U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 25. aug 2017, 20:54

Jakobsen skrev:Alexander Tved har åbenbart forladt os for at spille for Jetsmark..
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jamm ... 9-kaptajn/

Mange var ret glade for ham så hvad synes i, har vi smidt guld på gaden?
Han har været til prøvetræning i både Jammerbugt og Vendsyssel. Tænker at valget af Jammerbugt er fornuftigt af ham - tror sagtens han kan komme til at spille 1.div på sigt. Han er en rigtig fin pasningsspiller, men hans store hæmsko er at han er langsom/lidt tung i det. Jeg havde nok håbet at der blev en plads i truppen til ham og at man så skibbede Kakeeto videre - mest fordi jeg godt kan se et potentiale i Alexander Tved, det kan jeg ikke i Kakeeto.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 26. aug 2017, 09:25

Jakobsen skrev: Mange var ret glade for ham så hvad synes i, har vi smidt guld på gaden?
Bestemt ikke, ud fra hvad jeg har set. Han var en fin U19-spiller, men var slet ikke god nok til at få kontrakt i AaB. Nu er han førsteårssenior og skal selvfølgelig ned på en lidt lavere hylde. Det er helt efter bogen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 26. aug 2017, 09:39

Yankee skrev:
Jakobsen skrev: Mange var ret glade for ham så hvad synes i, har vi smidt guld på gaden?
Bestemt ikke, ud fra hvad jeg har set. Han var en fin U19-spiller, men var slet ikke god nok til at få kontrakt i AaB. Nu er han førsteårssenior og skal selvfølgelig ned på en lidt lavere hylde. Det er helt efter bogen.
Enig. Han er en udmærket spiller men ikke en åbenlys superligaspiller. Han er fin på bolden, har en god fysik, men er desværre ret langsom og tung i vendingerne. Jeg er helt enig i at det rigtige for ham er at komme til at spille 2. div. på nuværende tidspunkt, for i AaB ville han have noget langt til spilletid. Ved spilletid i Jammerbugt kan han måske ligge på, lidt ligesom Moses Opondo har gjort det i Vendsyssel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 2. sep 2017, 21:51

Thisted snupper ungdomstræner i AaB.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/this ... mstraener/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 2. sep 2017, 21:56

sulakvelidze skrev:Thisted snupper ungdomstræner i AaB.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/this ... mstraener/
Han forlod AaB tilbage i juni. Dengang hørte jeg snak om FCN men det er så åbenbart ikke blevet til noget.
Skulle være en ret dygtig træner og endnu et tab for AaBs ungdomsafdeling.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. sep 2017, 02:17

Hanga skrev:
sulakvelidze skrev:Thisted snupper ungdomstræner i AaB.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/this ... mstraener/
Han forlod AaB tilbage i juni. Dengang hørte jeg snak om FCN men det er så åbenbart ikke blevet til noget.
Skulle være en ret dygtig træner og endnu et tab for AaBs ungdomsafdeling.
Jeg kender intet til manden, men han forlod AaB tilbage i juni, og nu i september er han blevet ansat i Thisted i ganske få måneder... måske har han troet han havde et job i eksempelvis FCN som gik i vasken, men det virker ikke som nogen kæmpe opgradering at gå fra en fast stilling i AaB til 3-4 måneders ansættelse som ekstra assistent i lille Thisted.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 8. sep 2017, 21:31

Nogen mener, AaB er gode til det her:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/t ... afdelinger

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2017, 23:16

sulakvelidze skrev:Nogen mener, AaB er gode til det her:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/t ... afdelinger
Synes de er noget sløsede ift metoden. Hvad dækker tallene over, hvor stort er springet mellem de forskellige karakterer og hvorfor får en klub 2.5 istedet for 3?

Det er fint at forsøge at lave en videnskabelig undersøgelse over noget der normalt ellers er ret subjektivt. Men det er lidt svært at gennemskue hvad man egentlig skal lægge i det. Artiklen gør hvertfald ikke det store nummer ud af at forklare det yderligere og redegører kort sagt bare for listen og ændringerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2017, 23:24

jonas386 skrev:
sulakvelidze skrev:Nogen mener, AaB er gode til det her:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/t ... afdelinger
Synes de er noget sløsede ift metoden. Hvad dækker tallene over, hvor stort er springet mellem de forskellige karakterer og hvorfor får en klub 2.5 istedet for 3?

Det er fint at forsøge at lave en videnskabelig undersøgelse over noget der normalt ellers er ret subjektivt. Men det er lidt svært at gennemskue hvad man egentlig skal lægge i det. Artiklen gør hvertfald ikke det store nummer ud af at forklare det yderligere og redegører kort sagt bare for listen og ændringerne.
Er det ikke forklaret i grafikken?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. sep 2017, 23:47

jonas386 skrev:
sulakvelidze skrev:Nogen mener, AaB er gode til det her:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/t ... afdelinger
Synes de er noget sløsede ift metoden. Hvad dækker tallene over, hvor stort er springet mellem de forskellige karakterer og hvorfor får en klub 2.5 istedet for 3?

Det er fint at forsøge at lave en videnskabelig undersøgelse over noget der normalt ellers er ret subjektivt. Men det er lidt svært at gennemskue hvad man egentlig skal lægge i det. Artiklen gør hvertfald ikke det store nummer ud af at forklare det yderligere og redegører kort sagt bare for listen og ændringerne.
Jeg gætter på at det er en skala som Tonssers brugere er godt bekendt med, og at de derfor ikke har noget behov for at uddybe det. Artiklen er jo direkte hapset fra Tonssers hjemmeside, og er næppe tænkt som noget alle nødvendigvis skal kunne dykke dybt ned i, eller for den sags skyld som en videnskabelig undersøgelse.

Det er overraskende for mig at FCM ligger så langt nede på listen, har de mon nogle knap så gode årgange på vej? De var nr. 5 på 15/16 listen, og nr. 9 på 16/17.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 9. sep 2017, 00:27

Buzz: Ikke rigtigt. Eksempelvis scorer FCN 7.2 i "Niveau", der er antallet af hold i de to bedste rækker. Hvis 0.0 giver 0 point og 10 hold giver 10 point, hvordan kan man så opnå 7.2? Jeg går ud fra, at vi er ude i noget med at et hold i den bedste række vægter mere end et hold i den næstbedste række (hvilket giver fin mening), men hvor kommer de de 0.2 fra? FCK har 5.4, men igen, hvor kommer de 0.4 fra? Giver det mere at have et hold i den bedste række i U19 end i U14, eller er det det samme?
Det samme med kampform. Hvordan deler du 0-3 point op i 100-dele? Når AaB får 6.3 point, hvor mange point har de så i gennemsnit? Det er ikke fordi de nødvendigvis skal dele samtlige regnestykker med læseren, det kan hurtigt blive gabende kedeligt, men lidt gennemsigtighed, udover den noget overfladiske grafik, havde været fint.
Ved kategorien u-landshold har de ikke engang gidet, at gøre forsøget på at forklare formlen. Her får klubberne bare et tal der kan deles med 5. Hvorfor får Lyngby 3.5 og AaB 8.5? Og er det antal (unikke) ungdomsspillere over året, eller er det antal ungdomsspillere i det øjeblik listen laves?
Jeg er heller ikke så vild med kategorien "gennemsnitsalder". Hvorfor er det relevant? Det kunne vel istedet være relevant at kigge på antal af spil-minutter til førsteårs-seniorer eller noget i den dur, hvis man alligevel gerne vil have en kategori med der omhandler førsteholdet.

Jesper: Det er muligvis rigtigt nok, men hvis Tipsbladet gerne vil dele den, så må de vel også gå ud fra at de der læser listen på tipsbladet.dk ikke har læst den på tonsser, for hvorfor ellers trykke sig ind på artiklen?

Listen kan iøvrigt sagtens være rigtig, det er ikke så meget det. Men det virker noget tilfældigt og lidt på linie med GOAL's (magasinet) årlige opgørelse over største klubber i verden. Jeg synes ærlig talt ikke man kan bruge "undersøgelsen" til det helt store. Heller ikke selvom AaB er flot placeret :)

Til sidst kunne de også have en kategori der hed noget i retning af videresalg. Det må vel give et eller andet, at klub x sender et ungt talent til eksempelvis Juventus eller noget i den stil. Men det er bare et forslag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 634 » 9. sep 2017, 13:23

Det er overraskende for mig at FCM ligger så langt nede på listen, har de mon nogle knap så gode årgange på vej? De var nr. 5 på 15/16 listen, og nr. 9 på 16/17.[/quote]

FCM har nok nogen ekspektede point tilgode, det indhenter alt :|
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. sep 2017, 14:06

jonas386 skrev:Buzz: Ikke rigtigt. Eksempelvis scorer FCN 7.2 i "Niveau", der er antallet af hold i de to bedste rækker. Hvis 0.0 giver 0 point og 10 hold giver 10 point, hvordan kan man så opnå 7.2? Jeg går ud fra, at vi er ude i noget med at et hold i den bedste række vægter mere end et hold i den næstbedste række (hvilket giver fin mening), men hvor kommer de de 0.2 fra? FCK har 5.4, men igen, hvor kommer de 0.4 fra? Giver det mere at have et hold i den bedste række i U19 end i U14, eller er det det samme?
Det samme med kampform. Hvordan deler du 0-3 point op i 100-dele? Når AaB får 6.3 point, hvor mange point har de så i gennemsnit? Det er ikke fordi de nødvendigvis skal dele samtlige regnestykker med læseren, det kan hurtigt blive gabende kedeligt, men lidt gennemsigtighed, udover den noget overfladiske grafik, havde været fint.
Ved kategorien u-landshold har de ikke engang gidet, at gøre forsøget på at forklare formlen. Her får klubberne bare et tal der kan deles med 5. Hvorfor får Lyngby 3.5 og AaB 8.5? Og er det antal (unikke) ungdomsspillere over året, eller er det antal ungdomsspillere i det øjeblik listen laves?
Jeg er heller ikke så vild med kategorien "gennemsnitsalder". Hvorfor er det relevant? Det kunne vel istedet være relevant at kigge på antal af spil-minutter til førsteårs-seniorer eller noget i den dur, hvis man alligevel gerne vil have en kategori med der omhandler førsteholdet.

Jesper: Det er muligvis rigtigt nok, men hvis Tipsbladet gerne vil dele den, så må de vel også gå ud fra at de der læser listen på tipsbladet.dk ikke har læst den på tonsser, for hvorfor ellers trykke sig ind på artiklen?

Listen kan iøvrigt sagtens være rigtig, det er ikke så meget det. Men det virker noget tilfældigt og lidt på linie med GOAL's (magasinet) årlige opgørelse over største klubber i verden. Jeg synes ærlig talt ikke man kan bruge "undersøgelsen" til det helt store. Heller ikke selvom AaB er flot placeret :)

Til sidst kunne de også have en kategori der hed noget i retning af videresalg. Det må vel give et eller andet, at klub x sender et ungt talent til eksempelvis Juventus eller noget i den stil. Men det er bare et forslag.
Tipsbladet har jo nakket artiklen ord for ord og vel kun som en del af optakt til FCN skulle spille i går, fordi den understreger at de har landets bedste ungdomsafdeling i øjeblikket. Om man kan bruge undersøgelsen til noget eller ej, det skal jeg ikke kunne sige, men det er jo alt andet lige en sammenligning hvor klubberne bliver bedømt på en masse forskellige niveauer, og det er ens for alle. Man kunne sikkert sammenligne på andre punkter og få et andet resultat, men sådan er det jo med alt statistik, man kan få lige præcist den konklusion man er ude efter. De punkter Tonsser bruger, kunne jeg forestille mig er et sæt sammenligningspunkter de bruger i deres system generelt.

Jeg tror du tillægger det noget mere "scientific fact" end det skal tages som.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 9. sep 2017, 16:30

Nu blev den jo bragt her i tråden som et argument for at AaB gør et godt stykke arbejde (hvilket jeg slet ikke er uenig i).

Min kritik var nu også mest af Tipsbladet, for det er sikkert rigtigt nok, at brugere af tonsser kan være bekendt med systemet. Men hvorfor gør Tipsbladet ikke bare en minimum af indsats for at formidle stoffet ordentligt videre til deres læsere?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 10. sep 2017, 14:26

Er der nogen som var ude og se U19 eller U17 igår?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2017, 15:33

https://www.youtube.com/watch?v=lrInALizzPg

Kan se, at det er to nye U-trænere vi har fået. Nogen der kan fortælle noget om dem og deres balast. Det er ret strategiske stillinger i den måde vi kører klubberne på og derfor kunne det være interessant at høre lidt mere. Umiddelbart er det ret bekymrende med den store afgang fra ungdomsafdelingen og derfor er jeg nysgerrig på at vide mere om hvad man har gjort.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 10. sep 2017, 16:07

Jakobsen skrev:https://www.youtube.com/watch?v=lrInALizzPg

Kan se, at det er to nye U-trænere vi har fået. Nogen der kan fortælle noget om dem og deres balast. Det er ret strategiske stillinger i den måde vi kører klubberne på og derfor kunne det være interessant at høre lidt mere. Umiddelbart er det ret bekymrende med den store afgang fra ungdomsafdelingen og derfor er jeg nysgerrig på at vide mere om hvad man har gjort.
Jeg har kun rosende ord om Lasse Stensgaard som er U19 træner. Fornuftig fyr at snakke med, og han virker til at kunne udvikle spillere som tidligere måske var gået i stå. Senest Lyngø, som ved juletid sidste år end ikke var fast mand på U19, og så til at blive en profil i foråret og med superligakontrakt efterfølgende. Jonathan Stæhr og Mathias Johannesen er andre spillere som virker til at være vokset under Lasse
U17 træneren kender jeg kun af navn, men han har været i AaB ret længe, så tænker det var en hel naturlig ansættelse.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 14:27

Det lader til, at U-holdene fik kæmpesmæk af FCK her i weekenden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 23. sep 2017, 15:45

Var ude at se U19 holdet vinde 3-2 over AGF. Målscorere var Wessam Abou Ali til 1-1. Oliver Klitten til 2-2 og Emil Rask Colding til 3-2. AaB startede i en 451/433 og sluttede i en 442 opstilling. Hamse Hussein kom ind i pausen, da Gabriel Martinez vist var lidt småskadet. Oliver Klitten erstattede Milad Samin og Emil Rask Colding kom ind i stedet for Emil Lagergaard, hvorefter de spillede 442 de sidste 20min ca. Nicolai Rask og Emil Lagergaard var med som 1.års seniorer.
AaB startede således


Synes at AaB blev bedre da de fik Hamse Hussein og Oliver Klitten ind i 2.halvleg. Jonathan Stæhr laver mange gode ting når han får bolden, men falder også meget ud af kampen. Lidt det samme med Abou Ali. Synes Bærtelsen gjorde det rigtig godt i forsvaret. Ellers er de to backs virkelig dygtige - synd at Johannesen er så et-benet, men han gør det sgu godt.

Så også 10min af U17 holdet. De startede i en slags 442, hvor venstre back trækkede meget ind i banen i opspillet. U17 gjorde det samme sidste år, her var det bare højre back, som agerede sådan. Ligner et meget bevist træk.
De startede således, Så vidt jeg kunne se.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 23. sep 2017, 16:08

Tak for referatet, Martino.
Godt at u19 er kommet igang med 2 sejre efter at have tabt de første 3. Er Stefansen mon skadet siden han ikke er med?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar