U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 16. nov 2016, 15:31

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
AaB U/16 Elite sikrede sig puljesejren en runde før tid.


Det unge AaB-mandskab startede sæsonen godt ud med sikre sejre i de første seks kampe, og siden blev det til 28 point i sæsonens seks kampe samt en målscore på 45-9 i nordjysk favør.

Sejren i puljen blev sikret en runde før tid med en sejr på 2-0 over Randers Freja.
Taget fra AaBsport om vores talenter.

Hvis ikke det er en meget talentfuld årgang, så holder alting op.

De har taget 28 point i sæsonens seks kampe. Så er man satme talentfuld. Gaarde skriv 100 års kontrakter med dem.
Fordi de er gode på U16?

U16 er jo blot en slags reservehold til U17-ligaholdet, så det skal vi ikke ligge det store i. Tværtimod kunne det være et tegn på at vores førsteårs-U17 ikke er gode nok til ligaen og derfor har fri til at spille U16-turneringer.

Det er straks mere interessant at vi er begyndt at få baghjul af AGF på U15 og især U14, hvor vi nok har en lidt tyndere årgang. AGF har investeret massivt i deres ungdomsarbejde de sidste par år og ser rigtig stærke ud på årgang 02 og 03.
Yankee, 28 point i 6 kampe lyder umiddelbart meget suverænt:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 16. nov 2016, 15:34

9520AaB skrev:
Yankee, 28 point i 6 kampe lyder umiddelbart meget suverænt:-)
Prøv at læse mit indlæg igen. Der er ikke noget der hedder U16, det er bare en opsamlingsturnering for de førsteårs-U17, der ikke spiller så meget på ligaholdet.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 16. nov 2016, 18:03

Yankee skrev:
9520AaB skrev:
Yankee, 28 point i 6 kampe lyder umiddelbart meget suverænt:-)
Prøv at læse mit indlæg igen. Der er ikke noget der hedder U16, det er bare en opsamlingsturnering for de førsteårs-U17, der ikke spiller så meget på ligaholdet.
Ja, ja det ved jeg godt. Prøv evt at gange 6 kampe med 3 pointBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 17. nov 2016, 09:54

9520AaB skrev:
Yankee skrev:
9520AaB skrev:
Yankee, 28 point i 6 kampe lyder umiddelbart meget suverænt:-)
Prøv at læse mit indlæg igen. Der er ikke noget der hedder U16, det er bare en opsamlingsturnering for de førsteårs-U17, der ikke spiller så meget på ligaholdet.
Ja, ja det ved jeg godt. Prøv evt at gange 6 kampe med 3 pointBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sorry! :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 17. nov 2016, 10:32

Hvis vi skal blive i den alvorlige ende, så er U17 vel ikke dårligt kørende. De er nr. 4 i rækken(vandt de bronze sidste år ?).

Så hvis de kan sende nogle til U16 Elite turnering og gøre det fint der, så er der vel netop en rimelig stamme på holdet.

Det er mere U19, som halter. Men hvis Mæhle og andre af de oprykkede spillere kunne have spillet u19, hvis de ikke spillet superliga her i efteråret, så forklarer det jo et eller andet.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KJ » 30. nov 2016, 12:10

Er der nogen "insidere", der har bud på, hvem fra U19-holdet der får fuldtidskontrakt til sommer? Har hørt meget (godt) om Wessam Abou Ali og Ramkilde, men hvem kunne ellers være bud?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2016, 12:19

KJ skrev:Er der nogen "insidere", der har bud på, hvem fra U19-holdet der får fuldtidskontrakt til sommer? Har hørt meget (godt) om Wessam Abou Ali og Ramkilde, men hvem kunne ellers være bud?
Undskyld hvis jeg svarer paa dit indlaeg som ikke insider, men, resultatmaesigget er u19 er ekstremt daarligt koerende efter at have mistet spillere til foersteholdet, og ville med stor sandsynlighed ligge paa tredjesidstepladsen hvis FCN og Lyngby havde spillet ligesaa mange kampe. Det vidner, i hvert fald paa papiret, om en trup uden oplagte kandidater, udover Ramkilde, som har formaaet at score en tredjedel af alle vores maal. Wessam er ogsaa paa u18, saa det er vel ogsaa en slags indikation af at han har noget af det rigtige.

https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... lid=238150
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 1. dec 2016, 08:22

KJ skrev:Er der nogen "insidere", der har bud på, hvem fra U19-holdet der får fuldtidskontrakt til sommer? Har hørt meget (godt) om Wessam Abou Ali og Ramkilde, men hvem kunne ellers være bud?
Åh, den er sgu svær! Der er flere dygtige spillere som kan blive professionelle men om det bliver i AaB er svært at spå om. Ramkilde burde været sikker
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 13. jan 2017, 22:30

Anders Bærtelsen er udtaget til U17 landsholdet, mens vi har 3 drenge med på U16. Det drejer sig om Thomas Christiansen, Jeppe Pedersen og Gabriel Alves Christensen.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 19:09

Lukas Klitten udtaget til U17 landsholdet :danmarkfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af le Cid » 27. feb 2017, 09:58

Martino skrev:Lukas Klitten udtaget til U17 landsholdet :danmarkfan:
Kan man ligefrem sige, at Klitten kører med klatten? :-p
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hinrup85 » 27. feb 2017, 10:00

le Cid skrev:
Martino skrev:Lukas Klitten udtaget til U17 landsholdet :danmarkfan:
Kan man ligefrem sige, at Klitten kører med klatten? :-p
Billede

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 28. feb 2017, 10:34

Wessam Abou Ali scorede to og lagde op til det sidste i weekendens 2-3 sejr over Randers. Han virker til at være klar ovenpå de småskader han har haft det seneste år(så vidt jeg har forstået). Ramkilde scorede også. Anders Østergaard var involveret i 2 af målene så vidt jeg kunne læse mig til.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 1. mar 2017, 08:16

Anders Bærtelsen er også udtaget til U17 landsholdet. En spiller vi godt kan tillade os at have forventninger til i fremtiden.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Ham der Emil » 1. mar 2017, 18:18

Martino skrev:Wessam Abou Ali scorede to og lagde op til det sidste i weekendens 2-3 sejr over Randers. Han virker til at være klar ovenpå de småskader han har haft det seneste år(så vidt jeg har forstået). Ramkilde scorede også. Anders Østergaard var involveret i 2 af målene så vidt jeg kunne læse mig til.
Wessam, bliver han rykket op på førsteholdet til sommer? Det er en gut jeg har store forventninger til.
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 1. mar 2017, 18:35

Ham der Emil skrev:
Martino skrev:Wessam Abou Ali scorede to og lagde op til det sidste i weekendens 2-3 sejr over Randers. Han virker til at være klar ovenpå de småskader han har haft det seneste år(så vidt jeg har forstået). Ramkilde scorede også. Anders Østergaard var involveret i 2 af målene så vidt jeg kunne læse mig til.
Wessam, bliver han rykket op på førsteholdet til sommer? Det er en gut jeg har store forventninger til.
Nej. Han er 1.års U19. Ramkilde burde være sikker på at komme op til sommer, men derudover håber jeg personligt på Alexander Tved. Målmanden Nikolaj J kan også blive aktuel alt efter hvad der sker på den front.
Anders Østergaard er lidt den ubekendte omkring pladser i truppen, men absolut en spiller med potentiale også.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 20. mar 2017, 10:33

Nu vi snakker talenter, så er det iøvrigt værd at bemærke at Søren Tengstedt og en af Klitten brødrene var til prøvetræning i Benfica i efteråret. Kan ikke huske om det var Oliver eller Lucas. Mener også Heerenveen har haft et godt øje til Tengstedt
Heerenveen gaflede jo Emil Rask forrige år i AaBs baghave aka Aalborg Freja.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 23. apr 2017, 13:15

Referater fra AaBs kampe i Ikast i går.

U19, 2-2:
AaB havde det rigtig svært i 1. halvleg hvor FCM dominerede stærkt, man tabte fuldstændig midtbanen hvor FCM overbefolkede. AaB forsøgte mange lange stikninger men det lykkedes ikke, der var for stor afstand mellem kæderne. Nogle farlige boldtab centralt gav FCM'erne en del chancer og de førte fortjent 2-0 ved pausen. 2. halvleg blev en langt mere lige forestilling. AaB får reduceret ved Anders Østergaard, efter en flot satset bolderobring højt på banen af Tved (der ellers havde en svær kamp), og udlignet ved Mads Stefansen med en flot afslutning fra kanten af feltet. FCM havde stadig en del chancer men fik dem ikke udnyttet, og til slut var AaB ved at stjæle sejren ved en brændt friløber og et hovedstød på stolpen.

Jeg vil ikke sige at der var nogen der skilte sig væsentligt ud i går, måske de to målscorere. FCM fik gjort kampen ret fysisk, og det var ikke dagen for individualisterne.

Startopstillingen:


U17, 3-3:
Jeg så kun 1. halvleg.
En bedre og mere underholdene kamp end u19, med væsentligt mere teknisk spil. AaB sad godt på 1. halvleg og kom fortjent foran på scoring af Lukas Klitten fra en umulig vinkel, efter meget flot spil af Hamse Hussein. FCM svarede lynhurtigt igen med to scoringer sat ind fra kanten af feltet, især 2-1 var en rigtig flot scoring af Gustav Isaksen, som generelt faldt i øjnene som deres bedste. AaB fik dog hurtigt udlignet igen ved et rigtig angribermål fra Mikkel Kaufmann, efter godt forarbejde af Lukas Klitten.

Jeg synes der var flere spillere der så spændende ud, men især Lukas Klitten og Hamse Hussein havde 40 rigtigt gode minutter. Klitten var ekstremt offensivt på backen, og det gav selvfølgelig åbninger den anden vej.

Startopstillingen (formationen muligvis forkert):
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 23. apr 2017, 13:40

Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 23. apr 2017, 13:47

Martino skrev:Mange tak Hanga! Dejligt med lidt info. Ligner Anders Østergaard stadig en spiller der godt kunne få chancen i superligatruppen?

Lukas Klitten har jeg også kæmpe forventninger til. Har faktisk svært ved at forestille mig at han ikke skulle blive en Superligaspiller, hvis ellers han holder fokus og undgår alvorlige skader.
Jeg aner det ikke, det er første gang jeg ser en u-kamp. Jeg troede egentlig at han primært spillede i centerforsvaret. Han gjorde en fornuftig figur, men som sagt var det ikke en kamp, der var nem at se god ud i. Han virker dog som en "moden" spiller med fornuftig fysik.

Klitten så meget spændende ud ja, men som vi har set så mange gange, kan der sker meget fra U17 til senior. Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn lignede eftersigende også kommende superligaprofiler på det tidspunkt. Vi får se, men han har helt klart et potentiale.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar