværre manglede lidt i mine øjne var central midt, hvor jeg (og mange andre) ellers godt kunne tænke mig noget andet end MC.

Guldet er inden for rækkevidde, men kræver en sejr mod fcm, som endnu ikke har tabt i denne sæson. Efb kan også stadig true bagfra, mens bif nok er hægtet af nu.
Godt indlæg, bortset fra kampen ikke blev spillet på Brøndby stadion, men på en bane tæt på.
Ham Malthe, var det Højholt?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 10. apr 2019, 22:11

FIDEL skrev:
9. apr 2019, 23:00
Mogens skrev:
9. apr 2019, 22:07
En ok kamp på Brøndby stadion, som dog blev skæmmet af en ringe bane, som vanskeliggjorde poleret spil. Der var god fight og moral og flot at komme tilbage efter to gange at have været bagud.

Jeg kender ikke så mange af spillerne, men umiddelbart synes jeg, at Tengstedt gjorde det godt i front, ligesom højre back (Malthe???) også gjorde det fint. De øvrige normale profiler (Klitten-brødrene og Kaufmann som slet ikke var med) gjorde ikke det helt store væsen af sig - måske fordi forventningerne til dem er høje.

Fra Brøndbys hold skilte to-målsskytten sig (ikke underligt) ud sammen med Jesper Lindstrøm, som jeg tidligere nævnte som en spiller, jeg mente, man skulle holde øje med.

Der hvor vi desværre manglede lidt i mine øjne var central midt, hvor jeg (og mange andre) ellers godt kunne tænke mig noget andet end MC.

Guldet er inden for rækkevidde, men kræver en sejr mod fcm, som endnu ikke har tabt i denne sæson. Efb kan også stadig true bagfra, mens bif nok er hægtet af nu.
Godt indlæg, bortset fra kampen ikke blev spillet på Brøndby stadion, men på en bane tæt på.
Ham Malthe, var det Højholt?
Spillede Malthe Højholt højre back? Jonatan Flindt spiller også højre back, er det ham du tænker på?
Jeg savner Winsnes

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 13. apr 2019, 15:08

Nogen der er/har været på Hornevej og se U-19 drengene spille?

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 13. apr 2019, 15:45

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 13. apr 2019, 15:49

Stærkt!! Så var det vist meget godt vi lod Kaufmann spille for U-19 idag... han præsterer altså temmelig stabilt ift scoringer...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 13. apr 2019, 15:49

9520AaB skrev:
13. apr 2019, 15:45
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kom tilbage Kuhn. Men fedt med Kauf i målhumør.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Legum Magister » 29. apr 2019, 16:57

AaB skal (fortsat) leve af udviklingen af egne talenter. I det lys er dagens nyhed fra Tipsbladet ikke just positiv.

www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dbu-l ... nk=artikel

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor AaB har så sølle en placering på DBU's liste?

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 29. apr 2019, 17:01

Legum Magister skrev:
29. apr 2019, 16:57
AaB skal (fortsat) leve af udviklingen af egne talenter. I det lys er dagens nyhed fra Tipsbladet ikke just positiv.

www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dbu-l ... nk=artikel

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor AaB har så sølle en placering på DBU's liste?
Aalborg Bilbao er ikke på listen?

Spøg til side. Aner det ikke, men det er da et godt spørgsmål at sende videre til Gaarde. Så er vi åbenbart ikke bedre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 29. apr 2019, 17:16

Legum Magister skrev:
29. apr 2019, 16:57
AaB skal (fortsat) leve af udviklingen af egne talenter. I det lys er dagens nyhed fra Tipsbladet ikke just positiv.

www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dbu-l ... nk=artikel

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor AaB har så sølle en placering på DBU's liste?
Jeg kan ikke lige tyde det. Ok, FCM, FCK og FCN bør være over os. Heller ikke mega overraskende at Brøndby er. Men OB og Silkeborg? En eller anden der er mindre doven end jeg må granske kriterierne en smule. Sidst Gaarde udtalte sig var vi helt med fremme mht. alle parametre pånær matchning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 29. apr 2019, 17:41

Buzz Killington skrev:
29. apr 2019, 17:16
Legum Magister skrev:
29. apr 2019, 16:57
AaB skal (fortsat) leve af udviklingen af egne talenter. I det lys er dagens nyhed fra Tipsbladet ikke just positiv.

www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dbu-l ... nk=artikel

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor AaB har så sølle en placering på DBU's liste?
Jeg kan ikke lige tyde det. Ok, FCM, FCK og FCN bør være over os. Heller ikke mega overraskende at Brøndby er. Men OB og Silkeborg? En eller anden der er mindre doven end jeg må granske kriterierne en smule. Sidst Gaarde udtalte sig var vi helt med fremme mht. alle parametre pånær matchning.
Jeg ved ikke en skid om fremgangsmåden, men de forskellige kategorier lyder mere eller mindre subjektive og derfor som nogen, man kan score høje karakterer på ved at slå sig på brystet og fortælle DBU, at man bare har en pissegod strategi og infrastruktur. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig DBU til at være kompetente nok til at have fingeren så tæt på pulsen i alle klubber, at de kan uddele de nøjagtige antal point uden at lytte til dem, de giver karakterer. Og i AaB er man nok mere til »vi gør, hvad vi kan« retorikken end »vi er stjernegode til dit og dat.«

Under alle omstændigheder kunne det være interessant at høre, hvor AaB, ifølge DBU, halter efter klubber som Esbjerg, Randers og sønderjyske, som ifølge DBUs nye værktøj har bedre talentarbejde end AaB.

Besvar