U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af seamann » 9. sep 2016, 08:40

Eksil skrev:
Sauer skrev:Jacob Larsen har opsagt sin stilling som talentchef fra nytår
Bare han ikke dukker på i Herning i Januar.
Fyn er vel også et godt bud.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af gravballe » 9. sep 2016, 08:42

Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Eksil » 9. sep 2016, 08:48

gravballe skrev:Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm
Faktisk kunne FCK godt bruge en der ved hvad han laver. De bruger ret enorme summer på deres School of Excellence and Wizardry, men ofte er der lidt langt mellem de lykkedes.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af gravballe » 9. sep 2016, 08:55

Eksil skrev:
gravballe skrev:Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm
Faktisk kunne FCK godt bruge en der ved hvad han laver. De bruger ret enorme summer på deres School of Excellence and Wizardry, men ofte er der lidt langt mellem de lykkedes.
Hmm ja god pointe.. og ob skal have gang i deres talent udviklingen igen og mon ikke Kenth taler posetiv om ham

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2016, 09:37

"AaB oplyser [til tipsbladet], at klubben allerede har indledt arbejdet med at finde en afløser for Jacob Larsen. "
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 9. sep 2016, 09:51

Det er selvfølgelig nåe låårt, men når det nu skal være, er det da godt at AaB gennem en årrække har vist, at man kan og vil satse på talentudvikling, så mon ikke det er en attraktiv stilling for dygtige folk?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 9. sep 2016, 11:44

gravballe skrev:
Eksil skrev:
gravballe skrev:Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm
Faktisk kunne FCK godt bruge en der ved hvad han laver. De bruger ret enorme summer på deres School of Excellence and Wizardry, men ofte er der lidt langt mellem de lykkedes.
Hmm ja god pointe.. og ob skal have gang i deres talent udviklingen igen og mon ikke Kenth taler posetiv om ham
Har I læst artiklen? Det fremgår da ret tydeligt at Figo vil prøvet noget lidt andet. Han udelukker ikke noget, men det lyder da helt klart som om han vil prøve noget andet end fodbolden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2016, 11:52

Yankee skrev:
gravballe skrev:
Eksil skrev:
gravballe skrev:Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm
Faktisk kunne FCK godt bruge en der ved hvad han laver. De bruger ret enorme summer på deres School of Excellence and Wizardry, men ofte er der lidt langt mellem de lykkedes.
Hmm ja god pointe.. og ob skal have gang i deres talent udviklingen igen og mon ikke Kenth taler posetiv om ham
Har I læst artiklen? Det fremgår da ret tydeligt at Figo vil prøvet noget lidt andet. Han udelukker ikke noget, men det lyder da helt klart som om han vil prøve noget andet end fodbolden.
Jeg har læst artiklen og ja det lyder til at Figo vil prøve noget andet (evt. lærer), så jeg tror ikke at han skifter til en konkurrent.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 9. sep 2016, 11:54

Buzz Killington skrev:
"AaB oplyser [til tipsbladet], at klubben allerede har indledt arbejdet med at finde en afløser for Jacob Larsen. "
Var der ikke noget med Lars Friis(lidt usikker på navnet, men AGF-assistent) var omkring noget lignende i AaB inden han kom til AGF ? Ellers er Steffen Højer eller Søren Glad vel også mulige kandidater.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. sep 2016, 13:14

Det er noget pis, mildest talt. Jeg havde godt nok håbet Figo kunne blive den store skikkelse i vores talentafdeling den dag PEA stopper, og det er min fornemmelse af han har haft en meget stor rolle i talentsatsningen. Desuden virker han som en meget velovervejet og fodboldklog mand, og jeg synes han har været et rigtigt godt ansigt udadtil for AaB.

Øv.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. sep 2016, 13:19

På under 1 år har vores ungdomsafdeling mistet 3 nøglepersoner - de 2 cheftrænere for U17 og U19 og manden med hovedansvaret for det hele.

Det er godt nok en test af vores setup, om vi kan afløse 3 så vigtige personer på så kort tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2016, 13:34

FlæskeFrank skrev:
Buzz Killington skrev:
"AaB oplyser [til tipsbladet], at klubben allerede har indledt arbejdet med at finde en afløser for Jacob Larsen. "
Var der ikke noget med Lars Friis(lidt usikker på navnet, men AGF-assistent) var omkring noget lignende i AaB inden han kom til AGF ? Ellers er Steffen Højer eller Søren Glad vel også mulige kandidater.
Nej, den Lars Friis der nu er i AGF var i FCM inden han kom til AGF. FCM hentede som erstatning Jacob Friis hos os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2016, 13:41

Yankee skrev:
gravballe skrev:
Eksil skrev:
gravballe skrev:Fyn hvis jeg skulle gætte. Alternativt fcm
Faktisk kunne FCK godt bruge en der ved hvad han laver. De bruger ret enorme summer på deres School of Excellence and Wizardry, men ofte er der lidt langt mellem de lykkedes.
Hmm ja god pointe.. og ob skal have gang i deres talent udviklingen igen og mon ikke Kenth taler posetiv om ham
Har I læst artiklen? Det fremgår da ret tydeligt at Figo vil prøvet noget lidt andet. Han udelukker ikke noget, men det lyder da helt klart som om han vil prøve noget andet end fodbolden.
Han udelukker jo netop ikke noget, og dermed heller ikke fodbold. Jeg taenkte da jeg laeste det at det bare var saadan en standardbemaerkning for ikke at blive smidt ud af hans kontor inden hans tre maaneders opsigelse er effektueret. Nu kender jeg godt nok ikke hans families oekonomiske situation, men det ret underligt hvis han siger sit job op med saa kort varsel, uden at have noget paa haanden. Derudover, saa er det jo ikke fordi han har et job med alt for mange aabentlyse "transferable skills" (eller hvad man nu kalder det paa dansk), i hvert fald med samme vaerdi i en anden branche, saa jeg ville blive enormt overrasket hvis han ikke sidder i et lignende job snart - f.eks. i Malmoe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. sep 2016, 13:47

Buzz Killington skrev: Nej, den Lars Friis der nu er i AGF var i FCM inden han kom til AGF. FCM hentede som erstatning Jacob Friis hos os.
Nej - FCM hentede Lars Knudsen hos os, ikke Jacob Friis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2016, 13:53

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev: Nej, den Lars Friis der nu er i AGF var i FCM inden han kom til AGF. FCM hentede som erstatning Jacob Friis hos os.
Nej - FCM hentede Lars Knudsen hos os, ikke Jacob Friis.
Naa ja, selvfoelgelig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 9. sep 2016, 14:23

En rokade kunne måske være Jacob Friis som talentchef og Augo som enlig assistent for Lars Søndergaard. Det ville i hvert fald sikre et stærkt bindeled mellem talentsektoren og førsteholdet.

Eller ville det være at betragte som en degradering af Friis? Jeg aner ikke, om der mest prestige i rollen som talentchef eller assistenttræner for førsteholdet i en klub som AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. sep 2016, 14:48

Gnu skrev:En rokade kunne måske være Jacob Friis som talentchef og Augo som enlig assistent for Lars Søndergaard. Det ville i hvert fald sikre et stærkt bindeled mellem talentsektoren og førsteholdet.

Eller ville det være at betragte som en degradering af Friis? Jeg aner ikke, om der mest prestige i rollen som talentchef eller assistenttræner for førsteholdet i en klub som AaB.
Det kunne være en mulighed, omend jeg ikke tror det bliver sådan.

En af problemerne herved er at Flores blandt andet har valgt AaB fordi vi har en spansk talende assistent.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 9. sep 2016, 15:21

Hanga skrev:
Gnu skrev:En rokade kunne måske være Jacob Friis som talentchef og Augo som enlig assistent for Lars Søndergaard. Det ville i hvert fald sikre et stærkt bindeled mellem talentsektoren og førsteholdet.

Eller ville det være at betragte som en degradering af Friis? Jeg aner ikke, om der mest prestige i rollen som talentchef eller assistenttræner for førsteholdet i en klub som AaB.
Det kunne være en mulighed, omend jeg ikke tror det bliver sådan.

En af problemerne herved er at Flores blandt andet har valgt AaB fordi vi har en spansk talende assistent.
Tjah, tjoh. Jeg ved ikke ret meget om talentchefens arbejdsområder eller praktiske gøremål i hverdagen, men måske kunne jobbet kombineres med en fortsat rolle som samtalepartner for Flores.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 9. sep 2016, 15:30

Øv, det er et stort tab. Figo har først og fremmest været ansvarlig for spillernes udvikling, sammen med deres trænere. Al koordination omkring dem bl.a.
Klubben har satset meget på at gøre ham til fremtidens PEA, og kørt ham i stilling til det over flere år. Lidt af et chok at han stopper.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 9. sep 2016, 17:42

I den grad bekymrende, at vi har mistet så meget af staben på et års tid. Kuhn som på trods af assistentrollen var en kulturbærer i klubben, Lars Knudsen til FCM og nu Figo der stopper. Man kan også tage Kent med, men cheftrænere for 1. holdet er lidt noget andet.
Jeg håber godt nok, at man tænker sig meget godt om nu. Den leder der skal lede vores ungdomsafdeling skal ikke bare være en dygtig ungdomstræner man forfremmer. Ideelt har man selvfølgelig manden internt, men jeg ser det langt fra som givet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar